Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

XI varžybos: plentų asai – po aukštu Kėdainių dangum...

Auštantis rugsėjo 8-osios rytas gąsdino nelabai palankiais orais tolimųjų reisų krovininių automobilių ir tarpmiestinių autobusų vairuotojų vienuoliktųjų konkurso–varžybų “Saugiai su Linava” dalyvius bei svečius. Laimėi, kol vairuotojai sprendė Kelių eismo taisyklių ir kitus žinių patikrinimo testus, tirštas rūkas kilo aukšton Daukšių oro uosto padangėn, kurią šiek tiek mažiau nei prieš du dešimtmečius, drebindami kėdainiečių langus, kasdien skrosdavo kariniai naikintuvai ir sunkieji oro transporteriai.

Pirmą kartą šioje trijų kilometrų ilgio pakilimo tako trasoje vežėjai savo jėgas išbandė 1998 metais. Tai buvo antrosios, vėliau gražia tradicija tapusios, tolimųjų reisų vilkikų ir autobusų vairuotojų meistriškumo varžybos.

Šiemet konkursas organizuotas vėl pagal šiek tiek pakeistas varžybų taisykles. Pagrindinė korekcija – į jų programą vėl sugrąžinti KET, Muitinės kontroliuojamų krovinių vežimo Europos Bendrijos ir trečiosiose šalyse bei darbo ir poilsio režimo žinių patikrinimo testai, o pageidaujantiems – ir ADR žinių patikrinimo testas.

Pasak taisykles parengusio varžybų vyriausiojo teisėjo Gintauto Šlėderio, dėl teorinės konkurso dalies teko girdėti vežėjų ir vairuotojų įvairių nuomonių, tačiau nuspręsta, jog Kelių eismo taisyklių žinių patikrinimo testas būtinas. Patirtis rodo, jog ši rungtis kol kas sunkiai įkandamas riešutėlis daugeliui profesionalų, kurie kasmet vidutiniškai padaro nuo 1 iki 5 klaidų. Tai rodo nepakankamą mūsų vairuotojų teorinių žinių lygį, juolab kad dar pasitaiko tokių profesionalų, kurie iš 30 KET klausimų teisingai sugeba atsakyti tik į 15 ar dar mažiau. Tuomet kyla klausimas dėl tokio profesionalo kompetencijos – ar jis apskritai gali saugiai gabenti keleivius ir krovinius. Beje, šių metų meistriškumo varžybose dalyvavusių tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų rekordas – 17 klaidų.

Asociacijos “Linava” generalinio sekretoriaus Valdo Gilio nuomone, varžybų patirtis parodė, kad kai kuriais metais, atsižvelgiant į įvairius pokyčius, taisykles tenka šiek tiek pakoreguoti, tačiau Kelių eismo taisyklių bei darbo ir poilsio režimo žinių patikrinimo testai vis dėlto būtini. Kitus testus, kaip ir anksčiau, vairuotojai turėtų spręsti, atsižvelgiant į jų darbo specifiką. Šiai nuomonei pritarė ir asociacijos prezidiumo narys, UAB “Ignolita” generalinis direktorius Julius Misiūnas bei kiti varžybose dalyvavusių vežėjų įmonių vadovai.

Geriausias KET žinias tarp tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų demonstravo UAB “Vilniaus dobilas” atstovai – Stasys Toločka ir Andrius Kalendra, UAB “Portmann dobilas” vairuotojas Jonas Palivonas, UAB “Vičiūnai” atstovas Tomas Garakovskis ir UAB “Autokalchas” vairuotojai – Vladimir Macevič bei Andrius Jegorovas. Šie testo lyderiai padarė po vieną klaidą, septyni jų kolegos – po dvi klaidas, trys – po tris.

Pagal muitinės kotroliuojamų krovinių vežimo Europos Bendrijos ir trečiosiose šalyse bei darbo ir poilsio režimo žinių patikrinimo testą, tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų rezultatai nuteikia optimistiškiau. Kiekvienas šios rungties dalyvis per 5 minutes turėjo atsakyti į 10 klausimų. Už kiekvieną neatsakytą klausimą buvo skiriama 10 sekundžių bauda, teisingai atsakiusiems į visus klausimus – 10 sekundžių premija, kuri atimama iš bendro suminio konkurso laiko.

Šioje rungtyje nugalėtojais tapo UAB “Transvelas” vairuotojai – Kęstutis Vilkas ir Eugenijuš Markevič, mažiau kaip per dvi su puse minutės teisingai atsakę į visus klausimus. Greičiausiai su šia rungtimi – per 1 min. 19 sek. – susidorojo UAB “Samarina” atstovas Rimgaudas Dumbliauskas, tačiau jis padarė vieną klaidą. Tokį pat rezultatą pasiekė dar 5 vairuotojai, į klausimus atsakę per šiek tiek ilgesnį laiką. Antroji vieta pagal sugaištą laiką – 1 min. 37 sek. – teko Arūno Navicko įmonės vairuotojui Sauliui Masiliūnui, trečioji – 1 min. 43 sek. – UAB “Kalchas” atstovui Robertui Kučinskui. Deja, premijų jie negavo, nes pirmasis padarė tris, antrasis – dvi klaidas.

