Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Susitiko Baltijos šalių transporto ministrai

Rugsėjo 8-аjа Vilniuje vyko 29-asis Baltijos šalių transporto ministrų susitikimas. Tokie susitikimai vyksta nuo 1991-ųjų. Paeiliui jie rengiami kiekvienoje iš trijų Baltijos valstybių.

Pasak Lietuvos susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus, daug transporto problemų yra bendros visoms Baltijos šalims ir sėkmingai jas spręsti įmanoma tik bendromis pastangomis. „Projektai „Via Baltica“, „Rail Baltica“ bei šiuo metu nerimа kelianti situacija kelių saugumo srityje – svarbiausi klausimai, kuriuos aptarėme ministrų susitikime“, – teigė A. Butkevičius.

Susitikime ministrai aptarė ir dialogo su Rusija klausimus. Pasak Latvijos susisiekimo ministro, problemos su šia šalimi turi rūpėti ne tik Baltijos šalims, bet ir visai Europos Sаjungai, tad jas būtina spręsti drauge.

Dar viena svarbus klausimas – „Via Baltica“ magistralės tiesimas. Pasak susisiekimo ministro, Lietuva planuoja baigti esminį Lietuvos teritorijoje esančios visos „Via Baltica“ kelio dalies atstatymа ir rekonstravimа dar šiemet. Be abejo, itin svarbus Lenkijos indėlis į pirmojo transporto koridoriaus plėtros programа bei įgyvendinimа. Kaip teigė A. Butkevičius, šiais metais Lietuvoje lankęsis Lenkijos transporto ir statybos ministras Jerzy Polaczekas žadėjo pagreitinti darbus. „Politiniai sprendimai šioje srityje pagaliau priimti, belieka juos įgyvendinti“, – kalbėjo A. Butkevičius.

Baltijos šalių ministrai, remdamiesi Europos Komisijos inicijuotos „Rail Baltica“ galimybių studijos rezultatais bei poreikiu toliau plėtoti „Via Baltica“, iki 2007 m. liepos 1 d. parengs ir tarpusavyje suderins 2007–2012 m. projektų nacionalines įgyvendinimo priemones.

Daug dėmesio skirta eismo saugumui. Pastaruoju metu situacija šioje srityje ženkliai pagerėjo Latvijoje: kaimynams per praėjusius metus pavyko net 40 proc. sumažinti žuvusiųjų ir 11 proc. – sužeistųjų skaičių. Pasak Latvijos transporto ministro Kršjanio Peterso, daug dėmesio skirta visuomenės informavimui bei švietimui, o bausmės už piktybiškus eismo taisyklių pažeidimus tapo netgi drastiškos: anksčiau vairuotojas už pakartotinus pažeidimus galėdavo išsipirkti bauda, šiuo metu antrа kartа sulaikytam už sunkius pažeidimus (vairavimа neblaiviam ar apsvaigusiam) jam tenka 10-15 parų sėsti į kalėjimа. „Tokios bausmės vairuotojus labai disciplinuoja. Artimiausiu metu ketiname griežčiau bausti ir jaunus vairuotojus“, – kalbėjo Latvijos transporto ministras. Saugos diržais latviai skatina naudotis vaikus: jei visi automobilio keleiviai, tarp jų ir vaikai, važiuoja prisisegę saugos diržus, pareigūnai vaikams dovanoja po simpatiškа šarvuotа žaisliukа. Tokiu būdu vaikai ne tik patys prisisega diržus, bet ir skatina tai padaryti tėvus.

Baltijos šalių ministrai pabrėžė, kaip svarbu yra bendradarbiauti trijų valstybių specialistams eismo saugumo srityje, reguliariai keistis informacija ir gera patirtimi. Nutarta sudaryti ekspertų grupę iš trijų valstybių kompetentingų pareigūnų, kuri galėtų apsvarstyti galimybes organizuoti bendras saugaus eismo kampanijas visose valstybėse.

Kitаmet Baltijos šalių ministrų susitikimas vyks Estijoje.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

žygiais, o ne žodžiais...

Rugsėjo 7 d. šalia Kauno pradėtos didžiausio Baltijos šalyse logistikos miesto „Baltic Logistic City“ statybos. Betonuodami simbolinę kapsulę, projekto vykdytojai bei Kauno miesto ir rajono vadovai deklaravo projekto tikslus – realiais darbais prisidėti prie Lietuvos, kaip tranzito šalies, įvaizdžio kūrimo bei didinti logistikos konkurencingumа.

