Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Keleivininkai džiaugėsi švente

Pasibaigus vilkikų ir autotraukinių slalomo rungčiai, į trasą, gausių žiūrovų palaikomi, stojo autobusų vairuotojai. Šįkart į Kėdainius susirinko trisdešimt šeši dalyviai iš dvylikos komandų. Tarp jų – ir viena moteris: UAB „Kauno autobusai“ vairuotoja Albina Sipavičienė.

Skirtingai nei pernai, varžybas vairuotojai pradėjo nuo teorinių žinių patikrinimo. KET išmanymas tikrintas „Regitros“ parengtais bilietais. Per dešimt minučių kiekvienas dalyvis turėjo atsakyti į 30 KET klausimų, už kiekvieną neatsakytą skirta penkių sekundžių bauda. Atsakęs į visus klausimus, dalyvis gavo 20 sekundžių premiją, kuri vėliau atimta iš bendro konkurso laiko. Be klaidų į visus klausimus atsakė, taigi vienintelis premiją uždirbo UAB „Kautra“ atstovas Evaldas Varžgalys. Jis ir laimėjo pirmąją vietą rungtyje. Po vieną klaidą padarė trys dalyviai, tačiau geresnis laikas lėmė, kad antruoju liko Rimantas Mačiulis iš Šakių autobusų parko, o trečiuoju – Regimantas Pampikas iš UAB „Busturas“.

Dar viena teorinė užduotis – autobusų vairuotojų keleivių vežimą reglamentuojančių dokumentų bei darbo ir poilsio režimo žinių patikrinimo testas. Čia visi dalyviai gavo bilietus su 10 klausimų, į kuriuos turėjo atsakyti per penkias minutes. Už kiekvieną neatsakytą klausimą skirta dešimties sekundžių bauda. Teisingai į visus klausimus atsakęs dalyvis apdovanotas 10 sekundžių premija, kuri vėlgi buvo atimta iš bendro varžybose vairuotojo sugaišto laiko. Šioje rungtyje be klaidų pasirodė trys dalyviai. Greičiausiai į klausimus atsakė ir pirmąją vietą užėmė Rolandas Statkevičius iš Klaipėdos autobusų parko. Antras – Rimantas Mačiulis iš Šakių autobusų parko, trečias – Gintaras Zukas iš UAB „Kėdbusas“.

Įdomiausia žiūrovams, be abejo, slalomo rungtis. Rungties nuostatai autobusų vairuotojams buvo tokie patys, kaip ir vilkikų su puspriekabėmis ar autotraukinių. Be klaidų slalomo trasą įveikė keletas dalyvių. Pirmąją vietą lėmė geriausias laikas – sugaišęs trasoje 1:20,58 min., laimėjo UAB „Vilniaus autobusai“ vairuotojas Ramūnas Urbštavičius. Antruoju liko per 1:22,83 min. pravažiavęs Kęstutis Milkintas iš UAB „Busturas“, trečiuoju – Gintaras Pranculis iš UAB „Kauno autobusai“ (1:25,41 min.).

Galutinius rezultatus lėmė geresnis pasirodymas teorinėse rungtyse. Geriausiu varžybų vairuotoju paskelbtas UAB „Kautra“ atstovas Evaldas Varžgalys (galutinė suma 01:22,11 min.). Antrąją vietą laimėjo UAB „Busturas“ vairuotojas Kęstutis Milkintas (01:42,83 min.), trečiąją – Rolandas Statkevičius iš Klaipėdos autobusų parko (01:43,99 min.).

Komandinėse varžybose nugalėjo UAB „Kautra“ ir jos nariai Petras Sankauskas bei Evaldas Varžgalys (03:46,89 min.). Antrieji – Šakių autobusų parko vairuotojai Arvydas Sprindžiūnas ir Rimantas Mačiulis (03:53,13 min.), tretieji – UAB „Busturas“ atstovai Kęstutis Milkintas ir Regimantas Pampikas (03:53,16 min.).

