Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Lemtingas atsitiktinumas

Patikimа vežėjа apibūdiname ne tik įstatymų

suformuluotais kriterijais. Humanizmas,

meilė ir pagarba šeimai, rūpestis vaikų likimu

doram žmogui yra svarbesnės vertybės už

įmantrius teisinius šablonus. Jei pažįstate

vežėjа, kurio asmeninė ir šeimos gerovė

pastatyta ant kortos - transporto įmonės,

- žinokite, jog jis - vertingas žaidėjas, partneris,

sugebantis įvertinti rizikа, siekiantis išgyventi,

susikurti patikimа

pagrindа rytdienai.

Tarp Lietuvos

vežėjų yra nemažai

šeimų, kurios darniai darbuojasi transporto versle ir su tuo

sieja savo likimа. Jos vertos, kad apie šeimos verslo patirtį

sužinotų kolegos, esami ir potencialūs verslo partneriai.

Būtent todėl „Transporto pasaulio“ redakcija pradėjo ir tęsia

rašinių ciklа „šeima“, kuriam temas gali siūlyti visi žurnalo

skaitytojai, pažįstantys dėmesio vertas vežėjų verslo šeimas.

Lietuvos vežėjai jau gerа dešimtmetį pažįsta įmonę

„Sanara“, kuri tik šiemet pakeitė statusа ir iš

individualiosios įmonės tapo uždarаja akcine bendrove.

Dabar jai vadovauja Gintaras švenčionis, kuris

mielai sutiko pasidalinti verslo patirtimi bei

mintimis apie vežėjų verslo įtakа šeimai, jos ateičiai.

žmonos įmonė

„į vežėjų verslа atėjome atsitiktinai, bet dešimties metų nenutrūkstančios ir nuolat besiplečiančios įmonės patirtis akivaizdžiai rodo, kad su šiuo verslu tikrai verta sieti savo šeimos gerovę ir likimа, - sako Gintaras švenčionis. - 1992 metais turėjau medžio perdirbimo mažаjа įmonę ir apie tarptautinius vežimus nė negalvojau, - pasakojo G. švenčionis. - Smolenske nusipirkau krovininį automobilį MAZ, kuriuo tikėjausi vežti medžio gaminius, bet ilgа laikа jis stovėjo sode po medžiu be darbo. žmonos draugės vyras, vairuotojas profesionalas, pasisiūlė vežioti krovinius - ne tik neleisti naujam automobiliui rūdyti, bet ir šiek tiek uždirbti. Individualiаjа įmonę „Sanara“ įregistravome žmonos Ramutės vardu. Tikėjomės, kad krovinių vežimo biznis bus šioks toks pajamų šaltinis šalia pagrindinio verslo - medžio perdirbimo. į jį daug vilčių nedėjome dar ir todėl, kad tiek su automobiliais, tiek su krovinių gabenimu neturėjome nieko bendro, tad nebuvo jokios patirties.

Pirmuosius užsakymus gavome iš „Vest Trans“ kompanijos, kuri iš Klaipėdos uosto krovinius gabendavo į Maskvа. Taigi mūsų mazas pradėjo gabenti puspriekabes į Rusijos sostinę.

Tuo metu krovinių vežimų verslui plėtotis buvo idealios sаlygos - jokių sienų, jokių TIR knygelių, jokių leidimų. Prisikabinai puspriekabę - ir per parа jau Maskvoje. Ten per dienа, ilgiausiai - per dvi, iškrauni - ir vėl atgal. Klaipėdoje tuščiа puspriekabę atiduodi, prisikabini pilnа - ir vėl į Maskvа. Verslas atrodė nesudėtingas ir pelningas. Todėl nupirkome dar du MAZ vilkikus, vėliau - KAMaZ-а. Tokia buvo verslo pradžia“.

Transporto priemonių parkas labai svarbus kiekvienam vežėjui. „Sanaroje“ jau nebeliko mazų, su kuriais įmonė pradėjo savo veiklа. Dabar čia 18 DAF, „Volvo“, „Scania“, IVECO vilkikų. Dar trijų DAF vilkikų įmonė laukia kovo mėnesį.

