Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

"Temsa Safari HD "– naujovė Lietuvoje

Gruodžio viduryje į Lietuvą atvyko atnaujintas turkiškas „Temsa Safari HD“. Prieš tai jį Lietuvos vežėjai galėjo apžiūrėti šių metų spalį vykusioje tarptautinėje „Busworld Europe 2007“ parodoje Kortrijke, Belgijoje, kur „Temsa“ gavo „Metų gamintojo“ titulą. Autobusą įsigijo kauniečių bendrovė „Kautra“.

„Safari“ – ne pirmieji turkiški autobusai „Kautroje“: prieš porą metų bendrovė įsigijo dvidešimt midi klasės „Opalin“ ir tapo oficialiąja „Temsa“ atstove Lietuvoje.

„Turkiški autobusai užsirekomendavo kaip patikimos ir tvirtos transporto priemonės. „Temsa Opalin“ tarnauja vežant keleivius tarpmiesčio maršrutais, o naujai įsigytieji keturių žvaigždučių, t.y. aukščiausios kategorijos reikalavimus atitinkantys „Safari HD“ autobusai turėtų patikti tolimais maršrutais, užsakomaisiais reisais vykstantiems keleiviams“, – kalbėjo UAB „Kautra“ autobusų serviso vadovasGiedrius Zaluba.

Lyginant su ankstesniuoju „Safari“, HD modelis yra šiek tiek paaukštintas (aukštis – 3 610 mm), salonas tapo erdvesnis (vidinės erdvės aukštis – 2 000 mm). Tuo pačiu padidėjo ir bagažinės talpa – kauniečių įsigytajame modelyje ji siekia 9 kub. m. „Temsa Safari HD“ dviašis, jis gali būti 12 ir 13 metrų ilgio. Kauniečiai, norėdami keleiviams suteikti kokybiškiausias paslaugas, įsigijo pailgintą variantą, kuriame telpa 50+1+1 sėdimos vietos. Autobuso plotis – 2 550 mm, bazė – 6 900 mm. Apsisukimo spindulys – 12,4 m.

Į Lietuvą atvykusiame „Temsa Safari HD“ sumontuotas 6 cilindrų tiesioginio įpurškimo dyzelinis 410 AG (300kW) galingumo variklis DAF MX 300 su turbokompresoriumi ir tarpiniu oro aušinimu. Jis atitinka Euro 4 reikalavimus, kuriems pasiekti naudojama SCR (selektyvinės katalitinės redukcijos) sistema. Autobuse, greta 550 l kuro bako, sumontuota 45 l talpa, skirta „Ad Blue“. Pasak Mindaugo Dambrausko, pirmojo sėdusio prie naujojo autobuso vairo ir atvairavusio jį iš gamyklos Turkijoje iki Lietuvos, didelių problemų įsipilti „Ad Blue“ nebuvo nė vienoje šalyje: bet kur galima rasti „Shell“ degalinę, kur pilantis kuro tereikia nepamiršti pripildyti ir „Ad Blue“ baką. 100 km autobusas vidutiniškai sunaudoja 1,5-2 l šio skysčio.

„Temsa Safari HD“ pavarų dėžė – ZF 6S 1901, mechaninė. Priekinė ašis ZF RL 75-E, nepriklausoma, su oro pagalvėmis, dvipusio veikimo amortizatoriais ir torsioniniu stabilizatoriumi. Galinė – ZF A 132, su keturiomis oro pagalvėmis ir dvipusio veikimo amortizatoriais.

„Temsa Safari HD“ puikiai tinka tolimoms kelionėms – keleiviai čia ras visus komfortą užtikrinančius elementus. Dideli tarpai tarp sėdynių, atramos rankoms bei kojoms, atlenkiami staliukai užtikrins patogiausią važiavimą. Salone sumontuota mini virtuvėlė, šaldytuvas, sanitarinis mazgas. Kondicionierius, autonominis šildymas, automatinė klimato palaikymo sistema keleivių salone, dvigubi stiklai, laiptelių apšvietimas, garso ir vaizdo sistemos montuojama kaip standartinė įranga. Garso ir vaizdo sistemos – „Blaupunkt“, borto kompiuteris – „Siemens VDO“.

Turkai nepamiršo ir saugumo reikalavimų: visuose ratuosemontuojami diskiniai oriniai stabdžiai, įdiegtos ABS, ASR sistemos, ZF intarderis, automatiškai veikiantis nuo stabdžių pedalo, variklinis stabdys.

Autobuso kėbulo konstrukcija – berėmė, karkasas gaminamas iš nerūdijančio plieno, atsparus korozijai. Vairuotojo darbo vieta ergonomiška, sėdynė pritaikyta bet kokio ūgio žmogui, yra tempomatas, patogiai išdėstyti valdymo mygtukai bei klavišai. „Kautra“ įsigijo du „Temsa Safari HD“ autobusus. Antrasis į Lietuvą turėtų atvykti ateinančių metų pavasarį.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Gruodis Nr. 12 (84)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Apie vežėjų verslo aktualijas – ant metų sandūros slenksčio

Kaip išvengti problemų Rusijoje

Egzotika

“KrAZ” SIEKS DAKARO LAURŲ

Keliai Keleliai

Lietuvoje eismo intensyvumas auga greičiau, nei galimybės kelius prižiūrėti

Magistralės jubiliejus

Modeliai

"Temsa Safari HD "– naujovė Lietuvoje

Vėl nauji FH

„Solbus“ – naujovė iš Lenkijos

Parodos

Lūžio metas: būtinas sisteminis požiūris

Pas kaimynus

Prieššventinė prekyba koreguoja krovinių gabenimo maršrutus

PREVENCIJA

Tikslas : saugus eismas ir vienodos konkurencijos sąlygos

Servisas

UAB "Centrako" pradėjo modernaus DAF serviso statybą Vilniuje

Stambiu planu

MAN TGM – “Metų sunkvežimis” Lietuvoje

Lietuvoje ir pasaulyje

Bankas SNORAS remia profesionalių pilotų komandą

Logistikos miestas bunda

Naujienos

Perspektyvos

Studentams – piniginės premijos

Keleivinis transportas

Keleivininkų regioniniuose – einamieji reikalai

Technika

Naujienos

Teisė

Akcijų apskaita bendrovėse ir jų perleidimas (1)