Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Kцgel“ naujovės – Hanoverio tarptautinės parodos ( IAA) išvakarėse

Tomas LABžENTIS


Liepos 3 – 4 d. kompanija “Kцgel Fahrzeugwerke GmbH“ Burtenbacho miestelyje Bavarijoje esančioje centrinėje būstinėje organizavo specialų renginį “Pre –IAA“. Jo metu vykusioje spaudos konferencijoje ir apžvalginėje ekskursijoje po gamyklos padalinius žurnalistai iš daugiau nei 10 Europos šalių ir “Kцgel“ produkcijos pardavimo atstovybių užsienio šalyse vadovai pirmieji turėjo galimybę išsamiai susipažinti su naujovėmis, kurios oficialiai bus demonstruojamos šių metų rudenį vyksiančios Hanoverio tarptautinės automobilių parodos (IAA) lankytojams.

Nuo smulkios verslovės iki lyderio pozicijų Europos rinkoje


1934 metais nedideliame Neu Ulmo mieste Vokietijoje mažai kam žinomas verslininkas Franzas Xaveris Kцgelis pradėjo savo kuklų verslа, įsteigdamas specializuotа puspriekabių važiuoklių ir savivarčių gamybos firmа. Tokia buvo firmos gimimo pradžia.

Po ketverių sėkmingos veiklos metų kompanija perkeliama į stambesnį pramonės centrа – Ulmа.

1944 m. gruodžio 17 d. sаjungininkų armijos antskrydžio metu gamykla visiškai sunaikinama, 1945 m. pastatai atstatomi, juose vėl atnaujinama gamyba.

1950 – 1956 metais produkcijos užsakymų kiekis nuolat didėja, nes klientai įsitikina, jog “Kцgel“ produkcija atitinka aukščiausios kokybės reikalavimus.

1965 m. rinkai pateikiama puspriekabė – šaldytuvas, kurios kėbulas pagamintas iš plastiko.

1969 m. patyrę konstruktoriai F.X. Kцgelis ir K.Winmannas įkuria dukterines įmones KAMAG ir “Karsldorfer Maschinenbaugesellschaft“.

1980 m. “Kцgel“ užsakovais tampa net moderniausios JAV kompanijos, tarp kurių NASA patiki KAMAG savo kosminių laivų bei jų komponentų transportavimа.

1984 m. “Kцgel“ atidaro savo filialа Austrijoje.

1989 m. sudaroma licencinė gamybos sutartis dėl šaldytuvų gamybos su garsia “Jinan Autorefiting Factory“ (JARF) kompanija.

1999 m. “Kцgel“ padidina gamybinius pajėgumus Burtenbache ir tampa viena iš moderniausių ir populiariausių priekabų gamintojų Europoje.

2002 m. “Kцgel“ investuoja 25 mln. eurų į KTL technologijas, leidžiančias metalа padengti cinko fosfatu ir užtikrinti patikimа apsaugа nuo korozijos.

2004 m. investuotojas “Trailer Holding GmbH, Munich“ įsigyja kontrolinį “Kцgel“ akcijų paketа. įsteigiama kompanija “Kцgel Fahrzeugwerke GmbH“, kurios centrinė būstinė perkeliama iš Ulmo į Burtenbachа.

Dabar “Kцgel“užima trečiаjа vietа Europos priekabų ir puspriekabių gamybos bei realizavimo rinkoje. Praėjusiais metais kompanija pagamino apie 10 000 transporto priemonių, kurių beveik 60 proc. parduota už Vokietijos ribų.

Lyderio pozicijas “Kцgel“pastaraisiais metais užima ir mūsų šalies rinkoje. Pagal naujų įregistruotų puspriekabių kiekį 2005 m. Lietuvoje “Kцgel“ teko trečioji vieta.



žvilgsnis į užkulisius


Pasveikinęs į centrinę firmos būstinę atvykusius svečius ir visų verslo atstovų bei partnerių vardu padėkojęs už didžiulį susidomėjimа “Kцgel“ produkcijos naujovėmis, kompanijos valdybos pirmininkas Aleksandras Tietje, akcentavo, jog “Pre-IAA“ renginys nėra tik naujovių ir firmos šlovės bei blizgesio demonstravimas prieš tarptautinę automobilių parodа (IAA) Hanoveryje. Be abejonės, IAA – didžiulio masto tarptautinis renginys, kuriame pristatomi firmos darbo rezultatai, naujovės ir pasiekimai, tačiau jame per mažai laiko lieka tiesioginiam bendravimui, tad sunku suvokti ar įsivaizduoti, kokios realizuotos ir nerealizuotos idėjos slypi po parodoje demonstruojamais eksponatais, su kokiomis verslo problemomis kasdien susiduria gamintojas.