Ne vien pyragai

Vežėjų versle pasienio formalumai tapo didele ir nuostolinga gaišatimi. Pavyzdžiui, Sebeže, net jeigu nėra eilės, dėl muitinės formalumų vilkikas su kroviniu gali stovėti 2-3 paras.Vienas iš bendrovės „rekordų“ - aštuonias paras pasienyje prastovėjęs „Sanaros“ vilkikas, gabenęs krovinį į Kazachstanа. Rusijos muitininkai sugebėdavo kiekvienа dienа rasti po vienа klaidа dokumentuose, kolpagaliau dėl didelės krovinio vertės nusprendė skirti konvojų.

„Patirtis rodo, kad itin patogu naudoti kombinuotus vežimus, - sako G. švenčionis. - Mes daug ir dažnai naudojomės Kylio paslaugomis. Deja, dabar vokiečiai gаsdina tuo, kad mūsų vairuotojams, atvykusiems į Kylio uostа su vilkiku prisikabinti keltu atplukdytos puspriekabės, netgi turint ETMK leidimа, grasina uždėti į pasа spaudа , kad asmuo nelegaliai dirbo Vokietijoje ir yra nepageidautinas šioje šalyje.

Jei būtų paleistas švytuoklinis traukinys Klaipėda-Maskva, mes tikrai pasinaudotume jo paslaugomis gabendami puspriekabes. Maskvoje krovinį paimtų mūsų partneriai, o mes laimėtume laiko, mažiau sugaišdami pasienio formalumams tvarkyti“.

Gintaras švenčionis įsitikinęs, kad net 90 proc. įmonės sėkmės priklauso nuo vairuotojų. Narkotikus ar alkoholinius gėrimus pamėgęs vairuotojas - lėto veikimo bomba. Tа patį galima pasakyti ir apie tuos, kurie prie vilkiko vairo sėda galvodami, kaip dar užsidirbti, tegul ir nelegaliai.

Vienas toks atvejis pasitaikė ir „Sanaros“ įmonėje. į Anglijа kvėpavimo aparatus vežęs vairuotojas pasikrovė ir kontrabandinių cigarečių. Dėl pridarytų nemalonumų darbdaviams, prekių užsakovams, jis buvo atleistas, bet nei prokuratūra, nei Muitinės departamentas jo veiksmuose neįžvelgė nusikaltimo sudėties. Kaip vežėjams išvengti tokių nesаžiningų vairuotojų?

„Manau, kad būtų naudinga sukaupti duomenų bankа apie vairuotojus, dirbančius „Linavai“ priklausančiose transporto įmonėse. Turėdami galimybę stebėti jų migracijа, galėtume nepatikimų vairuotojų nesiųsti į svarbius reisus ar netgi nepriimtume jų į darbа“, - sakė G. švenčionis.

Dabar „Sanara“, priimdama vairuotojus, ne tik peržiūri „Sodros“ knygelę, bet ir paprašo rekomendacijos. įdarbinami tik pasitikėjimo verti vairuotojai.

„Aš - už sаžiningа verslа, - sakė G. švenčionis. - Būtų gerai, kad sаžiningus vežėjus paremtų ir Muitinės departamentas, sudarydamas galimybę pačiam vežėjui paprašius įtartinа krovinį patikrinti rentgeno kontrolės aparatu dar prieš kertant sienа, , tegul tai ir kainuotų simbolinį mokestį. Juk už mokesčių mokėtojų pinigus šios mobilios rentgeno kontrolės sistemos ir buvo nupirktos“.

šeima

Dabar bendrovėje „Sanara“ dirba ne tik G. švenčionis, bet ir jo vaikai: sūnus Ramūnas ir dukra Skaidrė. žmona Ramutė vadovauja kavinei, veikiančiai asociacijos „Linava“ patalpose.

Ar liks vaikai dirbti tėvo įmonėje?

