Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

DAF statyboms: CF FAT (6x4) bei FAD (8x4)XF105 FTM (8x4) LF

CF – kasdienis statybų transportas

Nuo 2006-ųjų pavasario, kai buvo pradėti gaminti CF serijos modeliai su populiariausiomis ratų formulėmis 4x2 bei 6x2, lygiagrečiai pradėtos rinkti ir sudėtingesnės konfigūracijos mašinos, naudojamos statybų pramonėje ir specialaus transporto sektoriuje. 6x4, 8x2 ir 8x4 formulių modeliai, priklausomai nuo paskirties ir uždavinių, gali būti varomi 9,2 litrų “Paccar PR” (nuo 183 kW/250 AG iki 265 kW/360 AG) arba 12,9 litrų MX varikliais (nuo 265 kW/360 AG iki 375 kW/510 AG). Abu galimi tiek Euro 4, tiek Euro 5 emisijos standartų. Stilinga ir erdvi kabina, efektyvūs ir ekologiški padidinto galingumo varikliai, didelė pakrovimo galia, įvairiopa ratų formulė bei ašių konfigūracija – visa tai leidžia eksploatuoti naujuosius CF serijos sunkvežimius bet kokiomis sąlygomis.Varančioji tandeminė važiuoklių ir vilkikų ašis buvo patobulinta, specialiai adaptuojant automatinę “AS Tronic” pavarų dėžę bekelės sąlygoms.

Ašių tandemai

Darbui statybų aikštelėse, kuriose nėra kelių, DAF siūlo CF modelius su dvigubomis galinėmis ašimis: triašes FAT 6x4 važiuokles su 7,5 arba 9 tonų apkrovimo priekine ašimi ir 23 arba 26 tonų tandemu iki 50 tonų bendrosios masės sunkvežimiams bei FTT 6x4 vilkikus, naudojamus vilkti medieną ir kitus krovinius ar specialųjį transportą. Be to, CF statybininkų šeimynoje yra keturių ašių FAD 8x4 važiuoklė, ypač tinkanti savivarčiams, betono maišyklėms ir betono pompoms. Šis modelis turi dvi vairuojamąsias 7,5 arba 9 tonų apkrovos priekines ir 26 tonų galines tandemines ašis.

CF 6x4 ir 8x4 naujovės

Naudodami naujas medžiagos bei technologijas DAF inžinieriai 6x4 ir 8x4 važiuoklėse įdiegė keletą naujovių, gerokai padidinusių statyboms skirtų mašinų komfortą ir jų atsparumą pažeidimams – tai visada buvo aktuali šio segmento sunkvežimių problema. DAF‘o aštuonių reaktyvinių trauklių tandeminė ašis pasižymi dideliu šoninio svyravimo stabilumu (iki 270 mm). Ši ašis yra montuojama su vadinamaisiais sailentblokais – tylai ir dar didesniam vairavimo komfortui užtikrinti. 6x4 ir 8x4 važiuoklėse buvo įdiegta nauja EBS stabdymo sistema, o “Brake Assist” ir SMR antiblokavimo kontrolės sistemos tapo standartinės įrangos elementais.

Suprojektuoti nauji trijų pakopų laipteliai: vidurinioji pakopa pritvirtinta prie važiuoklės, o apatinė lanksti – pakabinama. Kita naujovė – įmontuotas po priekiniu bamperiu balnakilpis laiptelis, kuris gali būti atlenkiamas, kai norima nuvalyti priekinį stiklą. tam viršutinėse grotelėse įmontuota pridėtinė rankena. Siekiant sukurti daugiau erdvės operuoti darbiniu velenu, vairuotojo pusėje buvo pakeista durų rankena.

Nuo tada, kai vairuotojai yra atsakingi už krovinį ir privalo turėti galimybę stebėti antstato vidų, kaip papildomas pasirinkimas siūloma šoninė kabinos platforma. Vairuotojas gali stovėti ant jos abiejom kojomis, patogiai laikytis už papildomos rankenos, sumontuotos ant kabinos stogo kairiojo skliauto.

“AS Tronic” bekelėje

Darbui statybų aikštelėse ir karjeruose pritaikyta nauja automatinė 12 laipsnių “AS Tronic” pavarų dėžė. Aibė naujų patobulinimų užtikrina greitesnį sankabos darbą ir sklandesnį pavarų jungimą, tad transporto priemonė automatiniu režimu juda kur kas lengviau, o vairuotojas mažiau pavargsta. Važiuojant įprastais keliais mygtukas prietaisų skydelyje leidžia perjungti “AS Tronic” į „Kelio“ padėtį.

6x2 ašių konfigūracija

Statybų pramonėje, be varančiųjų tandemų, taip pat yra populiarūs 6x2 vilkikai ir važiuoklės su pakeliamąja ašimi. Važiuoklėse, skirtose transportuoti šiukšlių konteinerius arba statybos medžiagas, montuojama 7,5 arba 10 tonų pakeliamoji ašis. Priklausomai nuo ratų bazės pasirinkimo, apkrovimo galia gali būti iki 19 tonų. Siekiant maksimalaus manevringumo, CF važiuoklę galima pasirinkti su vairuojama pakeliama papildoma ašimi.

