Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Kiniečių ekspansijos pradžia?

Kortrijko (Belgija) miestelyje užgimusi kas dveji metai vykstanti didžiausia pasaulyje autobusų paroda „Busworld Europe“ sutraukia kone visus – tiek didelius, tiek mažesnius – Europos autobusų bei jų detalių ir aksesuarų gamintojus. Vis daugiau į Kortrijkа atvyksta svečių iš kitų žemynų – praėjusių metų spalį vykusioje „Busworld Europe 2005“ parodos lankytojai pirmа kartа galėjo apžiūrėti Kinijoje pagamintа autobusа.

Kiniečių autobusai tampa vis populiaresni įvairiose pasaulio šalyse. Didžiausios ne tik šioje šalyje, bet ir visoje Azijoje Tianjinio miesto autobusų gamyklos gamintojai ne juokais nusprendė užkariauti pasaulio keleivinio transporto rinkа. Pirmieji kiniečių autobusai jau iškeliavo į Jungtines Amerikos Valstijas, o iki 2006-ųjų šiaurės Amerikos keleivių vežėjai ketina įsigyti dar apie šimtа tokių transporto priemonių.

šiuos turistinius autobusus gamina didžiausias kiniečių automobilių gamintojas – firma „Zhengzhou Yutong“. Dar prieš dešimtį metų tai buvo nedidelė bevardė gamykla, o dabar „Yutong“ – garsi liukso klasės autobusų gamintoja, parduodanti keleivinio transporto priemones daugiau kaip į trisdešimtį pasaulio šalių.

1993-iaisiais bendrovėje įvyko esminės permainos – modernizuota gamyba, o 1998-aisiais gamykla pripažinta didžiausiu Azijos autobusų gamintoju.

1999-aisiais „Yutong“ gavo sertifikatа ISO 9001, o 2002-aisiais – ISO/TS 16949:2002, o 2005 metais laimėjo „Geriausio Azijos autobusų gamintojo“ titulа.

Autobusas, kuris bus eksploatuojamas JAV, specialiai pritaikytas šiaurės Amerikos rinkai. Visas procesas nuo gamybos pradžios iki atidavimo klientui užtrunka maždaug šešiolika mėnesių. Prie autobuso kūrimo daug prisidėjo koncernas MAN – kinietiškose transporto priemonėse įdiegta nemažai vokiečių gamintojų techninių sprendimų. 2002-aisiais įkurta bendra MAN bei „Zhengzhouer Yutong“ įmonė autobusams Kinijai gaminti, kurios konstruktorių biuras įsikūrė Miunchene (Vokietija).

Be to, „ZhengzhouYutong“ daug dėmesio skiria autobusų konstrukcijai tobulinti. šiam procesui finansuoti skiriama maždaug 4 proc. kompanijos apyvartinių lėšų (tiek pat, beje, skiria ir didieji autobusų gamintojų koncernai).

„Zhengzhou Yutong“ sėkmingai prekiauja ir Artimuosiuose Rytuose – kompanija jau pasirašė kontraktа pagaminti tūkstantį autobusų Iranui. Kinietiškos transporto priemonės paklausios Afrikoje. šalyse, į kurias parduoda savo gaminius, Kinija sparčiai plėtoja ir servisų tinklа.

į kinietiškus autobusus montuojamas „Cummins L 360“ 300 AG (221 kW) galingumo turbo dyzelinis variklis, atitinkantis Euro 2 reikalavimus. Pavarų dėžė – ZF S6-90, mechaninė, 6 perdavimų. Stabdžiai WABCO, būgniniai, į kuro bakus telpa 400 litrų dyzelino. Montuojamos ABS sistemos, salonas – patogus keleiviams, su kondicionieriais, garso, DVD sistemomis, klimato reguliavimo sistema. Vairuotojo patogumui – hidraulinis vairo valdymas, veidrodėlių pašildymas, elektroninis jų reguliavimas.

