Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Rusijoje sugriežtintos baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus

Kaip praneša Rusijos vidaus reikalų ministerijos Eismo saugumo departamentas, nuo rugpjūčio 11-osios Rusijoje sugriežtintos bausmės, numatančios atsakomybę už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Federalinis įstatymas įsigalios laipsniškai trimis etapais pirmasis nuo 2007 m. rugpjūčio 11 d., antrasis – nuo 2008 m. sausio 1 d. ir trečiasis – nuo 2008 m. liepos 1 d.

Remiantis naujuoju įstatymu, už 20–30 km/val. viršytą greitį vairuotojui teks sumokėti 300 rub. (apie 30 Lt), už 40-60 km/val – 1–1,5 tūkst. rub. (apie 100–150 Lt). Jei greitis bus viršytas 60 km/val., pažeidėjas mokės nuo 2 iki 2,5 (apie 200–250 Lt) baudą arba neteks teisės vairuoti automobilį nuo keturių iki šešių mėnesių. Užvažiavimas ant kelkraščio pažeidėjui kainuos 500 rub. (apie 50 Lt), ant pėsčiųjų perėjos ar dviračių tako – nuo 2 tūkst. rublių, ant tramvajaus bėgių – nuo 1 iki 1,5 tūkst. rub. Išvažiavęs į priešpriešinę eismo juostą vairuotojas neteks teisės vairuoti automobilį nuo 4 iki 6 mėnesių. Pokalbiai mobiliuoju telefonu prie vairo be laisvųjų rankų įrangos atsieis 300 rublių (apie 30 Lt), važiavimas be techninės apžiūros talono – 200 (apie 20 Lt) rublių. Be to, piktybiškiausiems kelių eismo taisyklių pažeidėjams numatomas administracinis areštas iki 15 parų. Ši bausmė grės vairuotojui, kuris vairuoja automobilį praradęs vairuotojo pažymėjimą, be pažymėjimo ir neblaivus arba atsisako atlikti medicininį patikrinimą. Administracinis areštas gali būti pakeistas 5 tūkst. rub. (apie 500 Lt) bauda nėščiosioms, taip pat moterims, turinčioms nepilnamečių vaikų, pirmos ir antros grupės invalidams, kariškiams. Pakartotinai prie vairo sulaikytas neblaivus vairuotojas gali prarasti pažymėjimą trejiems metams. Blaiviu bus laikomas vairuotojas, kurio kraujyje aptikta “mažiau nei 0,3 g/l etilo spirito ar 0,15 mlgr/l alkoholio koncentracija iškvepiamo oro garuose”.

Teks mokėti už sulaikytų Baltarusijos muitinėje prekių saugojimą

Kaip praneša interneto tinklapis autoline.com, fiziniams bei juridiniams asmenims teks mokėti už Baltarusijos muitinėje sulaikytų prekių saugojimą. Įstatymas “Dėl sulaikytų prekių saugojimo išlaidų padengimo” įsigaliojo nuo rugpjūčio 5 dienos. Dokumentas numato, kad sulaikytų prekių, saugomų teritorijose, esančiose muitinės tarnybų žinioje, išlaidas apmoka juridiniai bei fiziniai asmenys. Pinigai patenka į Baltarusijos biudžetą. Numatoma, kad fiziniams asmenims už sulaikytų prekių, skirtų asmeniniam naudojimui, saugojimą, teks mokėti 1 eurą už visą ar ne visą parą; juridiniams ir fiziniams asmenims už prekes, skirtas asmeniniam naudojimui – 4 eurus už visą ar ne visą saugojimo valandą. Išmokos iš Baltarusijos gyventojų renkamos Baltarusijos rubliais, užsieniečių – Baltarusijos rubliais ar užsienio valiuta. Suma apskaičiuojama pagal Nacionalinio Baltarusijos banko nustatytą tos dienos oficialų vienos ar kitos valiutos kursą.

Vokietijos miestai nustato ekologines zonas

Kai kurie Vokietijos miestai savo teritorijose nustato vadinamąsias ekologines zonas, į kurias galės įvažiuoti tik automobiliai, atitinkantys nustatytus ekologinius reikalavimus. Numatomos keturių tipų ekologinės zonos, atitiksiančios Euro, Euro 2, Euro 3, Euro 4 ir Euro 5 (kuris įsigalios nuo 2008 metų sausio 1 dienos) reikalavimus.

Atliekant techninę apžiūrą ar registruojant pirkinį, kiekvienas automobilis bus priskirtas atitinkamai klasei – nuo antros iki penktos. Mašinos, kurioms bus suteikta, pavyzdžiui, trečioji ekologinė klasė, į zonas, priklausančias ketvirtajai ar penktajai, nebus įleidžiamos. Už taisyklių pažeidimus automobilių vairuotojai bus baudžiami 40 eurų baudomis ar baudos taškais.

Artimiausiu metu ekologinės zonos atsiras Ilsfeldo, Leonbergo, Liudvigsburgo, Manhaimo, Miuncheno ir Niurnbergo, vėliau – Berlyno, Kelno, Eseno ir kituose didžiuosiuose Vokietijos miestuose.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Rugpjūtis Nr.8 (80)

"Linava" informuoja

Kronika

Rekonstruotas „Volvo” sunkvežimių serviso centras Vilniuje

Aktualijos

Nacionalinės verslo ypatybės

Nesileiskime skriaudžiami

Debiutai

“Goodyear”: naujiems sunkvežimiams – naujos padangos

Egzotika

“Tractomas” – gigantas, įrašytas į Gineso knygą

įvairenybės

Jo nuopelnai automobilizmui – neįkainojami

Kolegos

Slovakijos vežėjai

Patirtis

„Transgesta“: svarbiausia – žmogiškasis veiksnys

Perspektyvos

Tunelis tarp Europos ir Azijos

Specialioji technika

DAF statyboms: CF FAT (6x4) bei FAD (8x4)XF105 FTM (8x4) LF

Stambiu planu

Itališkoji valiuta – “Scudo”

Užsienyje

GYVŪNŲ KARALYSTĖ ASFALTO PASAULYJE

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Rusijoje sugriežtintos baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus

Sunkvežimių ir krovinių vagystės: Lietuva – saugiausių ES valstybių sąraše

“Merker” skverbiasi į Rytų Europą

Transporto politika

25,25 m ir 60 t “Euro Combi” junginiai Danijoje

Keleivinis transportas

Ateities transportas: ką rinksimės?

Technika

DIETA SUNKVEŽIMIAMS

Partempti autobusus bus paprasčiau

Teisė

Nekonkuravimas darbo santykiuose

Muziejus

SUNKVEŽIMIAI IŠ RYTŲ VOKIETIJOS LIETUVOJE