Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Veronos deklaracija ir lietuviškos žirklės

Viktoras TAMOšIūNAS

Europos šalių transporto ministrai dar 2001-aisiais metais priėmė vadinamаjа Veronos deklaracijа, kurioje numatė iki 2010-ųjų perpus sumažinti eismo įvykiuose žuvusių žmonių skaičių. šių metų vasario mėnesį išplatintoje ES šalių ataskaitoje apie eismo įvykius matoma, kaip sekasi įgyvendinti deklaracijos nuostatas.

Nuo 2001 iki 2005 m. visose 25-iose ES šalyse eismo įvykių su sunkiomis pasekmėmis keliuose vidutiniškai sumažėjo 14 proc. Didžiausiа pažangа padarė Prancūzija, kur eismo įvykiuose žuvusių žmonių skaičius sumažėjo 32 proc. Tuo tarpu Lietuva priklauso šešių šalių grupei, kuriose avaringumo statistika dar labiau komplikavosi. Lietuvoje žuvusiųjų padaugėjo 7 proc.

Europos Komisijos pateikta statistinė informacija liudija, kad įgyvendinti Veronos deklaracijа sekasi ne visoms Bendrijos narėms, todėl per eismo įvykius kasmet vis dar žūsta maždaug 5 000 žmonių daugiau, nei teoriškai turėtų laikantis ekspertų numatytų grafikų. Pagal optimistines prognozes, 2005 m. žuvusiųjų Europos keliuose skaičius neturėjo viršyti 36 700, bet rezultatas kitoks – žuvusiųjų suskaičiuota net 41 500.

Nuo 2001 iki 2005 m. eismo įvykių ir juose sužeistų žmonių skaičius ES vidutiniškai sumažėjo 10 proc. įprastu rodikliu laikoma 92 žuvusieji vienam milijonui gyventojų. Kol kas šis rodiklis tinka Maltai (35), Didžiajai Britanijai (52), švedijai (51), Nyderlandams (50), Danijai (60) Suomijai (61), ir Vokietijai (62). Gana sparčiai padėtis gerėja Prancūzijoje, kur nuo 2001-ųjų žuvusiųjų per avarijas skaičius sumažėjo beveik trečdaliu. Situacijа blogina tik 15 proc. išaugęs motociklų avarijų aukų skaičius.

Blogiausia situacija yra Latvijoje, kur žuvusių skaičius vienam milijonui gyventojų siekia 220, arba beveik 900 vienam milijonui lengvųjų automobilių. Kaimyninėje šalyje griežtinama atsakomybė už Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Pavyzdžiui, nuo 2005 m. KET pažeidėjams skiriami baudos taškai, o neblaiviems vairuotojams atimama teisė vairuoti transporto priemones trejus metus.

Dėl eismo įvykių daugėjimo labiausiai išsiskiria Kipras, kur padaugėjo 14 proc., toliau minima Lietuva (7 proc.), Vengrija (5 proc.), čekija (4 proc.) ir Lenkija (3 proc.). šiose šalyse avaringumo statistika, o drauge ir tikimybė pakliūti į eismo nelaimę yra 3–4 kartus didesnė nei saugiausių šalių keliuose.

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (65)

"Linava" informuoja

Naujienos

NUO KONKRESO IKI KONGRESO ASOCIACIJOS „LINAVA“ VEIKLOS KRONIKA 2005-05-06–2006-05-19

Alternatyvos

NAUJIEJI EKOLOGINIAI STANDARTAI – NAUJA ARITMETIKA

įvairenybės

Padangos

Keliai

Kelininkų darbų panorama: nuo arterijų į ES rinkas iki žvyrkelių

Kriminalai

Iš automobilių grobimo 7 mln. litų pelno

Saugumu pasirūpinkime patys

Naudingi pasiūlymai

Kovai prieš vilkikų vagis – ir „BITė biz® mobilusis internetas“

Nauji modeliai

Ne visureigis, bet...

Pažintys

Savivarčių šou dolomitų karjere

Pravartu žinoti

Veronos deklaracija ir lietuviškos žirklės

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

“Linava“ – vežėjų verslo gyvybės šaltinis

Keleivinis transportas

Kiniečių ekspansijos pradžia?

TURKIšKI AUTOBUSAI – LIETUVOS RINKAI

Technika

Atnaujintos ASTROS iš Pjačenzos

Mokymas

Pagalba būsimiesiems vairuotojams

Sveikata

Kaip nugalėti topografinį kretinizma

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos