Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Naujasis „Ford Transit“ – „Metų furgonas 2007“

Naujajam „Ford Transit“ modeliui skirtas prestižinis „International Van of The Year 2007“ („Tarptautinis metų furgonas 2007“) apdovanojimas. Rinkimų komisijа sudarė komercinių automobilių tema rašantys žurnalistai iš 19 Europos šalių. Skirdama apdovanojimа naujajam modeliui „Transit“, komisija pažymėjo, kad tai buvo vieni iš įnirtingiausių rinkimų.

Oficialiame „Van of The Year“ komisijos pranešime teigiama: „Ford“ inžinieriai sugebėjo vienа iš geriausių furgonų Europoje padaryti dar geresnį. Nesvarbu, ar miesto spūstyse, ar automagistralėse, „Transit“ važiavimo savybės puikios“. Komisija taip pat pažymi: įvertinta ir tai, kad „Ford“ daugiau nei kitas komercinių automobilių gamintojas, kurdamas naujus modelius, kreipia dėmesį į esamų ir potencialių klientų pastabas bei pageidavimus.

Naujojo „Ford Transit“ salonas panašus į lengvojo automobilio. Gamintojas laikosi nuostatos, kad komercinių automobilių vairuotojai prie vairo praleidžia daug laiko, tad jų salonas turi būti itin patogus ir funkcionalus.

„Van of the Year“ rinkimuose itin teigiamai buvo įvertinti naujojo „Transit“ aukščiau pakelta pavarų perjunginėjimo svirtis bei savaime pasikraunantis ir atsparus vandeniui raktų pultelis. Ekspertai gyrė „Transit“ modeliams tobulinamа keturių varomųjų ratų sistemа bei elektroninę stabilumo kontrolės sistemа ESP, prisitaikančiа prie pakrovimo lygio. Pastaroji sistema nuo 2007 metų sausio mėn. bus standartinėje visų dyzeliniais varikliais varomų krovininių ir keleivinių furgonų modelių įrangoje. Galutinėje komisijos išvadoje giriamas krovininės dalies funkcionalumas, nedidelės eksploatacijos išlaidos ir platus „Ford“ prekybos atstovų tinklas.

„International Van of The Year“ komisija pareiškė, kad yra susirūpinusi dėl daugėjančių komercinių automobilių avarijų kai kuriose Europos valstybėse ir kartu įvertino geras konkurso nugalėtojo „Ford Transit“ saugumo savybes.

„Ford Transit“ gaminamas daugiau nei 40 metų ir visame pasaulyje pagaminta per 5 mln. vienetų. 2006-ųjų metų modelis atveria naujа šio legendinio automobilio istorijos puslapį. Naujajame „Transit“ gerokai pakito automobilio priekinė dalis, kuriа puošia šiuo metu didžiausias „Ford“ modelių gamoje kompanijos logotipas – mėlynasis ovalas bei išraiškingi priekiniai žibintai. Kaip teigia gamintojai, didžiulis „Ford“ logotipas parodo kompanijos didžiavimаsi legendiniu modeliu. Automobilio salonas ir važiavimo savybės artimos lengvajam automobiliui.

įskaitant atnaujintus „Transit“ variantus – tai 7-oji legendinio komercinio automobilio karta. „Nors „Ford Transit“ jau daug metų yra vienas iš perkamiausių komercinių automobilių Lietuvoje, minėtas apdovanojimas gerokai padidins susidomėjimа naujuoju modeliu. Prekybа pradėjome š. m. liepos mėnesį ir jau sulaukėme net 164 užsakymų! Tad su pergale geriausio furgono rinkimuose reiktų pasveikinti pirmuosius vairuotojus, kurie jau pasirinko šį modelį dar nežinodami rezultatų, – sakė UAB „Vilniaus Vista“ rinkodaros vadovas Justinas Nekrošius. – Džiaugiamės, kad galėsime pasiūlyti dar platesnę modelių gamа, vienas iš pardavimа padidinsiančių modelių bus naujoji modifikacija su vidutinės bazės kėbulu ir žemu stogu“.

„Ford Transit“ – visa nauja variklių gama: 5 turbodyzeliniai: 2.2TDCi (85, 110 ir 130 AG) ir 2.4TDCi (115 ir 140 AG) ir vienas benzininis. Galimos modifikacijos su priekiniais bei galiniais varomaisiais ratais. Siūlomi krovininiai, keleiviniai, krovininiai atviru kėbulu bei specialiosios paskirties modeliai, iš viso net 60 variantų.

Naujojo „Transit“ kainos, palyginti su ankstesniu modeliu, ne itin pakito. Krovininio modelio kaina prasideda nuo 68 700 Lt su PVM (58 220 Lt be PVM), keleivinio – nuo 78 600 Lt su PVM (66 610 Lt be PVM), krovininio atviru kėbulu – nuo 72 900 Lt su PVM (61 780 Lt be PVM). Pasak J. Nekrošiaus, įvertinus naujojo modelio gausesnę įrangа, galingesnius ir didesnio litražo variklius, vartotojui naujojo „Transit“ kainos tapo palankesnės. „šiuo metu standartinėje visų „Transit“ įrangoje yra elektra valdomi šildomi išorės veidrodėliai, vairuotojo saugos oro pagalvė, stabdžių antiblokavimo sistema ABS, ratų antipraslydimo kontrolės sistema TCS, centrinis durų užraktas su dvigubo užrakinimo funkcija ir kita saugumo bei komforto įranga. Automobilio salone padaugėjo įvairių daiktadėžių, dokumentų laikiklių ir t. t. įvertinant, kad atsirado daugiau įvairaus galingumo variklių, kroviniai „Transit“ atpigo 2–3 proc. Be to, žiūrint į pradinę krovininio „Transit“ kainа – bazinis modelis atpigo 400 Lt“, – teigė J. Nekrošius.

Sostinėje – diena be automobilio

Rugsėjo 21-аjа Vilniaus miesto gyventojai buvo kviečiami į renginius, skirtus dienai be automobilio.

Dienа be automobilio pirmieji sumanė prancūzai 1998-aisiais. Iniciatyvа palaikė kitos Europos šalys, taip pat ir Europos Komisija. Greitai akcija išaugo į savaitę trunkančius renginius, pavadintus judriаja savaite. Kasmet prie jos prisijungia vis daugiau šalių. šiemet įvairiuose renginiuose dalyvavo 969 Europos miestai.

Lietuvoje pirmа kartа akcija „Mieste – be savo automobilio!“ surengta 2000-aisiais Vilniuje, po metų – ir Kaune. Renginių tikslas – populiarinti ekologiškai švarias transporto priemones – visuomeninį transportа, dviračius, dažniau rinktis keliones pėsčiomis.

šiųmetės akcijos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į klimato kaitа, atmosferos taršа ir paskatinti žmones naudotis tik tvarkingais automobiliais, keisti savo įpročius ir be būtino reikalo nevažiuoti automobiliu, o rinktis ekologiškesnę transporto priemonę.

Rugsėjo 21-аjа Gedimino prospekte sostinės viešojo transporto įmonės „Susisiekimo paslaugos“, „Vilniaus autobusai“ ir „Vilniaus troleibusai“ surengė kampanijа „Keleiviai ir viešasis transportas“. Gedimino prospekte kaip ir praėjusiais metais nusidriekė didžiulė automobilių eilė: susirinkusiems buvo vaizdžiai pademonstruota, kad vienas „Solaris“ troleibusas gali vežti tiek pat keleivių, kiek veža dvylika mikroautobusų arba 92 lengvieji automobiliai.

Visuomeninio transporto įmonių bei Vilniaus m. VPK VP Eismo priežiūros tarnybos Kelių patrulių rinktinės komandos susirungė nuotaikingose rungtyse. Jos privalėjo kuo daugiau keleivių sutalpinti į 1 kv. m, vyko estafetė su nešuliais „Volvo“ autobuse, rungtasi, kas greičiau užblokuos keturis automobilio ratus, nutemps „Chevrolet“ autobusа. Nuotaikingų ir azartiškų varžybų nugalėtoja tapo pirmа kartа jose dalyvavusi Vilniaus m. VPK VP Eismo priežiūros tarnybos Kelių patrulių rinktinė. Antrаja liko Sį „Susisiekimo paslaugos“, trečiаja – UAB „Vilniaus troleibusai“ ir ketvirtаja – UAB „Vilniaus autobusai“ komandos.

