Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Lietuvos vežėjai – ASMAP mokymo centre

Tomas LABžENTIS

Prieš keletа metų Baltijos jūros pakrantės miestelyje įkurtas šiuolaikiškas ASMAP kompleksas veikia ne tik kaip vienas iš 14 RF vežėjų automobiliais asociacijos regioninių mokymo-konsultacinių centrų, bet ir kaip mokymo-sveikatingumo centras. Jame įrengtos mokymo auditorijos, konferencijų bei posėdžių salės, viešbutis, sporto ir sveikatingumo kompleksas su pirtimis, atviru ir uždaru baseinais, teniso kortais, treniruoklių sale, masažo bei įvairių kitų procedūrų kabinetais.

Pasak „Olimpo“ mokymo-sveikatingumo komplekso generalinio direktoriaus pavaduotojos Liudmilos Fedotovos, 2003 – 2004 m. kvalifikacijа mokymo kursuose ir seminaruose kėlė per 250 ASMAP asociacijai priklausančių įmonių atstovų. Mokymo kursų klausytojų skaičius kasmet didėja, be to, keičiantis bei sudėtingėjant krovinių gabenimo tarptautiniais maršrutais sаlygoms, plečiasi ir mokymo kursų bei seminarų tematika. Pastaruoju metu kursai asociacijos ASMAP nariams organizuojami pagal 6 pagrindines programas: krovinių gabenimo automobiliais tarptautiniais maršrutais teisiniai aspektai, Rusijos vežėjų įmonių teisių ir interesų gynimas, seminarai buhalterinės apskaitos ir mokesčių klausimais, transporto ir logistikos sistemų valdymas ir ekonomika, vairuotojų darbo ir poilsio režimo kontrolė bei jo techninis ir teisinis reguliavimas, draudimo problemos įvairiose šalyse gabenant krovinius tarptautiniais maršrutais.

Teisės aktų ypatumai ir jų taikymas Rusijos Federacijoje

Asociacijos ҐLinava“ vežėjams specialiai organizuotame seminare „Kelių transportа reglamentuojančių teisės aktų ypatumai ir taikymas Rusijos Federacijoje“ buvo aptarti neteisėti muitinės pareigūnų veiksmai prieš užsienio šalių vairuotojus, kurie gabena krovinius tarptautiniais maršrutais per RF teritorijа, muitinės darbuotojų veiksmų arba neveikimo apskundimo tvarka, bendrų įmonių steigimo Kaliningrado srityje reikalavimai ir galimybės, emigracijos tvarka ir taisyklės bei kiti vežėjams aktualūs klausimai.

Seminarui vadovavę ASMAP teisininkai pripažino, jog palyginti jau seniai – nuo 2004 m. sausio 1 d. – įsigaliojęs naujasis RF muitinės kodeksas kai kuriais atvejais ne visiškai sutampa su RF administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) reikalavimų nuostatomis, todėl muitinės pareigūnams dažnai paliekama galimybė įvairiai traktuoti pažeidimus ir taikyti administracines baudas ir Rusijos, ir užsienio šalių vežėjams, gabenantiems krovinius per RF teritorijа.

Teisėtiems Rusijos vežėjų interesams ginti asociacijoje ASMAP įsteigtas Normatyvinės-teisinės veiklos departamentas, teikiantis nemokamа teisinę pagalbа savo nariams. šiame departamente sudarytos trys teisininkų grupės, kuriose dirba po keletа specialistų. Pasak departamento Konsultacinės-teisinės pagalbos grupės vadovės Ninos Rasskazovos, iš 3000 vežėjų asociacijos ASMAP narių kasmet dėl teisinės pagalbos kreipiasi apie 800. N. Rasskazova akcentavo, jog nemažai problemų vežėjams kyla dėl skundų pateikimo ir jų nagrinėjimo tvarkos. Muitinės inspektorių vežėjas gali apskųsti žodžiu arba raštu tik tai pačiai muitinės įstaigai, kurioje pareigūnas dirba. Muitinės įstaiga gali priimti šiuos sprendimus: nepatenkinti vežėjo skundo, pakeisti sprendimа sumažinant vežėjui skirtа baudа arba sušvelninant kitas administracinės atsakomybės taikymo priemones, atšaukti nutarimа dėl priimto sprendimo, atšaukti nutarimа ir nagrinėti skundа iš naujo priimant sprendimа, nenagrinėti skundo, kai sprendimo priėmimas priklauso kitų tarnybų kompetencijai. Vežėjas gali pateikti skundа per 10 dienų po pranešimo apie priimtа sprendimа gavimo.

Pagrindiniai pažeidimai, už kuriuos gali būti taikoma administracinė vežėjų atsakomybė, – sienų kirtimo taisyklių nesilaikymas, krovinių slėpimas specialiai įrengtose slėptuvėse ir prekių pristatymo terminų pažeidimas arba jų nepristatymas. Už šiuos pažeidimus vežėjams gali būti taikomos piniginės baudos, o gabenamos prekės konfiskuojamos arba nekonfiskuojamos, atsižvelgiant į pažeidimų pobūdį.

Transporto priemonės gali būti konfiskuojamos tik tuo atveju, jeigu jose specialiai įrengtos slėptuvės nedeklaruotoms prekėms, t.y. transporto priemonės naudojamos kaip pažeidimų vykdymo priemonės. Vežėjams būtina įsidėmėti, jog sprendimа konfiskuoti transporto priemones gali priimti tik teismo institucijos. Muitinės pareigūnai transporto priemones gali tik sulaikyti.

Muitinės įstaigos veiksmus ar priimtа sprendimа galima apskųsti aukštesnei muitinės institucijai arba teismui. Jei skundas pateiktas ir muitinei, ir teismui, nepriklausomai nuo muitinės sprendimo jis bus nagrinėjamas ir teisme. Skundas teismui gali būti pateiktas per tris mėnesius, tačiau šiuo laikotarpiu jis nesustabdo anksčiau priimto muitinės sprendimo. Pasak ASMAP Teisės departamento Konsultacinės-teisinės pagalbos grupės vadovės Ninos Rasskazovos, vežėjams, norintiems pagrįsti teisėtus savo veiksmus, bet kuriuo atveju patariama kreiptis į teismo institucijas. Apie 40 proc. bylų dėl Administracinės teisės pažeidimų kodekso reikalavimų tarpininkaujant ASMAP teisininkams pasiseka nutraukti įrodžius, jog vežėjas nekaltas. Apskritai RF tarptautinių vežėjų asociacijos teisės specialistų patirtis rodo, jog teismai visada gina vežėjus, jeigu muitinės ar kitų žinybų pareigūnai neįrodo konkrečios vežėjų kaltės.

RF tarptautinių vežėjų automobiliais asociacijos ASMAP atstovybės Kaliningrado srityje juriskonsultė Svetlana Novochatniaja daug dėmesio seminare skyrė muitinės darbuotojų veiksmų arba neveiklumo apskundimo tvarkai. Apskųsti galima ne tik neteisėtus pareigūnų veiksmus, bet ir jų neveiklumа, t.y. kai transporto priemonė netikrinama, laikoma kontrolės poste ir neišleidžiama. Atvykusios į Laikinojo saugojimo sandėlius transporto priemonės taip pat turi būti įleidžiamos bet kuriuo metu, t.y. 24 val. per parа, o ne verčiamos laukti nesaugomoje teritorijoje.

Prieš priimdama sprendimа konfiskuoti prekes arba jų dalį, taip pat taikydama pinigines baudas, muitinė pirmiausia privalo įrodyti vežėjo kaltę ir nurodyti, kokių konkrečių sаlygų vežėjas neįvykdė. Jeigu vežėjas ar jo vairuotojas negalėjo patikrinti ir nežinojo, kа veža, priėmęs krovinį, lydimuosiuose dokumentuose jis gali ranka įrašyti pastabа, jog krovinys priimtas neleidžiant patikrinti krovinio, prekių pavadinimų arba tam nebuvo sаlygų dėl konkrečių priežasčių. Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, jog vairuotojas privalo dalyvauti pakraunant krovinį nuo jo pakrovimo pradžios iki pabaigos. Jeigu tokios galimybės nebuvo, siuntėjas privalo leisti atidaryti vairuotojui bet kuriа prekių pakuotę ir jа patikrinti. Nesuteikus tokios galimybės, vairuotojas privalo apie tai pažymėti lydimuosiuose dokumentuose. Tokiais atvejais muitinės pareigūnai, sulaikę krovinį, privalo ištirti visus įrašus bei aplinkybes ir tik po to priimti sprendimа. Jeigu lydimuosiuose dokumentuose bus vairuotojo ranka padaryta žyma, o muitinės pareigūnai vis tiek nubaus vežėjа, tokiu atveju beveik 100 proc. byla bus laimėta teisme.

Reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad muitinės pareigūnai kelyje gali stabdyti transporto priemones tik kartu su kelių milicijos patrulių tarnyba. Ne paslaptis, jog daugelis vežėjų nenori konfliktuoti su muitinės pareigūnais, todėl iškilus bet kokioms problemoms, patariama kreiptis į asociacijos „Linava“ atstovybę Maskvoje.

RF Kaliningrado srities Migracijos tarnybos atstovas Sergejus Kostiučenko daugiausia dėmesio skyrė problemoms, susijusioms su neteisėtu vairuotojų sulaikymu, ir užsienio piliečių galimybėmis įsidarbinti Rusijoje. Leidimai, suteikiantys teisę darbo veiklai, gali būti dvejopi: NVS šalių piliečiams ir tolimojo užsienio piliečiams. Pagrindinė sаlyga, suteikianti galimybę įsidarbinti RF, užsieniečio specialybė turi būti labai paklausi ar net deficitinė Rusijoje. Leidimas darbo veiklai Kaliningrado srityje išduodamas per 45 dienas arba per šį laikotarpį užsienietis informuojamas, jog toks leidimas jam nebus išduotas.

Transporto priemones milicijos pareigūnai gali stabdyti tik nustatę pažeidimа. Pareigūnai turi teisę reikalauti iš užsienio šalies piliečio pateikti pasа, migracijos pažymėjimа, leidimа, suteikiantį teisę dirbti, ir vairuotojo pažymėjimа. Tam užsienio šalies pilietis gali būti sulaikytas iki 2 valandų. Jeigu jis sulaikomas iki 48 valandų, būtinai turi būti įforminamas užsienio piliečio sulaikymo aktas, pagal kurį skirta bauda su apmokėjimo kvitu per 10 dienų gali būti apskųsta aukštesnei instancijai arba teismui. Užsienio pilietis pareigūnų sprendimu gali būti tik sulaikytas, jį areštuoti teisę turi tik teismo institucija.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (67)

"Linava" informuoja

FL ir FE – “Vikingų“ bei “Titanų“ palikuonys

Naujienos

Aktualijos

Policininkai atsisako... kyšių?

Saugaus eismo dienos aprėps visа Lietuvа

Dilerių naujienos

Su delfino ženklu

įvairenybės

Dviratis...dar kartа...

Padangos

Iš pavojingų atliekų - naudinga žaliava

Parodos

„Kцgel“ naujovės – Hanoverio tarptautinės parodos ( IAA) išvakarėse

Patirtis

AITA prezidentas: Moldovos vežėjų problemos, asociacijos tikslai ir uždaviniai

Lietuvos vežėjai – ASMAP mokymo centre

Pažintys

GYVENIMO BūDAS – VAIRUOTOJA

Servisas

Geram sunkvežimiui - geras servisas

šventės

„Motorida“ plečia verslа

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Autobusai su ZAZ emblema

Meistriškumo varžybose paaiškėjo geriausieji

Technika

Populiariausias iš “Renault Trucks“ giminės

“MERCEDES BENZ SAFETY TRUCK“ – ATEITIS PRASIDEDA šIANDIEN

Mokymas

Vairuotojų gretas papildys kvalifikuoti „trakeriai“

Teisė

Senaties terminas

Muziejus

EDMUNDAS RUMPLERIS IR PRIEKINIų RATų PAVARA