6x2 vilkikų modeliai su pakeliama ašimi yra dažnai naudojami specialiose transporto priemonėse, dirbančiose sudėtingomis sąlygomis, reikalaujančiomis manevringumo. Tokios ašies, montuojamos ant trumpesnės ratų bazės sunkvežimio, pakėlimas užtikrina didesnį manevringumą ir ratų sukibimo jėgą. CF vilkikas taip pat galimas su vairuojama pirmąja galine ir varančiąja galine ašimi, jis gali būti naudojamas, pavyzdžiui, kombinacijoje su puspriekabe ar priekaba arba specialaus transporto sektoriuje, kai bendroji autotraukinio masė siekia iki 80 tonų.

XF105 FTM: sunkiasvoris vilkikas

Kaip ir naujoji CF serija, naujasis DAF XF105, beje, pripažintas “Metų sunkvežimiu 2007”, taip pat yra galimas su įvairiausiomis ratų formulėmis bei ašių – konfigūracijomis – 4x2, 6x2, 6x4, 8x4. Bene unikaliausia XF105-ojo modifikacija – FTM 8x4 vilkikas su varančiuoju tandemu ir vairuojamąja pirmąja galine ašimi. FTM skirtas itin sunkaus ir specialaus transporto sektoriams, nes jo bendroji masė gali siekti iki 120 tonų. Sunkvežimio su viena priekine ir trimis galinėmis ašimis apkrovimas gali būti išnaudojamas daug efektyviau atsižvelgiant į ašių apkrovą reglamentuojančius teisės aktus.

XF105 FTM keturių ašių vilkikai gaminami dviejų modifikacijų. Pirmoji versija – su 7,5 t priekine ašimi ir 8 tonų vairuojamąja pirmąja galine ašimi kartu su 21 t tandemu, susidedančiu iš dviejų ašių su stebulės reduktoriumi. Bendroji masė – 34 t. Taip pat XF FTM galima pasirinkti ir su 9 t priekine ir 8 tonų vairuojamąja pirmąja galine ašimis kartu su 26 tonų apkrovimo galios tandemu. Šio ekstra sunkaus svorio varianto bendroji masė – 41 t.

Naujasis XF105 FTM yra gaminamas su 12,9 litrų šešių cilindrų “Paccar MX” varikliu. Galima pasirinkti kelis jo galios variantus: 300 kW (410AG), 340 kW (460 AG) ir 375 kW (510 AG) su 2000, 2300 ir 2500 Nm sukimo momentu esant 1000 – 1500 aps/min. Paprastai sunkvežimis montuojamas su mechanine pavarų dėže, bet galima pasirinkti ir automatinę “AS Tronic”. Tuo atveju FTM gali būti sumontuota speciali 16 laipsnių versija, specialiai sukurta itin sunkiems kroviniams gabenti.

DAF XF FTM 8x4 pateikiamas su visomis XF105 serijos kabinomis.

DAF LF – statybų mažyliai

Statybų pramonei lengvųjų sunkvežimių kategorijoje DAF siūlo LF serijos mašinas. Jų bendroji masė – nuo 7,5 iki 21 tonos, o konstrukcija yra beveik ideali lengvos klasės betono maišyklei, atviram antstatui ar konteineriui.

Atnaujintasis LF gaminamas su naujais “Paccar” FR ir GR Euro 4 emisijos standarto varikliais atitinkamai 4 ir 6 cilindrų. 4,5 litro darbinio tūrio keturcilindris motoras yra nuo 104 kW/140 AG iki 136 kW/180 AG, o šešių cilindrų 6,7 l – nuo 168 kW/220 AG iki 212 kW/280 AG. Dėl padidinto cilindrų skaičiaus ir aukšto slėgio kuro įpurškimo sistemos šis variklis turi apie 22 proc. didesnį sukimo momentą, tad yra elastingesnis. LF galima pasirinkti su automatine 6 laipsnių pavarų dėže, kuri naudingiausia distribuciniam transportui.

"Transporto pasaulis"
Rugpjūtis Nr.8 (80)

"Linava" informuoja

Kronika

Rekonstruotas „Volvo” sunkvežimių serviso centras Vilniuje

Aktualijos

Nacionalinės verslo ypatybės

Nesileiskime skriaudžiami

Debiutai

“Goodyear”: naujiems sunkvežimiams – naujos padangos

Egzotika

“Tractomas” – gigantas, įrašytas į Gineso knygą

įvairenybės

Jo nuopelnai automobilizmui – neįkainojami

Kolegos

Slovakijos vežėjai

Patirtis

„Transgesta“: svarbiausia – žmogiškasis veiksnys

Perspektyvos

Tunelis tarp Europos ir Azijos

Specialioji technika

DAF statyboms: CF FAT (6x4) bei FAD (8x4)XF105 FTM (8x4) LF

Stambiu planu

Itališkoji valiuta – “Scudo”

Užsienyje

GYVŪNŲ KARALYSTĖ ASFALTO PASAULYJE

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Rusijoje sugriežtintos baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus

Sunkvežimių ir krovinių vagystės: Lietuva – saugiausių ES valstybių sąraše

“Merker” skverbiasi į Rytų Europą

Transporto politika

25,25 m ir 60 t “Euro Combi” junginiai Danijoje

Keleivinis transportas

Ateities transportas: ką rinksimės?

Technika

DIETA SUNKVEŽIMIAMS

Partempti autobusus bus paprasčiau

Teisė

Nekonkuravimas darbo santykiuose

Muziejus

SUNKVEŽIMIAI IŠ RYTŲ VOKIETIJOS LIETUVOJE