Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

DIE GOTHAS

Liucijus Suslavičius

Gotha – nedidelis miestas rytinėje Vokietijos dalyje, pusiaukelėje tarp Erfurto ir automobilių pramonės centro Eisenacho. Dar Pirmojo pasaulinio karo metu čia buvo gaminami sunkiausieji to meto kaizerio armijos lėktuvai – bombonešiai, sugebėję nuskristi ir numesti bombas net ant Londono, ir pagarbiai vadinti „Die Gothas“ – „Gotos“! Hitlerio laikais Gothoje taip pat veikė aviacijos gamykla, todėl miestas ne kartа buvo negailestingai bombarduotas. Iki šiol žemė mieste kasinėjama atsargiai – surastos ir neutralizuotos toli gražu ne visos tada nesprogusios aviabombos.

Po karo Gothoje lėktuvų nebegamino – čia surinkinėjo važiuokles Eisenache gamintiems lengviesiems automobiliams „Wartburg“, gamino geležinkelio vagonus, kitа mašinų gamybos produkcijа. Praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio viduryje, kai dar egzistavo VDR, čia dirbo per 23 tūkstančius žmonių.

šiandien Gothoje visiškai perstatytoje ir dabar firmai „Schmitz“ priklausančioje gamykloje dirba 250 darbininkų bei 150 vadybininkų ir inžinierių. Vienai iš moderniausių savo srityje gamyklų daugiau specialistų nė nereikia – daug kа padaro moderni kompiuterių valdoma įranga. Pavyzdžiui, čia ne tik plazminiu pjovikliu iš plieno lakštų išrėžiami puspriekabių detalių ruošiniai, bet ir veikia moderniausias Europoje robotizuotas aliuminio kėbulų suvirinimo kompleksas, kurį, beje, suprojektavo tų pačių Gothos inžinieriai. Iš gamyklos cechų pas užsakovus vėl iškeliauja naujos transporto priemonės – dirbti žemės ūkyje ir statybose skirtos savivartės puspriekabės „Schmitz Cargobull“, Vokietijoje transportininkų paprastai vadinamos „Die Gothas“, tuo atskiriant jas nuo kitų panašių gaminių, puspriekabės-važiuoklės jūriniams konteineriams transportuoti.

Gamykla Gothoje siūlo užsakovams įvairaus dydžio bei konstrukcijos statybinių puspriekabių, bet jos visos turi daugybę unifikuotų mazgų, agregatų ir techninių sprendimų. Važiuoklė – triašė, su plieniniais lonžeronais ir plačiaprofilėmis viengubomis padangomis ant kiekvienos ašies. Hidraulinis kėbulo pakėlimo mechanizmas – specializuotos firmos „Hyva/Georg“ gaminys. Ji tiekia kelių skirtingų dydžių teleskopinius hidrocilindrus, tiksliai apskaičiuotus pagal keliamаjа galiа. Tai, kad lengviems kroviniams skirtų puspriekabių pakėlimo mechanizmų hidrocilindrai taip pat lengvesni, ne trūkumas, o privalumas, leidžiantis dar keliasdešimt kilogramų sumažinti transporto priemonės svorį. Visos puspriekabės komplektuojamos itališkais firmos „Cramaro“ tentais su distanciniu elektrinio suvyniojimo mechanizmo valdymu. įdomu tai, kad užsakovas gali rinktis skersai arba išilgai kėbulo suvyniojamа tentа, be to, jis gali būti vyniojamas arba ant kairiojo, arba ant dešiniojo borto – taip, kaip patogiau užsakovui. Padaryta viskas, kad mechanizmas būtų kuo lengvesnis: naujausia versija su aliuminio detalėmis lengvesnė už ankstesnį variantа 28 kilogramais. Tačiau jei esate taupus, galite pasirinkti ranka sukamа tento suvyniojimo mechanizmа – jis dar lengvesnis, o ir kainuoja pigiau. Tentų mechanizmai sukonstruoti taip, kad jie bet kokioje padėtyje nekliudo galinio borto atidarymui.

Klasikine laikoma puspriekabė SKI 24 S 7.2 SR su plieniniu kėbulu suapvalintais perėjimais nuo bortų į dugnа. Jos privalumas – tokiame kėbule biriam kroviniui nėra už ko užsikabinti, tad jis, pakėlus kėbulа, išbyra greitai ir visas. Tačiau SKI 24 SL 7.2 AK su 7,2 metro ilgio aliuminio lydinio kėbulu vertikaliais bortais yra lengvesnė.

„Schmitz“ specialistai rado puikų technologinį sprendimа, kaip patikimai sujungti skirtingа šilumos plėtimosi koeficientа turinčias plienines ir aliumines puspriekabės detales. Juk jas sukniedijus, skirtingai besiplečiančios detalės deformuosis arba „nukirps“ kniedę. Gothoje gaminamoms puspriekabėms naudojami varžtai-kniedės, turintys ties galvute dantytа „apikaklę“. Toks varžtas standžiai įpresuojamas į skylę aliuminio detalėje, o plieninė detalė turi ovalo formos skylę. Detales sujungus, uždedama ir užveržiama veržlė, taip patikimai sujungiant iš skirtingų metalų pagamintas detales. Temperatūrai svyruojant, jos gali pasislinkti viena kitos atžvilgiu be jokių pavojingų deformacijų. Plienas garantuoja svarbiausių laikančiųjų konstrukcijų tvirtumа bei ilgaamžiškumа, o aliuminio detalės bei kėbulo paneliai gerokai – net 650 kilogramų – sumažina puspriekabės svorį. Verta atkreipti dėmesį ir į tai, kad apgadintа tokiais varžtais-kniedėmis sujungtа kėbulа kur kas paprasčiau remontuoti, nei suvirintа.

Be statybinių puspriekabių, Gothoje dar gaminama žemės ūkiui skirta transporto technika. Naujausias pavyzdys – 10,5 metro ilgio triašė puspriekabė SKI 24 SL 10,5 AKR su palengvintos konstrukcijos plieniniu rėmu ir aliuminiu kėbulu. Jos ypatumas – dvivėrės galinės kėbulo durys su papildomais nedideliais liukais – dozatoriais kiekvienoje varčioje. Jų dėka galima birų krovinį, pavyzdžiui, grūdus, berti nedideliu srautu ant juostinio konvejerio arba į mažesnes talpas. O atidarius gale esančias varčias, į savivartį kėbulа kaip į paprasčiausiа tentinę puspriekabę krauti europadėklus ar nedidelius konteinerius. Kėbulа dengia sandarus tentas su jau minėtos italų firmos „Cramaro“ pagamintu suvyniojimo mechanizmu. Palyginti su plieniniu tokios pat talpos kėbulu, aliuminis sveria 300 kilogramų mažiau, vadinasi, puspriekabės keliamoji galia atitinkamai didesnė.

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (66)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Asociacijos tikslas - spręsti vežėjų problemas

Asociacijos “Linava“ XVI kongresas: pokyčiai ES rinkoje, tendencijos, asociacijos misija ir vežėjų perspektyva

Pastarųjų metų logistikos tendencijos

Alternatyvos

Problemа sprendžia ugnis…

Idėjos

25,25: nuo bandymų iki naujų logistikos sprendimų

įvairenybės

Automobilių lenktynės

Nauji modeliai

DIE GOTHAS

ILGANOSIS IVECO AUTRALIJOS TRASOMS

Naujasis VOLVO FH16 techniniu ir politiniu požiūriu

Pas kaimynus

Krovinių grobimo atvejų Europoje padaugėjo

Viršsvoris ir automobilis

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Maršrutai į rytus - perspektyvesni

Technika

TRUCK PARKING SYSTEM – vairuotojo pagalbininkas

Teisė

Teisė skelbti informacijа bei nuomonę

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos