Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

AITA prezidentas: Moldovos vežėjų problemos, asociacijos tikslai ir uždaviniai


– Kokios didžiausios problemos kilo Moldovos vežėjams pastaruoju metu ir kaip AITA sekėsi jas spręsti?

– Krovininis ir keleivinis transportas – svarbi kiekvienos valstybės socialinės-ekonominės raidos grandis. Pastaruoju metu Moldova vis labiau siekia priartėti prie bendrų Europos standartų, todėl mūsų veiklos sfera taip pat nėra išimtis, juolab vis daugiau mūsų krovinių ir keleivių vežėjų maršrutų nusidriekia per ES valstybes.

Itin sėkmingi buvo 2004 metai, kai mums pasisekė išspręsti daugelį esminių asociacijos vežėjų problemų, tad mūsų vežėjai turėjo galimybę atnaujinti savo transporto priemonių parkus.

Pirmiausia mums pasisekė pasiekti, kad naujesnių transporto priemonių (iki 7 metų) importas buvo atleistas nuo muitų mokesčio. Transporto priemonės, kurias vežėjai įsigijo lizingu, 3 metų laikotarpiui buvo atleistos nuo muitų mokesčio ir PVM. Nuo pastarojo mokesčio buvo atleisti ir importuojamus vilkikus įsigyjantys vežėjai. Be to, mūsų asociacijai pasiūlius buvo koreguoti ir keleivių vežimo tarifai vidaus bei tarptautiniais maršrutais.

Nuo 2002 metų birželio Moldovoje įdiegta autobusų klasifikacija pagal IRU tarptautinius reikalavimus atitinkančiа žvaigždučių sistemа. Iki 2004 m. buvo klasifikuota apie 350 autobusų. Nuolat daugėja tarptautinių reisų, kuriais gabenami kroviniai ir keleiviai ne tik į ES, bet ir Azijos žemyno šalis. žinoma, NVS išlieka svarbiausia Moldovos krovinių vežėjų rinka.

– Kas gali tapti AITA asociacijos nariu?

– Norintis tapti tarptautinės vežėjų automobiliais asociacijos AITA nariu ir TIR knygelės turėtoju ūkio subjektas privalo gauti transporto verslo licencijа 5 metų laikotarpiui, baigti specialius transporto veiklа reglamentuojančius kvalifikacijos kėlimo kursus ir pateikti dokumentus, įrodančius ne mažesnį kaip 30 tūkstančių eurų finansinį pajėgumа. Be to, prieš tapdamas AITA asociacijos nariu, vežėjas privalo turėti ne mažiau kaip vienа vilkikа, atitinkantį Euro 1, Euro 2 arba Euro 3 reikalavimus.

– Kokie pagrindiniai asociacijos tikslai ir uždaviniai?

– Pagrindinis asociacijos AITA tikslas – išlaikyti konkurencingumа tarptautinėje rinkoje. Tam vykdoma speciali vežėjų įmonių atranka. Tarptautinių krovinių vežėjų darbo patikimumas priklauso nuo tokių kriterijų kaip kompetentingumas, profesionalumas, transporto priemonių ekologiškumas, atitinkantis tarptautinius reikalavimus, ir kt. Nuo 1994 metų visi vairuotojai ir transporto vadybininkai privalo baigti specialius kvalifikacijos kėlimo kursus. Kelti kvalifikacijа privaloma kas 3 metai.

Vienas iš svarbiausių asociacijos uždavinių – ginti savo narių interesus tarptautinėje ir vidaus rinkoje, operatyviai spręsti klausimus, susijusius su vizų išdavimu, laiko nuostolių mažinimu pasienio kontrolės punktuose, taikyti kuo efektyvesnes priemones kovojant su nelegaliais vežėjais.

– Kokias papildomas paslaugas savo nariams teikia asociacija AITA?

– Asociacijos teikiamas paslaugas krovinių ir keleivių vežėjams stengiamės įvairinti. Dabar visose Europos valstybėse, tarp jų ir buvusiose socialistinėse šalyse – Bulgarijoje, Rumunijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje ir Rusijoje, mūsų vežėjams kreditine kortele „DKV Card“ teikiamos šios paslaugos: degalų ir alyvų bei tepalų pildymas, skubi techninė pagalba, kelių rinkliavų apmokėjimas, mokesčio už mokamus kelius ir tunelius apmokėjimas, išlaidų už keltus apmokėjimas, telefono ryšio paslaugų apmokėjimas, informacijos apie degalinių tinklа su žemiausiomis kainomis ir kitų paslaugų teikimas.

Be to, vežėjams padedame susigrаžinti PVM iš daugelio užsienio šalių. Dabar mūsų vežėjai gali susigrаžinti PVM iš Austrijos, Liuksemburgo, Prancūzijos, Belgijos, Danijos, Jungtinės Karalystės, Olandijos, švedijos, Airijos ir Suomijos.

– Dėkoju už pokalbį, linkiu sėkmės jūsų vežėjams.

Kalbėjosi Tomas LABžENTIS

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (67)

"Linava" informuoja

FL ir FE – “Vikingų“ bei “Titanų“ palikuonys

Naujienos

Aktualijos

Policininkai atsisako... kyšių?

Saugaus eismo dienos aprėps visа Lietuvа

Dilerių naujienos

Su delfino ženklu

įvairenybės

Dviratis...dar kartа...

Padangos

Iš pavojingų atliekų - naudinga žaliava

Parodos

„Kцgel“ naujovės – Hanoverio tarptautinės parodos ( IAA) išvakarėse

Patirtis

AITA prezidentas: Moldovos vežėjų problemos, asociacijos tikslai ir uždaviniai

Lietuvos vežėjai – ASMAP mokymo centre

Pažintys

GYVENIMO BūDAS – VAIRUOTOJA

Servisas

Geram sunkvežimiui - geras servisas

šventės

„Motorida“ plečia verslа

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Autobusai su ZAZ emblema

Meistriškumo varžybose paaiškėjo geriausieji

Technika

Populiariausias iš “Renault Trucks“ giminės

“MERCEDES BENZ SAFETY TRUCK“ – ATEITIS PRASIDEDA šIANDIEN

Mokymas

Vairuotojų gretas papildys kvalifikuoti „trakeriai“

Teisė

Senaties terminas

Muziejus

EDMUNDAS RUMPLERIS IR PRIEKINIų RATų PAVARA