Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

NUO KONKRESO IKI KONGRESO ASOCIACIJOS „LINAVA“ VEIKLOS KRONIKA 2005-05-06–2006-05-19

GEGUžė

6 d. „Le Meridien“ viešbutyje įvyko asociacijos „Linava“ XV kongresas. Dalyvavo per 300 balsavimo teisę turinčių vežėjų įmonių atstovų. Kongrese apžvelgta kelių transporto verslo situacija, apsvarstyta asociacijos veikla ir jos perspektyvos, patvirtinta revizijos komisijos ataskaita bei 2005 m. asociacijos „Linava“ biudžetas, priimta kongreso rezoliucija. į „Linavos“ prezidiumа kongresas išrinko šiaulių regiono atstovа – UAB „Refta“ vadovа A. Grigaliūnа.

11 d. asociacija „Linava“ surengė spaudos konferencijа, kurioje asociacijos prezidentas A. Kondrusevičius ir generalinis sekretorius V. Gilys žiniasklaidos atstovus supažindino su vežėjų verslo pokyčiais Europos Sаjungoje, apibūdino asociacijos veiklos pasikeitimus ir jos perspektyvas. Asociacijos „Linava“ vadovai kritikavo Lietuvos naftos produktų mažmeninės prekybos asociacijos (LNPMPA) skleidžiamа klaidinamа informacijа apie galimas šalies vežėjų sаsajas su nelegalia prekyba degalais iš Rusijos ir Baltarusijos.

19–20 d. asociacijos „Linava“ delegacija Taline dalyvavo Tarptautinės kelių transporto sаjungos IRU surengtoje 8-oje „TransEuro“ kelių transporto konferencijoje. Joje dalyvavo beveik 500 atstovų iš 39 Europos ir Azijos šalių. Dalyviai priėmė rezoliucijа, raginančiа vyriausybines institucijas suteikti politinį prioritetа efektyviam kelių transporto skatinimui.

24 d. Lietuvoje pradėtas vykdyti Europos socialinio fondo projektas „Nuotolinis mokymasis profesinėje mokykloje – lygių galimybių užtikrinimas“. Projektа, kuriam finansinė parama skiriama iš ES struktūrinių fondų, vykdys Kėdainių profesinio rengimo centras kartu su partneriais – Utenos regioninio profesinio mokymo centru, Anykščių žemės ūkio mokykla, Daugų technologijos ir verslo mokykla, Všį Alantos technologijos ir verslo mokykla ir „Linavos“ mokymo centru.

30 d. asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius susitiko su Susisiekimo ministerijos sekretore L. Zumeriene ir aptarė šalies vežėjams rūpimus klausimus bei kitas kelių transporto aktualijas. Svarstyti svarbiausieji – kelionės leidimų į Rusijа – klausimai, aptartos vežėjų problemos Lenkijoje, Balkanų šalyse.

Birželis

2 d. įvyko asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdis, kuriame prezidiumo nariai ir asociacijos generalinis sekretorius aptarė XV vežėjų kongrese svarstytus klausimus bei diskusijų temas. šiaulių regiono atstovas A. Grigaliūnas paskirtas asociacijos Socialinių reikalų ir darbo su nariais komiteto pirmininku.

3 d. Miunchene pasibaigė paroda „Transport logistic 2005“. Kaip teigė asociacijos „Linava“ Informacijos ir IT skyriaus vadovas V. Adomaitis, „Linavos“ stende kontaktų surado apie 100 įvairių Europos šalių firmų. Lietuvos vežėjais domėjosi ne tik ekspedicinės kompanijos, bet ir aktyviai tiesioginių kontaktų su asociacijos įmonėmis ieškojo Europos gamintojai.

7 d. įsigaliojo Transporto veiklos pagrindų įstatymo pataisos, reglamentuojančios vežėjų pareigas vežant užsieniečius (ne ES piliečius) ir atsakomybę už užsieniečių vežimа be reikiamų kelionės dokumentų. Pasak Keleivinio transporto skyriaus vadovo E. Stolovickio, įstatymo pataisų rengėjai atsižvelgė į asociacijos „Linava“ siūlymus.