Lina JAKUBAUSKIENė

Vilniuje – didžiausias transporto investicinis projektas

Rugsėjo 21-аjа sostinėje iškilmingai pradėta tiesti tarptautinio IXB transporto koridoriaus trūkstama grandis – Vilniaus pietinis aplinkkelis.

Pažymėdami darbų pradžiа, naujo kelio pradžioje kapsulę ateities kartoms įbetonavo Vilniaus meras Artūras Zuokas ir rangovo įgaliotas UAB „Fegda“ generalinis direktorius Arvydas Gribulis.

Europos Sаjungos sanglaudos fondo remiamas Vilniaus pietinio aplinkkelio tiesimas – didžiausias ne tik Vilniaus miesto, bet ir visos Lietuvos transporto investicinis projektas. Jį įgyvendinti numatoma per 30 mėnesių. Bendra projekto vertė – 267,6 mln. Lt, statybos darbų kaina – 262,5 Lt.

Vilniaus pietinis aplinkkelis – tarptautinio IXB transporto koridoriaus trūkstama grandis tarp žirnių gatvės ir Lazdynų tilto. šis aplinkkelis integruos Vilniaus miesto transporto sistemа į transeuropinį kelių tinklа, sumažins tranzitinio ir vietinio transporto srautus miesto centre. Miesto centrinėje dalyje, senamiestyje ir gyvenamuosiuose rajonuose sumažės neigiamas transporto poveikis aplinkai.

Tarptautinis IXB transporto koridorius yra fiksuotas pagrindiniame teritorijų planavimo dokumente – Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane. IX Europos transporto koridoriaus IXB šaka kerta Lietuvos teritorijа iš pietų šiaurės kryptimi, sujungdama Lietuvos jūrų uostа Klaipėdа su Minsku, Kijevu.

Aplinkkelio statybų metu bus tiesiamas apie 2,9 km ilgio kelias – trūkstama transporto koridoriaus grandis, statomas viadukas (estakada), pėsčiųjų ir lengvojo transporto viadukas, įrengta apie 5 km apsauginių atitvarų, rekonstruojama apie 4 km gretutinio transporto infrastruktūros tinklo, tiesiami šaligatviai ir dviračių takai aplinkkelio prieigose, įrengiami želdynai.

Tiesiant aplinkkelį bus rūpinamasi naujojo kelio aplinka ir netoliese gyvenančių vilniečių gyvenimo kokybe. Bus keičiami 20 gyvenamųjų namų langai, abipus aplinkkelio Vandentiekio gatvės zonoje bus įrengtos 260 m ilgio ir 3–4 m aukščio triukšmа slopinančios sienos. Aplinkkelis bus apželdintas kelių eilių medžių grupėmis, o želdinių aukštis derinamas taip, kad kuo geriau sulaikytų triukšmа ir teršalus. Mažinti aplinkos taršа padės ir trys projekte numatytos šviesoforais reguliuojamos sankryžos bei šviesoforų režimų koordinavimas.

Projektа „IXB transporto koridoriaus trūkstamos grandies statyba – Vilniaus pietinis aplinkkelis“ (Nr. 2004/LT/16/C/PT/008) finansuoja Europos Sаjungos sanglaudos fondas, Lietuvos Respublika ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Vilniaus pietiniam aplinkkeliui tiesti Europos Komisijos sprendimu iš ES sanglaudos fondo skirta 142,94 mln. Lt (41,397 mln. eurų) parama. Valstybės bendrojo finansavimo lėšos sudaro 12,6 mln. Lt, Kelių priežiūros programos lėšos – 33,3 mln. Lt. Vilniaus miesto savivaldybė aplinkkeliui tiesti skiria 78,7 mln. Lt.

"Vežėjų žinios"
Rugsėjis Nr. 18 (126)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Rinkos naujienos

Naujienos

Veteranai

Naujienos

Vž informacija

Naujienos

VKTI informuoja

Naujienos

Nauji teisės aktai

Muitinė

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos