Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

“Irisbus” šeimyną papildė “Daily Tourys”

Lapkričio mėnesį į Lietuvą trumpam užsuko “Irisbus” naujovė – ant IVECO “Daily” važiuoklės montuojamas “Daily Tourys”. Saulėtoje Ispanijoje surinktas simpatiškas midi klasės autobusiukas savaitę demonstruotas Lietuvos vežėjams.

“Daily Tourys” – nedidelis, manevringas, lengvas, todėl itin ekonomiškas: važiuojant bet kokiomis sąlygomis, 100 km sunaudoja iki 16 l degalų.

Autobuso ilgis – 7 714 mm, ratų bazė – 4 350 mm, aukštis – 2 926 mm, plotis – 2 400 mm. Autobusas gali būti tiek turistinis (nuo 19 iki 26 vietų), tiek priemiestinis. Bagažo tūris – nuo 3,15 kub. m. iki 2,28 kub. m. Bagažo skyriai du: vienas erdvus, šildomas ir ventiliuojamas, įrengtas kėbulo gale. Šone, greta durų – dar vienas, kuriame tilps atsarginis ratas su įrankiais ar asmeniniai vairuotojo ir palydovų daiktai. Priemiestiniams vežimams skirtame autobuse vieta bagažinei nenumatyta, jo salone – 30 sėdimų vietų.

IVECO “Daily” važiuoklė, ant kurios montuojamas autobusas, neturėtų kelti abejonių – ji garsėja patikimumu. Važiuoklei gamintojas suteikia dvejų metų garantiją be ridos apribojimo. Abejonių kai kam kyla dėl Ispanijoje gaminamo “Indcar” kėbulo: kol kas gaji nuostata, kad Pietų šalyse pagamintos transporto priemonės nepritaikytos važinėti Šiaurės sąlygomis, jų gamintojai nepasirūpina tinkama antikorozine apsauga. Naujasis “Tourys”, pasak “Transmitto” automobilių pardavimo vadybininko Lino Chadasevičiaus, šiuos būgštavimus paneigia. Kėbulas gaminamas plienines sijas apgaubiant stiklo pluošto lakštais, kurie yra lengvi ir nerūdija. Antikoroziniam važiuoklės padengimui naudojamos modernios medžiagos – daugiakomponentinis gruntas ir epoksidinės dervos pagrindu sukurta danga.

Autobuse montuojami patikimi agregatai: 3 litrų darbo tūrio IVECO variklis (176 AG, sukimo momentas – 400 Nm prie 1.250 – 3.000 aps./min.) su DPF filtru. Variklis su “Common Rail Hight Pressure Direct Injection” įpurškimo sistema atitinka Euro 4 reikalavimus. Galiniams ratams galia perduodama per 6 laipsnių ZF mechaninę pavarų dėžę. Galima užsakyti ir automatizuotą “Agile” pavarų dėžę, leidžiančią pavaras perjungti automatiniu ar rankiniu būdu.

Priekinė nepriklausoma pakaba torsioninė, su dvipusio veikimo amortizatoriais. Mechaninė galinė pakaba su parabolinėmis lingėmis, dvipusio veikimo amortizatoriais. Manevruoti padeda hidraulinis vairo stiprintuvas. Kaip standartinė saugumo įranga montuojamos ABS, ASR, EBD sistemos. “Telma” elektromagnetinis lėtintuvas ilgina diskinių stabdžių tarnavimo laiką.

Panoraminis šildomas priekinis ir šoniniai stiklai užtikrina puikų matomumą net sudėtingomis važiavimo sąlygomis. Vairuotojo darbo vieta įrengta originaliai: kairėje pusėje nėra įlipimo durų, jų vietoje, taip pat ir priekinėje panelėje, ergonomiškai išdėstyti vaizdo ir garso, ventiliavimo įrangos bei kiti valdymo klavišai ir svirtys. Vairuotojo sėdynė – ISRI markės, su pakaba ir reguliuojamu porankiu. Montuojamos patogios ir talpios daiktadėžės bei dėtuvės dokumentams. Informacinis ekranas rodo kuro sąnaudas, laiką, kitus duomenis. GPS sistema neleis pasiklysti, o galinio vaizdo kamera palengvins vairuotojo darbą manevruojant siauromis senamiesčių gatvėmis.

Salonas šildomas konvektoriniais radiatoriais, kuriems šilumą teikia variklis bei autonominis variklio šildytuvas. Salonas apsaugotas nuo triukšmo, termoizoliuotas. Galima užsisakyti specialų įrangos paketą Šiaurės šalims.

Vidaus įranga – pagal kliento pageidavimus. Keleivių patogumui – “Kiel” sėdynės su šoninio poslinkio funkcija, staliukais, porankiais, atramomis kojoms ir kt. Ties kiekviena sėdyne – individualaus apšvietimo lemputės keleiviams, bendras liuminescentinis apšvietimas smulkaus bagažo lentynose. Pagal pageidavimą montuojamas šaldytuvas, kavos virimo aparatas. Kondicionierius su šildymo funkcija įrengiamas ant autobuso stogo.

Pasak L. Chadasevičiaus, į naująjį “Irisbus” šeimynos narį turėtų atkreipti dėmesį tie, kurie vertina komfortą, universalumą bei estetiką. “Daily Tourys” autobusas – ieškantiems aukso vidurio tarp mažųjų ir didžiųjų autobusų.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Vežėjų žinios"
Sausis Nr. 1 (85)

"Linava" informuoja

Naujienos

Degalai

„Aris Baltija“ siūlo kuro korteles

Klausimėlis

Degalų kortelės: patogumas ar landa vagims?

Modeliai

“Irisbus” šeimyną papildė “Daily Tourys”

Mūsų kalba

Neteiktini vertiniai – praeities palikimas

Stambiu planu

“Mercedes-Benz Vito” ir “Vito” 4x4

Vežėjų mokykla

Būsimieji trakeriai – ir Joniškyje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Perspektyvos

Dyzelinas iš dujų ir pjuvenų?

Keleivinis transportas

Visuomeninis transportas Europos širdyje

Technika

Navigacija sunkvežimiuose: problemos ir perspektyvos

Teisė

2004 m. priimtų teisės aktų apžvalga