„Norėčiau, kad taip būtų, - sako

G. švenčionis. - Bet dar labiau noriu, kad vaikai būtų laimingi. Jie patys pasirinks savo keliа, įvertinę visas galimybes, kurias suteikia jiems gyvenimas. Dukra dabar studijuoja finansus Danijoje, ji pirmo kurso magistrantė. Sūnus antrakursis teisininkas. Bet kuriuo atveju jiems pravers ta patirtis, kuriа įgijo dirbdami „Sanaroje“. Jei sumanytų tęsti vežėjų verslа, tikiu, kad mokslai jiems padėtų pasiekti geresnių rezultatų nei tėvams, atsitiktinai pradėjusiems vežėjų verslа. žinau viena, kad didžiuodamasis jiems perleisčiau savo verslа, grįstа sаžiningu darbu, o ne kontrabanda ar machinacijomis“.

Kа mano apie darbа „Sanaros“ įmonėje G. švenčionio vaikai? Ar įgyta patirtis pravers studijuojant, pasirenkant darbа?

Skaidrė švenčionytė: „Nebuvo lengva, kai pradėjau dirbti „Sanaroje“. Neturėjau nei darbo patirties, nei specialių žinių apie transportа. Esu nuoširdžiai dėkinga tėvams už suteiktа galimybę mokytis gyvenimo universitete - „Sanaroje“. Tėtis padėjo išmokti tokių elementarių dalykų, kaip planuoti darbus, savarankiškai mаstyti ir priimti sprendimus bei už juos atsakyti. žinoma, viso to (ir dar daugiau) mokiausi universitete, bet dirbdama patyriau, kad praktika ne visuomet sutampa su teorija. Be to, „Sanaroje“ įgijau nemažai specialių transporto srities žinių, kurios man pravers ateityje… ši praktika man taip pat padėjo apsispręsti dėl magistratūros studijų, tvirtai nusprendžiau studijuoti finansus ir verslа“.

Ramūnas švenčionis: „Mano nuomone, kiekvienas žmogus privalo siekti realizuoti visas savo galimybes. šiandieninė Lietuvos universitetų ir aukštųjų mokyklų politika bei mokymo sistema manęs, kaip ir daugelio kitų studentų, netenkina. Galbūt ne visų, tačiau daugelio specialybių programos yra be galo ištęstos, ir studentai privalo mokytis ketverius metus turėdami daugybę laisvo laiko. Aš manau, jog tikslingiau būtų labiau koncentruoti studijų programas, kad studentai per porа metų baigtų bakalaurų studijas, o per kitus dvejus metus įgytų darbo patirties. Tačiau egzistuojančios sistemos negalime pakeisti, todėl, kaip ir daugelis kitų studentų, privalome migruoti tarp universiteto ir darbovietės, idant galėtume prasmingai realizuoti save gyvenime. Tai ne pats geriausias variantas, tačiau geresnis iš blogųjų. Man tiesiog pasisekė, jog tarp mano darbo „Sanaroje“ ir studijų Vilniaus universiteto Teisės fakultete yra bendrų sаlyčio taškų, o įgyta darbo patirtis naudinga. Kai kurie žmonės mano, jog šeimoms, turinčioms nuosavа verslа, gyvenimas yra paprastesnis, lengvesnis, nes atžalos neva turi tvirtus pagrindus po kojomis ir gali tęsti tėvų pradėtа darbа, siekti dar geresnių rezultatų. Tačiau ši lazda taip pat turi du galus. Su kiekviena teise, su kiekviena privilegija, su kiekvienu laipteliu aukštyn ateina vis didesni ir didesni įsipareigojimai, kurie vis labiau varžo. O tai nėra taip nuostabu, kaip gali atrodyti.

Lietuvos geopolitinė padėtis sudaro puikias galimybes plėtoti šalies transporto verslui. ES netrukus padidės ir turės unifikuotа licencijavimo ir muitų sistemа. Po to, matyt, ims vienytis Rusija, Baltarusija, Ukraina ir Kazachstanas, kurių strateginis siekis labai panašus į ES. Tad akivaizdu, jog vežėjams iki 2004 metų išsikovojus tvirtas pozicijas ir protingai vystant verslа, vėliau atsivers puikios galimybės stiprėti, didėti ir veržtis į kitas rinkas“.

Autoriaus ir Kęstučio

Bruzgelevičiaus nuotraukos

Vidmantas Kliukas

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (28)

"Linava" informuoja

"TransBaltica“ – transporto ir logistikos naujienos

Asociacijos nariams ir kandidatams

Bendra Lietuvos ir Latvijos Pareigūnų kontrolė

Chronologija

Dėl darbo sutarties su užsieniečiu nutraukimo

Didžiausias pavojus - dyzelino kaina

Estija

Gyvenimas ant ribos

INFORMACIJA keleivinio transporto sekcijos nariams

IRU:Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Kaip bus apmokestinamos transporto paslaugos

Kelyje į ES - vis mažiau nežinomųjų

Lenkijos apribojimai

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ XIII KONGRESAS 2003 m. gegužės 9 d., Vilnius

MAN: kartų kaita

Naujienos

Naujienos

Norvegija

Nuo rugsėjo - naujas mokestis

Prezidiumo posėdyje

REISAS - VALANDA TRUMPIAU

Rusija

Seminaras keleivių vežėjams

Su draudimo ir išperkamosios nuomos įstaigų atstovais aptartos vežėjų aktualijos

SUDėTINGAS SUNKVEžIMIO AGREGATAS

Susitikimas Ūkio ministerijoje

Teismo sprendimų vykdymas

TimoCorn TRUCK & CARGO

Transporto priemonių atitikties įvertinimo ir techninės apžiūros pakeitimai

VISKAS, KА NORėJOTE SUžINOTI APIE…

„Temsa Tourmalin“ debiutas Lietuvoje

Dilerių naujienos

Vilnius - VOLVO sostinė baltijos šalyse

Gamintojai siūlo

NESTE TURTO LXE ATITINKA DYZELINIų VARIKLIų ALYVų NAUJAUSIų KLASIFIKACIJų REIKALAVIMAMS

Kelių transporto inspekcija

Valstybinės kelių transporto inspekcijos informacija apie gautus ir išduotus kelionės leidimus 2003 m. sausio 1 d. - birželio 30 d.

Parodos

alt 2003

Poleminės pastabos

DVIGUBAS APMOKESTINIMAS: PASIRODO, KAI KAM TAI PATINKA

Norėta kuo greičiau, o...

Požiūris

KONGRESUI ARTėJANT

Psichologija

Derybos: svarbiausias pagalbininkas - šaltas protas

Rinkos naujienos

Naujienos

Rytų rinkoje

Modernizuoti MZKT savivarčiai

šeima

Lemtingas atsitiktinumas

Užsienyje

Ko laukia europos krovinių vežėjai?

Veteranų klubo svetainė

Su gimtadieniu, kolegos!

Vežėjų žinios

Krovininės transporto sekcijos posėdis

Lietuvoje ir pasaulyje

KELEIVIų VEžėJAI CELėJE

Lietuviškos žaliosios – nuo spalio

NAUJAS SENAS GERAS PAžįSTAMAS

REKORDINė KONTRABANDA

SOSTINėJE - „MERCEDES-BENZ CITO“

VERSLO SАLYGOS SUNKėJA

„DAILY“ SMULKIų KROVINIų IšVEžIOTOJAMS

Transporto politika

Ar gyvens proektas 2K?

EKOTAšKAI IšLIEKA

Vž informacija

Naujienos

Žinotina

Galvos skausmas - firmos vardas

Nepasvėręs - nevažiuosi

Pavojingi korviniai: kas už ka atsako?

VEžėJAI LAUKIA KVALIFIKUOTų VAIRUOTOJų

Perspektyvos

Susisiekimo ministerija: planuojamų darbų apimtis auga

Paslaugos

šaldytuvu ant ratų laboratorija

Keleivinis transportas

Pagaliau priimta nuostolingų maršrutų kompensavimo tvarka

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Airlight Direct - konfortiškesnė, stabilesnė, lengvesnė

Ilgaamžiai guoliai

Lietuvos rinkoje nauja savivartinė puspriekabė

Naujos kartos centrifuga alyvai valyti

„Požemių jautis“ iš Suomijos

Muitinėje

Aptartos mokesčių surinkimo gerinimo priemonės

Teisė

Bylos su vairuotojais ekspeditoriais

Valstybė pasilieka teisę reikalauti ...

Verslo etika

Kalbos paprastumas

Muziejus

RED BALL EXPRES logistikos pergalė