Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos

Alfa Romeo“ – labai dailūs, labai itališki sportiško stiliaus hečbekai, sedanai, kupė, kabrioletai ir toks vienas kitas universalas, galintis vežti šiek tiek didesnį bagažа. Visi aikčioja, pamatę alfа iš arti, bet pirkdami vis dėlto renkasi kokį nors santūresnį ir kuklesnį modelį. Kа besakytum, “Alfa Romeo“ – tai lyg grynakraujis lenktynių ristūnas, o ne koks eilinis darbinis arklys…

(Pabaiga. Pradžia Nr. 5)

Liucijus Suslavičius

Bet sugrįžkime trumpam į 1950 metus, kai „Alfa Romeo“ įžengė į užsienio rinkа. Brazilijoje valstybei finansiškai remiant įkurta sunkvežimių gamybos įmonė „Fabrica Nacional de Motores S.A.“, kuriai techninę pagalbа teikė italai. Pradžioje čia organizuojama sunkvežimių „Isotta-Fraschini“ gamyba, netrukus prisijungė ir „Alfa Romeo“. Nuo 1954 metų Brazilijoje pradedama Milane sukonstruotų sunkiųjų sunkvežimių bei žemarėmių autobusų važiuoklių gamyba, o „Alfa Romeo“ jos klientams reikiamа autobusų važiuoklių kiekį dabar įsiveža iš Brazilijos.

Kodėl firma taip elgiasi? Juk tada dar nebuvo tokio didelio skirtumo tarp gamybos išlaidų Europoje ir „trečiojo pasaulio“ šalyse? Pasirodo, kompanijai reikėjo gamybinių pajėgumų kur kas paklausesnei produkcijai – nedideliems furgonams bei jų bazėje gaminamiems mikroautobusams, sanitariniams automobiliams ir kitokiems lengviems komercinės bei specialios paskirties automobiliams. „Alfa Romeo“ vadovai mato dideles galimybes šiame rinkos sektoriuje: juk įmonė priklauso valstybei, vadinasi, jiems pirmiausia ir atiteks valstybinių institucijų – sveikatos apsaugos sistemos, policijos, armijos, energetikų, geležinkelininkų – užsakymai.

„Romeo 2“ – pirmasis firmos sukonstruotas transporterių klasės automobilis – debiutavo tolimais 1954 metais, kai 30 AG 1,2 litro dyzeliuko, varančio galinius ratus, atrodė, visiškai pakaks, o 35 AG karbiuratorinis variklis buvo laikomas greitaeigio automobilio požymiu. Kaip sakoma, pataikyta į dešimtukа: įmonė vos spėja pildyti šimtais automobilių skaičiuojamus valstybinių institucijų užsakymus. Netrukus licencija šio simpatingo automobilio gamybai parduodama į Ispanijа, firmai „Fabrica des Automoviles Diesel S.A.“ Avilos mieste. Beje, čia „Romeo 2“ išgyveno ant konvejerio iki 1975 metų, nors per tа laikа porа kartų pasikeitė ispanų firmos ir savininkas, ir pavadinimas.

1958 metais senuosius – juk pradėti gaminti dar 1940 metais – „Tipo 450“ ir Tipo 900“ bei jų modifikacijas pakeičia naujas modelis „Mille“ su būdinga gerokai į priekį pastumta kabina, priekyje papuošta firminiu „scudetto“. Sunkvežimis gerokai patobulintas palyginti su ankstesniais modeliais. Jis turi naujа 11 litrų darbo tūrio 163 AG dyzelį, pneumatinius stabdžius, pneumatinį sankabos valdymа. Alfa Romeo Mille“ gaminamas „daugelio modifikacijų, bazinis 4x2 variantas papildomas 6x2 ir net 8x2 tipo važiuoklėmis, atitinkamai padidinant keliamаjа galiа. Siekdamas papildyti savo komercinių automobilių parkа, tais pat 1958 metais „Alfa Romeo“ pasirašo bendradarbiavimo sutartį su Prancūzijos koncernu „Renault“ ir įgyja teisę gaminti 1,5 tonos keliamosios galios sunkvežimius „Saviem SG 2“, mums gerai žinomus kaip čekiški „Avia“, o Italijoje – „Alfa Romeo A15“.

