Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

“MERCEDES BENZ SAFETY TRUCK“ – ATEITIS PRASIDEDA šIANDIEN

Vokietijos automobilių klubas ADAC – įtakinga visuomeninė organizacija, vienijanti milijonus Vokietijos vairuotojų ir nuosekliai ginanti jų interesus, kreipėsi į krovininių automobilių gamintojus siūlydama kuo greičiau pradėti krovininius automobilius komplektuoti automatinėmis stabdymo sistemomis. ADAC remiasi savo gelbėjimo tarnybos pateiktais duomenimis, kurie teigia: jei sunkvežimis nestabdydamas rėžiasi į lengvųjų automobilių kolonos galа, paskutiniojo kolonoje automobilio keleiviai neturi šansų likti gyvi, kitų keletos automobilių keleiviai sunkiai sužalojami. Tas pat pasakytina ir apie tuos atvejus, kai sunkvežimis atsitrenkia į kito sunkvežimio galа – vairuotojui išlikti gyvam galimybė yra minimali.

Be abejo, problemos aktualumа supranta ne tik ADAC, bet ir sunkvežimių gamintojai. Briuselyje gegužės viduryje koncernas “DaimlerChrysler“ pristatė sukviestiems politikams bei masinės informacijos priemonių atstovams “Mercedes-Benz Safety Truck“. Techniškai tai yra “Mercees-Benz Actros“ šeimynos automobiliai, kurie papildomai sukomplektuoti su stabilumo palaikymo sistema, važiavimo juostos laikymosi kontrolės sistema, tempomatu su atstumo palaikymo sistema bei avarinio stabdymo sistema, pavadinta “Active Brake Assistent“. Pastaroji dirba sykiu su tempomatu ir atstumo palaikymo sistema. Kai sunkvežimis prisiveja lėčiau judančiа kolonа, trys automobilio priekyje įrengti radarai 150 metrų atstumu užfiksuoja kliūtį. Jie matuoja ir lygina priekyje judančių automobilių greitį su savojo automobilio greičiu. Jei skirtumas yra pavojingai didelis, vairuotojas nedelsiant įspėjamas šviesos signalu prietaisų skydelyje ir specialiu garso signalu. Jei vairuotojas nereaguoja, sistema pati ima stabdyti maždaug 30 procentų galia. Jei net ir dabar vairuotojas nieko nedaro, “elektroniniai smegenys“ duoda komandа stabdžių sistemai stabdyti visa jėga. Tragiškos situacijos, kai nestabdomas 40 tonų autotraukinys rėžiasi į priekyje važiuojančius ar stovinčius, išvengta! Vis dėlto ne visada kelio sаlygos, važiavimo greitis net ir elektroniniam “Active Brake Assistent“ laiku sureagavus, leis visiškai išvengti užvažiavimo, tačiau bet kuriuo atveju, jei sistema veikia, susidūrimo greitis bus minimalus, atitinkamai lengvesnės ir pasekmės.

“Safety Truck“ pristatyme kalbėjęs koncerno valdybos narys Andreas Renschleris apgailestavo, kad transportininkų susidomėjimas naujomis “DaimlerChrysler“ siūlomomis saugumo garantavimo sistemomis dar nedidelis. Koncernas per metus Europoje parduoda 75 tūkstančius sunkiosios klasės mersedesų, tačiau tik 13 tūkstančių pirkėjai užsisakė tempomatа su atstumo palaikymo sistema, tik 14,6 tūkstančio - važiavimo juostos laikymosi kontrolės sistema.

Aišku, galima suprasti ir transportininkus: už aukščiau minėtas keturias saugumo užtikrinimo sistemas reikia papildomai mokėti 6500 eurų, tad dažnas firmos savininkas ryžtasi rizikuoti ir sutaupyti. Padėties nepakeitė net “DaimlerChrysler“ lėšomis vykdomas ilgalaikis eksperimentas, kuriuo siekiama įrodyti saugumo paketo naudа. Jau metai kaip Europos keliais rieda 500 sunkiųjų mersedesų, sukomplektuotų su visomis keturiomis saugumo sistemomis. Jų avaringumas lyginamas su dar 500 analogiškų autotraukinių, neturinčių šios įrangos, avaringumu. Nors statistika vienareikšmiškai byloja, jog “saugumo paketas“ kelis kartus sumažina sunkios avarijos tikimybę, bet norinčių taupyti eismo saugumo sаskaita ir tikinčių, kad jų automobilis niekada į avarijа nepateks, deja, nemažėja. Todėl “DaimlerChrysler“ atstovas ir sukvietė į savojo saugaus sunkvežimio pristatymа ne tik žurnalistus, bet ir politikus, tikėdamasis, jog šie, akivaizdžiai pamatę, jog saugumа užtikrinti įmanoma, galų gale ryšis politiniams sprendimams naujų įstatymų, finansinio skatinimo ir kitokiomis formomis. Laikas nelaukia: kiekviena uždelsta diena – tai naujos avarijos, didesnis jose nukentėjusių skaičius.

Pagal užsienio spaudа parengė L.Suslavičius


"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (67)

"Linava" informuoja

FL ir FE – “Vikingų“ bei “Titanų“ palikuonys

Naujienos

Aktualijos

Policininkai atsisako... kyšių?

Saugaus eismo dienos aprėps visа Lietuvа

Dilerių naujienos

Su delfino ženklu

įvairenybės

Dviratis...dar kartа...

Padangos

Iš pavojingų atliekų - naudinga žaliava

Parodos

„Kцgel“ naujovės – Hanoverio tarptautinės parodos ( IAA) išvakarėse

Patirtis

AITA prezidentas: Moldovos vežėjų problemos, asociacijos tikslai ir uždaviniai

Lietuvos vežėjai – ASMAP mokymo centre

Pažintys

GYVENIMO BūDAS – VAIRUOTOJA

Servisas

Geram sunkvežimiui - geras servisas

šventės

„Motorida“ plečia verslа

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Autobusai su ZAZ emblema

Meistriškumo varžybose paaiškėjo geriausieji

Technika

Populiariausias iš “Renault Trucks“ giminės

“MERCEDES BENZ SAFETY TRUCK“ – ATEITIS PRASIDEDA šIANDIEN

Mokymas

Vairuotojų gretas papildys kvalifikuoti „trakeriai“

Teisė

Senaties terminas

Muziejus

EDMUNDAS RUMPLERIS IR PRIEKINIų RATų PAVARA