Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Tikslas : saugus eismas ir vienodos konkurencijos sąlygos

Europos Sąjungoje pastaraisiais metais apie 44 proc. krovinių vežama kelių transportu, o transporto priemonių kasmet padaugėja 3 milijonais. Didėjanti transporto plėtra aštrina konkurenciją, tad neretai bandoma keleivių ar krovinių vežimo veiklą vykdyti nesilaikant nustatytų reikalavimų, tai yra pažeidžiant vieną iš svarbiausių verslo principų – vienodas konkurencijossąlygas.

Išsamiau apie tai kalbamės su Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko pavaduotoju Romanu VILČINSKU.

– Kokius reikalavimus mūsų ir užsienio šalių krovinių bei keleivių vežėjai dažniausiai pažeidžia Lietuvos keliuose?

– Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) pareigūnai, siekdami užtikrinti vienodas konkurencijos sąlygas, šalies keliuose ir pasienio kontrolės postuose per devynis mėnesius patikrino 14 338 keleivines ir krovinines kelių transporto priemones. Iš jų – 7965 įregistruotos užsienio valstybėse. Išviso nustatyta 5018 Lietuvos ir užsienio vairuotojų pažeidimų. Svarbiausi – 2814 vairavimo ir poilsio režimo, 569 transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio nemokėjimo, 452 važiavimo be leidimo sunkiasvore ar didžiagabarite transporto priemone ir 120 važiavimo be kelionės leidimo ar su neužpildytu kelionės leidimu. Už pažeidimus skirta daugiau kaip 1082,1 tūkst. Lt baudų bei 198 transporto priemonėms, kol bus pašalinti pažeidimai, uždrausta važiuoti toliau.

Daugiau nei prieš metus Europos Sąjungoje įsigaliojo nuostatos dėl skaitmeninių tachografų įdiegimo, naudojimo ir kontrolės. Inspekcija daug dėmesio skyrė pareigūnams mokyti, programinei įrangai įsigyti bei kontrolei atlikti naudojant programinę įrangą. Inspekcijos pareigūnai per devynis mėnesius patikrino daugiau kaip 33,5 tūkst. keleivinių bei krovininių transporto priemonių vairuotojų dirbtų dienų tachografų registracijos lapų ar duomenų, perkeltų iš vairuotojų kortelių.

– Kokie pagindiniai pažeidimai nustatyti vežėjų įmonėse?

– Per devynis mėnesius mūsų pareigūnai 259 vežėjų įmonėse patikrino daugiau kaip 38,8 tūkst. vairuotojų dirbtų dienų tachografų registracijos lapų ar duomenų, perkeltų iš vairuotojo kortelių ar skaitmeninių tachografų. Rezultatai rodo, kad ne visos įmonės analizuoja padarytus pažeidimus. Dažniausi – vairuojama nepasinaudojus privalomu kasdienio poilsio laikotarpiu, viršijama vairavimo trukmė, tachografo registracijos lapai naudojami daugiau kaip 24 val., vairuojama naudojant svetimąvairuotojo kortelę. Tikrinant aptikta nemažai atvejų, kai įmonės nustatytu periodiškumu neperkelia duomenų iš vairuotojų kortelių, skaitmeninių tachografų ir jų nesaugo. Patikrinus 259 įmones surašyti 111 administracinės teisės pažeidimų protokolų. Įmonių, kuriose buvo nustatyta daug pažeidimų, veiklą nagrinėjo Pažeidimų prevencijos komisija. Kaip prevencinė priemonė už nustatytus vairuotojų darbo ir poilsio režimo pažeidimus vežėjams vienam ar keliems mėnesiams buvo sustabdytas 24Bendrijos leidimų ir (ar) licencijos kopijų ar kortelių galiojimas.

– Pastaruoju metu mūsų ir užsienio šalių vežėjai sparčiai atnaujina ir didina transporto priemonių parkus. Ar daug mūsų keliuose netvarkingų krovininių ir keleivinių transporto priemonių?

–Per šių metų devynis mėnesius patikrinta daugiau kaip 1400 transporto priemonių techninė būklė. Nustatyti 254 techninės būklės trūkumai, keliantys pavojų saugiam eismui, 6 transporto priemonėms buvo uždrausta važiuoti toliau.

– Kokios pagrindinės pažeidimų priežastys ir kaip jas galima būtų pašalinti?

– Viena iš pagrindinių pažeidimų priežasčių – siekimas kuo mažesnėmis sąnaudomis vežti krovinius ar keleivius. Taip pat įmonių vadovų, vairuotojų kvalifikacijos stoka, teisės aktų nežinojimas bei ypatingai mažos baudos.

Tikimės, kad Lietuvos Respublikos Seime svarstomi Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimai numatys už vairavimo ir poilsio režimo pažeidimus didesnes sankcijas, kurios prilygs Europos Sąjungos valstybių sankcijoms. Tai ženkliai sumažintų pažeidimų Lietuvoje.

Viliamės, kad Inspekcijos pastangos siekiant užtikrinti vienodas konkurencijos sąlygas, gerinti saugą keliuose bei vairuotojų socialines sąlygas duos gerų rezultatų – mažės vairavimo ir poilsio režimo bei kitų pažeidimų, tai pat skaudžių eismo įvykių šalies keliuose skaičius.

– Dėkoju už pokalbį.

Kalbėjosi Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Gruodis Nr. 12 (84)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Apie vežėjų verslo aktualijas – ant metų sandūros slenksčio

Kaip išvengti problemų Rusijoje

Egzotika

“KrAZ” SIEKS DAKARO LAURŲ

Keliai Keleliai

Lietuvoje eismo intensyvumas auga greičiau, nei galimybės kelius prižiūrėti

Magistralės jubiliejus

Modeliai

"Temsa Safari HD "– naujovė Lietuvoje

Vėl nauji FH

„Solbus“ – naujovė iš Lenkijos

Parodos

Lūžio metas: būtinas sisteminis požiūris

Pas kaimynus

Prieššventinė prekyba koreguoja krovinių gabenimo maršrutus

PREVENCIJA

Tikslas : saugus eismas ir vienodos konkurencijos sąlygos

Servisas

UAB "Centrako" pradėjo modernaus DAF serviso statybą Vilniuje

Stambiu planu

MAN TGM – “Metų sunkvežimis” Lietuvoje

Lietuvoje ir pasaulyje

Bankas SNORAS remia profesionalių pilotų komandą

Logistikos miestas bunda

Naujienos

Perspektyvos

Studentams – piniginės premijos

Keleivinis transportas

Keleivininkų regioniniuose – einamieji reikalai

Technika

Naujienos

Teisė

Akcijų apskaita bendrovėse ir jų perleidimas (1)