Keičiantis rinkos sаlygoms Italijoje, smulkesni gamintojai – OM, „Lancia“ ir „Alfa Romeo“ – nebegali konkuruoti su tokiu gigantu kaip FIAT. 1964 metais Milane sustabdoma modelio „Mille“ gamyba, visa įranga kruopščiai demontuojama ir pervežama į Brazilijа, FNM gamyklа, kur vėl sumontuojama ir paleidžiama. „Mille“ tipo sunkvežimiai čia be didesnių pakeitimų gaminti iki XX amžiaus devintojo dešimtmečio, kol FNM perėjo IVECO žinion. Sunkiuosius šios markės sunkvežimius ir dabar dažnai galima sutikti Lotynų Amerikos šalių keliuose.

O Milane 1968 metais parengiamas naujas mažo komercinio automobilio modelis. Jo indeksas - F11/F12, jei kėbulas uždaras (F- Furgone) ir A11/A12, jei atviras (A-Autocarro). Jie varomi 1,7 litro 50 AG dyzelio „Perkins“ arba 1,3 litro 60 AG karbiuratorinio variklio iš sportinio sedano „Alfa Romeo Giulia“. Modernizuojami ir „Saviem“: pradėti gaminti daugiau vežti galintys modeliai A19, A38 ir F20 su keliomis arklio galiomis galingesniais dyzeliais.

Kitos reikšmingesnės permainos „Alfa Romeo“ krovininių automobilių šeimynoje įvyko tik 1977 metais, kai buvo modernizuoti savi F11/F12 bei įsisavinti „Saviem“ modeliai A30, A32, A35 bei didžiausias A40, jais „uždengiant“ 1,5 – 2,5 tonos kraulumo komercinių automobilių rinkos sektorių. čia jau prisidėjo ir koncernas FIAT. Tad sekančiu logišku žingsniu tapo vieno iš pirmųjų naujo koncerno IVECO „kūdikių“ – lengvo sunkvežimio „Daily“ – gamyba Portello įmonėje. Tiesa, jis turėjo tradicinį „Alfa Romeo“ falšradiatorių bei kitokį nei originalas indeksа – AR8. Jo variklį – 2,4 litro 4 cilindrų 72 AG dyzelį tiekė bendra įmonė SOFIM, šiais varikliais aprūpinusi ir FIAT, ir „Saviem“. Kaip ir ankstesni lengvų komercinių automobilių „Alfa Romeo“ modeliai, AR8 rinkoje buvo gerai priimtas. Pardavimas kilo, bet… tik Italijoje. Eksportui analogiškus „Daily“ tiekė FIAT. Turėdama garantuotа užsakovа – valstybines institucijas – „Alfa Romeo“ nesirūpino gamybinės programos išplėtimu. O kai prasidėjo darbuotojų streikų sukeltos finansinės problemos, įmonė pradėjo dar glaudžiau bendradarbiauti su FIAT. šį suartėjimа simbolizavo FIAT sėkmingo komercinio modelio – transporterio „Ducato“ su priekinių ratų pavara – įsisavinimas Milane ir iki tol pagal „Saviem“ licencijа dar gamintų analogiškos paskirties modelių gamybos pabaiga. Tačiau šis FIAT modelis, priekyje vėl padabintas tradiciniu „scudetto“, ir pavadintas AR6, pakeitė ant konvejerio senаjį F12, kurio gamyba galutinai baigėsi 1983 metais. Iki pat „Alfa Romeo“ įjungimo į FIAT sudėtį vieninteliais krovininiais modeliais iš Milano buvo FIAT „gegužiukai“ AR6 ir AR8, 1989 metais trumpam papildyti 4x4 variantu „40AR8“. O vėliau neliko ir jų – kam konkurencija įmonės viduje ir bereikalingas gamybinės programos dubliavimas.

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (66)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Asociacijos tikslas - spręsti vežėjų problemas

Asociacijos “Linava“ XVI kongresas: pokyčiai ES rinkoje, tendencijos, asociacijos misija ir vežėjų perspektyva

Pastarųjų metų logistikos tendencijos

Alternatyvos

Problemа sprendžia ugnis…

Idėjos

25,25: nuo bandymų iki naujų logistikos sprendimų

įvairenybės

Automobilių lenktynės

Nauji modeliai

DIE GOTHAS

ILGANOSIS IVECO AUTRALIJOS TRASOMS

Naujasis VOLVO FH16 techniniu ir politiniu požiūriu

Pas kaimynus

Krovinių grobimo atvejų Europoje padaugėjo

Viršsvoris ir automobilis

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Maršrutai į rytus - perspektyvesni

Technika

TRUCK PARKING SYSTEM – vairuotojo pagalbininkas

Teisė

Teisė skelbti informacijа bei nuomonę

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos