Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

"VIKINGAS"… iš pietų

šių metų vasario 6 d. iš netoli Odesos esančio Iljičiovsko uosto Klaipėdos link pajudės pirmasis krovininis traukinys "Vikingas", o dar po dviejų savaičių išvyks ir antrasis. Taip buvo nutarta sausio 7-9 d. Kijeve vykusiame dvišaliame Ukrainos transporto ir LietuvossSusisiekimo ministerijų bei kitų suinteresuotų žinybų atstovų darbo grupės posėdyje.

Lietuvos delegacijoje, kuriai vadovavo Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas VAITKUS, be Muitinės departamento, AB "Lietuvos geležinkeliai", Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, krovos kompanijų KLASCO bei "Arijus" atstovų, dalyvavo ir asociacijos "Linava" Transporto politikos ir informacijos departamento Krovininio transporto skyriaus vadovas Gintautas RAMASLAUSKAS. Abiejų paminėtų darbo grupės dalyvių ir paprašėme papasakoti apie naujаjį projektа bei jo teikiamas perspektyvas.

šiai idėjai - jau keletas metų, ji gimė ankstesnių Lietuvos ir Ukrainos prezidentų V. Adamkaus ir L. Kučmos susitikimų metu, kai buvo analizuojamos šalių ekonominio bendradarbiavimo didinimo galimybės. Vėliau jа konkretizavo abiejų valstybių premjerai, suinteresuotų ministerijų bei žinybų specialistai, dirbantys tarpvyriausybinėje komisijoje ir darbo grupėje. Padidinti kombinuotų tranzitinių vežimų apimtį bus bandoma geriau išnaudojant Ukrainos geležinkelių infrastruktūrа, kalbant konkrečiau - IX transeuropinio transporto koridoriaus vidurinę linijа. Buvo pasirinktas netoli Odesos esantis uostas Iljičiovskas, iš kurio krovininiai "Vikingai" ir vyks į Klaipėdа. Pirmasis darbo grupės posėdis įvyko 2001 m. birželio 7 d., dar du susitikimai įvyko praėjusiais metais vasario ir balandžio mėnesiais, ketvirtasis - kа tik. Tarpvyriausybinėje komisijoje Lietuvа atstovauja ūkio ministras P. čėsna, Ukrainai - transporto ministras G. Kyrpa.

šįkart Kijeve buvo aptarta, kaip vykdomi ankstesni sprendimai, ir suderinta nemažai kitų klausimų: tarifų sаlygos, traukinio "Klaipėda - Iljičiovskas - Odesa" sаstato organizavimo technologija, konkretus judėjimo grafikas. Ukrainiečiai vežėjams parengs 40 specialių platformų, ant kurių bus vežami autotraukiniai. Besinaudojantiems šiuo krovininiu traukiniu bus galima atsiskaityti už paslaugas tiek Ukrainoje, tiek Lietuvoje. Daug rūpesčių šio projekto autoriams kelia būtinybė pritaikyti (o kai kada ir keisti) trijų valstybių įstatymines bazes. Apgailestavome, kad šį kartа į Kijevа nebuvo pakviesti baltarusių atstovai. Man pasiūlius, susitikimo protokole įrašytas punktas, jog kovo mėn. Vilniuje vyksiančiame tarpvyriausybinės komisijos posėdyje dalyvaus ir Baltarusijos suinteresuotų institucijų atstovai.

Pasitarime ukrainiečiai pateikė savo ekonomistų skaičiavimus: autotreilerio kelionė savo eiga nuo Iljičiovsko iki Klaipėdos kainuoja maždaug 1 tūkst. dolerių, tuo tarpu vežant jį krovininiu traukiniu "Vikingas" turėtų pakakti ir pusės minėtos sumos. Taigi specializuoto traukinio galimybės vežėjus turėtų sudominti. Nereiktų pamiršti ir to fakto, jog ES pastaruoju metu ekologiniais sumetimais aktyviai rekomenduoja mažinti sunkiojo transporto priemonių srautus keliuose, nukreipiant dalį krovinių geležinkeliu.

Pavyko nusiderėti ir nemažų - iki 50 proc. - nuolaidų krovos darbams Odesos ir Iljičiovsko uostuose. Ukrainiečiai supranta, jog būtina pasiekti, kad net pradiniame etape naujoji linija taptų patraukli klientams. Juos palaikė ir mūsiškė krovos kompanija KLASCO, taipogi įsipareigojusi peržiūrėti ir pamažinti savus įkainius, netgi padaryti juos mažesnius už tuos, kuriuos pasiūlė Odesos ir Iljičiovsko uostų atstovai. Sulaukę galutinio kaimynų atsakymo, tikimės, jog kovo mėnesį vyksiančiame Vilniaus pasitarime ir šioje srityje sulauksime teigiamų rezultatų.

Daug dėmesio Kijeve skyrėme muitinės procedūrų klausimams. Tai vienas iš svarbiausių veiksnių, lemsiančių visа tranzito plėtros procesа. Vežant krovininiu traukiniu įprastinius konteinerius jokių ypatingų problemų nėra. Tačiau visai kas kita, kai vežamas ant specialios platformos automobilis: jis ne tik pats yra krovinys, bet dar ir veža savаjį krovinį - tokio varianto šiandien galiojančiuose teisės aktuose nėra numatyta, todėl būtina juos operatyviai keisti. "Vikingas" padidins Klaipėdos uosto darbo apimtį, todėl būtina, kad visos uosto struktūros, visos krovos kompanijos tinkamai pasirengtų ir pasinaudotų atsiveriančiomis galimybėmis. Juk mūsų neužšаlantį jūrų uostа ukrainiečiai traktuoja kaip vartus į Skandinavijos šalis, kurių rinkose jie turi ilgalaikių interesų.

Naudodamasis proga, šio žurnalo puslapiuose norėčiau pasveikinti gražaus 60 metų jubiliejaus sulaukusį mūsų ambasadorių Ukrainoje V. Baublį, kurio kruopštaus darbo ir pastangų dėka susiklostė geri santykiai su šia šalimi. Mes nuolat gauname daug naudingos informacijos apie politinę ir ekonominę situacijа, ir tai padeda priimti teisingus sprendimus. Ukraina Lietuvos atžvilgiu šiandien labai palankiai nusiteikusi, apie save Kijeve girdėjome pačius gražiausius atsiliepimus ir palinkėjimus. Ukrainiečiai taipogi rengiasi įstoti į ES, aktyviai bendradarbiauja su kitomis europinėmis struktūromis. Lietuvа jie traktuoja kaip savo strateginį partnerį, todėl nėra sunku prognozuoti, jog mūsų ekonominis bendradarbiavimas plėsis ir stiprės. Jų vežėjų kroviniai tranzitu keliaus per Lietuvа į Skandinavijа, o mums IX transeuropinis transporto koridorius atveria keliа ne tik į Ukrainа, bet ir į Turkijа, Bulgarijа, kitas šio regiono šalis.

Asociacijos "Linava" Transporto politikos ir informacijos departamento Krovininio transporto skyriaus vadovas Gintautas RAMASLAUSKAS.

Projektas "Vikingas" - tai bendra abiejų šalių iniciatyva, kurios tikslas - kaip galima geriau išnaudoti IX transeuropinį transporto koridorių ir suaktyvinti krovinių judėjimа tarp Juodosios ir Baltijos jūrų, tuo tikslu pasitelkiant ir geležinkelių teikiamas galimybes. Krovininis traukinys "Vikingas", kurio pirmojo reiso sulauksime jau netrukus, skirtas kombinuotam krovinių vežimui: juo bus galima vežti ne tik universaliuosius, cisterninius ir refrižeratorinius krovinius bei konteinerius, bet ir kelių transporto priemones su kroviniu.

Kijeve suderinome abiejų sаstatų išvykimo datas, numatėme jų formavimo tvarkа, judėjimo grafikus. "Vikingas" maršrutа Iljičiovskas - Odesa - Klaipėda turės įveikti per 68 val. Taipogi pavyko suderinti konteinerių vežimo tarifus, tačiau krovininių automobilių gabenimo tarifai dar nėra galutinai nustatyti. Tai padaryti pavesta Lietuvos ir Ukrainos geležinkelių valdyboms, tačiau principas aiškus: maksimaliai juos atpiginti. Tokio projekto įgyvendinimas padidintų krovinių srautus tarp Baltijos ir Juodosios jūros regionų šalių, galėtų būti patrauklus net ir Artimųjų Rytų valstybėms.

Tiek asociacijos "Linava", tiek Ukrainos tarptautinių vežėjų asociacijos nuomone, šis projektas abiejų šalių vežėjams yra įdomus, tačiau tam, kad jie naudotųsi "Vikingo" paslaugomis, būtina įgyvendinti keletа sаlygų. Pirmoji - krovininio automobilio ar autotraukinio su kroviniu gabenimo kaina. Antroji - kelionės trukmė. Dabar planuojama 68 val. trukmė vežėjus tenkina, belieka įsitikinti, jog taip tikrai bus. Trečioji sаlyga - tiek automobilio, tiek juo gabenamo krovinio saugumas. Jeigu visos šios sаlygos bus įvykdytos, manau, jog vežėjai pasinaudos "Vikingo" teikiamais privalumais: juk sutrumpės ne tik kelionės trukmė, bet ir nereikės vairuotojams stovėti pasieniuose, jie galės patogiai ilsėtis vagonuose. Kol kas dar nėra galutinai aiškios visos būsimos muitinės procedūros, nežinia, ar vežamam krovininiam automobiliui bus privaloma turėti TIR knygelę, gal pakaktų vien geležinkelio važtaraščio. Tikimės, kad iki pirmojo sаstato išvykimo visi šie klausimai bus galutinai sureguliuoti.

Ukrainos ekonomika šiuo metu auga. Antai 2001 m. šios šalies BVP išaugo 9,1 proc., pramonės gamyba - 14,2 proc. įspūdinga ir jų krovinių vežimo apimtis - 1,3 mlrd. tonų (turiu omeny visas transporto rūšis). Mūsų prekybos apimtis su šia šalimi taipogi nuolat auga. Vien praėjusiais metais "Linavos" vežėjai padarė 5,5 tūkst. reisų į Ukrainа. Analogiškai didėjo ir ukrainiečių vežėjų reisų į ar per Lietuvа skaičius. Noriu priminti, kad Ukrainos tarptautinių vežėjų asociacijai dabar priklauso 2,5 tūkst. transporto kompanijų, kurios kroviniams vežti naudoja per 17 tūkst. krovininių automobilių. Kita vertus, lyginant mus su kaimynais derėtų nepamiršti, jog Ukraina - šalis, kurioje gyvena beveik 50 mln. gyventojų. Todėl tikiu, jog glaudesnis ekonominis bendradarbiavimas bus naudingas ir mums, ir jiems.

Susisiekimo ministerijos sekretorius Alvydas Vaitkus

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (25)

"Linava" informuoja

BOGDAN užkariauja Kijevа

Dėl kelionės dokumentų

Klaipėdos regiono vežėjams

Permainos keleivių vežėjų darbe

Lietuvoje ir pasaulyje

"Ford Transit Connect" - 2003 metų furgonas

"PEUGEOT PARTNER" - antrasis prisitatymas

"TRUCK STORE" - ginklas naudotų sunkvežimių rinkai užkariauti?

Italija: plius PVM

Lenkija: kuro - kiek telpa standartiniame bake

Lenkija: mokestis už automagistralę

Lietuva: Skandinaviškas dyzelinas atlaikė lietuviškа šaltį

Rusija, Baltarusija, Ukraina: vizų išdavimo tvarka bendra

Svarbiausia - įvaizdis

Vengrija: žieminė ekipiruotė - privaloma

Transporto politika

"Autobanų mokestis" - milijardus kainuojanti programa

žvilgsnis į Europos integracijа: kas padaryta ir kа reikės nuveikti kelių transporto srityje

Žinotina

"Dvynių" projektas: neišradinėkime dviračio!

2003 m. Europos transporto ir logistikos parodos

Perspektyvos

"VIKINGAS"… iš pietų

Paslaugos

KONTROLė - irgi paslauga, nors ne visi tai supranta...

Keleivinis transportas

Darbų liko ir šiems metams

Vilniuje važinės modernūs autobusai

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Elektronika mažina posūkio spindulį

MEGA TRAILER ir kiti

Kronika

Mirties šokis tarp liepsnojančių automobilių

Mokymas

Egzaminai - sunkesni ir brangesni

Teisė

Antstolių reforma

Tiesa ir teisingumas

Konsultacijos

Vairuotojo darbo laikas (tęsinys)

Verslo etika

Vadovo kalbos kompetentingumas

Sveikata

Ligas lemia ir asmenybės ypatumai

Automobilių sportas

čekai pradeda diktuoti madas (2002-ųjų metų sunkvežimių lenktynių apžvalga)

2003 M. SUNKVEžIMIų VARžYBų KALENDORIUS

Muziejus

Gyveno Detroite kalvis...