Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

TURKIšKI AUTOBUSAI – LIETUVOS RINKAI

Lina JAKUBAUSKIENė


2004-aisiais Kauno UAB „Kautra“, įsigijusi dvidešimt „Temsa Opalin“ autobusų, tapo oficialiu turkų gamintojų atstovu Lietuvoje.

„Temsa“ – didžiulis koncernas, teikiantis rinkai pačius įvariausius gaminius – nuo maisto produktų iki galingos technikos – Adanos mieste surenka keleivinio transporto priemones. Jų turkų gamintojai šiuo metu gali pasiūlyti kone visų modifikacijų – nuo miestui bei priemiesčiui skirtų mini ir midi autobusų iki įspūdingų turistinėms kelionėms skirtų triašių lainerių. Savo gimtinėje „Temsa“ užima nemenkа rinkos dalį, pagamindama apie tūkstantį didelių ir 2-3 tūkst. mini bei midi autobusų kasmet. Pastaruoju metu turkai ne juokais pasiryžo užkariauti ir Europos rinkа – bendrovės atstovybės jau yra trisdešimtyje senojo žemyno šalių. Sparčiai kuriamas ir serviso tinklas.

Technologijoms tobulinti bei įvaizdžiui kurti „Temsa“ negaili lėšų: prisiviliojus į savo gamyklas garsius vokiečių inžinierius bei dizainerius, iš esmės patobulintas gamybos procesas, autobusų kokybę užtikrina patikimi vokiečių gamybos agregatai – MAN varikliai ir ašys, ZF pavarų dėžės ir pan. Daug dėmesio skiriama saugumo sistemoms, antikoroziniam kėbulo padengimui, vairuotojų bei keleivių komforto didinimui.

Pastaruoju metu „Temsa“, greta ankstesnių ir mūsų šalies vežėjams neblogai pažįstamų „Tourmalin“, „Safari“, „Opalin 8“ bei „Diamond“, pristatė ir keletа naujų modelių – kа tik pradėtа gaminti miesto bei priemiesčių vežimams skirtа „Metropol“ bei pailgintа „Opalin 9“.

„Metropol“ – šiuo metu itin populiarios vidutinės klasės 9600 mm ilgio autobusas. Jį galima pritaikyti tiek miesto, tiek priemiesčio vežimams. Autobuse – 35 sėdimos ir 40 stovimų vietų. Jame montuojamas MAN D0834 LOH03 180 AG Euro 3 reikalavimus atitinkantis keturių cilindrų dyzelinis variklis, ZF šešių laipsnių pavarų dėžė. Autobusas – itin ekonomiškas, jame galima sumontuoti bet kokiа kliento pageidaujamа komforto įrangа. Pasak gamintojų, šis modelis – saugumo, ekonomiškumo bei komforto derinys.

Balandžio mėnesį vykusioje „Transbaltica“ parodoje UAB „Kautra“ demonstravo dar vienа „Temsa“ naujienа – „Opalin 9“. Autobuso ilgis – 8939, aukštis – 3290, plotis – 2300, atstumas tarp ašių – 4,313 mm. Apsisukimo spindulys itin mažas – tik 9,6 metro. Maksimalus greitis – 103 km/val. Salone telpa 24-39+1+1 keleivių. Garsaus vokiečių dizainerio Bobo Lee, prieš tai dirbusio koncerne „Neoplan“, sukurtas dizainas originalus bei stilingas. Autobuso puošmena – plati sidabrinė juosta, prasidedanti ties priekiniais žibintais apačioje, besidriekianti iki stogo ir tarsi įrėminanti užtamsinto stiklo vairuotojo duris. Platus, įžambiai įstatytas priekinis stiklas ne tik suteikia autobusui elegancijos, bet ir praleidžia į salonа daugiau šviesos.

Keleivių komfortui – erdvios priekinės ir galinės suspaustu oru valdomos durys. Platūs ir dideli šoniniai langai leidžia matyti pro šalį slenkančius vaizdus. Salono aukštis – 1,90, plotis – 2,3 m. Kaip standartinė salono įranga montuojamas konvektorinis šildymas, papildomas „Webasto“ arba „Eberspдcher“ šildytuvas, mikrofonas, radijo imtuvas su magnetofonu, užuolaidos, atlenkiamos keleivių sėdynės, palydovo sėdynė ir pan. Kondicionierius sumontuotas ant autobuso stogo. Kaip papildomа įrangа galima įmontuoti dvigubus šoninius stiklus, variklio stabdį, elektromagnetinį lėtintuvа „Telma“, tempomatа, šaldytuvа, vaizdo įrangа, tualetа, į šonа paslenkamas keleivių sėdynes, mini virtuvėlę, DVD grotuvа ir pan. Autobusai sertifikuoti Lietuvoje, o gamintojai jiems suteikia 24 mėnesių arba 200 tūkst. km ridai garantijа.

„Opalin 9“ varikliai gali būti dviejų modifikacijų – MAN DO834LFL (darbinis tūris – 4,58 l, 180 AG, 650 Nm/1.400 aps/min, cilindrai – 4 eilėje) bei MAN DO836 LFL (darbinis tūris – 6,87 l, 220 AG, 850 Nm/1.400 aps./min, cilindrai – 6 eilėje), Euro 3, su tiesioginio įpurškimu, turbokompresoriumi bei tarpiniu oro aušinimu. Nuo šių metų liepos „Temsa“ Europos rinkai pateiks autobusus ir su Euro 4 varikliais. Keleivių vežėjams turėtų būti patogu ir tai, kad autobuso variklis montuojamas virš priekinės ašies: tai ne tik užtikrina optimalų autobuso svorio paskirstymа, bet ir palieka daugiau vietos bagažinei – ji išsidėsčiusi per visа autobuso ilgį, talpa – 5,8 m3.

„Opalin 9“ montuojamos ZF 6 S 700 BO ar ZF 6 S 1000 BO pavarų dėžės. Priekinė pakaba – išilginės lingės su oro pagalvėmis, dvipusio veikimo amortizatoriais ir torsioniniu stabilizatoriumi, galinė – su keturiomis oro pagalvėmis, dvipusio veikimo amortizatoriais ir torsioniniu stabilizatoriumi.

Turkiškų autobusų kokybe kauniečiai jau spėjo įsitikinti. „Eksploatuojame dvidešimt „Opalin 8“ jau pusantrų metų. Kiekvienas nuvažiavo beveik po 200 tūkst. kilometrų, tad galiu drаsiai teigti, kad turkiški autobusai – kokybiški, patikimi, komfortiški bei ekonomiški. šimtui kilometrų jie tesunaudoja 17-18 litrų kuro. Apklausos rodo, kad „Temsa Opalin“ patiko ir mūsų šalies keleiviams“, - teigė UAB „Kautra“ technikos direktorius Vidas Valskis. Tuo tarpu turkiškų autobusų kaina gerokai mažesnė nei gaminamų Vakaruose. UAB „Kautra“ darbuotojai patenkinti ir sėkmingu bendradarbiavimu su „Temsa“ gamintojais. „į bet kokias mūsų pastabas ar pasiūlymus turkai reaguoja itin operatyviai, greit ir efektyviai ištaiso net menkiausius trūkumus, todėl autobusų konstrukcija tampa vis tobulesnė“, - kalbėjo V. Valskis.

UAB „Kautra“ siūlo vežėjams įsigyti įvairių modelių patikimų bei kokybiškų „Temsa“ autobusų. Bendrovės adresas:


UAB „Kautra“

A. Juozapavičiaus pr. 84, LT-45212 Kaunas

Tel. 8 37 342440, faksas 8 37 341888

El. p. office@kautra.lt

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (65)

"Linava" informuoja

Naujienos

NUO KONKRESO IKI KONGRESO ASOCIACIJOS „LINAVA“ VEIKLOS KRONIKA 2005-05-06–2006-05-19

Alternatyvos

NAUJIEJI EKOLOGINIAI STANDARTAI – NAUJA ARITMETIKA

įvairenybės

Padangos

Keliai

Kelininkų darbų panorama: nuo arterijų į ES rinkas iki žvyrkelių

Kriminalai

Iš automobilių grobimo 7 mln. litų pelno

Saugumu pasirūpinkime patys

Naudingi pasiūlymai

Kovai prieš vilkikų vagis – ir „BITė biz® mobilusis internetas“

Nauji modeliai

Ne visureigis, bet...

Pažintys

Savivarčių šou dolomitų karjere

Pravartu žinoti

Veronos deklaracija ir lietuviškos žirklės

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

“Linava“ – vežėjų verslo gyvybės šaltinis

Keleivinis transportas

Kiniečių ekspansijos pradžia?

TURKIšKI AUTOBUSAI – LIETUVOS RINKAI

Technika

Atnaujintos ASTROS iš Pjačenzos

Mokymas

Pagalba būsimiesiems vairuotojams

Sveikata

Kaip nugalėti topografinį kretinizma

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos