Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Keleivių vežėjai dirbo stabiliai

Kas pusmetį iš asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto sekcijai priklausančių įmonių surenkami jų veiklos duomenys. Jie sumuojami, analizuojami bei išsiunčiami vežėjams. Tai padeda stebėti keleivinio transporto verslo būklę, laiku reaguoti į pasikeitusias situacijas, numatyti perspektyvas. Jau žinomi pirmojo šių metų pusmečio rezultatai, kuriuos pateikiame žurnalo skaitytojams.

„Pirmojo pusmečio rezultatai nėra prasti, situaciją keleivių vežimo versle pavadinčiau stabilia. Vienintelė nedžiuginanti tendencija – per pirmąjį šių metų pusmetį, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, pablogėjo keleivių vežimo tarptautiniais maršrutais rezultatai “, – kalbėjo asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas Eugenijus Stolovickis.

Pagrindinė problema keleivinio transporto įmonėse išlieka darbuotojų trūkumas. Praėjusių metų pirmąjį pusmetį šiame versle dirbo 8102 darbuotojai, šiemet jų sumažėjo iki 7940. Mažėjo ir vairuotojų – nuo 4270 iki 4193. „Tendencijos nemalonios. Vežėjai darbo turi, būtų galima plėtoti gyventojams teikiamas paslaugas tiek miesto, tiek tolimojo susisiekimo maršrutuose, tiek užsakomuosiuose reisuose. Deja, dėl vairuotojų trūkumo to padaryti negalima“, – teigė E. Stolovickis. Dėl šios priežasties vežėjai buvo priversti didinti atlyginimus. Praėjusių metų pirmąjį pusmetį vidutinis darbo užmokestis sudarė 1474 Lt, šiemet – jau 1827 Lt. Dar labiau padidėjo vairuotojų atlyginimai – nuo 1588 iki 2021 Lt. Nepaisant to, kad vairuotojų mažėjo, šiek tiek padaugėjo autobusų bei troleibusų – nuo 2903 praėjusių metų pirmąjį pusmetį iki 2914 per šių metų tą patį laikotarpį. Deja, transporto priemonės ir toliau sensta – pernai keleivinio transporto priemonių iki 10 m buvo 786, šiemet – 697. Senesnių nei 10 m pernai buvo 2117, šiemet – 2217. Tokie autobusai pernai sudarė 73 proc. transporto priemonių parko, šiemet – jau 76 proc. Vežėjų įmonės įsigyja naujesnių autobusų, tačiau mažesnieji parkai dažniau perka senesnes nei dešimties metų amžiaus transporto priemones.

Nuo šių metų pradžios įsigaliojo nauja kompensavimo už lengvatinių keleivių vežimą tvarka: anksčiau lėšos kompensacijoms buvo numatytos iš šalies, dabar – iš savivaldybių biudžeto. Vežėjai būgštavo, kad situacija gali smarkiai pablogėti, ir savivaldybės neįstengs atsiskaityti su keleivinio transporto įmonėmis. Džiugu, kad būgštavimai nepasitvirtino. Pernai per pirmąjį pusmetį keleivių vežėjai dėl lengvatinių keleivių vežimo negavo 38,1 mln. Lt pajamų, jiems kompensuota 34,9 mln. Lt. Šiemet – atitinkamai 42,4 mln. Lt ir 38,5 mln. Lt. Tai sudaro 91 proc. ir, pasak E. Stolovickio, nėra prastas rezultatas. Priemiesčio maršrutuose praėjusiais metais dėl lengvatinių keleivių vežimo per pirmą pusmetį negauta 3,024 mln. Lt, kompensuota 2,458 mln. Lt. Šiemet atitinkamai 2,475 ir 2,322 mln. Lt.

Sudėtingesnė situacija su nuostolių, susidariusių dėl būtinų keleivinio transporto paslaugų visuomenei, kompensavimu. Šių metų pirmąjį pusmetį miesto vežėjai patyrė 37,5 mln. Lt nuostolių, kompensuota 24,6 mln. Lt. Deja, pasak E. Stolovickio, šių skaičių palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu negalima: praėjusiais metais didžiųjų miestų savivaldybės grąžino miesto vežėjams skolas už praėjusius metus, tad skaičiai buvo nerealūs – nuostolių patirta 28,27 mln. Lt, o kompensuota net 47,3 mln. Lt. Šiais metais sudėtingiausia padėtis vėl didžiuosiuose miestuose. UAB „Vilniaus autobusai“ reikėjo kompensuoti 14 mln. Lt, tegauta pusė – apie 7 mln. Lt. Geras rezultatas – miesto maršrutuose daugėja keleivių, jų padaugėjo 4 proc.

Priemiesčio maršrutuose keleivių šiek tiek sumažėjo – 3,8 proc. Pajamos padidėjo, tačiau išlaidos taip pat. Nuostoliai, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, šiek tiek mažesni, tačiau maršrutai ir toliau lieka nuostolingi. Brangsta kuras, atsarginės detalės, didėja atlyginimai, tad vežėjai buvo priversti didinti tarifus.Tolimojo susisiekimo maršrutai pirmąjį pusmetį buvo pelningi. Čia vežėjai dirbo stabiliai, keleivių skaičius išliko toks pats kaip ir praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Gautas pelnas nedidelis – vos apie 3 mln. Lt.

Prasčiausia situacija, kaip jau minėjome, tarptautinio susisiekimo maršrutuose. Čia keleivių vežta net 45 proc. mažiau. Nuostolis – 1,2 mln. Lt.

Užsakomųjų reisų daugėja – keleivių vežta daugiau, daugiau gauta ir pajamų. Pirmojo šių metų pusmečio pelnas – 400 tūkst. Lt. Tačiau šio verslo apimtis nedidelė, kadangi keleivinio transporto įmonėms trūksta vairuotojų, autobusų. Tuo tarpu, pasak E. Stolovickio, užsakomųjų reisų paslaugų gyventojams būtų galima teikti ir daugiau.

Atskirų vežimo rūšių trijų paskutinių pirmųjų metų pusmečio duomenis pateikiame lentelėje.

Duomenys

2005 m.

1 pusm.

2006 m.

1 pusm.

2007 m.

1 pusm.

Pakeitimai (%)

Miesto maršrutai

Keleiviai (mln.)

154,6

159,5

166,1

104,1

Pajamos (mln. Lt)

103,4

141,2

141,9

100,5

Išlaidos (mln. Lt)

106,9

126,6

146,2

115,5

Pelnas (+), nuostolis (-)

(mln. Lt)

-3,5

14,6

-4,3

Priemiesčio maršrutai

Keleiviai (mln.)

12,4

13,2

12,7

96,2

Pajamos (mln. Lt)

22,3

26,5

33,0

124,5

Išlaidos (mln. Lt)

25,9

29,5

33,6

113,9

Pelnas (+), nuostolis(-)

(mln. Lt)

-3,6

-3,02

-0,57

Tolimojo susisiekimo maršrutai

Keleiviai (mln.)

5,8

5,6

5,6

Pajamos (mln. Lt)

39,4

45,5

51,4

113

Išlaidos (mln. Lt)

36,3

43,2

48,4

112

Pelnas (+), nuostolis (-)

(mln. Lt)

3,1

2,3

2,96

128,7

Tarptautinio susisiekimo maršrutai

Keleiviai (tūkst.)

438,5

385,8

209,7

54,4

Pajamos (tūkst. Lt)

9016,5

8595,7

7760

90,3

Išlaidos (tūkst. Lt)

9971,7

9217,8

8933,6

96,9

Pelnas (+), nuostolis (-)

(tūkst. Lt)

-955,2

-622,1

-1173,6

Užsakomieji reisai

Keleiviai (tūkst.)

524,4

572,5

635,5

111

Pajamos (tūkst. Lt)

4320,9

4876,3

5844,9

119,9

Išlaidos (tūkst. Lt)

3905,9

4554,3

5445,1

119,6

Pelnas (+), nuostolis (-)

(tūkst. Lt)

415

322

399,8

124,2

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr.9 ( 81)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

IRU tobulins autobusų klasifikavimo sistemą

Įkurtuvės

Atnaujintame „Volvo“ servise – daugiau paslaugų

„Autokurto“ servisas – ir Klaipėdoje

Kas yra kas

Populiariausi Vokietijoje: rinkimai 2007

Keliai Keleliai

Apie kelių muziejų veiklą – seminare Islandijoje

Palyginkite

Testas: sunkvežimių oro kondicionavimo įranga

Premjeros

MAN TG: nauja karta - X ir S

Servisas

Apskaičiuotos „Kumho“ ambicijos

„Amanda“ siūlo sutaupyti

Tradicijos

Keleivininkai džiaugėsi švente

XI varžybos: plentų asai – po aukštu Kėdainių dangum...

Lietuvoje ir pasaulyje

Didžiojoje Britanijoje – naujas kelio ženklas

Ekspeditorių susitikimas

ERF – jau istorija

Naujjienos

Transporto politika

Reglamentų ir direktyvų džiunglėse

Keleivinis transportas

Keleivių vežėjai dirbo stabiliai

Technika

Lietuvos kariuomenei – SISU

Transporteriai: kada keisti alyvą?

Teisė

Nesaugomos stovėjimo aikštelės

Save apkaltinti sunkiau

Muziejus

Vermachto kariai – “Mercedes Benz” L4500S/A