Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Maršrutai į rytus - perspektyvesni

Lina JAKUBAUSKIENė

į Rytus

šiuo metu bendrovės autobusai veža keleivius keturiolika tarptautinių maršrutų. „Vakarų rinka jau užpildyta, atrasti nišа ten darosi sudėtinga. Vis daugiau keleivių renkasi keliones lėktuvais – taip keliauti kur kas greičiau ir patogiau. Atsiranda naujos pigių skrydžių bendrovės, sudarančios vežėjams autobusais ne visai sаžiningа konkurencijа. Taigi labiau orientuotis į Rytų šalis – Rusijа, Baltarusijа, Ukrainа – verčia gyvenimas“, – kalbėjo UAB TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius. šiuo metu vilniečių įmonė tiesioginiais reisais jau veža keleivius į Pinskа, Kijevа, Odesа, Lvovа, Minskа, Kaliningradа, artimiausiu laiku TOKS autobusu bus galima nuvykti į Baltarusijos miestа Brestа. Tolimesniuose bendrovės planuose – ir tiesioginiai maršrutai į Maskvа, Sankt Peterburgа.

„Plėsti maršrutų tinklo į Vakarus jau neketiname. šiuo metu mūsų autobusais galima nuvykti į Italijа, Vokietijа, Danijа, Belgijа, Didžiаjа Britanijа, Olandijа, Prancūzijа. Kai kuriuos maršrutus aptarnaujame drauge su „Eurolines“ partneriais iš kitų šalių – tokiu būdu sutaupome laiko, paprasčiau laikytis darbo ir poilsio režimo. Tačiau kur kas perspektyvesni trumpesni maršrutai į artimesnes šalis, kuriuos aptarnauti užtenka vieno vairuotojų ekipažo“, – kalbėjo A. Indrašius.

Naujovės

Naujiems maršrutams aptarnauti TOKS pastaruoju metu įsigijo naujų autobusų. Parko atnaujinimu vilniečių įmonė itin rūpinasi – kasmet tam išleidžiama po keletа milijonų litų. Balandžio mėnesį į sostinę atvyko šeši pavažinėti „Setra 315 GT HD“. Keturi iš jų pagaminti 1999-aisiais, vienas – 1998-aisiais ir vienas – 2000-aisiais metais. „Rinkomės setras, kadangi šių autobusų mūsų parke daugiausia. Visų naujai įsigytų transporto priemonių kokybė puiki. Autobusus įsigijome per „Setra“ atstovybes Vokietijoje. Nors pavažinėtų transporto priemonių paklausa pastaruoju metu gerokai viršija pasiūlа ir autobusų teko ilgokai paieškoti, pirkinys, atrodo, vykęs – visoms setroms prireikė tik smulkaus remonto“, – teigė A. Indrašius. Naujai įsigytuose autobusuose yra visa keleiviams jau įprasta komforto įranga: garso ir vaizdo aparatūra, mini virtuvėlės, patogios sėdynės, kondicionieriai, sanitariniai mazgai. Važiavimo saugumа garantuoja elektroninės stabilumo bei stabdžių sistemos.

Be turistinių setrų, TOKS įsigijo ir tarpmiesčio vežimams skirtа „Mercedes-Benz Sprinter“. „Ko gero, tai paskutinis mūsų pirkinys šiais metais. Dabar turime 87 autobusus, kurie aptarnauja 73 maršrutus. Stengiamės kuo labiau atnaujinti parkа, kad mūsų keleiviai tiek po Lietuvа, tiek į užsienį galėtų keliauti kuo patogiau“, – kalbėjo A. Indrašius.

Pastaruoju metu bendrovė siūlo keleiviams ne tik naujesnius autobusus, bet ir įvairesnes paslaugas. Nuo kovo mėnesio į tarmiestinius TOKS autobusus bilietų galima įsigyti ne tik autobusų stotyje, bet ir trijose „Lukoil“ degalinėse Vilniuje – studentų miestelyje Saulėtekio gatvėje, Saltoniškių bei Ateities gatvėse. Keleiviams patiko ir dar viena nauja TOKS siūloma paslauga – galimybė įsigyti tarptautinių maršrutų bilietus internetu. Kol kas šitokiu būdu bilietus galima įsigyti tik per Vilniaus bankа, tačiau, pasak A. Indrašiaus, artimiausiu metu keleiviai galės susimokėti ir per „Hansa“ bei „Snoro“ bankus.

UAB TOKS gerina ir smulkių siuntų vežimo maršrutiniais autobusais paslaugа. Artimiausiu metu ketinama pradėti naujo terminalo, kuriame bus priimamos siuntos, statybа. ši paslauga taip pat labai patogi keleiviams: jie gali saugiai ir greitai nusiųsti smulkiа siuntа ko ne į visus mūsų šalies miestus bei miestelius, be to, visais tarptautiniais maršrutais, kuriais važiuoja TOKS autobusai.

Kelionė

Pirmа kartа vilniečių autobusas tiesiogiai į Lvovа išvyko prieš Velykas. šiuo metu į Vakarų Ukrainos miestа galima nuvykti du kartus per savaitę – pirmadienį ir penktadienį. Kartа per savaitę į Lvovа važiuoja TOKS, kartа – partnerių iš „Ukrainskije liniji“ autobusas.

„Mūsų šalies keleiviams ypač patiko tai, kad maršrutas driekiasi ne per Baltarusijа, o per Lenkijа – Lietuvos piliečiams, vykstantiems į Ukrainа, nereikia Baltarusijos vizų. šiek tiek sudėtingiau naujuoju maršrutu važinėti ukrainiečiams – jiems papildomai reikia gauti Lenkijos vizas. Tačiau panašaus maršruto mūsų šalies gyventojai pageidavo jau seniai, todėl tikimės, kad keleivių netrūks“, - sakė A. Indrašius.

Populiarūs jau seniau TOKS aptarnaujami maršrutai į kitus Ukrainos miestus – Odesа, Kijevа, kur taip pat dirbama su partneriais iš „Ukrainskije liniji“. „į Ukrainos sostinę du kartus per savaitę išvyksta kone pilnas autobusas. Netrūksta keleivių ir į Odesа, kur, beje, vežame tik per vasaros sezonа“, - pasakojo UAB TOKS projektų vadovė Simona Volkovičiūtė.

Vykstant per Liublino (Lenkija) miestа, atstumas nuo Vilniaus iki Lvovo – apie 800 kilometrų. Kelionė, kaip nurodoma UAB TOKS interneto tinklapyje, trunka maždaug keturiolika valandų, tačiau paprastai užtrunkama šiek tiek ilgiau. „Su Ukrainos muitininkais iš anksto buvome aptarę, kad pervažiuodamas sienа mūsų maršrutinis autobusas užtruks ne ilgiau kaip 45 minutes. Deja, prastovėti kartais tenka net keletа valandų. Tikimės, kad tai – tik sunki pradžia, nesusipratimai išsispręs ir padėtis pervažiuojant sienа pagerės“, – kalbėjo S. Volkovičiūtė. Ukrainos muitininkų priekabumu skundėsi ir maršrutu nuo jo atidarymo važinėjantys vairuotojai. „Muitininkai per ilgai laiko mus pasienio zonoje. Kartais atrodo, kad jie tyčia ieško priekabių, reikalaudami tokių dokumentų, kurių mes neturime ir neprivalome turėti. Tuščiai besiaiškindami be reikalo gaištame brangų laikа, vargsta keleiviai, kelionė užsitęsia. Beje, pasitaiko, kad dėl prastovų muitinėje būna kalti ir patys keleiviai, tinkamai nesusitvarkę kelionės dokumentų“, – pasakojo UAB TOKS vairuotojas Valentinas Gavrilovas.

įsitikinti, kad Ukrainos muitininkai nelinkę juokauti, teko ir į Lvovа vykusiai mūsų šalies žurnalistų komandai. įpratę be problemų kirsti Europos Sаjungos šalių sienas, kone pirmа kartа buvome išlaipinti su bagažu patikrinimui. Laimė, muitininkai tuokart nebuvo priekabūs, kontrabandos negabenome, todėl formalumus atlikome gana greitai. šiokių tokių keblumų kilo ir pildant mums neįprastas imigrantų korteles, tačiau tikram keliauninkui visa tai – tik smulkmenos.

Lvove

Senas Vakarų Ukrainos miestas atvykėlį nustebina įspūdingu grožiu: didingas operos teatras, senosios bažnyčios bei šventyklos, turgaus aikštė, vakarietiška miesto centro architektūra – ne veltui Lvovo senamiestis įtrauktas į UNESCO paveldo sаrašа. Tiesa, viskas gerokai apleista ir šaukte šaukiasi remonto. Patys ukrainiečiai prasitaria, kad UNESCO prieš keletа metų skyrė didžiules lėšas Lvovui gražinti, tačiau tuomet jos nusėdo į nesаžiningų valdininkų kišenes, ir miesto veidas nepasikeitė.

Lvovas keliauninkus pasitinka ne tik apšiurusiais namais – čia pasijunti tarsi sugrįžęs dešimčia metų atgal. Tikra egzotika atrodo gatvėje popierinėse tūtelėse senukų pardavinėjamos saulėgrаžos (beje, išties gardžiai pakepintos – įsitikinome!), seniai mūsuose išnykę gazuoto vandens pardavimo automatai su grandinėmis prirakintomis stiklinėmis. į praeitį nukelia ir transporto priemonės: gatvėse čia tebevyrauja senieji žiguliai, moskvičiai bei zaporožiečiai.

Nekokį įspūdį palieka miesto visuomeninis transportas: senutėliai, suklypę, daugybę metų remonto nematę autobusai ir troleibusai, rodos, tuoj subyrės į šipulius. Keleivius, tiesa, jie veža gana pigiai: konduktorės nuo popierinės „rinkės“ atvyniotas ir nedailiai atplėštas bilietėlis tekainuoja 50 kapeikų (apie 25 ct). Nedaug brangiau tenka mokėti ir už važiavimа maršrutiniu mikroautobusu – vos vienа grivnа (apie 50 ct), tačiau sėsti į beprotiškai miesto gatvėmis manevruojančiа neaiškios spalvos, amžiaus ir markės transporto priemonę reikia drаsos... Baudų už eismo taisyklių pažeidimus, pasak pačių ukrainiečių, čia mokėti tiesiog nepriimta – dažniausiai su inspektoriais susitariama gatvėje.

Nepaisant kai kurių nesklandumų pasienyje, nuvykti į senа, turtingа istorijа turintį Vakarų Ukrainos miestа išties verta. Juolab kad vilniečių bendrovės TOKS siūlomas maršrutas itin patogus savaitgaliais keliauti pamėgusiems keleiviams – atvykus į Lvovа ankstų šeštadienio rytа, iš jo išvykstama tik sekmadienį vakare. Per tiek laiko galima ne tik apžiūrėti istorines vertybes, bet ir susipažinti su krašto tradicijomis, nacionaline virtuve, įsigyti suvenyrų. Kelionė nebrangi – bilietas į vienа pusę kainuoja - 110 Lt, perkant iš karto į abi puses – 200 Lt.

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (66)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Asociacijos tikslas - spręsti vežėjų problemas

Asociacijos “Linava“ XVI kongresas: pokyčiai ES rinkoje, tendencijos, asociacijos misija ir vežėjų perspektyva

Pastarųjų metų logistikos tendencijos

Alternatyvos

Problemа sprendžia ugnis…

Idėjos

25,25: nuo bandymų iki naujų logistikos sprendimų

įvairenybės

Automobilių lenktynės

Nauji modeliai

DIE GOTHAS

ILGANOSIS IVECO AUTRALIJOS TRASOMS

Naujasis VOLVO FH16 techniniu ir politiniu požiūriu

Pas kaimynus

Krovinių grobimo atvejų Europoje padaugėjo

Viršsvoris ir automobilis

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Maršrutai į rytus - perspektyvesni

Technika

TRUCK PARKING SYSTEM – vairuotojo pagalbininkas

Teisė

Teisė skelbti informacijа bei nuomonę

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos