Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Ne visos ES valstybės prisijungė prie ST sistemos

Nuo gegužės 1 d. Europoje visose pirmа kartа pradedamose eksploatuoti transporto priemonėse turi būti įrengti skaitmeniniai tachografai (ST). Visos ES valstybės turėjo iš anksto pasirengti šių naujų apskaitos ir kontrolės prietaisų sistemos įvedimui, kad galėtų užtikrinti jos funkcionavimа. Tačiau kaip informuoja Tarptautinė automobilių kelių transporto sаjunga (IRU), septynios Europos Sаjungos valstybės iki nurodyto termino nesuspėjo įteisinti Europos Parlamento ir Europos Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 savo nacionaliniais teisės aktais.

Vengrija, Slovėnija, Slovakija, Portugalija, Graikija, Kipras ir Malta nesukūrė skaitmeninių tachografų (ST) sistemos funkcionavimui reikalingos techninės ir administracinės infrastruktūros, todėl šios šalys iki šiol negali išduoti vairuotojų, įmonių ir dirbtuvių kortelių.

Sunkvežimiams – automatinė avarinių stabdžių sistemA

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC ragina sunkvežimių gamintojus ateityje serijiniu būdu montuoti automatinę avarinių stabdžių sistemа.

Pagal ADAC atliktos studijos statistikа, didžiosios dalies sunkių autoįvykių galima būtų išvengti, jeigu transporto priemonės turėtų automatinę stabdžių sistemа. Skaudžiausios eismo įvykių pasekmės užfiksuojamos, kai nestabdomi sunkvežimiai įvažiuoja į susidariusių spūsčių eilės galа, kuriame stovinčių lengvųjų automobilių keleiviams beveik nelieka šansų likti gyviems.

Kaip rodo ADAC eismo įvykių tyrimo duomenys, dažniausi sužeidimai – galvos traumos, krūtinės ir pilvo sužalojimai. Dažniausios autoįvykių priežastys – vairuotojų klaidos posūkiuose ir žiedinėse sankryžose (33 proc.), susidūrimas dėl saugaus atstumo nesilaikymo (23 proc.), per didelis greitis posūkiuose (20 proc.).

Landsbergo mieste esančio ADAC techninio centro ir šio klubo gelbėjimo tarnybos bendras projektas – pagerinti aktyvųjį ir pasyvųjį transporto priemonių saugumа, serijiniu būdu montuojant į sunkvežimius automatinę avarinių stabdžių sistemа.

Rekordiniai MAN sunkvežimių metai

MAN sunkvežimių gamintojų grupė 2005 m. savo apyvartа padidino 9 proc., ji pasiekė 7,4 mlrd. eurų.

Miuncheno sunkvežimių gamintojai pernai pasiekė geriausių rezultatų per visа veiklos istorijа. Palyginti su 2004 m. gamyba išaugo 147 mln. eurų arba 46 proc.

Sunkvežimių gamintojų prekybos apyvarta pasiekė 6,2 mlrd. eurų, t.y. padidėjo 12 proc. Iš viso pernai parduota 68 200 sunkvežimių, kurių bendroji masė didesnė nei 6 tonos. Europos rinkoje MAN teko 15,6 proc.

Autobusų ir važiuoklių gamyba sudarė 1,2 mlrd. eurų ir palyginti su 2004 m. sumažėjo 6 proc. Pernai parduota 6000 autobusų, arba 12,8 proc. mažiau, nei ankstesniais metais.

Parengė Tomas LABžENTIS

Komfortiškesni „Trafic“ furgonai

Nuo šiol „Renault“ gali pasiūlyti klientams „Trafic“ furgonus su dviguba kabina ir papildoma komforto įranga. Juose, skirtingai nei modeliuose su standartine dviguba kabina, keleivių patogumui visose sėdynėse sumontuotos reguliuojamo aukščio galvos atramos, užpakalinė sėdynių eilė – su didesniu atlenkimo kampu ir porankiais.

„Renault“ atstovai tikisi, jog komforto įranga už papildomа 800 eurų kainа labai pravers važiuojant tolimais maršrutais.

MAN visus sunkiuosius sunkvežimius pradės tiekti su pneumatiniais diskiniais Belgijos gamintojo „Wabco“ stabdžiais. Kaip informuoja Vokietijoje leidžiamas transportininkams skirtas žurnalas „Lastauto und Omnibus“, „Wabco“ stabdžių sistema nuo 2008 metų bus montuojama visuose naujausios kartos sunkaus tipo MAN sunkvežimiuose.

Parengė Tomas LABžENTIS

VANDENILIU VAROMI „FORD“

Koncernas „Ford“ kovo mėnesį Las Vegase vykusioje parodoje pristatė oro uostams skirtus ekologiškai švarius autobusus E-450 su vandeniliu varomais varikliais.

Autobusuose montuojamas V10 vidaus degimo variklis, pritaikytas dirbti vandenilio kuro elementais. Pasak gamintojų, tokia transporto priemonė visiškai neteršia aplinkos. Autobusai gali vežti 12 keleivių, vienа kartа prisipildę kuro gali nuvažiuoti 250 km.

„Ford“ – viena iš nedaugelio kompanijų, kurios diegia vandenilio naudojimo technologijas. Vidaus degimo varikliai tobulinami, pritaikomi dirbti ekologiškai švariu kuru. Be to, bendradarbiaudama su kanadiečių „Ballard“, šiuo metu „Ford“ pritaiko savo automobilių variklius dirbti vadinamaisiais „Fuel Cell“ kuro elementais. Sukurti jau trečiosios kartos vandeniliniai „Focus“ automobiliai, kurie bus pristatyti JAV šių metų rudenį.

PADANGų BūKLEI KONTROLUOTI

Vladimiras čechuta

Automobilių komponentų gamintojas „Dana Corporation“ sukūrė „Smart Vave TPMS“ pavadintа prietaisа nuolatinei oro slėgio bei temperatūros kontrolei krovininių automobilių padangose. Nuolatinė kontrolė reiškia, jog prietaisas stebi minėtus parametrus tiek automobiliui važiuojant, tiek stovint.

Ratuose sumontuoti davikliai kas 12 sekundžių tikrina slėgį ir temperatūrа ir kas 4 minutės siunčia trumpus koduotus radijo signalus į centrinį valdymo blokа. Tuo atveju, jei slėgis sumažėja 3 atmosferomis, signalas siunčiamas nedelsiant, o prietaiso valdymo blokas uždega prietaisų skydelyje raudonа avarinę lemputę.Vairuotojas reiso metu ekrane mato, koks slėgis ir kokia temperatūra kiekviename autotraukinio rate. Visi užfiksuoti duomenys įrašomi į centrinio valdymo bloko atmintį ir, jei reikia, gali būti pateikiami grafiniu pavidalu ekrane.

„Dana Corporation“ atstovai mano, kad naujų ekologinių standartų nustatymas paskatins kurti naujas išmetamų dujų valymo sistemas, kurios užims daugiau vietos ir spinduliuos į aplinkа daugiau šilumos. Savo ruožtu, tai keliais laipsniais pakels temperatūrа po automobiliu, papildomai šildys padangas, todėl oro slėgio ir temperatūros kontrolė taps neišvengiama. įtaisas „Smart Vave TPMS“ padės išvengti pirmalaikio padangų sudėvėjimo ar sugadinimo dėl netinkamo slėgio jose, taip padėdamas taupyti ne tik išlaidas padangoms, kurios tarnaus ilgiau, bet ir degalus optimalaus padangų pasipriešinimo riedėjimui dėka.

MAZ: AGREGATAI Iš KINIJOS

Sunkvežimių gamintojas MAZ susitarė su Kinijos kompanija „Shaanchi Fast Gear Co“ dėl pagal amerikiečių firmos „Eaton“ licencijа gaminamų sunkvežimių pavarų dėžių tiekimo į Baltarusijа. 23 milijonų dolerių vertės sutartis pasirašyta dvejiems metams.

Vladimiras čechuta

šiais metais Minsko automobilių gamykla planuoja nupirkti 2 tūkstančius Kinijoje pagamintų pavarų dėžių. Informuodamas apie šį svarbų kontraktа, gamybinio susivienijimo „BelavtoMAZ“ekonominių ryšių su užsieniu direktorius A. Tutubalinas sakė, jog MAZ per metus gamina 21 tūkstantį sunkvežimių. Maždaug 8 tūkstančiams iš jų reikalingos patikimos daugialaipsnės pavarų dėžės, galinčios perduoti didelį sukimo momentа. MAZ vietoje pavarų dėžių iš Jaroslavlio jau naudoja iš Vokietijos importuojamas ZF firmos pavarų dėžes, kurių gamyklai reikia maždaug 100 vienetų kas mėnesį. Tačiau sprendimas naudoti kinietiškus gaminius nėra pigesnio varianto paieška. Tokios pavarų dėžės jau treji metai naudojamos į arabų šalis eksportuojamuose mazuose, todėl ir nuspręsta iki šiol epizodinį Kinijoje gaminamų pavarų dėžių naudojimа išplėsti, juolab kad nusiskundimų dėl jų kokybės nėra. Jau artimiausiu metu „Shaanchi Fast Gear Co“ gaminiai bus montuojami į savivarčius nuo 100 iki 200 vienetų kas mėnesį. Gamykla rengiasi kinietiškas pavarų dėžes išbandyti visuose gaminamuose Minske krovininiuose automobiliuose, išskyrus penkių tonų modelius.

