Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Atnaujintos ASTROS iš Pjačenzos

Vladimiras čechuta

Liucijus Suslavičius

2005 metais technikos parodoje Veronoje (Italija) debiutavo naujos kartos krovininių automobilių „Astra HD8“ šeimyna. Nedidelė, bet išlaikiusi savo vardа bei savitа dizaino stilių firma „ASTRA Veicoli Industriali“ tapo IVECO padaliniu 1986 metais. HD8 jos gamybinėje programoje pakeitė nuo 1996 metų gamintus HD7 serijos sunkiasvorius, gerai pažįstamus ne vienoje pasaulio šalyje. 2001 metais jiems pritaikė „Cursor“ tipo variklius ir modelio pavadinimas tapo HD7C, o dabar atėjo eilė ir gilesnei modernizacijai.

Naujoji HD8 šeimyna, kaip ir jos pirmtakai HD7, skirta darbui statybose bei sunkiasvorių krovinių vežimui, nedidelė dalis gaminama Italijos armijai. Kadangi pripažinti pasaulinėje rinkoje gamintojai jau senai nesivadovauja principu Ґkam reikės, tas nupirks“, o stengiasi patenkinti konkretaus pirkėjo konkrečius pageidavimus, tad ir ASTRA jau daug metų surinkinėja užsakytus automobilius tik po to, kai pirkėjas iš daugybės agregatų ir mazgų pasirenka tuos, kurie, jo manymu, geriausiai atitiks eksploatacijos sаlygas. Todėl ASTRA dar labiau praturtino savo pasiūlа, įtraukdama į katalogа naujus modelius, kurie turėtų padėti firmai iš Pjačenzos rasti daugiau pirkėjų šiame specializuotame ir, tiesа sakant, gana siaurame rinkos segmente.

Tai ne tuščios pagyros: naujos serijos sunkvežimiams siūlomos – nepatikėsite – net 57 skirtingos variklių modifikacijos, kurių galingumo diapazonas – nuo 310 iki 540 AG, pavarų dėžių grupę papildė automatinė „As-Tronic 2“, o važiuoklės su bet kokio ilgio baze gali turėti 4x2, 4x4, 6x4, 6x6, 8x6 ar 8x8 tipo transmisijа.

ASTRA konstruktorių patirtis leidžia šiai firmai gaminti turinčius geresnes specifines eksploatacines savybes sunkvežimius, tegu ir brangesnius, nei masinės gamybos, užtat garantuotai mechaniškai tvirtesnius. Teigiama, kad savivarčiai „Astra“ tarnauja po 20–25 metus! Pjačenzoje gaminami rėmai, pakaba, stabdžių sistema puikiai užsirekomendavo jau ankstesnėje šeimynoje HD7, todėl jų keisti neprireikė, tik šiek tiek modernizuoti. Kadangi visi svarbiausi pavaros ir transmisijos agregatai automobiliuose yra masinės gamybos, jiems prižiūrėti, remontuoti bei atsargines dalis tiekti problemų nebus. Tai, kaip suprantate, patrauklu astrų pirkėjams.

Vis dėlto labiausiai išsiskiria astrų dizainas. Nors dabar populiaru gamybos racionalizavimo sumetimais nedidelėmis serijomis gaminamiems sunkvežimiams adaptuoti kitų firmų masinės gamybos kabinas, firma ASTRA tradiciškai naudoja tik savas savito stiliaus ir konstrukcijos kabinas. Jų konstrukcija kitokia nei kitų IVECO sunkvežimių: ji ne suvirinta iš plieninių štampuotų detalių, o pagaminta iš stiklaplasčio elementų, pritvirtintų prie plieninių vamzdžių karkaso. Net nespecialistas atkreips dėmesį į malonias akiai suapvalintas jos formas bei didelius stiklus, ypač durelėse, kur jie dabar beveik siekia kabinos slenkstį. Todėl sumažėjo iš vairuotojo vietos neapžvelgiamas plotas prieš ir aplink sunkvežimį, o kabinoje tapo šviesiau. Visa tai galima vertinti ir kaip sunkvežimio aktyviojo saugumo padidinimа.

Sunkvežimiai „Astra“ dažniausiai dirba ten, kur daug dulkių, todėl jų dyzeliai turi būti kuo geriau apsaugoti nuo abrazyvinio jų poveikio. Konstruktoriai variklio oro paėmimo kanalа išvedė virš kabinos stogo, kur oras švaresnis nei buferio lygyje, tačiau nepaisant to, į oro įsiurbimo sistemа montuoja du efektyvius filtrus. Siekiant palengvinti jų priežiūrа, abu kairėje pusėje už kabinos esantys filtrai sumontuoti patogiame aukštyje.

Aišku, kai žiūri į naujаjа astrа, pirmiausia į akis krenta naujo dizaino kažkuo primenanti „Jeep Cherokee“ priekinė apdaila su blizgančia firmos emblema, lyg išpūsti žandai oro srautа į kabinos šonus nukreipiantys išorės apdailos elementai. Ir du ant stogo pritvirtinti blykčiojantys geltoni švyturėliai – būdingas Europoje karjeruose ir statybose eksploatuojamų sunkiųjų automobilių įrangos elementas. Kad nebūtų problemų su galinčia užkliūti už nelygumų išmetimo sistema, ji kaip amerikietiškuose sunkvežimiuose išvesta už kabinos į viršų, vamzdžio gale – ant šarnyro pritvirtintas dangtelis, juokingai šokinėjantis varikliui dirbant.

Dėl padidinto pravažumo važiuoklės kabinа teko įrengti ganėtinai aukštai, tačiau įsiropšti į jа vairuotojui nesunku – padeda patogiai išdėstyti turėklai ir paminos. Viduje – iš IVECO „Trakker“ pažįstami prietaisai, ergonomiškai išdėstyti aplink vairuotojo darbo vietа. Vidaus apdaila ir racionali, ir kartu komfortiška. Niekas neišduoda, kad sėdime ne tradicinėje plieninėje, o iš plastiko pagamintoje kabinoje. Beje, ji dar ir nerūdija!

„Astra HD8“ serijos automobiliai bei tuose pat cechuose gaminami darbui uždarose statybinėse aikštelėse skirti didžiagabaričiai karjerų savivarčiai bei didelio pravažumo dviejų sekcijų savivarčiai su šarnyriniu rėmu demonstruoja gana netikėtа šiais globalizacijos laikais mažos firmos sugebėjimа kurti automobilius, galinčius konkuruoti su didžiųjų koncernų siūlomais sunkvežimiais ir statybine technika. Net su ASTRA priglobusiu IVECO, kurio programoje – labai panašūs statybiniai savivarčiai „Trakker“…

Redakcijos prierašas

ASTRA (itališkų žodžių Anonima Sarda TRAsporti trumpinys) pavadinta firmа 1946 metais Pjačenzoje įkūrė Marijus Bertuzzis. Iš Pietų Europos išeinantys amerikiečių armijos daliniai savo buvusiose bazėse paliko daug armijos sunkvežimių. Sudėvėti, mūšiuose ir avarijose apgadinti, jie vos ne veltui buvo siūlomi norintiems. Bet tik Bertuzzis suvokė (ir sugebėjo savo idėjа įgyvendinti), kad šie laužai gali puikiai pasitarnauti sugriautos šalies atstatymui, jei būtų protingai išspręsta jų perdirbimo problema. Pasirašęs su tuometine Italijos vyriausybe sutartį, jis gavo išskirtinę teisę nemokamai perimti amerikiečių automobilius, juos ardyti, o agregatus panaudoti specialių transporto priemonių gamybai. Patikimi amerikietiškų automobilių rėmai, tiltai, pavarų dėžės buvo komponuojami su itališkais dyzeliais, savo darbo kabinomis ir kėbulais.

1955 metais firmoje prasidėjo savos konstrukcijos padidinto pravažumo savivarčių, pirmų tokių Italijoje, gamyba, o septintаjį dešimtmetį – daugiaašių automobilių surinkimas. Nuo devintojo dešimtmečio ASTRA yra IVECO padalinys, tačiau išlaiko tam tikrа savarankiškumа. Firmoje dabar dirba apie 500 darbuotojų, per metus pagaminama 1300–1500 automobilių. Italijoje sukurtas tankus ASTRA automobilių priežiūros stočių tinklas.

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (65)

"Linava" informuoja

Naujienos

NUO KONKRESO IKI KONGRESO ASOCIACIJOS „LINAVA“ VEIKLOS KRONIKA 2005-05-06–2006-05-19

Alternatyvos

NAUJIEJI EKOLOGINIAI STANDARTAI – NAUJA ARITMETIKA

įvairenybės

Padangos

Keliai

Kelininkų darbų panorama: nuo arterijų į ES rinkas iki žvyrkelių

Kriminalai

Iš automobilių grobimo 7 mln. litų pelno

Saugumu pasirūpinkime patys

Naudingi pasiūlymai

Kovai prieš vilkikų vagis – ir „BITė biz® mobilusis internetas“

Nauji modeliai

Ne visureigis, bet...

Pažintys

Savivarčių šou dolomitų karjere

Pravartu žinoti

Veronos deklaracija ir lietuviškos žirklės

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

“Linava“ – vežėjų verslo gyvybės šaltinis

Keleivinis transportas

Kiniečių ekspansijos pradžia?

TURKIšKI AUTOBUSAI – LIETUVOS RINKAI

Technika

Atnaujintos ASTROS iš Pjačenzos

Mokymas

Pagalba būsimiesiems vairuotojams

Sveikata

Kaip nugalėti topografinį kretinizma

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos