Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

alt 2003

Didesnės automobilių ir transporto parodos už balandžio 10-13 d. „Litexpo“ vykusiа

automobilių, transporto ir logistikos 10-аjа parodа „alt 2003“ Lietuvoje nėra buvę.

Daugiau kaip 190 Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos lengvųjų

automobilių, sunkvežimių, detalių, aptarnavimo stočių įrangos bei paslaugų kompanijų vos tilpo į šešias ekspozicijų sales bei lauko aikšteles daugiau kaip 25 tūkst. kv. m plote.

„alt 2003“ parodа organizavo parodų centras „Litexpo“, UAB „Visus Plenus“ ir Lietuvos

autoverslininkų asociacija. Keturias dienas į „Litexpo“ plūdo minios žmonių, todėl

neatsitiktinai šioje parodoje rekordа „sumušė“ ir lankytojai: jų apsilankė apie 65 tūkst.

Daugelio parodos dalyvių stenduose buvo galima išvysti premjerа ar naujovę. Daugiausia eksponatų („Mercedes-Benz“, „Chrysler“ bei „Jeep“ automobilius) demonstravo „DaimlerChrysler“ atstovai. Jų stendai užėmė didžiausius plotus: 1500 kv. m viduje ir 600 kv. m lauke. Pasak UAB „Silberauto“ vadybininkės N. Skliarovos, didžiausia „Mercedes-Benz“ gamintojų naujiena - E klasės automobilis su universaliu kėbulu, taip pat modeliai su keturiais varomaisiais ratais „S 4-Matic“ ir „C 4-Matic“.

Daug šurmulio bei emocijų sukėlė ir žiūrovų dėmesio susilaukė „Mazda 2“ pristatymai, kuriems jaukiа atmosferа kūrė šokėjos. „Mazda 2“, lyginant su „Demio“, yra 11 cm ilgesnis, 4,5 cm aukštesnis ir 3 cm platesnis. Tai vienas iš erdviausių ir praktiškiausių mažos klasės automobilių.

UAB „žibintas“ generalinis direktorius V. Judzentavičius džiaugėsi, jog labai didelis susidomėjimas vienu iš naujausių modelių „Peugeot 206 RC“, kurio 2 l variklis pasiekia net 177 AG. Tačiau lankytojų žvilgsniai vis labiau krypo į 2002 ҐMetų automobilį“ „Peugeot 307“. Neatsitiktinai jų ir parduodama daugiausia - per mėnesį apie 50 vnt.

Neįprastai pirmаjа parodos dienа atrodė „škodos“ stendas. Dėl labai slidžių ir apsnigtų Lenkijos kelių į parodа vėlavo „škoda“ automobilius vežęs autovežis, todėl tuščias stendas ne vienam parodos lankytojui atrodė keistokai.

Pagrindinė „Toyota“ naujiena - „Avensis II“. Parodoje jie eksponuoti su trijų skirtingų tipų kėbulais. Bazinis „Avensis II“ modelis kainuoja 60 tūkst. Lt su 1,6 l varikliu ir įranga (saugos pagalvėmis, elektra valdomais stiklais, veidrodžiais, ABS su EBD, radijo imtuvu su SD grotuvu, kondicionieriumi). Pasak „Toyota“ atstovų, „Avensis II“ salono erdve greitai gali pralenkti „Toyota“ flagmanа „Camry“.

Svarbiausia „Opel“ naujovė - galingiausias „Opel Vectra GTS“ modelis (V6 cilindrų, 3,2 l 218 AG variklis leidžia pasiekti maksimalų 250 km/val. greitį). Pasak UAB „žaibo ratas“ generalinio direktoriaus V. Burnio, šio automobilio privalumams neliks abejingi sportinio važiavimo stiliaus gerbėjai.

Parodoje smalsuoliai sustodavo ir pavydžiai akis ganydavo prie perdirbtų automobilių. Tiuningo paslaugos vis labiau skverbiasi į automobilių rinkа. UAB „Melga“ demonstravo patobulintas mašinas „Peugeot 206“. Neatsiliko ir tiuningo bendrovė „Automoderna“, atstovaujanti garsioms pasaulio firmoms „Lorinser“, „Brabus“, „Hamann“ ir kt. Daugiausia dėmesio sulaukė 1995 metais pagamintas „Mercedes-Benz SL“: po išorės pakeitimo jis tapo labai panašus į koncepcinį „Mercedes-Benz SLR“, kurį numatoma pradėti gaminti tik kitais metais. Net patys „Mercedes-Benz“ pardavėjai neatpažino šio automobilio ir manė, kad tai yra naujas SL modelis, tik kiek pakeistomis išorės detalėmis.

Naujove galima pavadinti ir „Dunlop“ pristatytа naujа aukštos kokybės padangа „Dunlop SP Sport 01“, kuri skirta 14-20 colių skersmens ratams, o maksimalus leistinas greitis nuo 210 iki 300 km/val. šios padangos pranašumas - sportinis stilius, saugumas ir tyli eiga. Tai yra pirmoji masinės gamybos vasarinė padanga, turinti asimetrinį nekryptinį protektorių.

Didžiulius salių plotus užėmė naujos automobilių detalės, serviso įranga. Patrauklūs bendrovių „Kemi“, „Armanda“, „Delada“, „Dagris“ stendai. Nestigo garso bei vaizdo aparatūrа bei apsaugos sistemas montuojančių firmų. Vidaus ir lauko ekspozicijose buvo galima išvysti garso aparatūra pasidabinusius automobilius, iš tolo patraukiančius muzikos skambesiu.

Bet parodos lankytojų nuotaikа gadino vis dar neišsprendžiama automobilių statymo problema. Dėl lankytojų gausos susidarė kamščiai Laisvės prospekte, buvo sudėtinga pastatyti automobilį stovėjimo aikštelėje. Klampynė ir purvas tarsi nukelia į dar neužmirštus laikus. O juk čia - prestižinė Vilniaus miesto dalis, iš kurios apie sostinę sprendžia svečiai. Deja, deja… Pasak „Litexpo“ atstovų, Vilniaus m. savivaldybė priėmė sprendimа dėl „Litexpo“ privažiavimo kelių gerinimo bei stovėjimo aikštelių įrengimo ir šiais metais numatė skirti 1 milijonа Lt keliams projektuoti bei statyti. Tad jau šiemet bus nutiestas naujas kelias, jungiantis Parodų gatvę ir Laisvės prospektа. 2004-2006 m. privažiavimo keliams bei stovėjimo aikštelėms įrengti numatoma skirti 2,5 milijono Lt. Tad transporto grūstys bei purvynas prie „Litexpo“ dar kurį laikа neišnyks.

Paskutiniu parodos akcentu tapo AJAGS klubo organizuojamos naujų automobilių lenktynės ELF taurei laimėti. šiemet taurę laimėjo UAB ҐToyota centras Tokvila“.

Sunkvežimiai: drambliai

juvelyrinėje parduotuvėje

Pirmiausia, matyt, derėtų tik apgailestauti, kad mūsų šalyje niekaip neišsikristalizuoja automobilinių parodų sistema. Po pernykštės komercinio transporto parodos ҐTransBaltica“ atrodė, kad dabar viskas sustos į savo vietas: kas dveji metai - lengvųjų automobilių paroda Ґalt“, į tarpа tarp jų - komercinio transporto. Tačiau autoverslininkų veržlumui nėra ribų, jie su savo sunkvežimiais bei autobusais sugužėjo ir į Ґalt 2003“. Motyvas - Ґalt“ pavadinime užkuoduota logistika bei transportas. Kad logistikos parodoje - nė kvapo (apie jа kalbėta tik mokslinėje konferencijoje), niekam nesvarbu. Jos, tiesа sakant, niekas ir nepasigedo, daugiausia žmonių ėjo pasižiūrėti lengvųjų automobilių.

Komercinio transporto situacija šiek tiek kitokia: pirmiausia ne visi firmų atstovai šioje parodoje dalyvavo, tad viso vaizdo apie prekybа sunkvežimiais (o juo labiau autobusais) Lietuvoje susidaryti nebuvo galima. Antra: komerciniam transportui parodoje liko visai nedaug vietos, tad ekspozicijos buvo labai kuklios, o naujienoms suskaičiuoti ir vienos rankos pirštų būtų per daug. Parodoje rūpėtų susipažinti kad ir ne su visa konkretaus gamintojo produkcija, tai nors su svarbiausiais modeliais. Kai to nėra, kai prekybos atstovai demonstruoja tik tai, kа šiuo metu turi, paroda laikytina muge.

