Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Partempti autobusus bus paprasčiau

Neseniai į Vilniaus autobusų parką atvyko dar vienas ypač galingas techninės pagalbos automobilis. Jį vilniečiai įsigijo Olandijoje.

„Kuo daugiau autobusų yra parke, tuo didesnė jų gedimų tikimybė mieste. Per dieną vidutiniškai tenka partempti penkis–šešis, todėl dar vienas techninės pagalbos automobilis mums buvo būtinas“, – kalbėjo UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Iki šiol vilniečiai turėjo tris techninės pagalbos automobilius: du specialiai įrengtus „Ikarus“ autobusus ir galingą „Scania L111“, skirtą tempti krovininius automobilius, tačiau „Vilniaus autobusų“ meistrų pritaikytą ir autobusams. Kadangi naujai įsigyjamuose autobusuose montuojama vis daugiau papildomos įrangos, jų svoris didėja, tad ir sugedusius partempti į parką galima tik su itin galinga technika.

Be to, visi iki šiol vilniečių turėtieji techninės pagalbos automobiliai buvo pritaikyti tempti standžiąja vilktimi. Tai sudarydavo problemų, kai reikėdavo partempti autobusą su sugedusiu vairo mechanizmu ar sudaužyta priekine dalimi. Be to, šitaip velkant ilgą transporto priemonę, iš paskos susidarydavo didžiulė kolona, trukdanti eismui mieste. Kildavo grėsmė ir tempiamiems autobusams – pasitaikydavo, kad jie būdavo apgadinami. „Reikėjo galingesnės technikos, kuri galėtų užkelti autobuso priekinę ašį ant specialiai įrengtų ratus fiksuojančių griebtuvų. Tempti tokiu būdu autobusą patogiau, nereikia ir papildomo vairuotojo – užtenka sėdinčiojo prie techninės pagalbos vairo“, - pasakojo J. Grabys.

Vilniečių įsigytasis techninės pagalbos automobilis – nenaujas, parsigabentas iš Olandijos. Jo įranga pritaikyta tempti autobusus ir atitinka griežčiausius Europos Sąjungos reikalavimus. Automobilis gerai prižiūrėtas, techniškai tvarkingas. Į parką atvažiavusį techninės pagalbos vilkiką „Vilniaus autobusų“ darbuotojai perdažė, užklijavo savus logotipus ir jau artimiausiu metu jis pradės dirbti.

DAF markės vilkiko variklis – 260 kW (344 AG), darbinis tūris – 11 627 cm3. Automobilio priekis papildomai sutvirtintas ir pasunkintas, tad jo bendras svoris – 19 460 kg. Drauge su tempiamu autobusu jis gali sverti net 24 200 kg. Transporto priemonė – triašė: pirmasis ir antrasis tiltas yra vairuojami, trečiasis – varantysis. Įrengtos dvi gervės, prie kurių pritvirtinti 50 metrų ilgio lynai. Jos gali ištempti autobusą iš griovio ar iš šalikelės, užkelti jo priekį ant specialių griebtuvų. Olandai techninės pagalbos automobilyje paliko ir įrankių, kurių gali prireikti partempiant autobusą, komplektą. Techninės pagalbos kabinoje įrengtos dvi miegamosios vietos vairuotojams – jomis bus galima pasinaudoti tuo atveju, jei tekts įveikti ilgesnius atstumus.

UAB „Vilniaus autobusai“ techninės pagalbos transporto priemonių parką netrukus papildys dar vienas specialiai įrengtas autobusas. Jį šiuo metu įrenginėja parko remontininkai. Jo salone bus įrengtos mini dirbtuvėlės, tad nesudėtingus gedimus bus galima pašalinti vietoje, netempiant autobuso į parką. „Jei transporto priemonę galima suremontuoti gatvėje, siųsti specialiai pritaikytą techninės pagalbos autobusą su remonto įranga yra pigiau ir patogiau. Patyrę parko remontininkai gali sutaisyti autobusą ir nepartempę jo į dirbtuves“, - kalbėjo J. Grabys.

Perdaryti pasirinktas DAF FAG3300 autobusas, jo variklis – kėbulo viduryje. Vietoj keleivių salono įrengtoje dirbtuvėlėje bus elektros gervė sunkesniems agregatams (pvz., padangoms, kurios su diskais sveria apie 100 kg) kelti, generatorius, teikiantis elektrą suvirinimo aparatui, elektriniam metalo pjovimo įrenginiui, grąžtams ir kitiems elektriniams prietaisams įjungti. Jau rugsėjo mėnesį ir šis autobusas išvažiuos į pagalbą sugedusioms transporto priemonėms.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Rugpjūtis Nr.8 (80)

"Linava" informuoja

Kronika

Rekonstruotas „Volvo” sunkvežimių serviso centras Vilniuje

Aktualijos

Nacionalinės verslo ypatybės

Nesileiskime skriaudžiami

Debiutai

“Goodyear”: naujiems sunkvežimiams – naujos padangos

Egzotika

“Tractomas” – gigantas, įrašytas į Gineso knygą

įvairenybės

Jo nuopelnai automobilizmui – neįkainojami

Kolegos

Slovakijos vežėjai

Patirtis

„Transgesta“: svarbiausia – žmogiškasis veiksnys

Perspektyvos

Tunelis tarp Europos ir Azijos

Specialioji technika

DAF statyboms: CF FAT (6x4) bei FAD (8x4)XF105 FTM (8x4) LF

Stambiu planu

Itališkoji valiuta – “Scudo”

Užsienyje

GYVŪNŲ KARALYSTĖ ASFALTO PASAULYJE

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Rusijoje sugriežtintos baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus

Sunkvežimių ir krovinių vagystės: Lietuva – saugiausių ES valstybių sąraše

“Merker” skverbiasi į Rytų Europą

Transporto politika

25,25 m ir 60 t “Euro Combi” junginiai Danijoje

Keleivinis transportas

Ateities transportas: ką rinksimės?

Technika

DIETA SUNKVEŽIMIAMS

Partempti autobusus bus paprasčiau

Teisė

Nekonkuravimas darbo santykiuose

Muziejus

SUNKVEŽIMIAI IŠ RYTŲ VOKIETIJOS LIETUVOJE