Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Lietuvos kariuomenei – SISU

Rugpjūčio 30-ąją Gaižiūnų poligone šalies kariuomenei perduoti 26 Suomijoje pagaminti specialiai įrengti SISU E11T sunkvežimiai. Iš viso per ketverius metus planuojama įsigyti penkiasdešimt daugiafukcinės paskirties sunkvežimių.

„Suomių gamintojai tiekti karinei technikai pasirinkti konkurso būdu. Jie pateikė geriausius pasiūlymus, pasiūlė optimaliausią kainos ir kokybės santykį“, – pasakojo Gynybos štabo Logistikos planavimo skyriaus viršininkas Sigitas Mundris. Sutartis su Suomijos sunkvežimių gamintoja „Oy SISU Auto AB“ pasirašyta praėjusių metų gruodį.

Bendra projekto vertė – apie 85 mln. Lt. Į šią sumą įėjo ne tik vairuotojų bei remontininkų parengimas, bet ir po tris platformas kiekvienam sunkvežimiui su konteinerine sistema, įrankių komplektai remontuoti lauko sąlygomis, lauko diagnostinė įranga, programinė diagnostinė įranga, instaliuota į nešiojamuosius kompiuterius ir leidžianti operatyviai nustatyti gedimus. Visi sunkvežimiai turi apsaugos komplektus ir reikalui esant gali būti šarvuoti. Technikai suteikta dvejų metų garantija.

Kaip teigė SISU gamintojai, tokia karinė technika – naujovė ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Mūsų šalis, įsigijusi moderniausius sunkvežimius, tampa tarptautinių operacijų logistinės sistemos sudėtine dalimi. Juos kariai naudos ne tik Lietuvoje, bet ir vyks į karines misijas karštuosiuose taškuose.

Naujieji SISU – keturašiai, varomi visais aštuoniais ratais, sukurti specialiai karinėms reikmėms. Variklis „Caterpillar“ C 13 – itin patikimas ir patvarus eksploatuojant sudėtingomis sąlygomis, esant labai aukštai ar labai žemai temperatūrai. Jis turėtų tarnauti iki sunkvežimiai nuvažiuos milijoną kilometrų. Speciali diagnostinė sistema leidžia greitai ir tiksliai nustatyti variklio gedimus, rodo tokius jo parametrus kaip maksimalus sukimo momentas, maksimalus greitis ir pan. Įdiegtos diagnostinės sistemos leidžia sekti ir stabdžių, transmisijos, padangų, keltuvų būklę bei tiksliai nustatyti gedimus. Pavarų dėžė – „Alison 4000“, automatinė.

SISU kabina žema, specialiai apsaugota, stiklai – neperšaunami. Kariai tokios kabinos viduje gali jaustis saugūs nuo minų, automatinių ginklų šūvių. Įrengta oro filtravimo sistema apsaugo nuo cheminio ginklo atakos. „Webasto“ šildymo sistema leidžia nesunkiai užvesti variklį iki -370 C. Speciali šildymo bei vėdinimo sistema su oro kondicionieriumi užtikrina pastovią +200 C temperatūrą net kai lauke labai karšta ar šalta.

Centrinė oro pripūtimo į padangas sistema suteikia galimybę valdyti oro slėgį neišlipus iš kabinos. Jis specialia programavimo funkcija nustatomas pagal važiavimo sąlygas. Tai, pasak gamintojų, suteikia galimybę technikai be problemų važiuoti bekele, smėliu, arimais ir pan. Specialiai įmonuoti įdėklai („Run flat“ sistema) leidžia važiuoti peršautomis ar nuleistomis padangomis.

Devyni lietuvių įsigyti techninės pagalbos sunkvežimiai skirti ištraukti, išvilkti ar pakelti bet kokią iki 30 tonų sveriančią ratinę transporto priemonę. Pažeistą techniką jie gali tempti įvairias būdais: standžiąja ar lanksčiąja vilktimi, pakelta priekine ar galine ašimi. Krano strėlės ilgis – apie 12 m, jis gali pakelti apie 5 000 kg svorio krovinį.

Vienuolika sunkvežimių konteinerinėms sistemoms gabenti skirti vežti skystus krovinius, tačiau esant būtinybei, juos galima pritaikyti ir kariams gyventi. Konteinerių pakėlimo įranga leidžia vairuotojui neišlipus iš kabinos konteinerius pakrauti ir iškrauti. Tokie sunkvežimiai gali gabenti ir platformas. Mašinose sumontuota ištraukimo gervė, kranas, suvirinimo įranga.

Penkiolika sunkvežimių su platformomis skirti gabenti amuniciją, ratinę ir vikšrinę techniką bei kitus krovinius. Specialiai sumontuota technika gali pakelti iki 20 000 kg krovinį.

Be įspūdingo naujųjų transporto priemonių pristatymo, susirinkusiems svečiams pademonstruotų jų galimybių, buvo galima apžiūrėti visas Lietuvos kariuomenėje sausumoje naudojamas technikos priemones, kariuomenės atstovai išsamiai papasakojo apie kiekvienos iš jų paskirtį bei naudojimo ypatumus.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr.9 ( 81)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

IRU tobulins autobusų klasifikavimo sistemą

Įkurtuvės

Atnaujintame „Volvo“ servise – daugiau paslaugų

„Autokurto“ servisas – ir Klaipėdoje

Kas yra kas

Populiariausi Vokietijoje: rinkimai 2007

Keliai Keleliai

Apie kelių muziejų veiklą – seminare Islandijoje

Palyginkite

Testas: sunkvežimių oro kondicionavimo įranga

Premjeros

MAN TG: nauja karta - X ir S

Servisas

Apskaičiuotos „Kumho“ ambicijos

„Amanda“ siūlo sutaupyti

Tradicijos

Keleivininkai džiaugėsi švente

XI varžybos: plentų asai – po aukštu Kėdainių dangum...

Lietuvoje ir pasaulyje

Didžiojoje Britanijoje – naujas kelio ženklas

Ekspeditorių susitikimas

ERF – jau istorija

Naujjienos

Transporto politika

Reglamentų ir direktyvų džiunglėse

Keleivinis transportas

Keleivių vežėjai dirbo stabiliai

Technika

Lietuvos kariuomenei – SISU

Transporteriai: kada keisti alyvą?

Teisė

Nesaugomos stovėjimo aikštelės

Save apkaltinti sunkiau

Muziejus

Vermachto kariai – “Mercedes Benz” L4500S/A