Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Geram sunkvežimiui - geras servisas

Kęstutis Bruzgelevičius

Akivaizdu, kad visi Europos didžiojo septyneto sunkvežimių gamintojai daro tiek techniniu, tiek dizaino požiūriais puikius automobilius, tačiau kiekvienos markės populiarumas skirtingose šalyse ir skirtingu metu yra labai nevienodas. Kiekvienoje šalyje visuomet yra ir akivaizdūs lyderiai, ir akivaizdūs autsaideriai. Supanašėjus automobilių techniniam lygiui, vienu iš svarbiausių argumentų renkantis sunkvežimio markę vežėjams tampa servisas: lygis, kokybė, kaina, paklausiausių detalių atsarga sandėlyje arba operatyvaus jų pristatymo galimybės ir t.t.

Visus šiuos klausimus nemaža dalimi nulemia gamintojo pasirinkta strategija savųjų dilerių atžvilgiu. Pavyzdžiui, švedijos gamintojai („Volvo“, „Scania“) laikosi tik savųjų atstovybių politikos. Kai kurie kiti gamintojai, pavyzdžiui DAF, suteikia dilerio teises pasirinktai vietinei firmai ir į jos veiklа iš esmės nesikiša, tik retkarčiais paremia reklaminėse akcijose arba keliant darbuotojų kvalifikacijа. šie, politikos, aspektai turi nemažos įtakos tolimesniam markės likimui, ko gero, netgi didesnės, negu techniniai. Tik prisiminkim, kaip sunkiai ir ilgai į mūsų rinkа ėjo „Mercedes-Benz“...

Gana sunkūs buvo ir DAF-o keliai. Tuo metu, kai konkurentai Lietuvoje vienа po kito organizavo savus firminius servisus, 1995 metais DAF sudarė sutartį su Kauno UAB „Centrako“, nuomavusia servisа, kuriame galėjo remontuoti ... du vilkikus. Nieko nuostabaus, kad anuo metu prekyba naujais DAF sunkvežimiais vyko vangiai, nors daugybė vežėjų juos itin vertino dėl palyginti nesudėtingų ir lengvai remontuojamų konstrukcijų. Ko gero, tai ir nulėmė, kad kur kas mieliau buvo perkami pavažinėti vilkikai.

Taip ilgai tęstis, žinoma, negalėjo - 1999 metais įvyko esminės permainos: nupirktas nemažas servisas Kauno pramoniniame rajone, įsigyta naujų įrengimų, išmokyti darbuotojai. Tačiau greitai tapo aišku, kad ir naujasis servisas per ankštas nuolat gausėjančiam DAF sunkvežimių parkui, reikia jį gerokai plėsti. Juolab kad erdvės buvo pakankamai: daugiau kaip dviejų ha teritorijoje gali išsitekti ir vilkikų bei priekabų servisas, ir naujų bei pavažinėtų sunkvežimių pardavimo aikštelės, ir dar lieka nemaža vietos atvykusių automobilių saugiam pastatymui. Tad prieš metus Kauno Taikos prospekte užvirė darbai, o birželio pradžioje „Centrako“ vadovas Audrius Kęstutis Gražėnas atrakino ant serviso durų kabojusiа milžiniškа simbolinę spynа ir pakvietė susirinkusiuosius apžiūrėti naujаsias serviso bei administracines patalpas.

Bendras gamybinių patalpų plotas – 4520 kv. m., administracinių – 721. šiuo metu čia dirbs apie 70 žmonių, tačiau jau artimiausiu metu ketinama dirbančiųjų servise skaičių padvigubinti, tad triūs apie šimtа darbuotojų. Jiems, be abejo, sudarytos visos ir darbo, ir buities sаlygos, o kvalifikacijа kelti jie galės Eindhovene, Olandijoje.

Vienu metu naujajame viename iš didžiausių servisų Baltijos šalyse galės būti remontuojami 16 vilkikų. Kadangi jau kuriant rekonstrukcijos projektа buvo nusiteikta darbа organizuoti vieno sustojimo principu, todėl čia viskas vienoje vietoje: vilkikų servisas, priekabų servisas, kėbulų cechas, plovykla bei techninių patikrų linija, integruota į visumа. Su turima remonto bei diagnostikos įranga mechanikai gali atlikti darbus nuo padangų keitimo iki įvairių agregatų remonto. Didžiausias jų pagalbininkas – DAF diagnostikos kompiuteris DAVIE XD, valdantis gedimų diagnozavimo sistemа ir galintis per keletа sekundžių patikrinti 48 elektroninių sistemų mazgus. Tai pagreitina remonto eigа ir sumažina darbų kainа.

Naujasis DAF servisas jau dirba visu pajėgumu, o jo vadovų planuose – remonto bazės Vilniuje bei Klaipėdoje. Dėl sklypo uostamiestyje dar vyksta derybos, o štai sklype Vilniuje, Minsko plente, jau įsibėgėja (tiesa, kol kas tik popieriuje) projektavimo darbai. 2007 metais čia turėtų prasidėti statybos, o 2008 – ir vėl įkurtuvės. Taigi ir DAF gerbėjai neliks nuskriausti.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (67)

"Linava" informuoja

FL ir FE – “Vikingų“ bei “Titanų“ palikuonys

Naujienos

Aktualijos

Policininkai atsisako... kyšių?

Saugaus eismo dienos aprėps visа Lietuvа

Dilerių naujienos

Su delfino ženklu

įvairenybės

Dviratis...dar kartа...

Padangos

Iš pavojingų atliekų - naudinga žaliava

Parodos

„Kцgel“ naujovės – Hanoverio tarptautinės parodos ( IAA) išvakarėse

Patirtis

AITA prezidentas: Moldovos vežėjų problemos, asociacijos tikslai ir uždaviniai

Lietuvos vežėjai – ASMAP mokymo centre

Pažintys

GYVENIMO BūDAS – VAIRUOTOJA

Servisas

Geram sunkvežimiui - geras servisas

šventės

„Motorida“ plečia verslа

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Autobusai su ZAZ emblema

Meistriškumo varžybose paaiškėjo geriausieji

Technika

Populiariausias iš “Renault Trucks“ giminės

“MERCEDES BENZ SAFETY TRUCK“ – ATEITIS PRASIDEDA šIANDIEN

Mokymas

Vairuotojų gretas papildys kvalifikuoti „trakeriai“

Teisė

Senaties terminas

Muziejus

EDMUNDAS RUMPLERIS IR PRIEKINIų RATų PAVARA