Šventei besibaigiant apdovanoti ne tik geriausiai varžybose pasirodę vairuotojai: prizus gavo vyriausias bei jauniausias varžybų dalyviai, išrinktas gražiausias varžybose dalyvavęs autobusas. Šįkart gražiausiu ir tvarkingiausiu pripažintas UAB TOKS „Neoplan“.

„Manau, šventė pavyko. Džiugu, kad joje vis gausiau dalyvauja keleivininkų atstovai – ne tik parkų darbuotojai, bet ir jų šeimų nariai. Nors keleivinio transporto įmonės sudaro tik apie 10 proc. asociacijos „Linava“ narių, varžybose šįkart keleivininkų atstovai vyravo“, – kalbėjo asociacijos viceprezidentas, UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. Didžiąją Kėdainių oro uosto teritorijoje išsirikiavusių laikinų palapinių dalį užėmė jose įsikūrę autobusų parkų darbuotojai su savo palaikymo komandomis. Nuotaikingose sportinėse varžybose taip pat vyravo iš keleivininikų bei jų šeimų narių sudarytos rinktinės.

Kalbintieji keleivinio transporto bendrovių vadovai džiaugėsi puikia švente ir galimybe susitikti, pabendrauti. Prie varžybų sėkmės prisidėjo ir nerudeniškas oras. Puikiai šįkart dirbo teisėjų komanda – nė vienas iš komandų vadovų nepareiškė jai jokių priekaištų. Vienintelis nusiskundimas, nuskambėjęs iš vežėjų lūpų, – skirtingi dalyvių autobusai, taigi ir nevienodos vairavimo sąlygos. M. Grigelis sutiko, kad tai šiek tiek gadina varžybų nuotaiką ir mažina azartą. „Ketiname atsižvelgti į vežėjų pastabas ir kitais metais bandysime vairuotojų startams pateikti du vienodus autobusus. Suprantama, tai – ne technikos, o vairuotojų meistriškumo konkursas, tad ir nugalėtoją turėtų lemti ne manevringesnis autobusas, o geresnis vairavimas. Tokiu atveju kova būtų teisingesnė, o nugalėtojas nustatomas objektyviau“, – kalbėjo asociacijos „Linava“ viceprezidentas. Taigi galima tikėtis, kad kitais metais vežėjų šventės netemdys ir šis menkas debesėlis, ir ji bus dar įdomesnė tiek dalyviams, tiek žiūrovams.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr.9 ( 81)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

IRU tobulins autobusų klasifikavimo sistemą

Įkurtuvės

Atnaujintame „Volvo“ servise – daugiau paslaugų

„Autokurto“ servisas – ir Klaipėdoje

Kas yra kas

Populiariausi Vokietijoje: rinkimai 2007

Keliai Keleliai

Apie kelių muziejų veiklą – seminare Islandijoje

Palyginkite

Testas: sunkvežimių oro kondicionavimo įranga

Premjeros

MAN TG: nauja karta - X ir S

Servisas

Apskaičiuotos „Kumho“ ambicijos

„Amanda“ siūlo sutaupyti

Tradicijos

Keleivininkai džiaugėsi švente

XI varžybos: plentų asai – po aukštu Kėdainių dangum...

Lietuvoje ir pasaulyje

Didžiojoje Britanijoje – naujas kelio ženklas

Ekspeditorių susitikimas

ERF – jau istorija

Naujjienos

Transporto politika

Reglamentų ir direktyvų džiunglėse

Keleivinis transportas

Keleivių vežėjai dirbo stabiliai

Technika

Lietuvos kariuomenei – SISU

Transporteriai: kada keisti alyvą?

Teisė

Nesaugomos stovėjimo aikštelės

Save apkaltinti sunkiau

Muziejus

Vermachto kariai – “Mercedes Benz” L4500S/A