Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Sunkvežimių ir krovinių vagystės: Lietuva – saugiausių ES valstybių sąraše

Kasmet kelių transporto verslas dėl sunkvežimių ir krovinių vagysčių Europos Sąjungos valstybėse patiria daugiau kaip 8 milijardų eurų nuostolių.

Remiantis statistiniais Europos Parlamento (EP) Transporto komiteto užsakymu atlikto tyrimo rezultatais, 41 proc. sunkvežimių ir krovinių vagysčių nuo 2003 iki 2006 metų įvyko vairuotojams trumpai sustojus užeiti į tualetą ar išgerti kavos. Išsiaiškinta, jog dažniausiai tai buvo neatsitiktinės vagystės: jas įvykdė specialiai tam pasiruošusių gaujų nariai, priklausantys tarptautinėms kriminalinių nusikaltėlių grupuotėms.

31 proc. plėšimų atvejų įvykdyta tolimųjų reisų vairuotojams ilsintis šiek tiek ilgesnį laiką, kurį nustato vairavimo ir poilsio režimo reglamentas. 4 proc. visų šių vagysčių užfiksuota saugomose ir 27 proc. – nesaugomose stovėjimo aikštelėse. 28 proc. užregistruota vežėjų įmonių parkuose, uostuose, konteinerių terminaluose ir kitose perkrovos vietose.

63 proc. krovinių pavogta kartu su 14 proc. sunkvežimių. 8 proc. kriminalinių įvykių užfiksuoti kaip ginkluoti užpuolimai, iš kurių net 7 proc. atvejų transporto priemonės pagrobtos kartu su vairuotojais.

Lietuva – mažiausios rizikos valstybė

Pagal rizikos laipsniškumą visose 27 Europos Sąjungos valstybėse, kaip pažymi Vokietijos spauda, remdamasi pastarųjų trejų metų atlikto tyrimo rezultatais, prie mažiausiai pavojingų valstybių, kuriose užfiksuotos sunkvežimių ir jų gabenamų krovinių vagystės, priskiriamos Čekija, Suomija, Estija, Lietuva, Latvija, Graikija, Slovėnija, Airija, Kipras ir Malta.

Vidutinės rizikos šalims pagal sunkvežimių ir krovinių vagysčių statistiką priklauso Austrija, Italija, Danija, Portugalija, Lenkija, Slovakija, Švedija, Didžioji Britanija, Liuksemburgas, Ispanija, Vengrija bei ES naujokės iš Rytų Europos – Rumunija ir Vengrija.

Pirmąsias pozicijas sąraše šalių, kuriose sunkvežimių ir krovinių vagysčių bei plėšimų pavojus didžiausias, užima Belgija, Olandija, Prancūzija ir Vokietija.

Parengė Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Rugpjūtis Nr.8 (80)

"Linava" informuoja

Kronika

Rekonstruotas „Volvo” sunkvežimių serviso centras Vilniuje

Aktualijos

Nacionalinės verslo ypatybės

Nesileiskime skriaudžiami

Debiutai

“Goodyear”: naujiems sunkvežimiams – naujos padangos

Egzotika

“Tractomas” – gigantas, įrašytas į Gineso knygą

įvairenybės

Jo nuopelnai automobilizmui – neįkainojami

Kolegos

Slovakijos vežėjai

Patirtis

„Transgesta“: svarbiausia – žmogiškasis veiksnys

Perspektyvos

Tunelis tarp Europos ir Azijos

Specialioji technika

DAF statyboms: CF FAT (6x4) bei FAD (8x4)XF105 FTM (8x4) LF

Stambiu planu

Itališkoji valiuta – “Scudo”

Užsienyje

GYVŪNŲ KARALYSTĖ ASFALTO PASAULYJE

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Rusijoje sugriežtintos baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus

Sunkvežimių ir krovinių vagystės: Lietuva – saugiausių ES valstybių sąraše

“Merker” skverbiasi į Rytų Europą

Transporto politika

25,25 m ir 60 t “Euro Combi” junginiai Danijoje

Keleivinis transportas

Ateities transportas: ką rinksimės?

Technika

DIETA SUNKVEŽIMIAMS

Partempti autobusus bus paprasčiau

Teisė

Nekonkuravimas darbo santykiuose

Muziejus

SUNKVEŽIMIAI IŠ RYTŲ VOKIETIJOS LIETUVOJE