Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Lietuvos ir Vokietijos kelių transporto komisijos posėdis

Vasario 19–20 d. Vilniuje vyko Lietuvos ir Vokietijos bendros kelių transporto komisijos posėdis. Lietuvos delegacijai vadovavo Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktorius Š. Baublys. Delegacijoje dalyvavo departamento Kelių transporto skyriaus vedėjas J. Jasiūnas, vyr. specialistė B. Sviklienė, Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko pavaduotojas E. Ruškus ir asociacijos „Linava" Krovininio transporto skyriaus vadovas G. Ramaslauskas. Vokietijos delegacijai vadovavo Federalinės transporto, statybos ir miestų plėtros ministerijos pareigūnė S. Penndorf, dalyvavo Vokietijos ambasados Lietuvoje, Federalinės krovinių vežimo inspekcijos (BAG) ir vežėjų asociacijų atstovai.

Posėdyje delegacijos pasikeitė nuomonėmis dėl Europos Komisijos (EK) pasiūlymų keisti teisines nuostatas, reguliuojančias patekimą į keleivių ir krovinių vežimo rinką bei teisę užsiimti profesine vežimo kelių transportu veikla. Delegacijos pritarė, jog būtinas vieningas kabotažo reglamentavimas visoje Europos Sąjungoje. Vokietija informavo, jog palaiko EK pasiūlymą leisti atlikti 3 kabotažinius vežimus per 7 dienas. Lietuvos delegacija pateikė informaciją apie mūsų vežėjų suinteresuotumą vykdyti kabotažinius vežimus Vokietijoje, ypač iš jūrų uostų, ir pasiteiravo, ar vokiečių pusė numato nuo 2008 m. gegužės 1 d. leisti vykdyti kabotažą. Vokietijos atstovai pranešė, jog šiuo metu šis klausimas yra nagrinėjamas, ir įsipareigojo pateikti savo poziciją artimiausiu metu.

Delegacijos pasikeitė informacija apie Vokietijos ir Lietuvos užsienio prekybą ir krovinių vežimus keliais. Pagal Vokietijos delegacijos pateiktus statistinius duomenis, užsienio prekyba tarp Vokietijos ir Lietuvos 2007 m. gerokai išaugo. Gabentų prekių kiekis ir vertė palyginti su 2006 m. išaugo apie 30 proc. Tarp abiejų šalių kelių transportu 2007 m. buvo gabenta 32 mln. t krovinių.

Atsižvelgdama į mūsų vežėjų išsakytus pageidavimus, Lietuvos delegacija paprašė Vokietijos delegacijos išsamiau apsvarstyti krovinių vežimo į / iš trečiąsias šalis klausimą, pvz., ar galima su Bendrijos leidimu gabenti Vokietijoje pakrautas prekes, kurios skirtos trečiųjų šalių gavėjams, iki iškrovimo vietų Lietuvoje, kur prekės perkraunamos, sandėliuojamos bei rūšiuojamos ir po to gabenamos toliau į trečiąsias šalis. Vokietijos delegacija atsakė, kad apie krovinių vežimo rūšį sprendžiama pagal krovinio vežimo dokumentus, t. y. krovinio pakrovimo ir iškrovimo vietos yra lemiamas veiksnys. Vokietijos delegacija atkreipė dėmesį, kad reikalingo leidimo rūšis nustatoma konkrečiam vežimui. Vežimas reiškia krovinių vežimą tarp pakrovimo ir iškrovimo vietų, o jeigu kroviniai pakrauti Vokietijoje ir Lietuvoje iškraunami, renkami arba rūšiuojami, toks vežimas atliekamas su Bendrijos leidimu. Pakrovimo ir iškrovimo vieta nustatoma pagal turimus vežimo dokumentus.

Vokietijos delegacija patvirtino, kad važiuojant per gimtąją šalį tarp Vokietijos ir Rusijos Federacijos šiaurinių sričių (įskaitant Maskvos regioną) „įprastas kelias" laikomas per Lietuvą. Ši taisyklė galioja taip pat ir priešinga kryptimi. Šiais atvejais leidžiama vykti su Bendrijos leidimu.

Nemažą Lietuvos vežėjų susirūpinimą pastaruoju metu kelia Vokietijos kontroliuojančių tarnybų skiriamos nuobaudos už kai kuriuos nusižengimus, ypač dėl transporto priemonių techninės būklės. Mūsų vežėjų manymu, dalis šių nuobaudų skirta nepagrįstai. Posėdyje šis klausimas buvo išsamiai aptartas, delegacijos pasikeitė informacija apie vežėjų padarytus nusižengimus, keliamas pretenzijas, kontrolės metodiką ir pan. Vokietijos delegacija pripažino, kad pasitaiko kontrolės pareigūnų klaidų skiriant baudas. Tačiau kiekvienas toks atvejis nagrinėjamas atskirai, todėl vežėjai, nesutikdami su jiems skirtomis nuobaudomis, turėtų nustatyta tvarka apskųsti pareigūnų veiksmus. Yra išnagrinėta keletas tokių Lietuvos vežėjų nusiskundimų. Kai kuriais atvejais jie pripažinti pagrįstais, o sumokėtos baudos gražintos. Posėdyje aptarti aktualiausi keleivių vežimo kelių transportu klausimai.

Gintautas RAMASLAUSKAS Krovininio transporto skyriaus vadovas

"Vežėjų žinios"
Vasaris Nr.4 (160)

"Linava" informuoja

Opiausi kelių transporto klausimai aptarti Briuselyje

Keleivinio transporto aktualijos aptartos tarybos posėdyje

Lietuvos ir Vokietijos kelių transporto komisijos posėdis

Šengeno vizų išdavimas užsieniečiams tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams

Siūloma rugsėjo 29-ąją paskelbti Tarptautine profesionalių vairuotojų diena

Vežėjų veiklos rezultatai ir perspektyva

„Linava“ pritarė degalų privalomųjų rodiklių pakeitimams

„Linavos“ prezidento darbo vizitas Maskvoje

Kaimynų naujienos

Baltarusijoje atnaujinti keliai ir tiltai

MAZ atitiks Euro 5 reikalavimus

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Rinkos naujienos

DAF LF padeda išvengti kelių mokesčio

Eismo intensyvumas Belgijoje

MAN gamybos plėtra Lenkijoje

Milijoniniai nuostoliai dėl padėklų vagysčių

Rytų rinkoje

Kaliningrado srityje pradėta tiesti automagistralė

Magistralės Maskva–Sankt Peterburgas statyba kenkia aplinkai

Naujienos

Rusijoje pradėti gaminti japoniški sunkvežimiai

Vž informacija

KASKO galima draustis pigiau

Žiemos trasoje nugalėjo geriausieji

VKTI informuoja

Naujienos

Nauji teisės aktai

Blaivybė

Darbo santykiai

Investicijos

Mokesčiai

Muitinė

Notarai

Pasienis

Pinigų plovimas

Prokuratūra

Sveikatos draudimas

Transportas

Vartotojai

Muitinėje

Muitinės sulaikytų prekių vertė sausį – daugiau nei pusė milijono litų

Naujienos

Vilkiko slėptuvėse - tūkstančiai kontrabandinių cigarečių pakelių

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos