Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Telefono galia

Jūsų skambuti tik tada duos norimа rezultatа, jeigu jam tinkamai pasiruošite. Būti padeties šeimininku pokalbio metu - tai ne isteriškai šaukti ant pašnekovo. Sutelkite visas pastangas, kad kiekvienas skambutis pasiektų savo numatyta tikslа, nepriklausomai nuo to ar skambina jums ar jūs.

Būkite atkaklūs!

Per pokalbį pasirodykite esа tvirti, išlikite ramūs ir išlaikykite dvasinę pusiausvyrа.

Neleiskite sau pasiduoti hipnotinei pašnekovo asmenybės įtakai, pasitikėdami laikykitės savosios linijos.

Prisiminkite priežastis, paskatinusias jus griebtis šio skambučio, nepulkite į smulkmenas ir nenusiminkite, jeigu susidūrėte su šiurkštumu. Tačiau jokiu būdu neužimkite teisėjo pozicijų, tarsi būtumėte paskutinioji instancija.

Spręsdami bet kurį sunkų finansinį klausimа, įsiklausykite į sveikа nuovokа ir ieškokite dirvos kompromisams.

Nesinaudokite kategoriškais teiginiais. Visada geriau pasakyti maždaug taip: „Sutinku su jumis, jog geriau įsigyti naujų sunkvežimių lizingo būdu negu iškart sumokėti už naudotа transportа, tačiau šį kartа negalime sau to leisti…“

Niekada nepereikite į pokalbį aukštesniais tonais. Prisiminkite, kaip patys reaguojate, kai ant jūsų pradedama šaukti. Argi tuomet neatsiranda nenugalimas noras priešin

tis ir nesutikti? O juk ir kiti elgiasi taip pat.

Tylėjimas – auksas

Psichologai pripažįsta, jog mus supantis triukšmas padidėjęs. Prie jo taip esame pripratę, kad tyla, kartais, pradeda kelti vos ne paniškа baimę ir visokiais garsais bandome užpildyti tylos vakuumа. Tačiau tylėjimas – itin svarbus argumentas telefoniniame pokalbyje. Išgirdę klaidingus samprotavimus arba kažkа tokio, į kа neįmanoma atsakyti neįsiutus, padarykite pauzę. Akimirksniu pajusite, kaip sunerimo jūsų pašnekovas kitame laido gale, kaip pradėjo viskа kartoti iš naujo. Kai kurie žmonės panašiomis aplinkybėmis taip stipriai susinervina, kad išplepa tai, apie kа niekuomet neprasitartų įprastinėmis sаlygomis.

Tylėjimas kalbant telefonu padaro daug didesnį įspūdį negu tylėjimas akis į akį. Tai ypač efektyvu vedant dalykines derybas. Pasakėte savo sаlygas – ir vėl imkitės pauzės.

Psichologijos vadovėliai pateikia tokį pavyzdį. Mechanikas, perskaitęs skelbimа, jog viena transporto firma ieško jo kvalifikacijos darbuotojo, paskambino. Jam pasakė, jog reikalingas technikа išmanantis žmogus, ir jie pasiryžę mokėti 800 per mėnesį. Tuo laiku į duris kažkas paskambino, mechanikas padėjo ragelį ir nuėjo atidaryti. Darbdavys, savaip supratęs užtrukusiа pauzę, tebetęsė: „Na gerai! Tūkstantį!“. Tyla. „Tūkstantį du šimtus! Tuo momentu, kai mechanikas vėl paėmė telefono ragelį, kitame laido gale išgirdo: „Gerai, gerai. Jūs laimėjote! Tūkstantis penki šimtai per mėnesį, ir sukertam rankas!“ į tai mechanikas sureagavo akimirksniu: „Puiku!“.

Būkite paprastesni!

Jeigu norite pasiekti trokštamų rezultatų, kalbėkite paprasčiau, naudokite suprantamus ir aiškius argumentus, neperkraukite savosios kalbos faktais ir skaičiais. Nepirškite pašnekovui svetimos nuomonės ir idėjų, antraip jis galutinai susipainios ir neatskirs, kur svarbiausi, o kur – antraeiliai dalykai. Užvertę žmogų informacija, jūs ne tik apsunkinsite jo pasirinkimа, bet ir sumažinsite savųjų argumentų jėgа.

Pavyzdžiui, norite pasirašyti kontraktа su kokiu nors autoservisu, kad šis atliktų profilaktinį jūsų transporto priemonių remontа. Jums reikės:

* įsitikinti, kad šio serviso meistrai sugebės patikimai suteikti šias paslaugas;

* būti tikriems, jog darbа jie padarys ne brangiau už kitus;

* išsiaiškinti, per kiek laiko jie atliks darbа, nes reikia, kad jis būtų padarytas kuo greičiau;

* priminti meistrams, kad per profilaktinę apžiūrа iškilusias problemas jie spręstų savarankiškai ir jums nereikėtų ieškoti kitų žmonių paslaugų.

Tardamiesi su serviso vadovybe telefonu, nebijokite keliskart pakartoti to paties. Tiksliau sakant, nevenkite pavirsti „užsikertančia gramofono plokštele“. Savo pagrindinius reikalavimus kartokite tol, kol pašnekovas deramai į juos sureaguos. Tа darydami išlikite ramūs: juk visai tikėtina, kad žmogus ne itin greitas suprasti, ko iš jo norima. štai kodėl veltui nesierzinkite.

Kalbėkite… stovėdami

Norėdami suteikti savo balsui daugiau pasitikėjimo ir solidumo, kalbėkite stovėdami. Aišku, žmogus kitame laido gale jūsų nemato, tačiau patys jausitės pranašesni prieš sėdintį partnerį, ir tai suteiks balsui papildomo įtikinamumo. šito triuko dažnokai griebiasi kontroliuojančių institucijų darbuotojai, atsisėsdami į šiek tiek aukštesnę kėdę, o tikrinamus asmenis sаmoningai sodindami žemiau.

… arba sėdėdami laisvаja poza

Psichologiškai lengviau jaustis padėties šeimininku atsipalaidavus, laisvai atsirėmus į kėdės atkaltę ir leidžiant savo raumenims pailsėti. Stenkitės kvėpuoti visa krūtine, nors dauguma žmonių per pokalbį telefonu metu kažkodėl kvėpuoja negiliai. Gilus įkvėpimas, žvilgsnio sutelktumas, gera nuotaika, ir jūs pasirengę rimtam pokalbiui - suvaldyti pačias kritiškiausias situacijas, galinčias atsirasti jo eigoje.

Spręskite pirmieji

Per pokalbį stenkitės būti iniciatyvūs. Pirmieji pasiūlykite savаjį sprendimo variantа. Leiskite suprasti pašnekovui, kad visiškai nesirengiate primesti asmeninės nuomonės. Atvirkščiai, esate pasirengę išgirsti ir jo argumentus, po to kartu priimti bendrа sprendimа. Bet būkite atkaklūs siekdami sau priimtino rezultato. žmonių psichologija tokia - jiems geriau sutikti negu ginčytis.

Neabejokite

Niekada nesakykite to, kа galima būtų suprasti kaip jūsų abejonę. Kalbėkite tokiu tonu, tarsi jums reikalingas sprendimas jau pasiektas. „Taigi, - sakykite - mes padarysime taip ir taip“.

Tokioje situacijoje pašnekovas vargu ar jums paprieštaraus, ypač jeigu pokalbio eigoje jis visа laikа sutikdavo.

Skambinkite pirmi

Tas, kuris skambina pirmas, paprastai pirmas ir baigia pokalbį. Galima pabaigti pašnekesį ir paskelbiant savаjį sprendimа. šitaip jūs tarsi iš anksto nulemiate reikalo baigtį – sutaupote laiko diskusijoms, aiškiai padiktuodami savo sаlygas.

Jeigu gerai žinote, kad pašnekovas nervinasi, nesulaukdamas jūsų skambučio, užuot jam skambinę, nueikite. Tokiu atveju dažniausiai pasiduodama be mūšio. Kai kurie žmonės mėgsta bendrauti telefonu tik todėl, kad jis sukuria jų reikšmingumo iliuzijа, tuo tarpu asmeninių kontaktų metu su jais susitarti lengviau.

žodinius susitarimus

patvirtinkite

dokumentais

Suderinę kokį nors sprendimа telefonu, nedelsiant sustiprinkite jį raštu. Nelaukite, kol tai padarys kita pusė! Jei rašysite pirmieji, rašto tekstа galite sukurti tokį, kuris maksimaliai atitiktų jūsų interesus. Galima nusiųsti ir faksа: jeigu su kuo nors susitarėte žodžiu, o klientas jus paves, sunku bus įrodyti savo teisumа, neturint rankose dokumento. Nepatikėkite dokumentų rengimo partneriams: visada esama tikimybės, jog jie parengs variantа, naudingа pirmiausia jiems patiems.

Rimanto

DOVYDėNO

piešiniai

Dana KURMILAVIčIūTė

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (30)

"Linava" informuoja

Albanija

Dėl keleivinio transporto bilietų pardavimo įplaukų apskaitos

Dėl LR transporto lengvatų įstatymo

Dėl metinės PVM deklaracijos formų

Dėl profesinės kompetencijos ir žinių atnaujinimo egzaminų laikymo tvarkos

Dėl Susitarimo Interbus reglamentuojamų kelionės lapų knygos pavyzdžio pakeitimo

Ekonomikos forumas Augustave

Italija

Jungtinė Karalystė

Keleivinio transporto sekcijos posėdžio nutarimai

Lenkija

Lietuva

Linava

LINAVOS MOKYMO CENTRAS

Nauji teisės aktai

Pasitarimas Susisiekimo ministerijoje dėl neteisėtos keleivių vežimo veiklos

Prancūzija

Rusija

Serbija ir Juodkalnija

Kelionės

Svečiuose pas čekijos vežėjus

Nauji modeliai

SVEIKAS FLAGMANE!

Padangos

„Michelin“ padangų testas

Patirtis

„Dvynių“ projektas – Prancūzijos patirtis Lietuvai

Pažintys

TIKRAI MOTERIAI TARP VYRų GERAI

Psichologija

Telefono galia

Specializacija

Vilkikai velka vilkikus

Užsienyje

„Vėliavėlių“ keitimas, arba kodėl vokietijos vežėjai veržiasi į kitas šalis

Lietuvoje ir pasaulyje

DAR DU JUNGTINIAI KONTROLėS PUNKTAI

GRAIKIJOJE - APIE VISUOMENINį TRANSPORTА

įteiktas kokybės sertifikatas

Klaipėdoje - intermodalinių vežimų

Naujas „Actros“ – naujos viltys

„NORD/LB Lizingas“ automobilių parkui atnaujinti

Transporto politika

„LIETUVA – MūSų STRATEGINė PARTNERė“

Žinotina

Transporto Acquis. Kas tai? (1)

Keleivinis transportas

Tarptautiniai - pelningiausi

„SETRų“ pasirodymas šiauliuose

Vežėjo kalendorius

Nedarbo Dienos Europoje

Technika

Pamaitinti dyzelį tačiau - kaip?

Teisė

Vežėjo atsakomybės draudimas

Muziejus

Kelių „Dinozaurų“ epocha