Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

MAN TG: nauja karta - X ir S

Specialistai, įdėmiau stebintys pokyčius sunkiojo transporto rinkoje, puikiai žino vieną simptomą: jei MAN į jau senokai gaminamus sunkvežimius pradėjo montuoti naujus variklius, galime būti tikri - po metų ar dviejų pasirodys naujas modelis. Toks laiko tarpas reikalingas inžinieriams išsiaiškinti naujo variklio silpnesnes vietas, išgydyti jį nuo “vaikiškų ligų”, iki smulkmenų parengti gamybos technologiją ir t.t. Užtat kai šis bene skausmingiausias parengiamųjų darbų etapas būna įveiktas, naujas modelis nuo pat pirmųjų dienų džiugina ir vairuotojus, ir vežėjus. Taip D28-asis motoras savo laiku tapo MAN TGA pranašu, taip D20 ir ypač D26 tyliai informavo specialistus apie naujos kartos šio koncerno flagmanų kūrimą.

Ir štai premjeros diena atėjo: rugsėjo vidury MAN Miunchene parodė pastarųjų metų namų darbus – naujuosius modelius TGX ir TGS. Premjera tapo neeilinė ir, sakyčiau, netipiška: šį kartą jos dalyviai naujaisiais modeliais galėjo pasigrožėti ne tik ant podiumo, bet ir išbandyti kelyje Bavarijos sostinės apylinkių greitkeliuose ir nepaprastai vaizdinguose krašto keliuose. Apie debiutantų technines savybes – kitame mūsų žurnalo numeryje, o kol kas galima drąsiai tvirtinti: abu modeliai koncerno inžinieriams bei dizaineriams pavyko. Ko gero, galima pasakyti ir dar daugiau: naujieji “broliukai” X ir S – bene dailiausias MAN sunkvežimių kūrėjų darbo vaisius. Nėr ką slėpti: ankstesnieji šio koncerno modeliai šiek tiek glumino kiek senstelėjusia kubizmo architektūra, iš esmės nekitusia nuo F90 laikų. TGA šiek tiek nuo jos atitolo, tačiau dar ne tiek, kad permainos būtų akivaizdžios. Esu tikras – apie TGX bei TGS kūrėjus koncerno istorijoje kada nors bus rašoma kaip apie ryžtingus žmones, įveikusius sustabarėjusią ankstesnių laikų dizaino politiką.

Tačiau nepaisant radikalių dizaino permainų, techniniu požiūriu MAN flagmanai išaugo ant tų pačių maksimalaus funkcionalumo ir racionalumo pamatų – nieko nereikalingo ir jokių techninių sprendimų, kuriuose funkcionalumas aukojamas vardan gražumo. Štai šie pamatai, ko gero, ir nulėmė tai, kad naujuosiuose MAN lengvai įžvelgiami ankstesnių kartų šio koncerno sunkvežimių charakteringi bruožai – tvirtumas ir patikimumas. Ne viena vairuotojų karta už tai labiausiai ir gerbė MAN.

Nespėsim nė apsidairyt, kai naujieji modeliai išriedės į kelius. Juos iš karto pamatysit: chromuotos horizontalios radiatoriaus apdailos detalės sunkvežimį tarsi pririša prie žemės, o vertikalios – kelia aukštyn. Taip ir prisimeni A.Felinio filmo pavadinimą – “Ir laivas plaukia”...

Kęstutis Bruzgelevičius

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr.9 ( 81)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

IRU tobulins autobusų klasifikavimo sistemą

Įkurtuvės

Atnaujintame „Volvo“ servise – daugiau paslaugų

„Autokurto“ servisas – ir Klaipėdoje

Kas yra kas

Populiariausi Vokietijoje: rinkimai 2007

Keliai Keleliai

Apie kelių muziejų veiklą – seminare Islandijoje

Palyginkite

Testas: sunkvežimių oro kondicionavimo įranga

Premjeros

MAN TG: nauja karta - X ir S

Servisas

Apskaičiuotos „Kumho“ ambicijos

„Amanda“ siūlo sutaupyti

Tradicijos

Keleivininkai džiaugėsi švente

XI varžybos: plentų asai – po aukštu Kėdainių dangum...

Lietuvoje ir pasaulyje

Didžiojoje Britanijoje – naujas kelio ženklas

Ekspeditorių susitikimas

ERF – jau istorija

Naujjienos

Transporto politika

Reglamentų ir direktyvų džiunglėse

Keleivinis transportas

Keleivių vežėjai dirbo stabiliai

Technika

Lietuvos kariuomenei – SISU

Transporteriai: kada keisti alyvą?

Teisė

Nesaugomos stovėjimo aikštelės

Save apkaltinti sunkiau

Muziejus

Vermachto kariai – “Mercedes Benz” L4500S/A