Bene nuosekliausiai savo gaminius šiais metais pristatė DAF ir IVECO atstovai. Jų stenduose galėjai susipažinti su modeliais nuo mažiausios keliamosios galios iki didžiųjų autotraukinių. Gana išsami buvo ir ҐMercedes-Benz“ automobilių kolekcija, tačiau joje labai trūko ҐVario“ šeimynos sunkvežimių. Atstovai dažnai padejuoja, kad distribuciniai automobiliai mūsų šalyje neturi paklausos, ir tai tiesa. Tačiau iš kur ji bus, jei net parodoje tokio transporto nerodysi.

Iš naujienų pirmiausia paminėtini atnaujintieji DAF bei ҐMercedes-Benz“ vilkikai. Abi šios markės mūsų šalyje turi ir entuziastingų gerbėjų, ir ne mažiau skeptikų. ҐActros“ anksčiau susilaukė negailestingos kritikos už toli gražu ne mersedesiškа kokybę: aštrialiežuviai vairuotojai dėl nepatikimumo ir kaprizingo būdo jį netgi praminė Ґkaktusu“. DAF silpnoji vieta - serviso tarnyba Lietuvoje: neturėdami didelių pretenzijų šios markės vilkikų kokybei, vežėjai vis dėlto juos atsargiai renkasi būtent dėl neišplėtotos serviso sistemos. Susidaro vaizdas, kad serviso galimybės bei finansavimo sаlygos dabar didžia dalimi nulemia markės populiarumа tarp vežėjų. O dizaino požiūriu savo vilkikais abi firmos gali didžiuotis: iš pirmo žvilgsnio nė nepasakytum, kuris geresnis, patogesnis, tam reikėtų nemažai pavažinėti, kad pajustum, ko modelis vertas darbe.

Ko gero, didžiausia sunkvežimių parodos naujiena tapo iš užmaršties pakilęs čekiškas ҐAvia“, tik dabar jau sykiu su ҐDaewoo“ ženklu. Prahoje pagal prancūzų licencijа gaminti mažieji sunkvežimiai bei furgonai Lietuvoje ilgа laikа buvo vieni iš populiariausių užsienietiškų distribucinių automobilių. Atrodė, kad permainų vėjai užpūtė ҐAvia“ žiburį ir kad ji, kaip daugybė kitų automobilių gamyklų, jau priklauso istorijai. Tačiau parodoje matytasis modelis, kurtas šįsyk su anglais, tvirtina, kad gamykla tarsi feniksas pakilo iš pelenų. Tik ar iš tikrųjų pakilo: juk maža automobilį Ґsulipdyti“, reikia, kad jį pripažintų tie, kam jis skirtas. Mažųjų sunkvežimių klasėje konkurencija, ko gero, dar žiauresnė negu didžiųjų, nes juos gamina kur kas daugiau firmų. Ar išsilaikys ҐAvia“, priklausys nuo kainų, serviso, patikimumo ir eksploatacijos išlaidų. O kol kas naujieji ҐDaewoo-Avia“ džiugina akį.

Priekabos - pagamintos Lietuvoje ir užsienyje

Paroda Ґalt 2003“ buvo įdomi transporto specialistams, ypač krovinių gabentojams, kurie domėjosi priekabomis, puspriekabėmis, sunkvežimių kėbulais. Kompaktiška ekspozicija tapo palankia proga palyginti įvairių gamintojų siūlomas priekabas, išsirinkti labiausiai vežėjui reikalingа gaminį.

Išskirtinis parodos bruožas - priekabas gaminančių debiutantų gausa. Norа įsitvirtinti Lietuvos rinkoje pareiškė ne tik vietiniai gamintojai - UAB ҐTaketas“, autocentras ҐSport Line“, UAB ҐIzoterminio transporto servisas“, bet ir užsienio šalių priekabų gamyklų atstovai - ҐFliegl“ bei ҐRolfo“.