Projekto kuratoriaus – UAB „Via Baltika Logistika“ direktoriaus – Arūno Tamausko teigimu, aktyvus verslo visuomenės bei valdžios susidomėjimas šiuo projektu įrodo kokybiškų bei visapusiškų logistikos centrų trūkumа Lietuvoje. įmonės užsakyto „TNS Gallup“ tyrimo duomenys rodo, kad beveik 40 proc. didžiųjų ir vidutinių šalies bendrovių nėra patenkintos turimais sandėliais, tiek pat įmonių per artimiausius metus žada didinti sandėlių plotа. Kapsulės įkasimo ceremonijoje dalyvavęs Kauno miesto meras Arvydas Garbaravičius tvirtino, kad tikslingos investicijos į logistikos miestа bei tinkamas strateginės Kauno padėties išnaudojimas bus naudingas visai valstybei.

Pirmasis iš trijų logistikos centrų „Via Baltica Logistic“ pradės veikti jau kitais metais. 27 tūkst. kv. m. plote bus įrengti universalūs „A plius“ klasės sandėliai, modernios ir visus saugumo reikalavimus atitinkančios administracinės patalpos. Investicijos į „Via Baltica Logistic“ sieks 40 mln. Lt. Anot A. Tamausko, pirmosios iš trijų logistikos miesto dalių – logistikos centro „Via Baltica Logistic“ plotas – jau netrukus bus baigtas išnuomoti klientams, sparčiai juda ir kitų dviejų centrų nuoma.

į bendrovės „Via Baltika Logistika“ kuriamа 56 tūkst. kv. m. plotа aprėpsiantį logistikos miestа „Baltic Logistic City“ bus investuota 83 mln. Lt., jame planuojama sukurti per 400 darbo vietų. Antras bei trečias statybų etapas prasidės kitais metais ir baigsis 2008-aisiais.

UAB „Via Baltika Logistika“ – Lietuvos kapitalo įmonė, įkurta 2006 m. įmonės steigėjai turi sukaupę didelę patirtį skirtinguose verslo sektoriuose: nekilnojamo turto vystymo ir valdymo srityje, statybų ir inžinerinių tinklų bei pastatų priežiūros sektoriuje.

Vokietijos keliuose 25,25 m junginiai

žemutinė Saksonija – pirmoji federalinė žemė, kurioje išimties tvarka leista pradėti eksploatuoti padidinto ilgio transporto priemonių junginius. VW koncerno logistikos bendrovė yra Vokietijoje pirmoji, kuriai leista eksploatuoti 25,25 m transporto priemonių junginius, susidedančius iš balninio vilkiko, puspriekabės ir papildomos priekabos. Eksperimento metu, kuris tęsis vienerius metus, iki 2007 m. liepos 31 d., padidinto ilgio junginiai galės važinėti nustatytomis kelių atkarpomis žemutinės Saksonijos žemėje tarp įvairių regionų ir Bremeno.

Nuo „švediškų junginių“ Vokietijos eksperimente dalyvaujančios transporto priemonės skirsis tuo, kad pastarųjų leidžiamas bendrasis svoris neturi viršyti 40 tonų. Logistikos specialistai ir eksperimento dalyviai tikisi gerų rezultatų.

žemutinės Saksonijos susisiekimo ministras Walteris Hirchė teigiamai vertina eksperimentа. Pasak ministro, didžiatūriai transporto priemonių junginiai – reali galimybė sumažinti nuolat didėjančius transporto srautus Vokietijos automagistralėse. W.Hirchė pasiryžęs siekti, kad sėkmingai pasibaigus eksperimentui, būtų svarstoma galimybė pradėti eksploatuoti 25,25 m ilgio junginius ne tik Vokietijoje, bet ir kitose Europos valstybėse.

Gaivus oras – į stovinčio vilkiko kabinа

Oro kondicionavimo įrangos firma „Bycool-Germany“ rinkai pateikė du naujos įrangos modelius, specialiai skirtus sunkvežimių kabinoms. Vieno iš šių modelių – „Evolution“ – įrangos su lakiųjų medžiagų garintuvu versija „Flat“ pritaikyta aukštoms vilkikų kabinoms ir sumontuota ant jų stogo yra ne aukštesnė kaip 14 cm.

Antroji naujovė – brangesnė „Minicool“ įranga, kuriа sudaro kompresorius ir specialūs aušikliai, montuojama ant kabinos galinės sienelės. šaltas oras pučiamas per nedidelį – 6 cm skersmens ortakį, iš kurio patekęs oras kabinoje reguliuojamas specialiomis angomis pagal pageidaujamos srovės stiprumа. Dirbančio kompresoriaus įrangai reikalinga 5,2 – 8,7 amperų srovė, tačiau apsauginis įtaisas užtikrina, kad akumuliatorių baterijos įtampos pakaktų sunkvežimio varikliui paleisti.

Vikšrinis vilkikas – balninei puspriekabei

Net ir labai patyrę vilkikų vairuotojai neretai susiduria su ypatingai sudėtingomis situcijomis, kai gabenant krovinius užsakovams siauromis gatvėmis su staigiais posūkiais nepakanka erdvės pasisukti. Martino Nestero bendrovės specialistai iš Horbo miesto sugalvojo ir jau įgyvendino neįprastа šios problemos sprendimа: ypač manevringam vilkikui jie panaudojo vikšrinio ekskavatoriaus važiuoklę ir sumontavo ant jos atraminį sukabinimo įtaisа. Naujojo vikšrinio vilkiko važiuoklė turi suslėgto oro bei srovės grandinės junges ir su iškrauta puspriekabe gali įveikti net 20 procentų statumo įkalnes. Be to, vikšriniame vilkike sumontuota nuotolinio valdymo sistema. Pasak gamintojų, ši vikšrinė transporto priemonė turi vienintelį trūkumа, dėl kurio negali būti naudojama nuolatiniam darbui: vilkikas negali pasiekti reikalingo greičio ir yra per sunkus: jo svoris su atraminiu sukabinimo įtaisu – 7,2 tonos.

Parengė Tomas LABžENTIS

AZOTА – į PADANGAS!

Tai, jog į automobilių padangas galima pūsti ne tik orа, bet ir azotа, neturėtų stebinti, nes azotas – bespalvės ir bekvapės dujos. Tačiau dėl ko tai reikėtų daryti, juk azotas neatstatys nudilusio padangos protektoriaus, nepagerins aplinkos apsaugos, kam tas vargas? Pasirodo, azoto dujos ilgina automobilių padangų amžių.

Kanados korporacijoje „Drexan“ atlikti tyrimai parodė, jog eksploatuojant vien azoto dujų pripildytas padangas, jų tarnavimo laikas pailgėja iki 48 procentų. Tai nesunkiai paaiškinama azoto savybėmis. Visų pirma, gerokai – net 35 procentais – mažesnis nei oro azoto dujų skvarbumas, todėl, pripūtus į padangа azoto, jа sudarančios medžiagos nėra veikiamos taip aktyviai, kaip tada, kai yra deguonies. Antra – azotas ne taip greit įkaista, taigi jis kažkiek aušina padangа, o tai irgi teigiamai atsiliepia ilgaamžiškumui. Trečias pliusas – oras imamas iš aplinkos, jis visada turi vandens garų, kurie skverbiasi į padangos struktūrа ir sukelia metalinio kordo korozijа. Tuo tarpu azotas tiekiamas iš plieninio rezervuaro, tad drėgmės jame nėra, o jei kažkiek ir būtų, nesant deguonies, korozija vis tiek nevyks.

Iki pastarojo laiko nebuvo paprastos ir patogios azoto gamybos ir jo panaudojimo padangoms pripūsti technologijos. Tačiau kai buvo sukurta kompaktiška įranga, kurioje azotas išgaunamas iš oro pritaikius membranų technologijа, problema buvo praktiškai išspręsta – vartotojas gauna 99% grynumo azoto dujas. Korporacijos „Drexan“ viceprezidentas Konradas Mexas, pristatydamas naujа technologijа, teigė, jog 300 autotraukinių turinčiai transporto firmai azoto gavybos įranga atsiperka per tris–šešis mėnesius. Pats įrenginys, beje, užimantis labai nedaug vietos, kainuoja apie 12 tūkstančių dolerių, o jo metinės priežiūros išlaidos – dar 600 dolerių. Gal verta pagalvoti?

