Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Kalvarijos punkte - pasienio procedūrų tyrimas

Siekdama išsiaiškinti

krovininio transporto eilių Kalvarijos

pasienio kontrolės punkte (PKP) priežastis, Valstybės

sienos apsaugos tarnyba (VSAT) atliko per sienа vykstančių

automobilių patikros trukmės matavimus. Balandžio 11 - 18 dienomis

VSAT štabo pareigūnai punkte matavo pasienio, muitinio,

veterinarinio ir fitosanitarinio tikrinimo procedūrų trukmę.

Paaiškėjo, kad iš Lietuvos vykstančių automobilių patikrinimas trunka trumpiau nei priverstinis vairuotojų laukimas punkte įvažiuoti į Lenkijа.

Vidutiniškai per parа iš Lietuvos į Lenkijа per Kalvarijų PKP vyko 704 krovininiai automobiliai, iš Lenkijos pusės - 1004. Nustatyta, kad išvykstantys iš Lietuvos krovininiai automobiliai Kalvarijos punkte užtrunka vidutiniškai dvi su puse valandos. Tačiau išvykstančiųjų automobilių srautas didėja artėjant poilsio dienoms. Tuomet eilėje išvykti ir stovėjimo aikštelėje (terminale) prie Kalvarijos PKP susikaupia apie 400 transporto priemonių, kurių vairuotojams, kad kirstų sienа, tenka laukti iki 15 valandų.

Automobiliui įvažiavus į punkto teritorijа, muitinės tikrinimo procedūros pradedamos po 20 minučių. Iki tol atliekama transporto priemonės vaizdo kontrolė ir automobilio svėrimas, vėliau automobilis vyksta į patikrinimo vietа, kur ruošiami transporto priemonės bei krovinio dokumentai.

Vieno iš Lietuvos vykstančio krovininio automobilio patikra vidutiniškai užtrunka apie 13 minučių, iš kurių apie 3 minutes tikrinimo procedūras atlieka pasieniečiai, 6 minutes - muitinės pareigūnai, po 2 minutes - atitinkamai veterinarijos ir fitosanitarijos tarnybų pareigūnai.

Ilgiausiai užtrukusi vieno išvykstančio iš Lietuvos automobilio patikra užsitęsė 30 minučių.

Deja, po šių patikrinimų dar apie 1 val. 20 min. vairuotojai laukia leidimo įvažiuoti į Lenkijos teritorijа. Tiek laiko sugaištama dėl to, kad į Budzisko PKP lenkų pareigūnai įleidžia po 40 - 50 automobilių.

Tuo tarpu atvykstančios transporto priemonės Kalvarijos PKP užtrukdavo vidutiniškai 1 val. 9 min. įvažiuojančio automobilio patikros procedūras vidutiniškai 3 minutes vykdė Lietuvos pasieniečiai, 10 minučių - muitininkai, apie 20 minučių užtrunka dokumentų įforminimas pas muitinės tarpininkus, vidutiniškai 18 minučių - laikinųjų valstybinių numerių išdavimas, apie 13 minučių - veterinarinis tikrinimas, 5 minutes - fitosanitarijos tarnybos patikra.

Tarp paskutinio tikrinimo ir išvykimo į Lietuvos pusę praeina vidutiniškai apie 26 minutės. Tuo metu atliekama transporto priemonės pakartotina muitinės ir vaizdo kontrolė, be to, dažnas vairuotojas tvarko asmeninius reikalus - keičiasi valiutа, užsuka į kavinę ir pan.

Projektinis Kalvarijų punkto pralaidumas - 400 krovininių automobilių viena kryptimi, o pastaruoju metu, kaip parodė tyrimas, jų per Kalvarijos PKP kasdien į Lenkijа išvyksta maždaug dvigubai daugiau.

Atsižvelgdama į tyrimo rezultatus, Valstybės sienos apsaugos tarnyba parengė siūlymų paketа dėl visų Kalvarijos punkte veikiančių tarnybų darbo technologijos tobulinimo.

Su laiko matavimo rezultatais ketinama supažindinti Lenkijos pareigūnus, kurių bus prašoma pagal turimas galimybes paspartinti pasienio tikrinimus.

Giedrius Mišutis

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (29)

"Linava" informuoja

Austrija

Derybos su Danija

Kova su skolininkais

Latvija

Lenkija

Linava

Prancūzija

Prancūzija - Jungtinė Karalystė

Sustabdoma narystė

TOKS SėKMINGAS PRIVATIZAVIMAS

Aktualijos

Kalvarijos punkte - pasienio procedūrų tyrimas

Idėjos

Vilniaus „krovinių kaimelis“ atviras visiems...

Kongresui pasibaigus

XIII-asis asociacijos „Linava“ kongresas

Psichologija

KAIP ATSIKRATYTI VAIZDINIų NAšTOS

Specialusis transportas

„Miško broliai“, vardu MAZ

Lietuvoje ir pasaulyje

Bendradarbiavimas

NAUJA BILIETų SISTEMA

Sindromo grėsmė

Sulaikyti pareigūnai

Transporto politika

ETMK: geresnio bendradarbiavimo siekiant

KALNų LAVINA - AUTOMAGISTRALIų MOKESTIS

Žinotina

VALSTYBINEI KELIų TRANSPORTO INSPEKCIJAI - 10

Perspektyvos

EUROSPEKTRAS: dar daugiau krovininių automobilių detalių

Keleivinis transportas

Tarėsi keleivinio transporto biuro nariai

Technika

Dviaukščiai buna ne tik autobusai

MTIS: kad padangos tarnautų ilgai

Palfinger jau Lietuvoje

„Pamaitinti“ dyzeli tačiau - kaip?

Teisė

Visiškos materialinės atsakomybės sutartys pagal naujаjį Darbo kodeksа

Verslo etika

APIE DIKCIJА IR TARSENА

Automobilių sportas

Krazo kometa

„SKRAJOJANčIO OLANDO“ EPOPėJA