Gamindama autobusus, „Yutong“ naudoja garsiausių firmų agregatus: be jau minėtųjų vokiškųjų MAN, ZF, WABCO, Jungtinėse Amerikos valstijose gaminamus „Cummins“, „Eaton“, „Allison“, bei japoniškus „Nissan“, „Hino“. Tarp kiniečių naudojamų naujovių galima paminėti kėbulo fosfatinio padengimo technikа. Saugumui užtikrinti naudojama ypatinga autobusų sėdynių konstrukcija, įsigyta iš vokiečių koncerno „Vogel“. Amortizatorius, įtaisytas į sėdynės galinę dalį, avarijos metu sumažina smūgio stiprumа ir keleivis patiria mažesnes traumas. Tikslumа bei aukštа surinkimo kokybę užtikrina technika, naudojama aviacijos pramonėje. Per metus jau dabar „Yutong“ autobusai veža per 2,5 milijardo žmonių.

šiuo metu „Zhengzhou Yutong“ kasmet pagamina apie 21 tūkstančių didelių ir vidutinės klasės autobusų. Kompanija neslepia savo ambicijų: per penkerius–septynerius metus ji ketina tapti vienu iš pagrindinių žaidėjų autobusų rinkoje ir pakliūti į didžiausių pasaulio keleivinio transporto priemonių gamintojų penketukа. Kinietiškos produkcijos antplūdžio jau dabar baiminasi Rusijos autobusų gamintojai. Ko gero, yra pagrindo: Azijos gamintojų produkcija pigesnė nei rusų. Oficialusis kompanijos „Zhengzhou Yutong“ atstovas Peterburge įmonė “Srok“ pardavinėja kinų gamybos autobusus Rusijoje. čia tiekiami įvairių modifikacijų tiek turistiniai, tiek tarpmiesčio, tiek miesto tipo autobusai. Rusijos gamintojų nuomone, kinietiškų autobusų kokybė tolygi vakarietiškiems, o jų kaina ir eksploatacijos išlaidos kur kas mažesnės. Manoma, kad šioje šalyje “Yutong“ gaminiai artimiausiu metu turėtų pakeisti pavažinėtus vakarietiškų markių autobusus.

Europiečiai kol kas raminasi, kad kinų pagaminti autobusai ganėtinai primityvūs: juose beveik nėra elektroninių sistemų, jie neatitinka itin griežtų Europos Sаjungos reikalavimų ir esа labiau tinkami prastiems atsilikusių regionų keliams.

Tačiau ar ilgai taip bus?

Kortrijke pristatytojo autobuso kaina nebuvo nurodyta, bet nesunku atspėti, kad šios transporto priemonės turėtų būti gerokai pigesnės už pagamintas Vakarų Europoje. žinant, kaip sparčiai kinietiški gaminiai užkariavo pasaulį, išstūmę iš rinkos ilgas istorijas turinčias gamyklas bei įmones, didiesiems autobusų koncernams jau vertėtų pradėti rengtis būsimajai kiniečių ekspansijai...

Parengė Lina JAKUBAUSKIENė


"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (65)

"Linava" informuoja

Naujienos

NUO KONKRESO IKI KONGRESO ASOCIACIJOS „LINAVA“ VEIKLOS KRONIKA 2005-05-06–2006-05-19

Alternatyvos

NAUJIEJI EKOLOGINIAI STANDARTAI – NAUJA ARITMETIKA

įvairenybės

Padangos

Keliai

Kelininkų darbų panorama: nuo arterijų į ES rinkas iki žvyrkelių

Kriminalai

Iš automobilių grobimo 7 mln. litų pelno

Saugumu pasirūpinkime patys

Naudingi pasiūlymai

Kovai prieš vilkikų vagis – ir „BITė biz® mobilusis internetas“

Nauji modeliai

Ne visureigis, bet...

Pažintys

Savivarčių šou dolomitų karjere

Pravartu žinoti

Veronos deklaracija ir lietuviškos žirklės

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

“Linava“ – vežėjų verslo gyvybės šaltinis

Keleivinis transportas

Kiniečių ekspansijos pradžia?

TURKIšKI AUTOBUSAI – LIETUVOS RINKAI

Technika

Atnaujintos ASTROS iš Pjačenzos

Mokymas

Pagalba būsimiesiems vairuotojams

Sveikata

Kaip nugalėti topografinį kretinizma

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos