Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Solbus“ – naujovė iš Lenkijos

Lapkričio mėnesį šalies vežėjai ir keleivinio transporto specialistai turėjo progos apžiūrėti naujo Lenkijos autobusų gamintojo – bendrovės „Solbus“ autobusus.

„Solbus“ – šeimyninė įmonė, kurią nedideliame Solec Kuliavski miestelyje, netoli Bydgoščo, įkūrė Anton’as Šlizak’as su sūnumis. 2001-aisiais šeima privatizavo didžiausią Lenkijos autoremonto gamyklą ir gavo licenciją gaminti čekiškus SOR autobusus. Pirmaisiais metais pagaminti vos du autobusai, 2006-aisiais – jau 139. Derlingiausi gamyklai buvo 2005-ieji – tada į gatves bei kelius išvažiavo 146 transporto priemonės. Iš viso lenkai pagamino 312 „Solbus“.

Gamykloje dirba kvalifikuoti inžinieriai, transporto priemonėse naudojami garsiausių Europos gamintojų agregatai bei detalės. Montuojamos „Kiel“, „Ster“, „Intap“ sėdynės, vairuotojo darbo vietoje – ISRI. Dangas grindims teikia „Gerfloor“, šildymo sistemas – „Webasto“, „Eberspächer“, ventilicijos sistemas bei liukus – „Webasto AC“. Varikliai – IVECO bei „Cummins“, pavarų dėžės – ZF. Priekinė pakaba – „Voith“ arba „Sreparava“, galinės ašys – „Arvin Meritor“, stabdžiai – „Knorr“, „Arvin Meritor“. ABS ir ASR sistemos – „Wabco“, vairo mechanizmas – RBL, ZF. Elektros įranga – „Can-Bus“, borto kompiuteris – „Moki VDO“.

Patyrusių gamyklos konstruktorių biuras sukūrė originalius autobusų modelius, kurie čia pat surenkami bei išbandomi teritorijoje įrengtose aikštelėse. Pasak lenkų gamintojų, jie gali pasiūlyti optimalų autobuso kainos bei kokybės santykį.

Į Lietuvą „Solbus“ šįsyk atvežė du autobusus: tarpmiesčio bei priemiesčio vežimams skirtą „Soltour“ bei pusiau žemagrindį „Solway“. Gamykloje surenkamas ir miesto modelis „Solcity 11“.

„Solway“ siūlomi du variantai – 9 730 mm ilgio SL 10 ir 10 880 mm SL 11. Pirmajame – nuo 35 iki 39 sėdimų ir 29 stovimos vietos. Ilgesniajame – nuo 43 iki 47 sėdimų ir 30 stovimų vietų.

Montuojami Euro 4 reikalavimus atitinkantys 194 kW IVECO NEF 6 TAA ar 220 kW „Cummins ISBe04 300“ varikliai. Pavarų dėžė – ZF, mechaninė, šešialaipsnė. Montuojama pneumatinė pakaba, priekinė ašis – nepriklausoma „Voith“. Įdiegtos ABS ir ASR saugos sistemos. Maksimalus transporto priemonės greitis – 105 km/val. SL 10 bagažo skyriaus talpa – 4 kub. m, SL 11 – 5,2 kub. m.

„Soltour“ taip pat gaminami du variantai: ST 10 ir ST 11. Pirmajame – 35–39 sėdimos vietos, antrajame – 43–47. Montuojami tie patys, kaip ir „Solway“, varikliai, pavarų dėžės bei dauguma kitų agregatų. Bagažo talpa ST –10 5,3 kub. m, ST11 – 7,1 kub. m. Sėdynės – komfortiškos, reguliuojamos, įrengta vaizdo bei garso sistema, baras, elektroninis informacinis stendas priekinėje panelėje. Langai – izoterminiai, priekinis stiklas – panoraminis. Patogi vairuotojo darbo vieta, salone įrengta klimato reguliavimo sistema.

Kėbului naudojamos pažangiausios gamybos bei dažymo technologijos. Rėmo profiliai bei lakštai gaminami iš plieno, padengiant juos antikorozine medžiaga. Naudojama daug plastikinių detalių, aliuminio. Autobusams suteikiama 200 tūkst. km arba dvejų metų garantija. Kėbului – 10 metų garantija.

Kaip teigė UAB „Solbus Baltic“ direktorius Marcin’as Nogal’as, šiuo metu rengiami autobusų sertifikavimo Lietuvoje dokumentai, procesas turėtų užtrukti 2–3 mėnesius, po to „Solbus“ galės įsigyti ir Lietuvos vežėjai. Autobusams prižiūrėti ketinama pasirašyti sutartis su dviem servisais Vilniuje ir Kaune. Atsarginės detalės klientams bus tiekiamos tiesiogiai, pradžioje – iš mobilių servisų.

Susirinkusiems transporto specialistams taip pat pristatytas universalus diagnostikos įrenginys „Tester Tech“, skirtas tiek lengviesiems, tiek krovininiams automobiliams, tiek autobusams.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Gruodis Nr. 12 (84)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Apie vežėjų verslo aktualijas – ant metų sandūros slenksčio

Kaip išvengti problemų Rusijoje

Egzotika

“KrAZ” SIEKS DAKARO LAURŲ

Keliai Keleliai

Lietuvoje eismo intensyvumas auga greičiau, nei galimybės kelius prižiūrėti

Magistralės jubiliejus

Modeliai

"Temsa Safari HD "– naujovė Lietuvoje

Vėl nauji FH

„Solbus“ – naujovė iš Lenkijos

Parodos

Lūžio metas: būtinas sisteminis požiūris

Pas kaimynus

Prieššventinė prekyba koreguoja krovinių gabenimo maršrutus

PREVENCIJA

Tikslas : saugus eismas ir vienodos konkurencijos sąlygos

Servisas

UAB "Centrako" pradėjo modernaus DAF serviso statybą Vilniuje

Stambiu planu

MAN TGM – “Metų sunkvežimis” Lietuvoje

Lietuvoje ir pasaulyje

Bankas SNORAS remia profesionalių pilotų komandą

Logistikos miestas bunda

Naujienos

Perspektyvos

Studentams – piniginės premijos

Keleivinis transportas

Keleivininkų regioniniuose – einamieji reikalai

Technika

Naujienos

Teisė

Akcijų apskaita bendrovėse ir jų perleidimas (1)