Daugiausia žiūrovų dėmesio, be abejonės, sulaukė tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų figūrinio vairavimo – slalomo rungtis, juolab, kad joje šiemet pirmą kartą per varžybų istoriją dalyvavo ir iki 18,75 m ilgio autotraukiniai. Jie pirmieji ir stojo prie starto linijos. Kadangi šios kategorijos rungtyje dalyvavo tik keturi dviejų įmonių ekipažai, nugalėtojais tapo visi, pelnę pirmąsias keturias prizines vietas. Tai – UAB “Ignolita 1” atstovai Alvidas Kurpė ir Antanas Umbrasas bei UAB “Polita” vairuotojai Algimantas Ražauskas ir Valdas Budrevičius.

Prie tolimųjų reisų vilkikų slalomo starto linijos po du rikiavosi 37 ekipažai. Greičiausiai ir be klaidų, t.y. trasoje nekliudę ir nenuvertę nė vieno kūgelio, rungtį įveikė Nerijus Nemeika (UAB “Ignolita 2”), Tomas Garakovskis (UAB “Vičiūnai”), Alfredas Žembinskas (UAB “Autokalchas”) ir Virginijus Bracius (UAB “Ignolita 3”). Tačiau pagal sugaištą laiką juos aplenkė ir absoliučiais šios rungties lyderiais tapo po vieną klaidą padarę Arūnas Paulavičius ( UAB “Vičiūnai” , 1:26,35 min.) ir Darius Vilkas (UAB “Skandeka”, 1:37,73 min.). Be klaidų slalomo trasą įveikė dar aštuoni vilkikų vairuotojai, tačiau nugalėtojais jie netapo, nes rungtyje, palyginti su lyderiais, užtruko maždaug dviem minutėmis ilgiau.

Nors profesionaliai varžybas komentavęs Valdas Vilūnas prieš startą iki smulkmenų dalyviams dar kartą išaiškino varžybų taisykles, kai kurie vilkikų vairuotojai, greitai ir be klaidų įveikę trasą, rezultatą pablogino finišuodami, nes priekinės ašies negalėdavo užfiksuoti davikliai, iki finišo linijos pritrūkus vos keleto centimetrų.

Nemažai žiūrovų, ypač jaunimo, dėmesio sulaukė

nekonkursinė drago rungtis, kurioje dalyvavo keletas autobusų ir vilkikų su puspriekabėmis. Geriausius rezultatus tarp autobusų vairuotojų pademonstravo Jonas Tuskevičius (UAB “Kautra”), Kęstutis Milkintas (UAB “Busturas”) ir Arvydas Sprindžiūnas (UAB “Šakių autobusai”). Tarp vilkikų su puspriekabėmis greičiausiai važiavo Eugenijuš Markevič (UAB “Transvelas”), Donatas Žilionis (UAB “Vedautos autotransportas”), Arūnas Paulavičius (UAB “Vičiūnai”) ir Darius Vilkas (UAB “Skandeka”).

Kadangi galutinius varžybų rezultatus lėmė ne tik geriausias laikas, bet ir KET bei kiti teorinių žinių patikrinimo testai, absoliučiai geriausiu vilkiko vairuotoju tapo UAB “Vičiūnai” atstovas Arūnas Paulavičius (galutinė suma – 02:26,35 min.). Antroji vieta teko tos pačios įmonės vairuotojui Tomui Garakovskiui (02:27,20 min.), trečioji – UAB “Vilniaus dobilas” atstovui Andriui Kalendrai (02:35,32 min.), ketvirtąją ir penktąją vietas užėmė Andrius Jegorovas (UAB “Autokalchas”) ir Rimantas Barysas (UAB “Vedautos autotransportas”).

Komandinėje įskaitoje nugalėtojais tapo UAB “Vičiūnai” ir šios bendrovės atstovai Arūnas Paulavičius bei Tomas Garakovskis (04:53,55 min.). Antrąją vietą užėmė UAB “Vilniaus dobilas” ir jo komanda – Stasys Taločka bei Andrius Kalendra (05:36,89 min.), trečioje vietoje – UAB “Skandeka” komanda – Darius Vilkas ir Remigijus Aikštuolis (05:53,00 min.). Ketvirtieji liko UAB “Vedautos autotransportas” atstovai Donatas Žilionis ir Rimantas Barysas, penktieji – UAB “Portmann dobilas” vairuotojai Jonas Palivonas ir Algirdas Manteika.

Išsamūs XI konkurso-varžybų rezultatai paskelbti “Vežėjų žiniose” 17-ajame nr.

Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr.9 ( 81)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

IRU tobulins autobusų klasifikavimo sistemą

Įkurtuvės

Atnaujintame „Volvo“ servise – daugiau paslaugų

„Autokurto“ servisas – ir Klaipėdoje

Kas yra kas

Populiariausi Vokietijoje: rinkimai 2007

Keliai Keleliai

Apie kelių muziejų veiklą – seminare Islandijoje

Palyginkite

Testas: sunkvežimių oro kondicionavimo įranga

Premjeros

MAN TG: nauja karta - X ir S

Servisas

Apskaičiuotos „Kumho“ ambicijos

„Amanda“ siūlo sutaupyti

Tradicijos

Keleivininkai džiaugėsi švente

XI varžybos: plentų asai – po aukštu Kėdainių dangum...

Lietuvoje ir pasaulyje

Didžiojoje Britanijoje – naujas kelio ženklas

Ekspeditorių susitikimas

ERF – jau istorija

Naujjienos

Transporto politika

Reglamentų ir direktyvų džiunglėse

Keleivinis transportas

Keleivių vežėjai dirbo stabiliai

Technika

Lietuvos kariuomenei – SISU

Transporteriai: kada keisti alyvą?

Teisė

Nesaugomos stovėjimo aikštelės

Save apkaltinti sunkiau

Muziejus

Vermachto kariai – “Mercedes Benz” L4500S/A