Gerai žinomas mūsų šalyje kėbulų gamintojas TūB Ґžaibas“ parodoje demonstravo ant ҐScania“ sunkvežimio sukonstruotа įprastа tentinį kėbulа, tapusį jaukia būstine eksponavimo dienomis.

Daug lankytojų dėmesio susilaukė UAB ҐTauriga“ eksponatai. ši įmonė priekabų versle nuo 1991 metų, o nuo 1996-ųjų pradėjo gaminti priekabas ҐTauras“ (iki 3500 kg). Mažosios įvairios paskirties priekabos automobiliams, valtims, motociklams vežti sukomplektuotos iš kokybiškų Vakarų šalyse pagamintų detalių ir mazgų.

UAB ҐTaketas“ vežėjai pažinojo kaip asociacijos ҐLinava“ narį, o nuo šių metų bendrovė užsiėmė dar vienu verslu - priekabų gamyba. Debiutantė parodoje eksponavo 17,3 kub. m tūrio priekabа, skirtа tekstilės gaminiams, drabužiams ant pakabų vežti.

Automobilių sporto meistrai, susibūrę į autocentrа ҐSport Line“, sukūrė priekabа - dirbtuves ant ratų, tinkančias ir automobiliui vežti, ir jį remontuoti po išskleistu priekabos tentu. šis gaminys buvo demonstruojamas pirmа kartа.

Pirmа kartа Lietuvoje buvo demonstruojama ir vokiška triašė tentinė ҐFliegl“ puspriekabė. Dokumentacija jos tipo patvirtinimui jau ruošiama, ir netrukus vežėjai galės tokiomis puspriekabėmis praturtinti savo transporto priemonių parkus.

ҐRolfo“ puspriekabių atstovybė, nuo pernai metų spalio mėnesio įsikūrusi prie UAB ҐTransmitto“, parodai pateikė autovežį ir refrižeratorių. Jų privalumai - cinkuotas kėbulas su 10 metų garantija nuo kiauryminio prarūdijimo bei sustiprinta važiuoklė. Be to, šias transporto priemones gali aptarnauti platus autoservisų tinklas visoje Vakarų Europoje.

Akivaizdu, kad Lietuvos rinka jau ne pirmus metus domina Lenkijos puspriekabių gamintojus - ҐWielton“ ir ҐSommer Polska“. Tik pirmieji eksponavo vienа įprastа tentinę puspriekabę su pakeliama ašimi, o antrieji specialistų vertinimui pateikė tris gaminius: dvi puspriekabes ir pas mus dar nematytа cinkuotа priekabа, skirtа konteineriams vežti.

ҐNдrko“ puspriekabių gamintojai, kuriems atstovauja UAB ҐEurologistika“, pademonstravo tvirtų bei patikimų miškovežių gamybos ir komplektavimo (su ҐLoglift“ kranais) galimybes. Jų tentinės puspriekabės pritaikytos dirbti sunkiomis sаlygomis Skandinavijoje ir Rusijoje.

ҐKцgel“ atstovas UAB ҐTransuorė“ demonstravo labiausiai Lietuvos vežėjų perkamas puspriekabes - tentinę ir izoterminę. Jų privalumai - cinkuotas kėbulo rėmas (KTL technologija) bei tamprus metalas, pasižymintis įtempimo savybėmis, padedančiomis išlaikyti bei atstatyti pradinę formа netgi ekstremaliomis sаlygomis (duobėti keliai, sunkus krovinys, avarijos). Be to, tai likvidus gaminys: vežėjai mielai perka ir naudotas ҐKцgel“ puspriekabes.

ҐKrone“ gamintojai, kuriems atstovauja UAB ҐScanbalt Trailer“, pristatė net keturias puspriekabes: su metaliniu kėbulu, skirtа drabužiams vežti, dvi tentines ir šaldytuvа. Gera naujiena - 300 kg sumažintas puspriekabių važiuoklės svoris, o dėl konstrukcinių patobulinimų jos išliko tokios pat tvirtos. KTL technologija apdorotam rėmui suteikiama 10 m garantija nuo prarūdijimo.

ҐSwarzmьller“ atstovaujanti UAB ҐLigranta“ parodoje demonstravo tentinę puspriekabę su lengvai išsiardančiomis kolonomis, už ankstesnius gaminius lengvesnį šaldytuvа ir Lietuvoje pirmа kartа pristatomа plieninio kėbulo savivartį, kurio standartinis tūris 24 kub. m.

ҐLamberet“ atstovai - UAB ҐDan-Lit“ - ankstesnėse parodose demonstravę tik 13 metrų refrižeratorių, šį kartа pateikė gerokai didesnį šaldytuvų asortimentа. Mažiausia priekaba- šaldytuvas - tik 2,5 kub. m. tūrio. Toks šaldytuvas Lietuvoje eksponuojamas pirmа kartа. Ant sunkvežimių važiuoklių sukonstruoti ir didesnio tūrio (12,86 ir 27,14 kub. m) izoterminiai kėbulai su šaldymo įranga. Jie - ҐLamberet“ gamintojų, ҐDan-Lit“ pardavėjų ir verslo naujokų UAB ҐIzoterminis transporto servisas“, kurių specialistai šiemet pradėjo surinkinėti bei remontuoti kėbulus, bendro darbo rezultatas.

Autobusų ekspozicija

Didžiųjų autobusų gamintojams parodoje atstovavo keturios jais prekiaujančios įmonės: „žiemgalos automobiliai“, „Saločiai ir partneriai“, „Polskie autobusy Sp. z. o. o.“ bei UAB „Embesta“. Net trys gamintojai demonstravo iš krovininių automobilių perdirbtus vidutinės klasės autobusus.

Bene įspūdingiausiai parodoje atrodė tamsiai mėlynos spalvos naujausias „Mercedes-Benz Travego“ modelis. Tai aukščiausios klasės autobusas, įrengtas itin prabangiai bei funkcionaliai. Keleiviams siūloma efektyvi šildymo bei oro kondicionavimo sistemos, moderni salono įranga, labai patogios sėdynės su „Luxline“ apmušimu bei specialiomis minkštomis kojų atramomis. Autobuse sumontuota daug virtuvės įrangos: du šaldytuvai, kavos aparatas, termosai, integruotas boileris vandens pašildymui, virdulys dešrelėms, karšto oro orkaitė, spintelė, kriauklė. Saugų važiavimа užtikrina aukšto lygio pasyvaus ir aktyvaus saugumo sistemos: visų ratų diskiniai stabdžiai, ABS su antipraslydimo sisema ASR, elektronika valdoma stabdžių sistema EBS, aktyvi galinė ašis su RAS sistema, stabilizatoriais priekinėje ir galinėje ašyse. „Mercedes-Benz Travego“ montuojamas turbodyzelinis Euro 3 reikalavimus atitinkantis 8 cilindrų 476 AG variklis, 6+1 laipsnių pavarų dėžė su mechaniniu įjungimu, moderni „Joystick“ tipo precizinė trumpaeigė pavarų rankena, įmontuota prietaisų panelėje. Kaip sakė „Embestos“ pardavimų vadovas Mindaugas Burba, parodoje jie pristatė apie milijonа litų kainuojantį prabangų modelį su aukščiausia „Flair“ salono apdailos versija bei itin gausia ir patogia vidaus įranga. Toks pats „Mercedes-Benz“ modelis kainuotų pigiau, jei įranga būtų paprastesnė ar jos būtų mažiau.

Lenkų gamintojai, atstovaujantys „Autosan S. A.“ bei „Jelcz S. A.“ gamykloms, į parodа atvežė turistinį bei du miesto tipo autobusus. „Jelcz“ gamina žemagrindžius bei pusiau žemagrindžius standartinio ilgio ir sujungtus ketverių durų autobusus. į juos montuojami MAN, IVECO, „WS Mielec SWT“ varikliai, lenkiška bei vakarietiška įranga. „Autosan“ gamina miesto, priemiesčio tarpmiestinius bei turistinius autobusus. Jie gana modernaus dizaino, įvairių modifikacijų, pirkėjas gali pasirinkti įmontuojamа įrangа.

šiais metais MAZ autobusais prekiauti pradėjusi Joniškyje įsikūrusi įmonė „žiemgalos automobiliai“ parodoje pristatė pusiau žemagrindį miesto autobusа. Pasak įmonės vadybininko Vitalijaus Dobrovo, baltarusių gamintojai siūlo patikimus, patogius, ekonomiškus, saugius, ekologiškus bei palyginti nebrangius iš nerūdijančio plieno pagamintus miesto bei priemiesčio autobusus ir troleibusus. Didelis šių autobusų privalumas - nebrangios ir lengvai prieinamos atsarginės detalės. šiemet „žiemgalos automobiliai“ naujа centrа ketina atidaryti ir sostinėje.

„Saločiai ir partneriai“ demonstravo jau praėjusiais metais „TransBaltica“ parodoje matytа kelioninį vidutinės klasės 27/31 sėdimų vietų autobusа „Isuzu Turkuaz“. Turkų pagamintų autobusų kaina gerokai mažesnė už vakarietiškų analogų, tačiau pirkėjus dažnai atbaido prastesnė jų kokybė.

Iš krovininių automobilių perdarytus turistinius autobusus pristatė lenkų gamintojai „AMZ-KUTNO Sp. z. o. o.“, siūlantys ant krovininių „Vokswagen LT-35, LT-46“, „Mercedes-Benz Sprinter“ bei IVECO „Daily“ bazių pagamintus autobusus. Pasak lenkų gamintojų, jie garantuoja aukštа gamybos kokybę, dirba greitai, kūrybiškai, išpildydami visus klientų pageidavimus bei siūlydami konkurentabilias kainas.

Tokiа pačiа paslaugа siūlė ir du Lietuvos gamintojai - „Silwi Baltija“ bei šiauliečių „žaibas“, įrengiančios bet kokios klasės miesto, priemiesčio ir tolimojo susisiekimo mikrautobusus. Lietuvos keleivių vežėjai noriai naudojasi šia paslauga: perdaryti krovininį automobilį į autobusа kainuoja pigiau nei pirkti keleivinį. Tokia perdirbėjų gausybė, be abejo, džiugina galimus klientus, nes konkurencija visada atpigina paslaugа.

Tarptautinė konferencija ҐTransBaltica-03“

ҐLitexpo“ parodų rūmuose ir keliose Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) auditorijose dvi dienas, balandžio 10-11 d., vyko kitas svarbus renginys - 4-ji tarptautinė konferencija ҐTransbaltica-03“. Jа organizavo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, VGTU, Transporto ir kelių tyrimo institutas, Varšuvos automobilių transporto institutas bei Kauno technologijos universitetas.

Atidarydamas tarptautinę konferencijа, susisiekimo viceministras V. Ponomariovas pastebėjo, kad ji kaskart susilaukia vis didesnio dėmesio. Apie tai liudija nuolat gausėjantis transporto mokslininkų bei praktine veikla užsiimančių transporto specialistų iš įvairių šalių skaičius. Lietuvos transporto politika, pastebėjo viceministras, jau tapo Europos Sаjungos bendrosios transporto politikos dalimi. Intermodalinio transporto plėtra, geležinkelio atgaivinimas, logistikos centrų kūrimas - visų šių uždavinių sprendimas reikalauja kolektyvinių pastangų, čia mums itin svarbi ES šalių patirtis. Kalbėdamas apie patikimo ir modernaus geležinkelio plėtrа, V. Ponomariovas pastebėjo, jog konferencijoje žadama apsvarstyti ne tik mums, bet ir mūsų kaimynams labai aktualų klausimа - vieningos krovinių pervežimo geležinkeliais teisinės sistemos taikymo galimybes.

VGTU rektorius, prof. R. Ginevičius, sveikindamas konferencijos dalyvius bei svečius pasidžiaugė, jog ҐTransbalticoje-03“ bus aptariamos visų transporto rūšių problemos, ir tai bus atlikta įvairiomis - techninėmis, ekonominėmis, vadybinėmis, organizacinėmis priemonėmis. Rektorius konferencijа vaizdingai palygino su mokslo fronto priešakine linija, kuriа nubrėžia pasiekimai gamyboje, demonstruojami parodoje. Mokslininkų ryšiai su praktikais leidžia patikrinti naujas idėjas, išvengti akademinio uždarumo, trumpina keliа nuo projekto iki konkretaus užsakymo.

Pirmаjа konferencijos dienа ҐLitexpo“ parodų rūmuose vykęs plenarinis posėdis buvo skirtas daugiausia geležinkelio plėtros problemoms, ir tik SM specialistų V. Gūžio ir J. Jasiūno pranešime buvo nagrinėjamos automobilių parko atnaujinimo aplinkosaugos ir techninės prielaidos.

Balandžio 11 d. konferencijos dalyviai persikėlė į VGTU auditorijas, kur pasidalino į 3 sekcijas. Pirmojoje buvo aptariami transporto sistemos ekonominės veiklos strateginiai tyrimai. Joje dominavo VGTU specialistai - iš 44 pranešimų net 20 priklausė jiems.

R. Palšaitis supažindino su intermodalinio transporto terminalo Kaune steigimo galimybių tyrimu, A. šakalys ir S. Bačiauskienė - su naujos kartos logistikos centrų tinklo formavimu Lietuvoje, M. ir S. Mazūros - su krovinių ir keleivių kiekio ir apyvartos prognozavimu, J. Lazauskas - su tiekėjo parinkimo proceso organizavimu. Svečio iš Anglijos S. Haywardo tema - logistikos proceso analizė sandėliuojant krovinius, baltarusio A. Vlasovo - transporto paslaugų Baltarusijos regione gerinimas taikant ISO standartus, čekas P. Hrunza supažindino su geografinės informacinės sistemos (GIS) naudojimu transporto srityje.

Antrojoje sekcijoje vyravo labiau praktiniai klausimai, apibendrintai pavadinti transporto saugaus eismo tyrimais ir aplinkosauga. čia buvo kalbama apie ҐKarosa“ markės autobusų pneumatinės sistemos patikimumа

(A. Vestartas, A. Pikūnas, K. Lukoševičius), automobilių stabdžių kontrolės stendus bei jų eksploatacijа (D. žukauskas, A. Pikūnas, S. Glėbus), alternatyvios pakabos charakteristikų tyrimа (S. Staliulionis, V. Ostaševičius,

K. Pilkauskas), ir apie miesto autobusų kuro sаnaudų problemas (Z. Chlopekas, E. Adamczykas), naujas automobilių charakteristikų įvertinimo technologijas (S. Shahlovichas) ir apie daugybę kitų dalykų; viso - 23 temos.

Trečiojoje sekcijoje buvo svarstomi transporto technologijų tyrimų ir kūrimo klausimai. čia buvo perskaityti 37 pranešimai, kurie paprastiems mirtingiesiems vargu bau įkandami: pvz., kompiuterinės algebros sistema: naujas programinis įrankis (V. Z. Aladjevas, M. Bogdevičius), sudėtinių polimerinių medžiagų nanotechnologinis geomodifikatorius (V. Liopo, A. Nikitinas, D. Nikitinas, V. Sturcas), binarinės sistemos struktūros modeliavimas naudojant DLA ir RWM metodus

(D. Nikitinas), kryžminių atramų kardano ašies iš plieno 60 П П technologinės problemos (V. Kravčenko, E. Ovčinikovas, G. Kostiunovič) arba asfaltbetonio mišinio homogeniškumo didinimo metodai (A. Ababii).

Konferencija baigėsi. Per dvi dienas perskaityta daugiau nei 100 pranešimų, kurių autoriai - transporto mokslininkai ir specialistai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, čekijos, Slovakijos, Baltarusijos, Ukrainos, Moldovos, Gruzijos, Danijos, Vokietijos ir JAV.

ҐTransporto pasaulio“ redakcija tikisi, jog įdomiausios vežėjams aktualių pranešimų mintys ras vietos kituose žurnalo numeriuose.

Apžvalgа parengė:

Kazys MATAčIūNAS

Kęstutis BRUZGELEVIčIUS

Vidmantas KLIUKAS

Lina JAKUBAUSKIENė

Kazys BAGDONAVIčIUS

Kęstučio BRUZGELEVIčIAUS

ir Vidmanto KLIUKO nuotraukos

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (28)

"Linava" informuoja

"TransBaltica“ – transporto ir logistikos naujienos

Asociacijos nariams ir kandidatams

Bendra Lietuvos ir Latvijos Pareigūnų kontrolė

Chronologija

Dėl darbo sutarties su užsieniečiu nutraukimo

Didžiausias pavojus - dyzelino kaina

Estija

Gyvenimas ant ribos

INFORMACIJA keleivinio transporto sekcijos nariams

IRU:Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Kaip bus apmokestinamos transporto paslaugos

Kelyje į ES - vis mažiau nežinomųjų

Lenkijos apribojimai

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ XIII KONGRESAS 2003 m. gegužės 9 d., Vilnius

MAN: kartų kaita

Naujienos

Naujienos

Norvegija

Nuo rugsėjo - naujas mokestis

Prezidiumo posėdyje

REISAS - VALANDA TRUMPIAU

Rusija

Seminaras keleivių vežėjams

Su draudimo ir išperkamosios nuomos įstaigų atstovais aptartos vežėjų aktualijos

SUDėTINGAS SUNKVEžIMIO AGREGATAS

Susitikimas Ūkio ministerijoje

Teismo sprendimų vykdymas

TimoCorn TRUCK & CARGO

Transporto priemonių atitikties įvertinimo ir techninės apžiūros pakeitimai

VISKAS, KА NORėJOTE SUžINOTI APIE…

„Temsa Tourmalin“ debiutas Lietuvoje

Dilerių naujienos

Vilnius - VOLVO sostinė baltijos šalyse

Gamintojai siūlo

NESTE TURTO LXE ATITINKA DYZELINIų VARIKLIų ALYVų NAUJAUSIų KLASIFIKACIJų REIKALAVIMAMS

Kelių transporto inspekcija

Valstybinės kelių transporto inspekcijos informacija apie gautus ir išduotus kelionės leidimus 2003 m. sausio 1 d. - birželio 30 d.

Parodos

alt 2003

Poleminės pastabos

DVIGUBAS APMOKESTINIMAS: PASIRODO, KAI KAM TAI PATINKA

Norėta kuo greičiau, o...

Požiūris

KONGRESUI ARTėJANT

Psichologija

Derybos: svarbiausias pagalbininkas - šaltas protas

Rinkos naujienos

Naujienos

Rytų rinkoje

Modernizuoti MZKT savivarčiai

šeima

Lemtingas atsitiktinumas

Užsienyje

Ko laukia europos krovinių vežėjai?

Veteranų klubo svetainė

Su gimtadieniu, kolegos!

Vežėjų žinios

Krovininės transporto sekcijos posėdis

Lietuvoje ir pasaulyje

KELEIVIų VEžėJAI CELėJE

Lietuviškos žaliosios – nuo spalio

NAUJAS SENAS GERAS PAžįSTAMAS

REKORDINė KONTRABANDA

SOSTINėJE - „MERCEDES-BENZ CITO“

VERSLO SАLYGOS SUNKėJA

„DAILY“ SMULKIų KROVINIų IšVEžIOTOJAMS

Transporto politika

Ar gyvens proektas 2K?

EKOTAšKAI IšLIEKA

Vž informacija

Naujienos

Žinotina

Galvos skausmas - firmos vardas

Nepasvėręs - nevažiuosi

Pavojingi korviniai: kas už ka atsako?

VEžėJAI LAUKIA KVALIFIKUOTų VAIRUOTOJų

Perspektyvos

Susisiekimo ministerija: planuojamų darbų apimtis auga

Paslaugos

šaldytuvu ant ratų laboratorija

Keleivinis transportas

Pagaliau priimta nuostolingų maršrutų kompensavimo tvarka

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Airlight Direct - konfortiškesnė, stabilesnė, lengvesnė

Ilgaamžiai guoliai

Lietuvos rinkoje nauja savivartinė puspriekabė

Naujos kartos centrifuga alyvai valyti

„Požemių jautis“ iš Suomijos

Muitinėje

Aptartos mokesčių surinkimo gerinimo priemonės

Teisė

Bylos su vairuotojais ekspeditoriais

Valstybė pasilieka teisę reikalauti ...

Verslo etika

Kalbos paprastumas

Muziejus

RED BALL EXPRES logistikos pergalė