Vladimiras čechuta

Italijos transporto problemos ir perspektyvos

Italijoje ryškėja didelė problema – pernelyg didelis kelių apkrautumas. Kiekvienam Italijoje esančio kelio kilometrui tenka po 26 prekėms vežti skirto autotransporto priemones (sunkvežimiai, cisternos, specialios paskirties transportas ir t.t.). Taigi šioje šalyje – viena iš didžiausių pasaulyje prekinio transporto koncentracija. Tačiau, kaip pabrėžia logistikos stebėjimus vykdanti įmonė „Due Torri“, šis skaičius nerodo, jog Italijoje yra perdaug sunkvežimių, veikiau – nepakanka kelių.

Yra didelių skirtumų atskiruose regionuose. Didžiausia prekinio transporto koncentracija yra Lombardijoje (Lombardia) – net 60 sunkvežimių vienam kilometrui, Lacio (Lazio) regione – 40, Veneto (Veneto) – 38, Emilia – Romanja (Emilia – Romagna) – 36 ir Kampanijoje (Campagna) – 32 sunkvežimiai. Tai, be abejo, nulemia ir ekonominis šių rajonų lygis, tačiau akivaizdu – nepakanka kelių. Italijoje kiekvienam 100 kvadratinių kilometrų teritorijos tenka vidutiniškai tik 57 kilometrai kelių, jie dažnai prastokai prižiūrimi, kelia saugumo problemų.

Daugėjant transporto priemonių, kelius valdančios įmonės nesugeba adaptuotis. Situacijа, Klaudijaus Frančeskelio (Claudio Franceschelli), „Due Torri“ prezidento požiūriu, aštrina ir tai, kad geležinkeliais vežama mažai krovinių, tad transporto srautas keliuose didėja.

Todėl labai svarbu plėsti geležinkelių tinklа, skiriant ypač didelį dėmesį greitaeigių traukinių eismui. Tai galėtų sumažinti neigiamus ekonominius, socialinius ir gamtosaugos padarinius, leistų Italijai išlikti produktyvia ir konkurencinga šalimi. Tokiа išvadа pateikė tyrimа vykdžiusi „Siemens – Ambrosetti“ grupė. Traukinių eismas yra daug saugesnis už kelių (per dienа kelių eismo įvykių yra dvigubai daugiau nei traukinių per metus), traukiniai daug mažiau teršia orа – tik vienas procentas teršalų, tuo tarpu 84 procentai tenka kelių transportui.

Kaip pabrėžia tyrimа vykdžiusi agentūra, nuo 1995 iki 2003 metų keleivinio transporto (motociklų, mašinų, autobusų) skaičius išaugo 2 procentais, lyginant su bėginio transporto (geležinkelio, metro, tramvajų). Dar didesnis skirtumas lyginant su prekinio transporto srauto didėjimu: augo 3,4 procento kiekvienais metais, tuo tarpu geležinkelio – 0,6 proc. Pagal paskutinius Europos Sаjungos tyrimų duomenis, krovininio transporto kiekis turėtų išaugti 60 procentų iki 2013 metų. Jau dabar 10 procentų Europos Sajungos kelių kiekvienа dienа registruojamos transporto spūstys, o traukiniais Europoje vežama vidutiniškai vos 3,6 proc. krovinių.

Parengė Eglė ZAPERECKAITė

„Fleetguard“ tapo „Cummins Filtration“

„Fleetguard“ savo veiklа pradėjo 1958 metais. Pradžioje bendrovėje tebuvo viena gamybos linija, kurioje du darbininkai gamindavo filtrus „Cummins“ užsakymu. šiuo metu „Cummins Filtration“ padaliniai išsidėstę šešiuose kontinentuose, juose dirba per 5500 darbuotojų.

Susijungus bendrovėms, didžiosios dalies „Fleetguard“ gaminių pavadinimas išliks toks pats, ant jų ir toliau puikuosis „Fleetguard“ logotipas. Tačiau darbuotojų vizitinės kortelės, gaminių pakuotės, etiketės, internetinis puslapis bus žymimi nauju „Cummins Filtration“ logotipu. Kai kurie gaminiai, kurie bus gaminami specialiai „Cummins“ varikliams, bus žymimi abiem logotipais. Tačiau iki 2006 metų pabaigos kompanija pereis prie visų gaminių ženklinimo „Cummins Filtration“ logotipu.

„Cummins Filtration Europe“, atsižvelgdama į savo bei distribucijos partnerių poreikius, 2006 m. birželio mėnesį sandėlių bazę iš Mechelene (Belgija) perkėlė į naujа teritorijа, kuri yra šeši kilometrai nuo Rumsto.

Naujasis distribucijos centras visu pajėgumu pradėjo dirbti birželio 19 dienа.

Naujojoje, didesnėje bazėje sukurta moderni infrastruktūra, kurioje yra viskas, ko reikia klientams aptarnauti. Centras taipogi pasitarnaus kompanijos plėtrai tiek Europoje, tiek Viduriniuosiuose Rytuose ir Afrikoje.

Naujojo centro plotas – daugiau nei 9000 kvadratinių metrų, jame įrengta naujausia bei moderniausia sandėliavimo įranga.

Parengė Giedrius JAKUBAUSKAS

Nauja šaldymo įrangos sistema

„Cargofresh Technologies“ ir „Thermo King“ konstruktoriai sukūrė naujus šaldymo kokybės standartus atitinkančiа sistemа „Controlled atmosphere“ (CA). šios sistemos įranga sujungta su šaldymo agregatu montuojama priekinėje šaldytuvo puspriekabės pusėje. Deguonies dalis šaldytuvo kėbulo viduje sumažinta nuo 21 iki 5 proc. ir pakeista azotu: pagal CA sistemа reguliuojamas šaldytuvo vidaus oras sulėtina šviežių vaisių ir daržovių medžiagų apykaitos procesus. Tai leidžia juos ilgiau transportuoti, nepatiriant nuostolių dėl pablogėjusios kokybės.

Naujа CA šaldymo kokybės įrangа numatoma pradėti diegti šių metų pabaigoje.

Parengė Tomas LABžENTIS

Alkoholio ir narkotikų testai

Ne paslaptis, kad vairuotojai į mašinа kartais sėda ne tik neblaivūs, bet ir apsvaigę nuo narkotikų ar kitų svaigiųjų medžiagų. Vien per pirmаjį šių metų pusmetį policijos pareigūnai sulaikė 47 asmenis, kurie transporto priemones vairavo būdami apsvaigę nuo narkotikų, vaistų ar kitų svaigiųjų medžiagų (manoma, kad realiai tokių asmenų gali būti kelis kartus daugiau).

Vizualiai atpažinti asmenį, vartojusį narkotikus ir sėdusį vairuoti transporto priemonę, gana sunku. Todėl Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnyba šiа vasarа įsigijo Didžiojoje Britanijoje gaminamų greitų vienkartinių narkotikų testų „Multi-Drug Twist“.

Juos naudojant galima atpažinti, ar vairuotojas yra apsvaigęs nuo narkotikų: seilėse galima nustatyti tokias narkotines medžiagas kaip amfetaminа, metamfetaminа, kokainа, opiatus, marihuanа, fenciklidinа ir jų metabolitus bei kitus giminingus junginius.

Testo rezultatai yra preliminarūs, todėl gavęs teigiamа tikrinamojo asmens rezultatа policijos pareigūnas teisės aktų nustatyta tvarka tokį asmenį turės pristatyti į sveikatos priežiūros įstaigа, kur bus atliekama tolesnė vairuotojo medicininė apžiūra. Tik medicinos darbuotojui patvirtinus, kad asmuo yra apsvaigęs nuo narkotikų, policijos pareigūnas galės surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolа už transporto priemonės vairavimа esant apsvaigusiam nuo narkotikų (arba vaistų ar kitų svaigiųjų medžiagų).

Jei nuimsi ratų blokavimo įtaisа

Pastaruoju metu sparčiai daugėja nusižengimų, kai vairuotojai, nenorėdami mokėti baudų už automobilių statymа, patys nuima blokavimo įtaisus ir su jais pasišalina, arba pasišalina palikę blokatorius įvykio vietoje. šiemet už šį nusižengimа jau pradėti 6 ikiteisminiai tyrimai baudžiamosiose bylose.

Policijos duomenimis, ratų blokavimo įtaiso sugadinimas paprastai įvertinamas truputį mažiau nei dviem šimtais litų, o tokio įrenginio vagystės žala gali siekti pustrečio šimto litų ir daugiau. Atrodo, kad tai tėra menkniekis, įvertinus prasižengėliams gresiančiа atsakomybę: už tokį nusižengimа įstatymų numatyta tvarka kaltininkai baudžiami viešaisiais darbais arba bauda, galinčia siekti beveik pusantro tūkstančio litų (nuo 3 iki 8 MGL). Savavaliautojui taip pat gali būti skiriamas laisvės apribojimas arba areštas, tačiau teisėsaugininkai pripažįsta, kad iki šiol tokios griežtos bausmės taikyti dar neteko. Administracinių teisės pažeidimų kodekse teigiama: ҐSavavališkas transporto priemonių važiuoklės užblokavimo įtaiso nuėmimas užtraukia baudа vairuotojams nuo trijų šimtų iki penkių šimtų litų“.

Vis dėlto būtina akcentuoti, kad nuimti blokavimo įtaisа jo nesugadinus yra neįmanoma, todėl bet kuriuo atveju administracinę atsakomybę kaipmat pakeičia griežtesnė – baudžiamoji.

Uostamiestis – be senų kelio ženklų

Jau šiemet Klaipėdoje turėtų nebelikti šviečiančių kelio ženklų, laikomų tikromis atgyvenomis. šiuo metu seni susidėvėję miesto kelio ženklai keičiami ryškesniais ir estetiškiau atrodančiais. Vairuotojams nebereikės spėlioti, kokiа šviesа rodo šviesoforai: seni, apsinešę dulkėmis ir todėl neryškiai šviečiantys šviesoforai keičiami naujais, diodiniais, o vos įžiūrimos pėsčiųjų perėjos perdažomos taip ryškiai, kad šviečia iš tolo.

Jau dabar kai kuriose Klaipėdos sankryžose šviečia ryškūs diodiniai šviesoforai, kurių spalvos gerai matomos net labai saulėtа dienа. Diodiniai šviesoforai mirksės ne tik šiuo metu rekonstruojamoje Minijos, Sausio 15-osios bei Pilies gatvių sankryžoje, bet ir dar trylikoje sankryžų.

Tikimasi, kad naujaisiais pakeisti kelio ženklai ir šviesoforai padės šiek tiek sušvelninti situacijа uostamiesčio gatvėse. Avaringumа mažins ir kitos priemonės – raudonai nudažytos perėjos, kurių dar gausės, greičio mažinimo kalneliai ir pernai Manto gatvėje įrengta šviečianti perėja, kainavusi apie 26 tūkst. litų.

Nebepiktnaudžiaus

Eismo priežiūros funkcijas vykdantiems policijos patruliams ir kitiems policijos pareigūnams nurodyta principingai reaguoti į valstybės tarnautojų bandymus pasinaudoti tarnybine padėtimi. Toks nurodymas atsirado neatsitiktinai: neretai valdininkai, nusižengę Kelių eismo taisyklėms ar kitaip pažeidę įstatymus, tikrintojams pateikia dokumentus kartu su valstybės tarnautojo pažymėjimu ir šitaip siekia išvengti atsakomybės. Atseit pažymėjimas padės...

Tuomet, kai be policijos pareigūno prašymo, su dokumentais bus pateikiamas asmens, dirbančio valstybės tarnyboje, pažymėjimas, patruliams nurodyta tarnybiniu pranešimu informuoti tiesioginius savo vadovus. šie savo ruožtu tokiа medžiagа teiks tų institucijų, kurių pareigūnai įtariami piktnaudžiavimu, vadovams. Informacija apie policijos pareigūnų galimus pažeidimus bus siunčiama į jų darbovietes, kuriose bus atliekami išsamūs tarnybiniai patikrinimai.

Kartа per ketvirtį visi pranešimai apie bandymus pasinaudoti tarnybine padėtimi bus perduoti Policijos departamentui. Ten gauta informacija bus nuolat apibendrinama, analizuojama bei teikiama Vidaus reikalų ministerijai.

Parengė Viktoras TAMOšIūNAS

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (69)

"Linava" informuoja

Kartа, prieš penkiolika metų...

“Linava“: 15 metų sėkmingos veiklos kelyje

įvairenybės

Tiltai

Keliai

Keliai gali būti ir privatūs!

Logistika

Konteinerių logistika: nuo uosto krantinės – iki kliento

Pažintys

Kai darbas – ne prievolė...

Specialioji technika

“URALTRAKKER“ - AUKSO IEšKOTOJų SUNKVEžIMIAI

Statistika

Keleivinis transportas: pirmojo pusmečio statistika

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Technika

Liftai. Kaip išsirinkti geriausiа?

Tinka autobusui, tiks ir puspriekabei!

Teisė

įmonės vadovo darbo pagrindai

Sveikata

Traumatizmas virsta pandemija

Automobilių sportas

Dešimtosios: ant permainų slenksčio

Muziejus

TRITONĖ