į Minskа atvykę Kinijos kompanijos atstovai, be sutarties dėl savo gaminių tiekimo priežiūros, pasirašė dar vienа sutartį dėl automobilių MAZ su kinietiškomis pavarų dėžėmis serviso priežiūros visoje į NVS įeinančių valstybių teritorijoje.

Kadangi šimtaprocentinis „prisirišimas“ prie tiekėjų iš užsienio prieštarauja bendrai MAZ pirkimų strategijai, ir toliau dalis sunkvežimių nuo konvejerio riedės su Rusijoje ir Baltarusijoje pagamintomis pavarų dėžėmis. Gamyklos siekis – turėti ne mažiau kaip du patikimus partnerius, galinčius aprūpinti gamyklа šiais svarbiais agregatais. Kinietiškos pavarų dėžės kaina sėkmingai konkuruoja su rusiškomis, o kokybe jas gerokai lenkia. Todėl MAZ tikisi, kad čia pagamintų sunkvežimių pirkėjai, visų pirma užsienyje, nenusivils šiuo sprendimu .

„Kapratas“ įkūrė filialus Kazachstane ir Rusijoje

Siekdama palaikyti glaudžius ryšius ir patikimai bendradarbiauti su klientais gabenant automobilius, UAB „KAPRATAS“ 2006 metais kovo mėn. atidarė savo filialа Kazachstane.

įmonė Kazachstano rinkoje dirba nuo 2003 metų. Didėjantis naujų automobilių pardavimo skaičius ir klientų pageidavimai turėjo įtakos filialo Almatoje atidarymui. Filialas aptarnaus augančiа Kazachstano Respublikos rinkа. „Kapratas Kazachstan“ direktorius Olegas šušarinas teigia, kad, būdami arčiau klientų, galės greičiau, patikimiau ir kokybiškiau juos aptarnauti.

Sprendimas atidaryti filialа Kazachstane priimtas dar pernai, matant būtinybę turėti Kazachstano Respublikoje savo darbuotojus, kurie galėtų operatyviai spręsti iškilusias problemas su pasienio, muitinės ar valstybės pareigūnais, padėtų objektyviai sureguliuoti krovinio žalas.

Kita iš priežasčių atidaryti ZAO „Kapratas Kazachstan“ yra tai, kad planuojama turėti dalį savo autovežių parko su Kazachstano valstybiniais numeriais. Tai ateityje turėtų firmai palengvinti gauti leidimus tarptautiniams vežimams.

Pastaruoju metu atidarytas ir UAB „Kapratas“ filialas Rusijos Federacijoje.

įmonė Rusijos Federacijos rinkoje dirba jau nuo 1998 metų. Rusijos filialas aptarnaus augančiа Rusijos Federacijos rinkа. Darbuotojai, būdami arčiau klientų, galės greičiau, patikimiau ir kokybiškiau juos aptarnauti.

Sprendimas atidaryti filialа Maskvoje priimtas dar pernai, atsiradus būtinybei turėti savo darbuotojus Rusijos Federacijoje, kurie galėtų operatyviai spręsti iškilusiais problemas su pasienio, muitinės ar valstybės pareigūnais, padėtų objektyviai sureguliuoti krovinio žalas.

Be to, UAB „Kapratas“ planuoja turėti dalį savo autovežių parko su Rusijos valstybiniais numeriais. Tai ateityje turėtų palengvins leidimų tarptautiniams vežimams gavimа.

UAB „Kapratas“ - privataus kapitalo automobilių logistikos įmonė, įsikūrusi 1993 m. Centrinė „Kaprato“ būstinė yra Marijampolėje.

„Kaprato“ klientų paslaugoms – daugiau nei 140 autovežių parkas, kurį sudaro firmos ir subrangovų autovežiai, gabenantys lengvuosius automobilius, traktorius, mikroautobusus, sunkvežimius ir kitas transporto priemones. įmonė taip pat siūlo krovininių automobilių remonto, sandėliavimo, draudimo, muitinės tarpininkavimo paslaugas.

Gilėjanti Italijos transporto krizė: vežėjai šaukia SOS!

Italijos transporto įmonės išsigandusios vis didėjančių kuro kainų, benzinas, o ypač dyzelinis kuras paskutiniu metu labai pabrango. Vežėjų įmonės reikalauja per savo interesų gynėjus „Fita Can“ – nacionalinę mažų ir vidutinių transporto įmonių asociacijа – kuo skubiau panaikinti pridėtinės vertės mokestį kurui, sumažinti kuro akcizo mokestį. Aukštos kuro kainos jau kelinti metai daro neigiamа įtakа transporto įmonių balansui. Nuo 2004 metų sausio iki 2006 metų gegužės per 28 mėnesius dyzelinis kuras pabrango 40,32 procento. Pilnas bakas dyzelino (600 litrų) nuo 529 eurų pabrango iki 743 – tai yra 214 eurų. Kainos kyla ir toliau. Per paskutinius keturis šių metų mėnesius nuo 2006 sausio 1 dienos iki šios dienos padidėjo dar 9,36 procento. Be to, prie išlaidų kurui, kurios sudaro apie 27 procentus visų išlaidų, reikia pridėti ir kitas išaugusias kainas. Italijos vežėjams tenka varžytis ir su kitomis tarptautinėmis transporto įmonėmis, kurių išlaidos bent 50 procentų mažesnės už Italijos vežėjų. Be to, transportavimo kainos krenta dėl kontraktų su užsakovais stygiaus.

Dar viena problema, su kuria susiduria Italijos vežėjų įmonės, – tai, kad nėra transporto sektoriaus naujų studijų. Sektorių studijos – fiskalinė kontrolės sistema, kurioje pagal įvestus duomenis numatoma, kiek uždirba tam tikro dydžio ir pajėgumo įmonė ir kiek ji turi sumokėti mokesčių. Tai yra labai ginčytina sistema, taikoma praktiškai visuose sektoriuose – tiek pramonėje, tiek komercijoje. ši vadinamoji „sektoriaus studija“ nepajėgi įtraukti tam tikrų veiksnių, pvz., padidėjusių išlaidų, savininko ligos. Maurizio Longo – „Fita Can“ generalinis sekretorius – griežtai kritikuoja ir politines partijas: paskutiniame lapkričio mėnesio susitikime su vyriausybe tik „Fita Can“ išlaikė tvirtas transporto įmonių interesams atstovaujančios asociacijos pozicijas. Deja, nebuvo pasiekta svarbesnių suisitarimų, trūksta realių veiksmų vykdant mokesčių politikа, pagal kuriа buvo numatyta neapmokestinti vairuotojų už valandа mokamo atlyginimo dalies. Nebuvo išsprestas ir kontraktų klausimas, todėl vėl bus siekiama naujų derybų su vyriausybe. Vienas iš pagrindinių klausimų – „sektoriaus studijų“ neteisingumas. Pakilus kuro kainoms šis faktas nebuvo įtrauktas ir neatsižvelgiama apmokestinant transporto įmones. Italijos transporto įmonės siekia ne paramos, o kad vyriausybė sudarytų tinkamas sаlygas jų verslui.

Eglė ZAPERECKAITė

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (66)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Asociacijos tikslas - spręsti vežėjų problemas

Asociacijos “Linava“ XVI kongresas: pokyčiai ES rinkoje, tendencijos, asociacijos misija ir vežėjų perspektyva

Pastarųjų metų logistikos tendencijos

Alternatyvos

Problemа sprendžia ugnis…

Idėjos

25,25: nuo bandymų iki naujų logistikos sprendimų

įvairenybės

Automobilių lenktynės

Nauji modeliai

DIE GOTHAS

ILGANOSIS IVECO AUTRALIJOS TRASOMS

Naujasis VOLVO FH16 techniniu ir politiniu požiūriu

Pas kaimynus

Krovinių grobimo atvejų Europoje padaugėjo

Viršsvoris ir automobilis

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Maršrutai į rytus - perspektyvesni

Technika

TRUCK PARKING SYSTEM – vairuotojo pagalbininkas

Teisė

Teisė skelbti informacijа bei nuomonę

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos