Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

ILGANOSIS IVECO AUTRALIJOS TRASOMS

Vladimiras čechuta


Australijos ir Naujosios Zelandijos krovininių automobilių rinka šiandien išsiskiria specifiniais reikalavimais magistraliniuose pervežimuose naudojamiems sunkvežimiams, atsispindinčiais jų konstrukcijoje. Kažkada šiose toli nuo senutės Europos nutolusiose šalyse vyravo metropolijos – Didžiosios Britanijos – firmų sunkvežimiai, po Antrojo pasaulinio karo “britus“ palaipsniui (ir galutinai) išstūmė amerikietiški modeliai. Tačiau dabar palyginti neblogas pozicijas šiame regione išsikovojo kai kurios europietiškos firmos – “Volvo“, MAN, na ir sėkmingiausiai Australijoje veikiantis koncernas IVECO.

Praėjusiais metais savo filiale Australijoje IVECO pilnai išsisavino sunkiausių “Stralis“ šeimynos sunkvežimių gamybа. Mūsų šiais automobiliais ne itin nustebinsi – jų pakanka iš Lietuvos keliuose. Visgi Australijos sаlygoms mums pažįstamas IVECO gamos flagmanas buvo modifikuotas. Kabinoje atsirado padidintas miegamas skyrius su platesniu gultu ir langu ventiliacijai, į rėmа ji remiasi nauja, kur kas efektyviau slopinančia svyravimus pneumatine pakaba. Europoje kaip užsakomas agregatas siūloma automatizuota pavarų dėžė “ZF Eurotronic II“ Australijoje yra bazinės komplektacijos dalimi, vietoje IVECO konstrukcijos galinių varančiųjų tiltų montuojamas sunkesnis amerikietiškas “Meritor RT46 “markės “tandemas“, su rėmu sujungtas pneumatine irgi amerikietiška pakaba “Hendrickson Primaax PAX 460“, prie rėmo pakabinti du po 500 litrų dyzelino talpinantys cilindriniai degalų bakai. Bet variklį IVECO dabar montuoja tik “nuosavа“ – “Cursor 13“, išvystantį 550 AG/1900 aps/min. Be to, išmetimo vamzdis – vertikalus, o orа varikliui tiekia periskopinis oro filtras. Kaip ir Europoje, IVECO “Stralis“ užsakovams tiekiamas trijų modifikacijų – su “Active Space“ (plotis – 2489 mm) miegama kabina, su “Active Time“ (plotis – 2280 mm) miegama kabina bei su trumpa “Active Day“ tipo kabina. šio modelio “Stralis“ skirtas pervežimams mieste, todėl be standartinės 6x4 tipo važiuoklės galima užsisakyti “aštuonkojį“ su 8x4 tipo ilga važiuokle. Ant pastarosios itin patogu montuoti specialius kėbulus.

Tačiau “žaliojo žemyno“ transportininkų numylėtiniais ir toliau išlieka klasikiniai triašiai vilkikai su variklio skyriumi priešakyje. Australija – ne ta ankšta senoji Europa, kurios keliuose kiekvienas autotraukinio ilgio metras svarbus. Australijos dykynėse svarbiau saugumas susidūrimo atveju, ilgesnė ir todėl važiuojant daugiau komforto vairuotojui teikianti vilkiko bazė. IVECO kaip tik todėl ir užima nemažа dalį rinkos, kad savo gamoje nuo 1998 metų Australijoje siūlo pas mus Europoje nematytа kapotinį modelį “Powerstar“. Yra tik vienas panašus naujas “ilganosis“ su IVECO agregatais, egzistuojantis, deja, kol kas vieninteliame egzemplioriuje – rusiškas “Ural-6464“, sukonstruotas pagal tа patį principа kaip IVECO “Powerstar“ – ant pailgintos triašio vilkiko važiuoklės erdvi miegama kabina uždedama ne virš variklio, kaip paprastai, o nustumiama atgal. “Apnuogintas“ variklis paslepiamas po išvien su priekiniais sparnais suformuotu į priekį atverčiamu gaubtu ir automobilis įgyja “klasikines linijas“ir labai erdviа kabinа.

“Powerstar“ siūlomas su “Active Time“ arba “Active Day“ modelio atitinkamai pritaikytomis (be variklio tunelio grindyse) kabinomis. Priekinė vilkikų dalis šiek tiek primena ankstesnius kapotinius amerikietiškus “Mack Vision“, tačiau turi nepalyginamai erdvesnę ir komfortiškesnę, nei “amerikonas“ kabinа. Gaminamos keturios pagrindinės “Powerstar“ modifikacijos – magistraliniams pervežimams skirti ATN 10 (variklis Cursor 13, 405 AG) ir ATN 13 (variklis Cursor 13, 505 arba 550 AG) ir analogiški AND 10 bei AND 13, besiskiriantys trumpomis “Active day“ tipo kabinomis, skirti artimiems pervežimams. Vilkikų bazė – 3165 arba 3605 mm.

Kiti IVECO “Powerstar“ agregatai – tokie pat, kaip australiškų “Stralis“ modelių – pavarų dėžės “Eurotronic II“, varantieji tiltai “Meritor“, pakaba “Hendrickson“. Paties sunkiausio modelio -“Powerstar ATN 13“- nuosavas svoris – 7,61 tonos. Jis gali dirbti su dviem puspriekabėmis. Tada didžiausia leistina autotraukinio masė pasiekia 75 tonas. štai tokie galingi ir savotiškai gražūs IVECO gaminami koncerno Australijos filiale Dandenongo mieste…


"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (66)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Asociacijos tikslas - spręsti vežėjų problemas

Asociacijos “Linava“ XVI kongresas: pokyčiai ES rinkoje, tendencijos, asociacijos misija ir vežėjų perspektyva

Pastarųjų metų logistikos tendencijos

Alternatyvos

Problemа sprendžia ugnis…

Idėjos

25,25: nuo bandymų iki naujų logistikos sprendimų

įvairenybės

Automobilių lenktynės

Nauji modeliai

DIE GOTHAS

ILGANOSIS IVECO AUTRALIJOS TRASOMS

Naujasis VOLVO FH16 techniniu ir politiniu požiūriu

Pas kaimynus

Krovinių grobimo atvejų Europoje padaugėjo

Viršsvoris ir automobilis

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Maršrutai į rytus - perspektyvesni

Technika

TRUCK PARKING SYSTEM – vairuotojo pagalbininkas

Teisė

Teisė skelbti informacijа bei nuomonę

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos