Rinkos užkariavimas - nuo surinkimo
Šių metų balandžio 20 dieną "Volvo Truck Corporation" oficialiai pranešė, jog Kalugos mieste pradeda statyti sunkvežimių "Volvo" ir " Renault" surinkimo gamyklą, kurios metinis pajėgumas - 10 tūkstančių "Volvo" ir 5 tūkstančiai " Renault" markės sunkiųjų automobilių. "Volvo Truck Corporation" pasirengusi investuoti iki 100 milijonų eurų į šį projektą ir pasiūlyti Rusijos pirkėjams visas keturias dabar gaminamas "Volvo" sunkvežimių šeimynas.
Švedai jau turi nedidelę surinkimo įmonę Zelenograde, kurioje pernai sumontuota 400 sunkvežimių ir važiuoklių. 2006 metais šis švedų koncernas Rusijoje pardavė 2345 naujus sunkvežimius ir labai nedaug teatsiliko nuo importo lyderio – „Scania“, kurio atstovai realizavo 2565 sunkvežimius. Užtat „Volvo“ gerokai lenkia „Scania“ pagal įvežtų nenaujų sunkvežimių skaičių – 4713 lyginant su 2284. Taigi susidomėjimas sunkvežimiais iš Geteborgo Rusijoje didžiulis, tad koncernas ryžtasi tiesioginei gamybai.
Rusijos įstatymai griežtai reikalauja, kad čia surenkamuose užsienio firmų automobiliuose būtų ne mažiau kaip 30 procentų vietoje pagamintų dalių. Todėl nori nenori švedams Kalugoje teks organizuoti ne tik surinkimą, bet ir gamybą. Kaip mano šį klausimą nagrinėję Rusijos žurnalistai, iš Švedijos bus įvežami varikliai, pavarų dėžės, tiltai, automobilinė elektronika, o štai važiuoklės elementų, kabinos ir kai kurių kitų mazgų gamyba bus pradėta Rusijoje. Jei jų kokybė tenkins švedus, ateityje galima netgi galvoti apie rusiškų komponentų tiekimą kitose pasaulio šalyse veikiančioms „Volvo“ įmonėms.
„Volvo“ užmojai paskatino sukrusti ir „Scania“ vadovybę. Ši švedų firma turi Sankt Peterburge sėkmingai veikiančią autobusų gamybos įmonę „Scania-Piter“, kuri pernai pagamino 236 didelius miesto autobusus, iš jų 73 su dujine įranga eksportavo... į Švediją! Dabar pasigirdo šnekos ir apie „Scania” sunkvežimių surinkimo organizavimą Rusijoje, tiesa, kol kas konkrečios vietos ar datos neįvardijamos.
Žengti toliau į Rytus Vakarų Europos koncernai kol kas nesirengia, tačiau naujų krovininių automobilių poreikis auga ne tik Rusijoje. Tad laisvą rinką šiose valstybėse stengsis užpildyti kiti, pavyzdžiui, Baltarusijos automobilių gamintojas MAZ. Paskutinę šių metų balandžio dieną Azerbaidžane, Giandžos mieste, buvo oficialiai atidaryta sunkvežimių MAZ surinkimo įmonė. Jei dar pamenate, tarybiniais metais būtent šiame mieste, kuris tada vadinosi Kirovabadu, vyko didelės lengvų komercinių automobilių, sukurtų kartu su Lenkijos Liublino automobilių gamintojais, gamyklos statyba. Joje turėjo būti dešimtimis tūkstančių gaminami 1,5 tonos furgonai ir sunkvežimiai KiAZ. Lenkai savąjį furgono variantą, pavadintą „Lublin“, kuris pakeitė pasenusį „Žuk“, sėkmingai gamina, o štai Kirovabado gamykla taip ir nebuvo užbaigta. Tačiau Azerbaidžano ambicijos turėti savo automobilių gamyklą nedingo, ir, atsiradus galimybei, tokia gamyba, tegu ir surinkimo iš atvežtų agregatų forma, vis dėlto organizuota. Giandžoje surenkami savivarčiai MAZ-555102 bei triašis bortinis MAZ-631705. Kol kas gaminama mažai: maždaug 10 sunkvežimių per mėnesį, tačiau tikimasi, jog laipsniškai mazų surinkimas didės. O kad būtų galima atskirti vietoje surinktus sunkvežimius nuo importuotų, azerbaidžaniečiai savivarčiams suteikė atskirą pavadinimą – „Giandža“, o triašius pavadino „Pechlevan“ („Stipruolis“).
Pagal užsienio spaudą parengė -Liucijus Suslavičius
|