Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Populiariausias iš “Renault Trucks“ giminės

Kęstutis Bruzgelevičius

Klausimai be atsakymų

Naujų automobilių modelių prezentacijos – dažniausiai labai žavūs ir smagūs, tačiau itin neinformatyvūs renginiai: po dienos kitos lieka tik bendras įspūdis, o techninės naujoko detalės - geriausiu atveju popieriuje. žinoma, jei rengėjai pasirūpina šalia standartinių ir iki koktumo nuvalkiotų frazių ( “modelis x nustato naujus standartus“, “variklis puikiai veikia ir ekonomiškai naudoja degalus“, “šis modelis tinkamiausias vartotojui“ ir t.t. ir pan.) parengti išsamiа techninę informacijа, kurios keletas skaičių pasako kur kas daugiau, negu ištisi puslapiai reklaminių blia-blia-blia...

Tokios mintys kilo riedant Kauno link naujausiuoju “Renault Trucks“ gaminiu “Premium Route“. Prieš kokį pusmetį buvojau jo prezentacijoje Vilniaus filharmonijoje, grožėjausi prožektorių ir fakelų šviesoje ant kėbulo gražiai žaidžiančiais šešėliais bei, atrodė, iki smulkmenų apgalvotu dizainu. Tačiau ko visa tai verta kelyje? Ar patogi bus vairuotojui darbo vieta? Ar pakankamai vietos jo mantai, kurios prisikaupia nemažai išvykstant 2–3 savaičių kelionei? Ar patogu prieiti prie svarbiausiųjų agregatų kasdienei apžiūrai ar remontui? Pagaliau ar patogu elementarūs dalykai – kur pakabinti šlapiа nuo lietaus striukę, pasiekti priekinį stiklа, nulipti ar užlipti į viršutinį gultа, saugiai pasidėti ir reikalui esant lengvai pasiekti dokumentų pundus?

Ir štai žinia: iš Prancūzijos atrieda naujutėlaitė “premija“, skirta smalsiems žmonėms išsamiai susipažinti su naujuoju sunkvežimiu. UAB “Skuba“ – “Renault Trucks“ oficialiojo atstovo Lietuvoje - vadybininkas Nedas Jakniūnas skambina ir ragina: važiuok kur nori ir kiek nori, kad savo kailiu pajustum, ko verta ši mašina... žinoma, pusdienis prie sunkvežimio vairo – ne pusmetis, iki esmės neprisikasi, tačiau į daugelį klausimų atsakymа rasti vis dėlto galima...


10 litrų – kaip tik

Pirmiausia akis užkliūva už naujojo variklio – 450 AG ir Euro 5 lygis, vadinasi šalia kuro bako turi būti mažėlesnis “AdBlue“ bakelis. Taip ir yra: 60 l jo talpos pakanka dviems kuro bakams ( 2x570 l ). Beje, “Renault Trucks“ konstruktoriai vieni iš pirmųjų tarp sunkvežimių gamintojų prietaisų skydelyje pradėjo montuoti “AdBlue“ kiekį rodantį daviklį – labai patogu, nes toli gražu ne visada kuro pilamas pilnas bakas. Dar viena iš karto į akis krentanti ypatybė – naujas variklio ženklinimas. Ankstesni “Premium“ modeliai, priklausomai nuo paskirties, turėjo arba 6,1, arba vos ne dvigubai didesnio (11,1 l) darbo tūrio dCi variklius nuo 220 iki 420 AG. Naujasis “Renault Trucks“ motoras DXi 11 šiek tiek “suliesėjo“: dabar jo darbo tūris 10,8 l, tačiau galia išaugo iki 450 AG, o sukimo momentas padidėjo vos ne 300 Nm. Taigi šiuo metu bene penketas Europos sunkvežimių gamintojų naudoja 10 litrų variklius: 10,3 l – IVECO, 10,5 – MAN, 10,6 - “Scania“ ir 10,8 – SISU (“Cummins“) bei “Renault Trucks“. Jų galingumas –310-450 AG, sukimo momentas 1500-2140 Nm, tad elastingumu ir panaudojimo galimybėmis kartu su mažėlesniais 9 l varikliais jie pamažu tampa universaliausiais agregatais daugelio gamintojų gamybinėse programose, gražiai tinkančiais nuo lengvesnių distribucinių sunkvežimių bei autobusų iki regioniniams ar netgi tarptautiniams vežimams skirtų vilkikų.

šioje garbingoje dešimtlitrių kompanijoje “Renault Trucks“ variklis galingiausias, didžiausias ir jo sukimo momentas (2140 Nm diapazone tarp 1100-1400 aps/min), tad taip ir knieti kuo greičiau prie vairo. Nekantrumа skatina ir noras palyginti DXi 11 su vokiškuoju MAN D20, nes su pastaruoju buvo nemaža progų pavažinėti Ispanijoje bei Vokietijoje. Tačiau iki užvesi variklį, būtina susipažinti ir su naujаja “Premium“ kabina.


Mažas vilkikas dideliam darbui

O ji visai netikėtai nustebina erdvumu. Paprastai regioniniams vežiojimams skirtų sunkvežimių kabinose erdvės paliekama minimaliai, nes vairuotojo nakvynė joje veikiau išimtis, negu kasdienis reiškinys. O čia virš priekinio stiklo pūpso galingos lentynos, viena uždara, kita – atvira, po miegamaja vieta – šaldytuvas ir gana daug erdvės susikrauti rečiau naudojamai mantai. Ko gero, bene vienintelis dalykas, skiriantis premiumа nuo klasikinių tolimųjų reisų vilkikų, – šalia vairuotojo durelių nėra liuko, pro kurį galima pasiekti daiktadėžę po apatiniu gultu: vairuotojai pro jį paprastai pasikrauna sunkesnius daiktus, kuriuos nepatogu į kabinа įsikelti viena ranka. Tokius liukus šios klasės automobiliuose turi, ko gero, vieninteliai naujieji MAN TGM ir netgi patys mažiausi modeliai TGL. Tai bene vienintelis trumpoje kelionėje pastebėtas trūkumas, kurį čia pat užgožia daugybė malonių dalykų: puikus matomumas visomis kryptimis, labai patogiai išdėstyti valdymo prietaisai, aukštos kokybės apdailos medžiagos ir puikus salono dizainas. Nuvažiavęs keliasdešimt kilometrų pasijunti taip, lyg čia būtum sėdėjęs metų metais tarsi savame automobilyje – toli gražu ne kiekviename modelyje apsipranti taip greitai. Nepriimtinas atrodė tik vienas dalykas – stovėjimo stabdžio įjungimo rankenėlė, sumontuota konsolėje šalia vairuotojo. Gal būt tai įpročio reikalas, tačiau daugelis vairuotojų labiau mėgsta, kai ji yra prietaisų skydelyje: kur kas patogiau ir laisviau poilsio metu, o ypač rengiantis nakvynei. Su rankenėle konsolėje paprastai lengvai susitaikoma kai automobilyje rankinė pavarų dėžė, kurios svirtis tampa didžiausiu kliviniu poilsio metu. O šiame “Premium Route“ – automatas, jo valdymas pakištas po vairu, tad jei ne ta rankenėlė, į dešinę nuo vairuotojo atsivertų variklio dangčio ištisa plynaukštė. Tiesа sakant taip ir yra, nes rankenėlė vis dėlto nedidukė, motoro tunelis neaukštas, tad pasirengimas nakvynei didelių problemų neturėtų kelti. Kaip ir nakvynė, nes apatinis gultas – platus kaip ir “tikruose“ vilkikuose (780 mm), nors aukštesniam vairuotojui gal kiek ir trumpokas (2022 mm).

Kelyje naujasis “Renault“ nustebino stabilumu, įtakos, matyt, turi ilgesnė negu daugelio kitų vilkikų bazė – 3900 mm, tad važiuojant nevargina nei išilginis, nei šoninis sūpavimas, mažiau reikia gaudyti keliа vairu. 450 AG mūsų kalvelėse – į valias ir gal, sakyčiau, netgi per daug. Tokiа mintį pasufleravo ... automatinė 12 laipsnių “Premium Route“ pavarų dėžė “OptiDriver +“. Dirba ji be priekaištų – tiksliai ir sklandžiai, tarsi iš gaidų, tačiau iš žemesnės į aukštesnę pavaros jungiamos tada, kai tachometro rodyklė porа šimtų apsukų viršija žaliаjа, maksimalaus sukimo momento, zonа. Tuo tarpu, daugelyje kitų markių automobilių pavaros jungiamos tachometro strėliukei atsidūrus žaliosios zonos viduryje. Visai gali būti, kad “Renault Trucks“ konstruktoriai sukūrė savitа pavarų dėžės darbo algoritmа, tačiau logiškai peršasi ir kitokia išvada: variklis gerokai forsuotas ir sklandesniam jo darbui reikalingos didesnės apsukos. šiа hipotezę, matyt, galėtų patvirtinti ir didesnis variklio keliamas triukšmas, neįkyrus, neerzinantis, tačiau vis dėlto neblogai girdimas, bet tai gali būti ir garso izoliacijos, o ne variklio kaltė. Išbandžius premiumа su 370 arba 410 AG motorais ši hipotezė arba pasitvirtinų, arba būtų paneigta, tačiau darbui mūsų regione, matyt, visiškai pakaktų ir variklio silpnesnių variantų. Tai galėčiau tvirtinti prisiminęs bandomuosius važiavimus MAN TG-A sunkvežimiais su 10,5 l 390 ir 430 AG varikliais Ispanijoje: netgi kalnuotoje vietovėje nauji šiuolaikiniai dešimties litrų varikliai niekuo nenusileido dvylikiniams, tad kа bekalbėti apie lygumas... Manau, kad ir “Premium“ su jo gana elastingu varikliu, išlaikančiu maksimalų sukimo momentа palyginti plačiame apsukų diapazone, galėtų sėkmingai varžytis su bet kuriuo analogišku modeliu iš didžiojo septyneto...

Kadangi straipsnis ne reklaminis, nevardinsiu visų elektronikos bei technikos gudrybių, nes daugelio iš jų (kad ir stabdžių sistemos efektyvumo) taip ir neteko išbandyti. Užtat galima tik pasidžiaugti “Renault Trucks“ akcija, leidusia norintiems detaliai susipažinti su naujuoju kompanijos modeliu ir išbandyti jį kelyje. Juo labiau, kad modelis ir naujas, ir populiariausias jos gamybinėje programoje – 25 proc.visų čia gaminamų sunkvežimių – “Premium“.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (67)

"Linava" informuoja

FL ir FE – “Vikingų“ bei “Titanų“ palikuonys

Naujienos

Aktualijos

Policininkai atsisako... kyšių?

Saugaus eismo dienos aprėps visа Lietuvа

Dilerių naujienos

Su delfino ženklu

įvairenybės

Dviratis...dar kartа...

Padangos

Iš pavojingų atliekų - naudinga žaliava

Parodos

„Kцgel“ naujovės – Hanoverio tarptautinės parodos ( IAA) išvakarėse

Patirtis

AITA prezidentas: Moldovos vežėjų problemos, asociacijos tikslai ir uždaviniai

Lietuvos vežėjai – ASMAP mokymo centre

Pažintys

GYVENIMO BūDAS – VAIRUOTOJA

Servisas

Geram sunkvežimiui - geras servisas

šventės

„Motorida“ plečia verslа

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Autobusai su ZAZ emblema

Meistriškumo varžybose paaiškėjo geriausieji

Technika

Populiariausias iš “Renault Trucks“ giminės

“MERCEDES BENZ SAFETY TRUCK“ – ATEITIS PRASIDEDA šIANDIEN

Mokymas

Vairuotojų gretas papildys kvalifikuoti „trakeriai“

Teisė

Senaties terminas

Muziejus

EDMUNDAS RUMPLERIS IR PRIEKINIų RATų PAVARA