Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Keliai gali būti ir privatūs!

Visi gerai žino, kokie puikūs Vokietijos greitkeliai. Tačiau dažnas, ypač pirmа sykį atvykęs į Italijа, nustemba pamatęs, kad ir čia jie – ne prastesni, o automatinė mokėjimo už važiavimа sistema “Telepass“ atsirado 15 metų anksčiau negu Vokietijoje. Kam italai, o ir daugelio šalių vežėjai turi būti dėkingi už važiavimа be rūpesčių daugeliu šios šalies kelių?

Pirmosios automagistralės Italijoje buvo pradėtos tiesti penktаjį praėjusio amžiaus dešimtmetį. 1950 metais sukurta autostradų statybos ir valdymo bendrovė (Societa Autostrade Concessioni e Costruzioni Spa), turėjo tikslа kartu su kitomis investicinėmis bendrovėmis statyti bei valdyti mokamų kelių tinklа Italijoje. 1956 metais buvo pasirašyta pirmoji sutatrtis tarp ANAS (kelius valdanti bendrovė) ir “Autostrade“ pagal kuriа “Autostrade“ įsipareigojo apmokėti greitkelio Milanas–Neapolis, vadinamo Saulės vardu, tiesimа. Ji buvo atidaryta 1964 metais. Veikla buvo tęsiama iki 1982 metų. Iki tos dienos nutiesta 3408 kilometrai kelių. Nuo 1987 metų “Gruppo autostrade“ yra kvotuojama Italijos biržoje (Borsa Italiano).

1990 metais greitkeliuose buvo įdiegta pirmoji pasaulyje greitojo apmokėjimo “Telepass“ sistema, šiuo metu turinti per 5 milijonus klientų.

1992 metais “Autostrade“ dalyvauja tiesiant pirmаjį mokamа greitkelį Jungtinėje Karalystėje – “M6 Toll Birmingham“. 1995 metais padeda JAV, Virginijos valstijoje, tiesti pirmаjа mokamа autostradа, vadinamа “Dulles Greenay“, finansuotа privačių fondų.

1999 m. “Societa Autostrade“ buvo privatizuota, tai vienas iš didžiausių privatizavimo pavyzdžių Europoje. Bendrovė IRI, nuo “Autostrade“ susikūrimo pradžios buvusi akcininke, įsiliejo į naujа organizacijа kaip privačių investuotojų sаjunga “Schemaventotto Spa“.

2003 m. naujas struktūrinis reorganizavimas: sukuriama “Autostrade per Italia Spa“, kuriа 100 procentų kontroliuoja “Autostrade Spa“, turinti 2854,6 kilometus kelių, tai yra 44 procentus visų automagistralių. Tais pačiais metais gruodžio mėnesį pradeda veikti “M6 Toll Birmingham“, kur darbai buvo baigti dviem mėnesiais anksčiau nei numatyta. 2004 metais sausio 1 dienа Austrijoje pradeda veikti moderniausia pasaulyje greitkelių “Non stop“ apmokėjimo sistema be tarpinių punktų. Jа įdiegė “Autostrade“ kartu su austrų įmone “Asfinag“, kuri nuo 2004 metų rugpjūčio perėmė visа valdymа. šiuo metu “Autostrade“ valdo didžiausiа Europos mokamų kelių tinklа – 3400 km. Kiekvienа dienа šiais keliais važiuoja per 4 milijonus keleivių (8 procentai visų gyventojų). Per ateinančius 10 metų “Autostrade“ yra numačiusi investuoti 10 milijardų eurų į kelių tiesimа ir rekonstrukcijа, to reikalauja ekonominė situacija. šiuo metu “Autostrade“ grupė yra sudaryta iš 12 įmonių, valdančių atskirus kelius ar jų ruožus, tunelius, užsiimančių kelių rekonstravimo bei remonto darbais, teikiančių administracines ir nekilnojamojo turto valdymo, reklamos paslaugas. Taip pat prie “Autostrade“ veikia įvairias paslaugas teikiančios įmonės: “Infoblu“ – informuoja apie Italijos automagistralėse susidariusiа padėtį ir “TozerCo“, užsiimanti radijo ir telefonų antenų instaliavimu.

Pagal paskutinę sutartį tarp “Autostrade“ ir ANAS, toliau plečiamas autostradų tinklas. Svarbiausi šio meto darbai: autostradoje A1 tarp Roma Nord iki jungties su Grande Racordo Anulare statoma trečia atsarginė eismo juosta. Darbus numatoma užbaigti iki 2009. šios juostos ilgis 18,7 km ir jai realizuoti bus išleisti 148,5 milijonai eurų. Autostradoje A9 vykdomi darbai tarp Latinate ir Como tiesiama trečioji juosta. Darbų pabaiga 2009 metai. šis 23,2 kilometro kelio platinimas kainuos 186, 2 milijonus eurų. Autostradoje A4 tarp Milano Est ir Bergamo platinamas kelias iki keturių eismo juostų. Išlaidos susijusios su šiais 35,1 km kelio siekia 391 milijonа eurų. ši zona yra ypač apkrauta – per dienа čia važiuoja iki 140 tūkstančių mašinų, iš jų apie 40 tūkst. – sunkvežimiai ir autobusai. Darbai turėtų būti baigti jau ateinančiais metais. Autostradoje A14 tarp Rimini Nord ir Pedaso taip pat numatyta platinti keliа iki trijų eismo juostų. šis kelias yra ypač judrus tarp Rimini Sud ir Riccione, kur kritiškiausiais momentais per dienа važiuoja iki 107 tūkstančiai mašinų (įskaitant sunkvežimius ir autobusus). 84 kilometrus kelio numatoma nutiesti iki 2010 metų. Prie Genujos vyksta naujo kelio tiesimo ir esančiojo platinimo darbai. Taip pat yra numatomi tunelių rekonstrukcijos darbai: 438 galerijose iki 2009 metų bus pagerintas apšvietimo bei ventiliacijos sistemos, priešgaisrinė apsauga.

Parengė Eglė ZAPERECKAITĖ

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (69)

"Linava" informuoja

Kartа, prieš penkiolika metų...

“Linava“: 15 metų sėkmingos veiklos kelyje

įvairenybės

Tiltai

Keliai

Keliai gali būti ir privatūs!

Logistika

Konteinerių logistika: nuo uosto krantinės – iki kliento

Pažintys

Kai darbas – ne prievolė...

Specialioji technika

“URALTRAKKER“ - AUKSO IEšKOTOJų SUNKVEžIMIAI

Statistika

Keleivinis transportas: pirmojo pusmečio statistika

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Technika

Liftai. Kaip išsirinkti geriausiа?

Tinka autobusui, tiks ir puspriekabei!

Teisė

įmonės vadovo darbo pagrindai

Sveikata

Traumatizmas virsta pandemija

Automobilių sportas

Dešimtosios: ant permainų slenksčio

Muziejus

TRITONĖ