Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Pagalba būsimiesiems vairuotojams

Lina JAKUBAUSKIENė

Bebaigiantiems mokslus būsimiems vairuotojams parengtas keturias valandas trukęs seminaras. Sėkmingai išsprendusiems testus kompiuteriu moksleiviams įteikti sertifikatai.

Asociacijos „Linava“ mokymo centro bendradarbiavimas su Vilniaus techlonogijų ir verslo profesinio mokymo centru užsimezgė praėjusiais metais. „Remiame visas profesines mokyklas, rengiančias vairuotojų pamainа vežėjų įmonėms. įvertiname jų mokymo programas, aprūpiname mokomаja medžiaga, organizuojame seminarus, mokymus tiek moksleiviams, tiek pedagogams, rengiame išvykas į transporto įmones, deriname kursinių darbų temas. Būsimieji tolimųjų reisų vairuotojai profesinėse mokyklose pradėti rengti vos prieš porа metų, todėl žinių bei mokomosios medžiagos pedagogams labai trūksta“, - kalbėjo asociacijos „Linava“ mokymo centro direktorius Julius Salenekas.

Per dvejus mokymosi metus moksleiviai gauna daug naudingų teorinių žinių. Jie mokomi tiek bendrakultūrinių, tiek ir įvairių specialybės dalykų. Sudėtingiau su praktiniu būsimųjų specialistų rengimu. Pasak Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro atstovo Edmundo Brazio, tai – skaudi vieta: toli gražu ne kiekviena bendrovė sutinka mokyti būsimuosius vairuotojus, juk įmonėms tai didžiulė rizika ir atsakomybė. Tačiau ir tai, pasak E. Brazio, dar ne pati didžiausia problema: dauguma vidurinę mokyklа baigusių ir dvejus metus profesijos pasimokiusių vaikinų mokymo įstaigoje gauna tik B vairuotojo kategorijа. Tik mažesnė dalis moksleivių, kuriems besimokant sukanka 21-eri, įgyja C kategorijа.

Iš 24 įstojusių 2005-aisiais į Vilniaus profesinę mokyklа, dvejų metų mokymo kursа šių metų vasarа baigs penkiolika moksleivių. Tačiau kol kas dar negalima teigti, kad tiek jų papildys tarptautinių reisų vairuotojų gretas. Didžioji dalis turės palūkėti iki 21-erių metų, kol gaus C kategorijа, vėliau dar metus dirbti, iki pasieks išsvajotаjа CE ar D, kurios jau leidžia važiuoti sunkiasvoriais vilkikais tarptautiniais maršrutais ar vežti keleivius autobusais.

Pasibaigus seminarui, būsimiesiems vairuotojams surengtas susitikimas su galimais darbdaviais. Su moksleiviais kalbėjosi UAB „Transvelas“ komercijos direktorius Petras Jarašūnas ir transporto skyriaus vadovas Zenonas čepulis. „Mielai priimtume jus į savo gretas kad ir dabar, deja, mokyti turime teisę tik vairuotojus, jau turinčius CE kategorijа. Mūsų bendrovėje praktikа atliekantis mokinys su mokytoju važinėja tol, kol šis nusprendžia, kad besimokantysis jau gali dirbti savarankiškai. Tuomet išleidžiame jį į pirmаjį reisа,“ – apie mokymo specifikа bendrovėje pasakojo P. Jarašūnas. „Transvelo“ vadovai ragino moksleivius gerai apsispręsti, prieš renkantis tarptautinių reisų vairuotojo profesijа: šis darbas – ne tik romantika, bet ir didžiulė atsakomybė. Bendrovės vadovai teigė, kad tokio didžiulio vairuotojų trūkumo, koks yra dabar, iki šiol dar nebuvo. „Esame priversti laikyti savo automobilius garažuose, nes nėra kam juos vairuoti. Tai – milžiniški nuostoliai bendrovei, kadangi daugelis vilkikų įsigyti lizingu ir privalome už juos mokėti“, – teigė Z. čepulis. Nors profesinės mokyklos antrakursiams „Transvelo“ vadovai ir nepasiūlė konkretaus darbo, tačiau jie pabrėžė visada lauksiа teoriškai gerai parengtų profesinių mokyklų absolventų, kai šie sulauks reikiamo amžiaus ir gaus tinkamа vairuotojo kategorijа.

Pasak J. Saleneko, vairuotojų amžiaus cenzas vežėjams labai opi problema. Baigę mokslus, tačiau susiradę darbus kitur, tarptautinių maršrutų vairuotojo specialybę įgiję moksleiviai gali nebegrįžti prie įgytosios profesijos. Asociacija „Linava“ jau kreipėsi į Valstybinę kelių transporto inspekcijа prašydama sumažinti amžiaus cenzа – kad bent po Lietuvа vilkikais galėtų važinėti jaunesni nei 21-erių vairuotojai. „Iki šiol sprendimo priėmimui labiausiai priešinosi Saugaus eismo komisija. Argumentas: daugiausia avarijų padaro jauni vairuotojai. Tačiau neatsižvelgta į tai, kad į jas pakliūva daugiausia lengvaisiais automobiliais važinėjantys neblaivūs jaunuoliai. Tuo tarptu statistikos, kiek avarijų padaro jauni profesionalūs vairuotojai, nėra“, – kalbėjo J. Salenekas.

Asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus teigimu, pastaruoju metu VKTI pritarė teisės aktų pakeitimams, todėl netrukus jaunuoliai, sulaukę 18 metų amžiaus, galės įgyti C ir CE kategorijas.

Pasak Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro pedagogo Edmundo Brazio, maždaug pusė iš šiais metais laikysiančių baigiamuosius egzaminus būsimųjų vairuotojų turi tvirtа motyvacijа ir tikrai dirbs tarptautinių maršrutų vairuotojais. Neiškeisiа į kitas savosios profesijos sakėsi ir moksleiviai: „Dirbti tarptautinių reisų vairuotoju svajoju jau seniai. Ne vienas pažįstamas vairuoja vilkikа, todėl profesijos specifikа neblogai išmanau. šis darbas, mano manymu, ne tik labai įdomus, bet ir gerai apmokamas. Nors kol kas man dar tik dvidešimt ir teturiu B vairuotojo kategorijа, porа metų padirbėjęs kitur būtinai ieškosiu tolimųjų reisų vairuotojo darbo“, – kalbėjo antrojo kurso moksleivis Justas Tumėnas.

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (65)

"Linava" informuoja

Naujienos

NUO KONKRESO IKI KONGRESO ASOCIACIJOS „LINAVA“ VEIKLOS KRONIKA 2005-05-06–2006-05-19

Alternatyvos

NAUJIEJI EKOLOGINIAI STANDARTAI – NAUJA ARITMETIKA

įvairenybės

Padangos

Keliai

Kelininkų darbų panorama: nuo arterijų į ES rinkas iki žvyrkelių

Kriminalai

Iš automobilių grobimo 7 mln. litų pelno

Saugumu pasirūpinkime patys

Naudingi pasiūlymai

Kovai prieš vilkikų vagis – ir „BITė biz® mobilusis internetas“

Nauji modeliai

Ne visureigis, bet...

Pažintys

Savivarčių šou dolomitų karjere

Pravartu žinoti

Veronos deklaracija ir lietuviškos žirklės

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

“Linava“ – vežėjų verslo gyvybės šaltinis

Keleivinis transportas

Kiniečių ekspansijos pradžia?

TURKIšKI AUTOBUSAI – LIETUVOS RINKAI

Technika

Atnaujintos ASTROS iš Pjačenzos

Mokymas

Pagalba būsimiesiems vairuotojams

Sveikata

Kaip nugalėti topografinį kretinizma

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos