Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Temsa Opalin“ pateisino lūkesčius

2004-aisiais po šalies kelius pažirę ryškiai geltoni „Temsa“ midi autobusai suteikė vilties: pagaliau ir tarpmiesčio maršrutais važinėjantys keleiviai gaus kokybiškas paslaugas.

Treji intensyvaus autobusų eksploatavimo metai – pakankamas laikotarpis įvertinti jų privalumus bei trūkumus. „Kautros“ vadovų teigimu, sprendimas įsigyti „Temsa Opalin“ visiškai pasiteisino.

Ieškoma pigesnės darbo jėgos

Brangstant keleivinio transporto priemonėms, vis daugiau gamintojų savo filialus iškelia į vadinamąsias pigesnes šalis. Net ir didžiųjų gamintojų turistiniai autobusai gimsta Turkijoje: čia surenkamos MAN „Lion‘s star“, „Mercedes-Benz“ transporto priemonės. Visi didžiųjų gamintojų atstovai, dirbantys su partneriais Turkijoje, vieningai teigia neturį pretenzijų šioje šalyje surenkamų autobusų kokybei.

Adanos mieste įsikūrusi „Temsa“ pirmąjį autobusą pagamino 1984-aisiais. Didžiules lėšas turkų gamintojai skiria transporto priemonių tobulinimui: čia dirba garsiausi autobusų konstruktoriai bei dizaineriai iš Vokietijos bei kitų Europos šalių. Per metus Adanoje pagaminama apie 1000 didelių, 2500 vidutinės klasės autobusų bei 5000 nedidelių sunkvežimių „Mitsubishi“. Didelė gaminių dalis skiriama Europai: artimiausiais metais „Temsa“ ketina užimti 10 procentų senojo žemyno turistinės klasės autobusų rinkos. Puikius turkų pasiekimus liudija ir šiais metais Kortrijke, „Busworld Europe 2007“ parodoje, laimėtas garbingas „Metų gamintojo“ titulas.

Autobusai patikimi

Kokybei ir patikimumui užtikrinti turkai neišradinėjo dviračio: „Temsa“ autobusuose naudojami išbandyti garsių automobilių gamintojų agregatai (MAN, DAF, ZF, „Knorr“, „Bremse“, „Bosch“ ir kt). Kėbului gaminti turkai pritaikė patikrintas gamybos technologijas: už jų antikorozinę apsaugą ir autobusų dažymą atsako garsi Europos firma „DuPont“. Turkiški autobusai atitinka griežčiausius Europos Sąjungos keliamus reikalavimus, tuo tarpu jų kaina mažesnė negu europinių analogų. Be abejo, renkantis autobusą dažnam vežėjui vis dar turi reikšmės firmos vardas, tačiau ar visada verta įsigyti brangią ir vargu ar atsipirksiančią transporto priemonę? „Kautros“ vadovai jau rado atsakymą į šį klausimą.

„Neseniai atlikome keleivių apklausą – kone visi atsakiusieji pabrėžė, kad „Temsa Opalin“ jiems patiko. Keleiviai pageidauja komforto ir mieliau renkasi kelionę nauju, saugiu ir tvarkingu autobusu. Įsitikinome, kad „Temsa Opalin“ – puikus kainos, kokybės bei funkcionalumo derinys“, - kalbėjo UAB „Kautra“ technikos direktorius Vidas Valskis.

Turkiški autobusai pasižymėjo patikimumu – kai kurie iš jų jau nuvažiavo beveik pusę milijono kilometrų. „Kai įsigijome šias transporto priemones, daugelis kolegų į jas žiūrėjo skeptiškai. Pamatysim, kaip autobusai atrodys po keleto metų, – kalbėjo ne vienas vežėjas. Dabar jiems norėtume atsakyti – „Temsa Opalin“ išbandymus atlaikė puikiai“, – teigė V. Valskis. Be abejo, prie to, pasak technikos direktoriaus, daug prisidėjo reguliari bei kokybiška autobusų techninė priežiūra. Per trejų metų laikotarpį pasitaikė ir gedimų, išryškėjo didesnių ar mažesnių trūkumų. Tačiau, kaip teigė V. Valskis, turkų gamintojai nuolatos rūpinosi savo gaminiais, visada skubiai bei dalykiškai reagavo į kauniečių nusiskundimus. Pateikus trūkumų sąrašą, atnaujintame autobuso modelyje visi jie pašalinti: modernizuota priekinės pakabos konstrukcija, galinė pakaba montuojama su keturiomis oro pagalvėmis, nuo drėgmės geriau apsaugotos elektros jungtys, pakeistas pavarų perjungimo mechanizmas ir kt. Autobusas tapo dar patogesnis keleiviams ir vairuotojui, patikimesnis bei reikalaujantis mažiau priežiūros.

Naujausios technologijos

Daug dėmesio turkų gamintojai skiria ekologijai – į „Temsa“ autobusus montuojami Euro 4, Euro 5 reikalavimus atitinkantys varikliai. „Tai vėlgi vienas iš turkiškų autobusų privalumų. Visi privalome rūpintis aplinkos švara ir galvoti apie vaikų, anūkų ateitį“, – kalbėjo V. Valskis.

Gerų žodžių, pasak technikos direktoriaus, nusipelno autobuse montuojami MAN agregatai. „Opalin“ konstrukcija nesudėtinga, jame „neprifarširuota“ daug elektroninės įrangos – tai palengvina autobuso techninę priežiūrą bei remontą, jam atlikti nereikia itin aukštos kvalifikacijos specialistų. Atsarginės detalės taip pat nesukels problemų – turkiškame autobuse montuojami standartiniai Europoje pagaminti mechanizmai. Dar vienas „Temsa Opalin“ privalumas – ekonomiškumas: šimtui kilometrų jis sunaudoja vos 17 litrų degalų. Tai, pasak V. Valskio, padeda įmonei sumažinti eksploatacijos sąnaudas.

Kaip parodė techninės apžiūros rezultatai, po intensyvios kelerių metų eksploatacijos ir didelių keleivių srautų autobusų kėbulas bei salonai tebėra puikios būklės. Patenkinti nedideliais, tačiau moderniais bei patogiais turkiškais autobusais ir jų keleiviai. „Visada malonu, kai kelionei į namus atvažiuoja tvarkingas, naujas ir patogus autobusas. Su juo net ir ilgesnis kelias neprailgsta“, – kalbėjo studentė iš Marijampolės Rita. „Kiekvienąsyk maloniai nuteikia ne tik šių autobusiukų patogumas, bet ir išvaizda. Jie ryškūs, žaismingi ir puošiantys šalies kelius“, – jai pritarė draugė Ramunė.

Taigi po trejų metų eksploatacijos galima daryti išvadą – UAB „Kautra“ pirkinys pasiteisino. Juo patenkinti tiek įmonės vairuotojai, remontininkai, tiek keleiviai. Jau artimiausiu metu kauniečių transporto priemonių parką papildys daugiau turkiškų autobusų, tačiau apie tai – jau kitame „Transporto pasaulio“ numeryje.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr.11 (83)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Rusijos Federacija: vežėjų perspektyvos ir problemos

Navigacija

Siemens VDO

Parodos

Kai viskas atnaujinta, galima tobulinti

„Busworld Europe 2007“ – kupina naujovių

Pas kaimynus

Bankrutuoja „Latvijas auto” padalinys

Priekabų ūkis

Keturi kart keturi

„Hanse Trailer“ aktyvina puspriekabių nuomą

Stambiu planu

Vienas iš trynukų – “Jumper

„Hankook“ krovininių padangų naujovės

Lietuvoje ir pasaulyje

15 milijoninis “VW Passat”

Apdovanoti geriausi logistikos projektai

Naujienos

Transporto politika

Problemų amplitudė: nuo Pietų Europos iki Vidurinės Azijos

Ir kariamas šuo pripranta, tačiau

Žinotina

Ašys ir jų gamintojai

„DKV Euro Service“: visos paslaugos iš vienų rankų

Perspektyvos

Rekviem rankinei pavarų dėžei

Keleivinis transportas

Problemas aptarė keleivininkai

„Temsa Opalin“ pateisino lūkesčius

Teisė

Laikinosios apsaugos priemonės (areštas)

Muziejus

SUNKVEŽIMIŲ APTAKUMO IŠTAKOS