Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

“Tractomas” – gigantas, įrašytas į Gineso knygą

Prancūziškasis “Nicolas Tractomas” – didžiausias ir galingiausias vilkikas pasaulyje. Tiesa, karinė pramonė gamina dar didesnių mašinų, tačiau civiliame pasaulyje “Tractomas” neturi lygių. Ne veltui jo kėbulo priekyje puikuojasi užrašas “Abnormal” – “negabaritinis”...

Vilkiką “Nicolas Tractomas”, dydžio sulig geru autobusu, galima pamatyti Pietų Afrikos Respublikoje, kur jie padeda statyti naujas elektrines.

...Pabandykite įsivaizduoti Pietų Afrikos savaną, kurioje lėtai (18 km/val) slenka 900 tonų krovinys. Didžiules daugiaašes platformas tempia trys “Tractomas” vilkikai – taip “Siemens” transformatorius važiuoja iš jūrų uosto į šalies gilumoje statomą elektrinę. Maždaug dviejų šimtų kilometrų atstumą tokia kolona įveikia per tris dienas.

Gamykla, sukūrusi unikalius vilkikus, skaičiuoja antrąjį šimtmetį – dar 1855 metais “Nicolas” pradėjo gaminti medines karietas. Šiuo metu prancūzų firma specializuojasi gaminti nestandartines priekabas ypač sunkiems kroviniams, tačiau pagal individualius užsakymus gamina ir vilkikus, ko gero, dar nestandartiškesnius nei priekabos.

Pirmieji sunkiasvoriai vilkikai, pavadinti “Tractomas”, pasirodė septintąjį dešimtmetį. Iš pradžių ant jų buvo montuojamos “Berliet” (vėliau – “Renault”) kabinos ir amerikietiški agregatai – varikliai “Cummins” bei pavarų dėžės “Clark”. Keletą traktomų prancūzų armija naudojo tampyti tankams, dar vienas vilko negabaritinius krovinius Anglijoje. Po to buvo gana ilga pertrauka, ir tik 1999-aisiais Kinija užsakė pagaminti du supersunkius vilkikus 8x8 su 760 AG MAN V12 varikliais. Ant jų sumontuotos šiuolaikinių vilkikų “Renault Premium” kabinos. Šios mašinos labiau priminė sausumos laivus – vairuotojo vieta iškilusi virš kelio per tris metrus, o už kabinos sumontuotas dar ir didžiulis skyrius su įvairiomis talpomis, sistemomis ir radiatoriais.

Po šio sekė dar vienas įspūdingas užsakymas: 2005-aisiais Pietų Afrikos firma “Rotran” įsigijo keturias mašinas su ratų formule 10x10 elektrinėms statyti. Iš vokiečių firmos “Kessler” nupirkti superpatvarūs varomieji tiltai (du priekiniai – dar ir valdomi), “Caterpillar” atsiuntė 27,3 l ir 912 AG variklius (skirtus ne automobiliams, bet laivams!), “Dana Spicer” – automatines pavarų dėžės. Kai ant mašinų “nugarų” buvo uždėtas didelio svorio balastas, kiekvienos iš jų masė pasiekė 70 tonų. Užtat dabar, kaip tvirtina gamintojai, traktomo junginio bendroji masė tapo 6000 (!) tonų.

Dar gamykloje kiekvienas vilkikas gavo savo vardą, kuris užrašytas ant kabinos: “Kendal”, “Majuba”, “Matimba” ir “Tutuka”. Taip vadinasi ir elektrinės, į kurias vilkikai gabena krovinius.

Pietų Afrikos Respublikoje ant atvykusių vilkikų primiausia sumontuoti gyvenamieji nameliai – su langeliais, dušais, lovomis ir dujinėmis plytelėmis. Juose ilgų kelionių metu ilsisi “Tractomas” vairuotojai ir koloną lydintis personalas.

Pagaminę šiuos vilkikus, “Nicolas” gavo Gineso rekordų knygos sertifikatą. Tačiau šie egzemplioriai, ko gero, ir liks vieninteliai: mažai kam pasaulyje prireikia tokių didžiulių ir galingų monstrų – juolab kad baigus statybas jie nebeturės ką veikti. Tiesa, ta pati kompanija “Rotran” praėjusiais metais užsakė dar tris vilkikus, tik šiek tiek kuklesnius – keturašius.

Nicolas Tractomas TR 10x10 D100 techniniai duomenys

Variklis Caterpillar 3412 Ditta

Cilindrų skaičius bei išsidėstymas V12

Darbinis tūris (l) 27,3

Maksimali galia (AG) 912

Maksimalus sukimo momentas (Nm) 3460

Pavarų dėžė automatinė, “Dana Clark Spicer Powershift”

Padangos 445/95 R25

Tiltų apkrova (t)

Priekinių 12,5+12,5

Galinių 25+25+25

Vilkiko masė su balastu (t) 70

Autotraukinio masė (t) 600

Ilgis/plotis/aukštis (mm) 12620/3480/4515

Parengė Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Rugpjūtis Nr.8 (80)

"Linava" informuoja

Kronika

Rekonstruotas „Volvo” sunkvežimių serviso centras Vilniuje

Aktualijos

Nacionalinės verslo ypatybės

Nesileiskime skriaudžiami

Debiutai

“Goodyear”: naujiems sunkvežimiams – naujos padangos

Egzotika

“Tractomas” – gigantas, įrašytas į Gineso knygą

įvairenybės

Jo nuopelnai automobilizmui – neįkainojami

Kolegos

Slovakijos vežėjai

Patirtis

„Transgesta“: svarbiausia – žmogiškasis veiksnys

Perspektyvos

Tunelis tarp Europos ir Azijos

Specialioji technika

DAF statyboms: CF FAT (6x4) bei FAD (8x4)XF105 FTM (8x4) LF

Stambiu planu

Itališkoji valiuta – “Scudo”

Užsienyje

GYVŪNŲ KARALYSTĖ ASFALTO PASAULYJE

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Rusijoje sugriežtintos baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus

Sunkvežimių ir krovinių vagystės: Lietuva – saugiausių ES valstybių sąraše

“Merker” skverbiasi į Rytų Europą

Transporto politika

25,25 m ir 60 t “Euro Combi” junginiai Danijoje

Keleivinis transportas

Ateities transportas: ką rinksimės?

Technika

DIETA SUNKVEŽIMIAMS

Partempti autobusus bus paprasčiau

Teisė

Nekonkuravimas darbo santykiuose

Muziejus

SUNKVEŽIMIAI IŠ RYTŲ VOKIETIJOS LIETUVOJE