Didžiausias “Pre-IAA“ privalumas – išnaudojant laikа ir erdvę suteikti galimybę žurnalistams bei verslo partneriams centrinėje kompanijos būstinėje pažvelgti į gamybos procesų užkulisius, iš arti apžiūrėti kа tik pagamintus modelius, kurie bus eksponuojami Hanoveryje, ir spaudos konferencijoje ar lankantis gamybos padaliniuose tiesiogiai gauti atsakymus į pateiktus klausimus.

Iš tikrųjų “Kцgel Fahrzeuge GmbH“ valdybos pirmininkas Aleksandras Tietje savo pažadus ištesėjo su kaupu: visiems renginio dalyviams buvo suteikta galimybė pabuvoti centriniame gamyklos sandėlyje, klientų aptarnavimo skyriuje, iš arti susipažinti su rėmų gamybos procesais, stebėti važiuoklių, ašių, kėbulų montavimo linijų darbа. Stebino ne tik gamybiniuose padaliniuose ir jų teritorijose pedantiškiems vokiečiams būdinga švara ir tvarka, pagal kuriа kiekvienas daiktas turi tik jam skirtа vietа, bet ir iš pirmo žvilgsnio vangiai judančios, tačiau nė akimirkai nesustojančios automatizuotos linijos, kurias valdo tik kur ne kur matomas darbininkas. Kasdien į specialiа naujos produkcijos aikštelę išrieda apie 50 klientams paruoštų naujų transporto priemonių.

Antikorozinė KTL technologija


įspūdingo dydžio plotа – beveik 50 000 kvadratinių metrų užima KTL sistemos įrengimai. Giluminis rėmo apdirbimas, kuris taikomas ir “Kцgel“ gamykloje Burtenbache, yra moderniausia ir geriausia antikorozinė apsauga automobilių pramonėje. Rėmas apdorojamas vienuolikoje vonių, kurių kiekvienos ilgis – 15 metrų, pripildytų 100 000 litrų skysčio. čia jis nuriebalinamas, nuvalomas, fosfatuojamas cinku ir skalaujamas. Po džiovinimo rėmas keliauja į lakavimo ir dažymo įrenginį, kuriame jis nudažomas kliento pasirinkta spalva.

Antikorozinė metalo padengimo cinko fosfatu technologija KTL – viena iš svarbiausių transporto priemonių ilgaamžiškumo prielaidų. Cinko fosfatavimo kombinacija, KTL gruntavimas, dengiamasis lakavimas – tai naujas “Kцgel“ standartas, kurį klientas gauna užsisakęs šios kompanijos gaminį. Taigi “Kцgel“ KTL ženklas garantuoja aukštos kokybės gaminių standartа, kuriems suteikiama 10 metų garantija nuo prarūdijimo.

Kompanijos pozicija, strategija ir tikslai


Prikabinamosios technikos gamintojai pastaruoju metu susiduria su didžiuliais pokyčiais rinkoje ir sunkumais. Išsiplėtus ES erdvei, nuolat brangstant naftos produktams ir medžiagoms, didėjant konkurencijai, susidarė sudėtinga situacija, kurioje gali išlikti ir toliau plėsti gamybа tik tie transporto priemonių gamintojai, kurie siūlo klientams patrauklias naujoves, kokybiškа produkcijа, sugeba pelningai dirbti ir investuoti į naujas technologijas.

Sudėtingi 2005 metai, pasak “Kцgel“ valdybos pirmininko Aleksandro Tietje, buvo ir jo vadovaujamai kompanijai. Tačiau nepaisant sudėtingos bendros situacijos, kompanija išlaikė bendras savo pozicijas, o Rytų Europos šalyse jas net išplėtė. Firmos tikslas – baigti 2005 metus teigiamais rezultatais ir savo jėgomis panaudoti investicijas ateities verslui užtikrinti, sėkmingai buvo įgyvendintas.

Pastaruosius dvejus metus kompanija intensyviai plėtė MAXX puspriekabių šeimos asortimentа. Visos transporto priemonės dabar bazuojasi ant bendrų unifikuotų mazgų surinkimo modulių. Iš šių modulių 2005 m. atsirado 15 naujų arba patobulintų transporto priemonių, tikimasi, jog tiek pat jų bus sukurta ir šiais metais. Unifikuotas modulis dabar tarnauja kompanijai kaip raktas, skirtas greitam gamybos procesų paruošimui ir gamybai, konkurencingoms gamybos išlaidoms, išlaikant aukštа gaminių kokybę ir funkcionalumа bei užtikrinant aprūpinimа atsarginėmis dalimis. Pasak Aleksandro Tietje, problemos – ne priežastis taupyti kokybės sаskaita.

Kцgel MAXX“ dabar tapo daugiau nei gaminio sаvoka, jo šeimos modeliai savo unikaliomis savybėmis jau susikūrė atskirа nišа rinkoje. Maksimalia keliamаja galia ir talpa, minimaliomis eksploatacijos išlaidomis, techninės priežiūros paprastumu ir maksimaliu ekonomiškumu MAXX tapo didele šeimyna, reprezentuojančia aukščiausius pramonės standarto reikalavimus ir atitinkančia krovinių saugumo normas EN 12642 XL, kurios dar tik bus privalomos ateityje. Be to, be papildomos kainos MAXX gaminiams klientas gali laisvai pasirinkti bet kurio gamintojo ašis.


Naujausi MAXX šeimos nariai


“Pre-IAA“ renginyje pirmа kartа žurnalistams buvo pristatyti nauji MAXX šeimos nariai: “Mega-MAXX coil“ ir “X Light-MAXX“ puspriekabės, trijų ašių šaldytuvas “Cool-MAXX“ bei naujos markės atstovas “Kцgel foxx“ .

“Mega-MAXX coil“ puspriekabės savoji masė – tik 7150 kg, todėl jos keliamoji galia ženkliai didesnė nei kitų analogiškų transporto priemonių. Ji gali gabenti ne tik iki 25 tonų sveriančius metalo rulonus, didelius kabelių būgnus ar vielos rites, bet ir standartinius krovinius. ši universalios paskirties puspriekabė, kurios vidaus aukštis – 3 metrai, padės vežėjams išvengti tuščių reisų be krovinio, ja galima gabenti ir standartinius krovinius, gėrimus arba net trimis aukštais sukrautas grotuotas dėžes su prekėmis. Išorės rėmas su perforuotomis skylėmis sudaro galimybę saugiai ir patikimai pritvirtinti krovinius per visа puspriekabės ilgį. “Mega-MAXX coil“ turi net 13 tvirtinimo žiedų porų. Kiekviena iš 11 porų gali išlaikyti 2 tonų jėgos poveikį, kitos dvi poros išlaiko apkrovas, kurių jėga - po 4 tonas.

Mechaninis – hidraulinis stogo pakėlimo mechanizmas priklauso serijinei įrangai. Su specialiomis rankenėlėmis, įtaisytomis prie kėbulo kampų, lengvai ir tolygiai galima pakelti stogа net esant minusinei temperatūrai. Pakeliamas stogas labai lengvai ir greitai nuleidžiamas, o jo kėlimo įranga atitinka darbų saugos direktyvos BGV D 2 reikalavimus.

Dar vienas išskirtinis MAXX šeimos atstovų bruožas – ant galinio bamperio įtaisyta apsauga nuo durų uždarymo – atidarymo įrangos sugadinimo, manevruojant prie krovinių rampos, o taip pat galinio bamperio bloke esančios įdubos, kuriose įtaisyti žibintai apsaugomi nuo pažeidimų.

Kitas naujas MAXX atstovas – lengva trijų ašių puspriekabė sunkiems kroviniams gabenti. Tai – “X Light-MAXX“, kurios savoji masė – tik 4,95 tonos. Dabar tokio tipo transporto priemonių paklausa nuolat didėja, kadangi jomis galima gabenti daugiau krovinių, o važiuojant be krovinio ženkliai sumažėja degalų sаnaudos. Vidutiniškai per metus nuvažiuojant po 150 000 km ir kiekvienu reisu gabenant po 1 500 kg daugiau krovinių, didesnė šios priekabos kaina atsiperka per 18 mėnesių. Didžiausias rentabilumas pasiekiamas šia lengvаja puspriekabe vežiojant sunkius krovinius, gėrimus, popierių, cementа, marmurа, apdailos plyteles ir kitas statybines medžiagas. Tokiu atveju vežėjas gali susigrаžinti papildomas išlaidas už brangesnę transporto priemonę net per pusę metų. Be to, “Light“ puspriekabės panaudojimas gali būti labai lankstus, klientas gali pasirinkti specialiai popieriui, metalui ar kitoms specializuotoms prekėms gabenti tinkamiausiа šio modelio variantа.

Optimalių techninių naujovių pritaikymas sudarė galimybę iki minimumo sumažinti važiuoklės ir kėbulo svorį bei iki 31,9 tonos padidinti techniškai galimа keliamаjа galiа. Rėmas su perforuotomis skylėmis krovinių tvirtinimui pagamintas iš smulkiagrūdžio plieno, kėbulo grindys lengvos, stabilios ir tvirtos. Durų portalas su pasukamais statramsčiais ir fiksavimo mechanizmu viduje gaminamas iš aliuminio. Paprasta bei patogu naudotis ir įstatomais aliumininiais statramsčiais. “X Light MAXX“ kaip ir kitiems “Kцgel“ gaminiams suteikiama 10 metų garantija nuo prarūdijimo.

Visiškai naujas kompanijos “Kцgel“ gaminys – trijų ašių puspriekabė – šaldytuvas “Cool-MAXX“. Labai maža šaldytuvo savoji masė – nuo 6,6 tonos sudarys galimybę vežėjams gabenti daugiau greitai gendančių produktų ir sunaudoti mažiau degalų. Kėbulo sienos ir grindys pagamintos naudojant daugiasluoksnę stikloplasčio GFK technologijа. Specialiai stiklo pluoštu sutvirtintas sienų paviršius yra lygus, jis atsparus smūgiams, lengvai valomas ir remontuojamas. Naujajam šaldytuvui panaudota palengvinto svorio specialiais plieniniais rėmais papildomai sutvirtinta važiuoklė.

šaldytuvo kėbulas su sustiprinta galinės dalies apsauga tiesiogiai montuojamas ant važiuoklės.Taip papildomai stabilizuojama grindų plokštė. Po autoįvykio kėbulas vėl gali būti montuojamas ant naujos važiuoklės, arba atvirkščiai. Tokia galimybė labai vertinama, realizuojant transporto priemonę antrinėje rinkoje. šaldytuvo grindys labai atsparios slydimui, šoninės sienos homogenizuotos ir be jokių įdubimų, kuriuose susidarytų palankios sаlygos plisti baciloms ar bakterijoms.

Naujuosiuose “Kцgel“ šaldytuvuose gali būti naudojama labai ekonomiškai dirbanti “Zanotti“ arba kitų firmų šaldymo įranga. Jos darbo ekonomiškumа užtikrina palubėje įtaisytas ortakis, kuris iš kėbulo priekyje esančio šaldymo agregato pučia šaltа orа į galа, o taip pat dalį oro srovės perduoda link šoninių sienų. Tokiame šaldytuve gabenamoms prekėms optimaliai ir vienodai tiekiamas šaltas oras. Ortakis yra elastingas, todėl jo nepažeidžia besiliečiančios prekės, jį galima greitai ir lengvai sumontuoti bei išmontuoti.

Klientas pagal pageidavimа gali pasirinkti bet kurio gamintojo ašis, tris skirtingas pakėlimo platformas arba “RoRo“ variantа, pritaikytа šaldytuvo gabenimui keltais. Naujojo šaldytuvo “Cool-MAXX“ kėbulas yra testuotas ir atitinka krovinių saugumo reikalavimus pagal EN 12642 XL standartа. Visa serijinė įranga klientui tiekiama be papildomo antkainio.

Su ypatingos naujos markės atstovo “Kцgel foxx“ galimybėmis ir privalumais bei kitomis kompanijos naujovėmis skaitytojus supažindinsime “Vežėjų žinių“ 14 – ajame numeryje.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (67)

"Linava" informuoja

FL ir FE – “Vikingų“ bei “Titanų“ palikuonys

Naujienos

Aktualijos

Policininkai atsisako... kyšių?

Saugaus eismo dienos aprėps visа Lietuvа

Dilerių naujienos

Su delfino ženklu

įvairenybės

Dviratis...dar kartа...

Padangos

Iš pavojingų atliekų - naudinga žaliava

Parodos

„Kцgel“ naujovės – Hanoverio tarptautinės parodos ( IAA) išvakarėse

Patirtis

AITA prezidentas: Moldovos vežėjų problemos, asociacijos tikslai ir uždaviniai

Lietuvos vežėjai – ASMAP mokymo centre

Pažintys

GYVENIMO BūDAS – VAIRUOTOJA

Servisas

Geram sunkvežimiui - geras servisas

šventės

„Motorida“ plečia verslа

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Autobusai su ZAZ emblema

Meistriškumo varžybose paaiškėjo geriausieji

Technika

Populiariausias iš “Renault Trucks“ giminės

“MERCEDES BENZ SAFETY TRUCK“ – ATEITIS PRASIDEDA šIANDIEN

Mokymas

Vairuotojų gretas papildys kvalifikuoti „trakeriai“

Teisė

Senaties terminas

Muziejus

EDMUNDAS RUMPLERIS IR PRIEKINIų RATų PAVARA