Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Griežtins atsakomybę pažeidėjams

Saugaus eismo komisija siūlo tobulinti teisės aktus, reglamentuojančius saugų eismа. Ketinama didinti baudas už šiurkščius eismo taisyklių pažeidimus.

Pasak Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininko Sauliaus Skvernelio, baudos didės ne visiems pažeidėjams – jos bus labiau diferencijuojamos. „Atsakomybė bus sugriežtinta tam tikrai pažeidėjų grupei, kuriuos pavadinčiau agresyviausiais. Jei vairuotojas pažeis taisykles keletа kartų iš eilės, jis galės būti nubaustas netgi areštu ar automobilio konfiskavimu“, – kalbėjo pareigūnas.

Pasak Susisiekimo ministerijos sekretoriaus Rimvydo Gradausko, toliau taikstytis su dabartine situacija keliuose jau darosi neįmanoma. „Laimė, kad situacija bent neblogėja taip sparčiai, kaip būdavo ankstesniais metais. šiuo metu jа galima pavadinti stabiliai bloga. Pagrindinės avarijų priežastys išlieka tos pačios: greičio viršijimas, saugos diržų ignoravimas, neatsakingumas bei neatsargumas keliuose. Ypač šiurpina avarijos, kurias pavadinčiau beprasmėmis. į jas dažniausia pakliūva jauni, taisyklių nepaisantys, taip pat neblaivūs žmonės“, – sakė R. Gradauskas.

Saugaus eismo komisijos narių nuomone, baudas reikėtų diferencijuoti pagal pažeidėjo sukeliamа grėsmę aplinkiniams. Griežčiau turėtų būti baudžiama už greičio viršijimа mieste, tuo tarpu užmiestyje į tokį patį pažeidimа galima žiūrėti atlaidžiau. Saugaus eismo komisijos narių nuomone, mieste viršijus greitį daugiau nei 50 km per valandа, iš vairuotojo turėtų būti laikinai atimtas vairuotojo pažymėjimas. Griežčiau reikėtų bausti ir asmenis, vairuojančius be vairuotojo pažymėjimo, neblaivius, apsvaigusius nuo narkotikų ar vaistų. Padarius šiuos pažeidimus, siūloma ne tik atimti vairuotojo pažymėjimа, bet ir uždrausti laikyti kvalifikacinius egzaminus teisei vairuoti transporto priemones vienerius metus.

Griežtesnius reikalavimus numatoma taikyti ir krovininių automobilių bei autobusų vairuotojams. Jų kraujyje tegalės būti 0,2 promilės alkoholio. Pasak Saugaus eismo komisijos narių, ši eismo dalyvių grupė išskirta todėl, kad jų sukeliamas pavojus keliuose aplinkiniams didžiausias.

Griežčiau turėtų būti žiūrima ir į pradedančiuosius vairuotojus. Asmenims, neturintiems dvejų metų vairavimo stažo ir šiurkščiai pažeidusiems Kelių eismo taisykles, siūloma perlaikyti kvalifikacinius vairavimo praktinį bei teorinį egzaminus. Vairuotojo pažymėjimа jauniesiems vairuotojams siūloma išduoti su bandomuoju metų laikotarpiu. Jei per tа laikа jaunuolis nepadarys šiurkščių pažeidimų, laikinas vairuotojo pažymėjimas bus pakeistas nuolatiniu. Priešingu atveju egzaminus jam teks laikyti iš naujo.

Numatoma labiau kontroliuoti ir saugos diržų naudojimа. šiuo metu diržus prisisega tik sėdintieji priekinėse sėdynėse, nors, pasak S. Skvernelio, nė kiek ne mažiau rizikuoja ir sėdintieji gale. Policija pasižadėjo rengti daugiau reidų keliuose ir tikrinti, kaip vykdomas šis Kelių eismo taisyklių reikalavimas.

Daugiau dėmesio ketinama skirti ir eismo dalyviams šviesti. Vaikai bus raginami nešioti atšvaitus, mokomi saugiai elgtis gatvėje. Mopedus siūloma leisti vairuoti tik nuo 16 metų ir turint atitinkamos kategorijos vairuotojo pažymėjimа.

įvykus eismo įvykiui, o eismo dalyviams sutarus dėl kaltumo, siūloma nekviesti į eismo įvykį policijos pareigūnų. Jeigu avarijoje nenukentėjo žmonės, o visi eismo dalyviai sutaria dėl įvykio aplinkybių ir neįtaria, jog nė vienas avarijos dalyvis nėra neblaivus ar apsvaigęs, įsitikinę, kad vairuotojai turi privalomus dokumentus, eismo įvykio dalyviai gali apie jį nepranešti policijai, tik informuoti draudimo įstaigа.

Tobulinti teisės aktus, reglamentuojančius saugų eismа, nuspręsta birželio 13-аjа Vievyje vykusiame išvažiuojamajame Saugaus eismo komisijos posėdyje, kuriame dalyvavo ir susisiekimo ministras Petras čėsna. Komisijos pasiūlymus dar turėtų svarstyti visuomeninės organizacijos, ministerijos, vėliau jiems turėtų pritarti Seimas bei Vyriausybė. Realiai pataisos turėtų įsigalioti tik šių metų rudenį.

Avarijų statistika kol kas šiurpi: per penkis šių metų mėnesius Lietuvoje įvyko 2 252 eismo įvykiai, per kuriuos 238 žmonės žuvo ir 2 821 buvo sužeisti.

Lina JAKUBAUSKIENė

„VOLVO“ NAUJOKAI

Naujieji ekologiniai standartai, įsigaliosiantys nuo šių metų spalio, privertė sunkvežimių gamintojus kurti naujus variklius. Toli gražu ne visada naujieji agregatai puikiai dera su senomis važiuoklėmis, transmisijomis. Tad ne vienas gamintojas iš didžiojo septyneto ta proga atnaujino arba sukūrė visai naujus modelius.

„Volvo“ gamybos programoje iki šiol neatnaujintas buvo tik pats mažiausias sunkvežimis FL6. Be to, pasirodė, kad nustojus gaminti tais laikais gana populiarų modelį FL7, nuoseklioje pagal bendrаjа masę sunkvežimių grandinėje tarp FL ir FM serijos automobilių atsiranda spraga. šie motyvai, ko gero, ir buvo lemiami, o pasekmės – nauji 12–26 t bendrosios masės sunkvežimiai. FL, kaip ir anksčiau, skirti distribucijai mieste, nedidelėms statybinėms konstrukcijoms montuoti bei remonto ir avarinėms brigadoms į darbo vietа gabenti. FA – regioninio transporto atstovas, o serijos sunkiausiosios modifikacijos taps statybinės technikos vienu iš pagrindinių gabentojų. Išsamiau apie naujuosius sunkvežimius skaitykite „Transporto pasaulio“ 7 numeryje, o kol kas – tik keletas abiejų modelių techninių detalių.

Abiejų serijų automobiliuose montuojami šešių cilindrų Euro 3, Euro 4 ir Euro 5 lygio 7,2 l darbo tūrio „Common Rail“ sistemos varikliai, kurių galingumas 240 AG, 280 AG ir 320 AG, o sukimo momentas 920 Nm, 1050 Nm ir 1200 Nm labai plataus 1200–1700 aps/min diapazono. Pavarų dėžės kol kas tik mechaninės 6 arba 9 laipsnių, populiarusis automatas „I-Shift“, ypač reikalingas distribucijai skirtam transportui – netolimoje ateityje. FL modelių bendroji masė 12–18 t, FA – 18–26 t. Abiejų sunkvežimių interjeras ir eksterjeras – identiški, skiriasi tik dydis ir viena kita detalė. Gamybа numatoma pradėti rugsėjį.

Kęstutis BRUZGELEVIčIUS

"Vežėjų žinios"
Birželis Nr. 12 (120)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Veteranai

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

VKTI informuoja

Naujienos

Muitinėje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams