Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

DVIGUBAS APMOKESTINIMAS: PASIRODO, KAI KAM TAI PATINKA

Lietuvos nacionalinės ekspeditorių

asociacijos „Lineka“

viceprezidentas,

UAB „Transekspedicija“

generalinis direktorius

Vidmantas Pelėda

Tarptautinis krovinių vežimas įgavo tokį mastа, kad Lietuvos vežėjų sumokami mokesčiai sudaro bemaž 450 milijonų litų - tai svarus indėlis į valstybės aruodа. Dėl susidariusios gal net ne visai sveikos vežėjų tarpusavio konkurencijos vežimo kainos nuolat mažėja, nepaisant to, kad kuro kainos pastaruoju metu padidėjo 20%.

Vežėjai bei ekspeditoriai, ir taip kenčiantys dėl didelės mokesčių naštos, pagal Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymа (toliau - Kelių mokesčio įstatymа) moka atskaitymus į šios programos finansavimo sаskaitа nuo tų pačių pajamų po keletа kartų.

Visiems suprantama, kad vežėjas ar ekspeditorius, sudaręs su stambesniais užsakovais generalines sutartis, stengiasi patenkinti jų poreikius, todėl, stokodamas savo automobilių, vežti pasamdo kitа vežėjа ta pačia kaina ar su mažu savo komisu. šiuo atveju pagal veikiantį Kelių mokesčio įstatymа, pirmasis vežėjas, pasamdęs kito vežėjo automobilį, moka kelių mokestį nuo visos pajamų sumos, net jeigu jis visai neuždirba komisinių.

Pavyzdžiui, Lietuvos vežėjas (ekspeditorius) sutarė su užsienio užsakovu nugabenti krovinį iš Ispanijos į Maskvа už 14 500 Lt, tačiau vežėjas tuo metu neturėjo laisvo automobilio ir nusamdė kitа vežėjа už 14 450 Lt. Tokiu atveju pirmasis vežėjas (ekspeditorius) uždirbo 50 Lt komisinių. Deja, valstybei reikės sumokėti 0,48 % atskaitymų nuo 14500 Lt, ir tai sudarys 69,6 Lt. Vadinasi, pirmasis vežėjas, sumokėjęs valstybei mokesčius, pradirbo 19,6 Lt, o jeigu jis būtų pasamdęs kitа vežėjа už tа pačiа 14500 Lt kainа, vis vien iš jo valstybė būtų išplėšusi 69,6 Lt. Tokia valstybės „padėka“ vežėjui, kuris išsaugojo užsienio užsakovа ir iš jo gavo 14 500 Lt užsienio valiuta.

Tai ne balandžio 1 d. pokštas, o tikra tiesa, nes taip sutvarkyta Kelių mokesčio įstatymo.

Būna ir taip, kad vežėjai (ekspeditoriai) tа patį užsakymа perduoda tris ar net keturis kartus, ir visi jie atskaitymus moka ne nuo jiems liekančios pajamų dalies, o nuo visos pajamų sumos. Vadinasi, nuo tos pačios pajamų sumos atskaitymai pagal Kelių mokesčio įstatymа mokami kelis kartus. Tuo tarpu tik paskutinis vežėjas, kuris tiesiogiai suteikė transporto paslaugas, privalėtų mokėti nuo visos jo gautos sumos.

Remiantis Kelių mokesčio įstatymo 4 str. 1 d. 1 punktu, statybinės organizacijos jau keletа metų atleistos nuo analogiško keleriopo apmokestinimo, todėl jos kelių mokestį moka ne nuo visos pajamų sumos, o tik nuo tiesiogiai tarp rangovo ir subrangovo uždirbtų pinigų.

šiuo klausimu Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija „Linava“ ir Lietuvos nacionalinė ekspeditorių asociacija „Lineka“ jau kreipėsi į Finansų ministerijа. Tikimės, kad vyriausybinės institucijos bus tolerantiškos bei atleis vežėjus ir ekspeditorius nuo dvigubo apmokestinimo kelių mokesčiu, ir mums, kaip ir statybinėms organizacijoms, bus pritaikyta analogiška Kelių mokesčio įstatymo 4 str. 1 d. 1 punktui nuostata. Taip, kad ir nedaug, būtų palengvinta vežėjų ir ekspeditorių, kenčiančių nuo kuro kainų kilimo šuolio bei įvairių kitų rinkliavų Lietuvoje ir užsienio šalyse, mokesčių našta.

Nustebino tai, kad pradėjus svarstyti šį klausimа, kai kurie vežėjai pradėjo įrodinėti, jog atsisakius dvigubo apmokestinimo kelių mokesčiu, buhalterinė apskaita taps sudėtingesnė. Tokiems skeptikams pirmiausia galime pareikšti: įvedus viengubа apmokestinimа nebus draudžiama to norintiems ir toliau mokėti dvigubа kelių mokestį - juk nė vieno verslininko Valstybinė mokesčių inspekcija nenubaudė už tai, kad jis moka daugiau mokesčių, negu jam priklauso.

Jeigu koks nors vežėjas dirba vienas ir nesamdo kitų vežėjų arba samdo per metus tik keletа kartų, tegul tada į sveikatа moka mokesčius kaip mokėjęs. Minėti vežėjai, kurie toleruoja dvigubа apmokestinimа kelių mokesčiu, kažkodėl bando primesti klaidingа nereikalingo išlaidavimo politikа tiems ekspeditoriams ir vežėjams, kurie samdo kitus vežėjus ir kuriems dėl dvigubo apmokestinimo mokesčių permoka sudaro keletа dešimčių tūkstančių litų per metus. Dvigubo apmokestinimo panaikinimas sutaupytų ekspeditoriui nuo kiekvieno milijono realizavimo pajamų beveik po 5000 Lt per metus. Todėl kompiuterizuotos buhalterinės apskaitos pertvarkymas atsipirktų dešimteriopai.

Tikimės, kad Finansų ministerija kartu su Valstybine mokesčių inspekcija minėtа asociacijų „Linava“ ir „Lineka“ kreipimаsi įvertins teigiamai ir dvigubа apmokestinimа panaikins.

Kęstučio Bruzgelevičiaus nuotr.

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (28)

"Linava" informuoja

"TransBaltica“ – transporto ir logistikos naujienos

Asociacijos nariams ir kandidatams

Bendra Lietuvos ir Latvijos Pareigūnų kontrolė

Chronologija

Dėl darbo sutarties su užsieniečiu nutraukimo

Didžiausias pavojus - dyzelino kaina

Estija

Gyvenimas ant ribos

INFORMACIJA keleivinio transporto sekcijos nariams

IRU:Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Kaip bus apmokestinamos transporto paslaugos

Kelyje į ES - vis mažiau nežinomųjų

Lenkijos apribojimai

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ XIII KONGRESAS 2003 m. gegužės 9 d., Vilnius

MAN: kartų kaita

Naujienos

Naujienos

Norvegija

Nuo rugsėjo - naujas mokestis

Prezidiumo posėdyje

REISAS - VALANDA TRUMPIAU

Rusija

Seminaras keleivių vežėjams

Su draudimo ir išperkamosios nuomos įstaigų atstovais aptartos vežėjų aktualijos

SUDėTINGAS SUNKVEžIMIO AGREGATAS

Susitikimas Ūkio ministerijoje

Teismo sprendimų vykdymas

TimoCorn TRUCK & CARGO

Transporto priemonių atitikties įvertinimo ir techninės apžiūros pakeitimai

VISKAS, KА NORėJOTE SUžINOTI APIE…

„Temsa Tourmalin“ debiutas Lietuvoje

Dilerių naujienos

Vilnius - VOLVO sostinė baltijos šalyse

Gamintojai siūlo

NESTE TURTO LXE ATITINKA DYZELINIų VARIKLIų ALYVų NAUJAUSIų KLASIFIKACIJų REIKALAVIMAMS

Kelių transporto inspekcija

Valstybinės kelių transporto inspekcijos informacija apie gautus ir išduotus kelionės leidimus 2003 m. sausio 1 d. - birželio 30 d.

Parodos

alt 2003

Poleminės pastabos

DVIGUBAS APMOKESTINIMAS: PASIRODO, KAI KAM TAI PATINKA

Norėta kuo greičiau, o...

Požiūris

KONGRESUI ARTėJANT

Psichologija

Derybos: svarbiausias pagalbininkas - šaltas protas

Rinkos naujienos

Naujienos

Rytų rinkoje

Modernizuoti MZKT savivarčiai

šeima

Lemtingas atsitiktinumas

Užsienyje

Ko laukia europos krovinių vežėjai?

Veteranų klubo svetainė

Su gimtadieniu, kolegos!

Vežėjų žinios

Krovininės transporto sekcijos posėdis

Lietuvoje ir pasaulyje

KELEIVIų VEžėJAI CELėJE

Lietuviškos žaliosios – nuo spalio

NAUJAS SENAS GERAS PAžįSTAMAS

REKORDINė KONTRABANDA

SOSTINėJE - „MERCEDES-BENZ CITO“

VERSLO SАLYGOS SUNKėJA

„DAILY“ SMULKIų KROVINIų IšVEžIOTOJAMS

Transporto politika

Ar gyvens proektas 2K?

EKOTAšKAI IšLIEKA

Vž informacija

Naujienos

Žinotina

Galvos skausmas - firmos vardas

Nepasvėręs - nevažiuosi

Pavojingi korviniai: kas už ka atsako?

VEžėJAI LAUKIA KVALIFIKUOTų VAIRUOTOJų

Perspektyvos

Susisiekimo ministerija: planuojamų darbų apimtis auga

Paslaugos

šaldytuvu ant ratų laboratorija

Keleivinis transportas

Pagaliau priimta nuostolingų maršrutų kompensavimo tvarka

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Airlight Direct - konfortiškesnė, stabilesnė, lengvesnė

Ilgaamžiai guoliai

Lietuvos rinkoje nauja savivartinė puspriekabė

Naujos kartos centrifuga alyvai valyti

„Požemių jautis“ iš Suomijos

Muitinėje

Aptartos mokesčių surinkimo gerinimo priemonės

Teisė

Bylos su vairuotojais ekspeditoriais

Valstybė pasilieka teisę reikalauti ...

Verslo etika

Kalbos paprastumas

Muziejus

RED BALL EXPRES logistikos pergalė