7 d. asociacijos „Linava“ specialistai susitiko su Vį „Regitra“ bei Eismo priežiūros tarnybos atstovais. Svarstytos galimybės supaprastinti krovininių transporto priemonių pamestų ar pavogtų valstybinių numerių keitimo procedūras.

16 d. vykusiame asociacijos „Linava“ prezidento A. Kondrusevičiaus ir Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojo J. Miškino susitikime nagrinėtos galimybės taikyti išankstinio elektroninio deklaravimo sistemа vežant krovinius į Rusijа. Sutarta, kad šis projektas yra perspektyvus ir jį toliau reikia plėtoti.

17 d. „Le Meridien Villon“ viešbutyje įvyko Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) VI suvažiavimas, kuriame dalyvavo ir asociacijos „Linava“ vadovai. Asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius išrinktas LPK viceprezidentu kitai kadencijai. Už ypatingа indėlį į šalies pramonės plėtrа ir 75-erių metų pramonininkus bei verslininkus vienijančios organizacijos jubiliejaus proga Lietuvos pramonininkų konfederacijos „Garbės aukso ženklu“ apdovanotas asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir kiti pramonės plėtrai nusipelnę asmenys.

21 d. siekdama sumažinti vežėjų veiklos rizikа bei dėl nemokių klientų patiriamus nuostolius, asociacija „Linava“ ir UAB „Infobankas“ pasirašė sutartį, kuri leidžia asociacijos nariams tapti Skolininkų administravimo sistemos dalyviais.

22–23 d. Minske vyko Lietuvos ir Baltarusijos bendros kelių transporto komisijos posėdis. Pagrindiniai derybų klausimai – leidimų kvotų tarptautiniams krovinių vežimams nustatymas bei kelių mokesčių taikymo tvarka abiejose valstybėse transporto priemonėms, vykdančioms tarptautinius krovinių ir keleivių vežimus.

29 d. asociacijos Linava“ atstovai susitiko su Rusijos transporto ministerijos bei vežėjų asociacijos ASMAP vadovais ir tarėsi dėl galimybių skirti papildomų kelionės leidimų, aptarė Kaliningrado tranzito aspektus bei išankstinio duomenų perdavimo sistemos diegimo klausimus.

30 d. asociacijos „Linava“ specialistai susitiko su Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktoriumi š. Baubliu bei pateikė vežėjų siūlymus dėl naudotojo mokesčio kontrolės, administravimo ir surinkimo tvarkos.

LIEPA

1 d. Kaune vyko asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto sekcijos posėdis. Asociacijos viceprezidentas M. Grigelis pristatė XV asociacijos „Linava“ kongreso rezoliucijos punktus, aktualius keleivinio transporto įmonėms. Vadovaudamiesi šiomis nuostatomis, sekcijos nariai numatys pagrindines veiklos kryptis bei prioritetus.

19–21 d. Vilniuje įvyko Lietuvos ir Rumunijos jungtinio kelių transporto komiteto posėdis. Lietuvos delegacijoje buvo ir asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius V. Gilys. Daugiausia dėmesio skirta tarptautinių krovinių vežimų leidimų kvotoms nustatyti, nes Lietuvos vežėjai jau sunaudojo visus Rumunijos nemokamus leidimus 2005 m. Lietuvos delegacija pasiūlė liberalizuoti krovinių vežimus atsisakant leidimų, tačiau Rumunijos delegacija pabrėžė, jog galiojanti tarpvalstybinė sutartis neleidžia to daryti.

21–22 d. Vilniuje įvyko Lietuvos ir Lenkijos bendros kelių transporto komisijos posėdis. Lietuvos delegacijoje buvo ir asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius. Derybose daugiausia dėmesio skirta krovinių vežimų į / iš trečiųjų šalių vykdymo sаlygoms ir tvarkai. Posėdyje susitarta: Lenkijos delegacija skirs papildomа leidimų kiekį krovinių vežimams į / iš trečiųjų šalių 2005 m. bei padidins šių leidimų kvotа 2006 m. Kita aktuali mūsų vežėjams problema – kelių mokesčių taikymo tvarka. Už važiavimа Lenkijos keliais krovininiais automobiliais, kurių maksimalus leistinas svoris viršija 3,5 t, yra taikomas kelių naudotojų mokestis. Be to, papildomai apmokestinamos nustatytos automagistralių A2 ir A4 atkarpos. Alternatyviais keliais pasinaudoti nėra galimybės, todėl vežėjai du kartus sumoka mokesčius už naudojimаsi Lenkijos keliais. Toks dvigubas kelių apmokestinimas prieštarauja Direktyvai 1999/62/EB, kurioje nustatyta, jog rinkliavos ir naudotojų mokesčiai negali būti taikomi tuo pačiu metu ir už tas pačias kelių atkarpas. Lenkijos delegacija atsakė, jog šiuo metu Parlamente yra svarstomi teisės aktų pakeitimai, kuriems įsigaliojus nebebus imamas papildomas mokestis už važiavimа automagistralėmis, jei yra sumokėtas naudotojo mokestis.

24 d. asociacija „Linava“ pasirašė sutartį su Ispanijos mokesčių inspekcija dėl PVM grаžinimo iš Ispanijos elektroniniu būdu. PVM iš Ispanijos sugrаžinamas per 30 dienų nuo dokumentų perdavimo Ispanijos mokesčių inspekcijai.

28–29 d. asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir generalinis sekretorius V. Gilys lankėsi Maskvoje ir susitiko su Rusijos transporto ministerijos bei vežėjų asociacijos ASMAP atstovais. Nagrinėtos tolesnės vežimų plėtros galimybės, atkreiptas dėmesys į problemas, trukdančias vežimų apimčiai didėti.

RUGPJūTIS

4 d. asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius susitiko su susisiekimo ministru P. čėsna. Susitikime A. Kondrusevičius pristatė ministrui Lietuvos vežėjams šiuo metu aktualiausias keleivinio ir krovininio kelių transporto problemas ir įteikė asociacijos specialistų parengtа pažymа su siūlomais problemų sprendimo būdais. Daugiausia buvo diskutuojama dėl asociacijos siūlymo grаžinti vežėjams dalį sumokamo akcizo už Lietuvoje įsigyjamus degalus.

24–25 d. Vilniuje vyko Lietuvos ir Kazachstano bendros kelių transporto komisijos posėdis. Pagrindiniai derybų klausimai – leidimų kvotų tarptautiniams krovinių vežimams nustatymas bei kelionės leidimų naudojimas vežant krovinius į (iš) trečiаsias šalis. Pasak asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus V. Gilio, derybos buvo nelengvos, nes Kazachijos derybininkai, siekdami pariteto skiriant kelionės leidimus, sumažino 2006 m. kelionės leidimų preliminariа kvotа iki 2 000 leidimų. Tokį savo sprendimа jie argumentavo dar ir tuo, jog padažnėjo pažeidimų naudojant trečiųjų šalių leidimus.

26 d. Gaižiūnuose (Jonavos r.) įvyko IX tolimųjų reisų vilkikų ir tarpmiestinių autobusų vairuotojų konkursas-varžybos „Visada su „Linava“. Jose dalyvavo 29 tolimųjų reisų vilkikų ir 35 tarpmiestinių autobusų vairuotojai bei 11 tolimųjų reisų vilkikų ir 12 tarpmiestinių autobusų vairuotojų komandų.

RUGSėJIS

2 d. Lietuvos ir Ukrainos bendros transporto komisijos posėdyje Lietuvai papildomai skirta 700 leidimų vežti krovinius į / iš trečiųjų šalių, iš jų 300 leidimų vežti automobilius sumokant kelių mokestį. Posėdyje susitarta, kad 2006 m. Ukraina Lietuvai skirs 5 000 universaliųjų leidimų, 900 leidimų vežti krovinius į / iš trečiųjų šalių ir 600 leidimų vežti krovinius į / iš trečiųjų šalių užmokant kelių mokestį.

20 d. asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius lankėsi asociacijos atstovybėje Maskvoje ir susitiko su Rusijos federalinės muitinės tarnybos, Rusijos transporto inspekcijos atstovais bei dalyvavo ekspeditorių sаjungos FIATA kongrese, susitiko ir aptarė vežėjų aktualijas su ASMAP (Rusija) bei Baltarusijos vežėjų asociacijų prezidentais. Susitikime su Rusijos transporto inspekcijos pareigūnais tarėsi dėl galimybių gauti papildomа dvišalių leidimų kvotа. Rusijos transporto inspekcijos atstovai priekaištavo mūsų vežėjams dėl skirtingai traktuojamos krovinių iš trečiųjų šalių vežimo tvarkos. Visi šie klausimai bus aptarti Lietuvos ir Rusijos bendros komisijos susitikime Vilniuje.

22 d. Susisiekimo ministerijoje vyko Lietuvos ir Rusijos kelių transporto komisijos posėdis, kuriame susitarta, kad Rusija Lietuvai šiems metams papildomai skirs 7 000 universaliųjų leidimų vežti krovinius į / iš Rusijos arba tranzitu per Rusijа. Sutarta, kad 2006 m. Rusija Lietuvai skirs 75 000 universaliųjų leidimų ir 2 000 leidimų vežti krovinius į / iš trečiųjų šalių. Pasak asociacijos „Linava“ atstovų, derybos buvo įtemptos, nes Rusijos priežiūros institucijos per pirmuosius šešis š. m. mėnesius užfiksavo per 2 000 kelionės leidimų naudojimo tvarkos pažeidimų, kuriuos padarė Lietuvos vežėjai. Todėl šalys iš pradžių apsikeis 35 000 universaliųjų leidimų, o likusiais – po to, kai bus atlikta pusmečio vežimų stebėsena.

27 d. Pekinas–Astana–Maskva–Ryga–Vilnius–Varšuva–Briuselis – tokiu maršrutu rugsėjo 27–spalio 17 d. nusidriekė 7,5 tūkst. km šilko kelias, kuriuo pirmа kartа keliavo Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Kazachstano bei Lenkijos vežėjų atstovai. šių šalių vežėjų asociacijos nutarė pademonstruoti kelių transporto galimybes organizuojant krovinių vežimа iš Rytų į Vakarus. Stebėti asociacijos „Linava“ ekipažo maršrutа, judėjimo greitį ir kitus parametrus realiu laiku buvo galima ir internete (www.linava.lt). Tuo pasirūpino telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ kartu su partnere UAB „Euronavigacija“. Vilkikа žygiui suteikė IVECO atstovybė Lietuvoje, o puspriekabę – UAB „Scanbalt Trailer“.

SPALIS

5 d. įvyko asociacijos „Linava“ krovininio transporto tarybos posėdis. Vežėjai, siekdami pagerinti verslo sаlygas ir remiami Lietuvos pramonininkų asociacijos, pateikė pasiūlymus Vyriausybei bei Seimui – įteisinti nuostatа kompensuoti dalį degalų akcizo toms keleivių ir krovinių gabenimo įmonėms, kurios dirba už atlygį, bei liberalizuoti kuro importo taisykles. Apsvarsčius vairuotojų stygiaus problemа, nutarta inicijuoti palankesnių sаlygų sudarymа vairuotojams iš Rusijos ir Baltarusijos įdarbinti Lietuvos transporto įmonėse, parengti teisinę bazę vairuotojo patentininko statusui įteisinti, pasinaudojant švedijos patirtimi.

6 d. asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje aptarti kelionės leidimų skirstymo ir kontrolės aspektai, narystės asociacijoje bei pasirengimo XVI „Linavos“ kongresui klausimai. Susisiekimo ministerijos ir VKTI pareigūnai paragino asociacijа imtis aktyvesnių priemonių, kad mažėtų įvairių pažeidimų skaičius vežant krovinius tarptautiniais maršrutais. Asociacija „Linava“ paprašė minėtų institucijų vadovų nuolat ir griežtai kontroliuoti užsienio vežėjus Lietuvos teritorijoje, taip sudarant vienodas konkurencijos sаlygas visoje Europos Sаjungos ekonominėje erdvėje.

12–14 d. asociacijos „Linava“ atstovai dalyvavo Budapešte vykusiuose Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) Ekonominių reikalų ir Ryšių su visuomene komitetų posėdžiuose bei Vengrijos vežėjų asociacijos asamblėjoje, skirtoje organizacijos įkūrimo 40-mečiui paminėti.

17 d. Briuselyje finišavo pirmasis krovininių automobilių žygis istorijoje Pekinas–Astana–Maskva–Ryga–Vilnius–Varšuva–Berlynas–Briuselis simboliškai pavadintas naujuoju šilko keliu (12 tūkst. km). Pasak istorinio žygio organizatorių ir dalyvių, šis projektas parodė automobilių transporto vežėjų pasirengimа vienytis, kad būtų įgyvendintas visiems naudingas tarptautinis projektas.

20–24 d. asociacijos „Linava“ mokymo centras jau penktа kartа šalies keleivių vežėjams surengė išvykа į kas dveji metai Kortrijke (Belgija) rengiamа parodа „Busworld Europe“. Delegacija iš Lietuvos taip pat apsilankė Liuksemburgo visuomeninio transporto departamente, susitiko su keleivinio transporto asociacijos FLEAA vadovais, apžiūrėjo Liuksemburgo tramvajų muziejų, lankėsi privačioje pavažinėtais autobusais prekiaujančioje įmonėje „Nick’s Enterprises“.

LAPKRITIS

3–4 d. Kišiniove vyko Lietuvos ir Moldovos bendros kelių transporto komisijos posėdis. Pagrindinis posėdžio klausimas – leidimų kvotų tarptautiniams krovinių vežimams nustatymas. šalys nustatė preliminariа kelionės leidimų kvotа 2006 metams: 600 bendrųjų kelionės leidimų ir 250 kelionės leidimų krovinių vežimui į / iš trečiųjų šalių.

4 d. ženevoje Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) Generalinėje Asamblėjoje Paulas Laeremansas (Belgija) buvo vėl išrinktas IRU prezidentu 2006–2007 m. kadencijai.
Asamblėjoje buvo išrinkti viceprezidentai bei naujas IRU prezidiumas. Baltijos šalių regionui prezidiume atstovaus estas Toivo Kuldkeppas.

9 d. asociacijos „Linava“ būstinėje surengta spaudos konferencija, kurioje žiniasklaidos atstovai buvo informuoti apie sustabdomа projektа įkurti Vilniaus regiono logistikos centrа Moluvėnuose. 2003 m. pradėtas įgyvendinti projektas sustabdomas dėl pasikeitusios Vilniaus apskrities administracijos pozicijos: numatytas žemės sklypas Moluvėnuose skirtas ne logistikos centrui, o gyvenamiesiems namams statyti.

15 d. asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje aptarti asociacijos tarybų, komitetų ir antrinių įmonių veiklos klausimai bei patvirtintas regioninių susirinkimų grafikas. Posėdyje pateikti duomenys, kad „Linavos“ serviso bendra paslaugų ir prekybos apimtis iki prezidiumo posėdžio dienos padidėjo 15 proc., palyginti su 2004 m. tuo pačiu laikotarpiu. „Linavos“ mokymo centras šiemet baigė vykdyti PHARE projektа „Kelių transporto vežėjų konkurencingumo didinimas“ ir toliau sieks gauti lėšų iš Europos Sаjungos fondų bei tęs vairuotojų rengimo ir tobulinimo programas. Prezidiumas taip pat patvirtino „Linavos“ konkurso studentams „Kelių transporto tyrimai ir plėtra“ nuostatus 2005–2006 m.

18 d. asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir generalinis sekretorius V. Gilys Maskvoje susitiko su Rusijos Transporto ministerijos bei vežėjų asociacijos ASMAP atsakingais pareigūnais ir derėjosi dėl papildomų kelionės leidimų skyrimo Lietuvos vežėjams. šiais metais mūsų vežėjams papildomai skirta 3 000 kelionės leidimų.

29 d. Vilniuje, Le Meridian Villon viešbučio konferencijų salėje asociacijos „Linava“ ir asociacijos atstovybės Rusijos Federacijoje iniciatyva įvyko konferencija „Prekių ir transporto priemonių muitinio įforminimo ypatumai, teisės aktų pažeidimai, prevencija ir atsakomybė“. Konferencijoje pranešimus skaitė ir atsakė į vežėjams aktualius klausimus, susijusius su Rusijos Federacijos muitinės ir administracinio kodeksų, kurie reglamentuoja prekių importo, eksporto, vidinio ir tarptautinio tranzito procedūras, transporto priemonių ir prekių muitinio įforminimo reikalavimus, vežėjų administracinės atsakomybės taikymo praktikа, Rusijos Federacijos muitinės, transporto, sanitarinės-epidemiologinės tarnybų pareigūnai.

Lapkričio mėn. vyko asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus regioniniai pasitarimai. Dienotvarkėje – keleivių vežėjų statistinių duomenų analizė bei dinamika, teisės aktų, reglamentuojančių keleivinį transportа, pakeitimai, einamieji klausimai.

GRUODIS

2 d. asociacija „Linava“ ir Mėsos perdirbėjų asociacija oficialiai kreipėsi į Rusijos federalinę veterinarijos ir fitosanitarijos priežiūros tarnybа (FVFPT), siūlydamos sukurti Lietuvoje FVFPT įgaliotojo atstovo institucijа. Jos tikslas – vadovaujantis Rusijos veterinarinėmis ir fitosanitarinėmis taisyklėmis vykdyti kontrolę vietoje.

6 d. asociacija „Linava“ paneigė skleidžiamа klaidingа informacijа, kad gruodžio mėnesį šalies vežėjams pritrūks kelionės leidimų į Rusijа. ši informacija neatitinka tikrovės ir jа gali skleisti netikrų (padirbtų) kelionės leidimų platintojai.

7 d. asociacija „Linava“ oficialiu raštu informavo Rusijos federalinės muitinės tarnybos vadovybę apie susidariusiа kritinę situacijа Latvijos ir Rusijos pasienio punkte Burački-Terechovo ir paprašė rasti galimybių padidinti krovininio transporto pralaidumа. Dėl padidėjusių krovinių srautų ir pailgėjusių tikrinimo procedūrų vilkikų eilės siekia 10–12 km. Laukdami muitinės patikrinimo, vairuotojai priversti sugaišti nuo 5 iki 14 parų.

9 d. asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir „Linavos“ atstovybės Maskvoje vadovas R. Budrevičius atstovavo vežėjams Lietuvos verslo misijoje Pskove. Asociacijos atstovams pavyko susitikti su Pskovo muitinės vadovu bei Sebežo muitinės viršininku ir aptarti galimybes dėl geresnio krovininio transporto pralaidumo Rusijos pasienio punktuose, o ypač pasienio punkte Burački. Sebežo muitinės viršininkas pabrėžė, kad Burački posto pralaidumas išnaudojamas maksimaliai (iki 450 automobilių per parа). Vienintelė galimybė pagerinti posto pralaidumа – naudotis išankstiniu elektroniniu prekių deklaravimu.

15 d. asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje aptartas pasirengimas krovininio transporto regioniniams pasitarimams, narystės asociacijoje klausimai bei kelionės leidimų išdavimo 2006 m. aktualijos. Asociacijos viceprezidentas M. Grigelis pristatė jau vykusių keleivinio transporto regioninių susirinkimų medžiagа. VKTI atstovai pažymėjo, kad „Linavos“ prašymu suaktyvinus užsienio šalių kelionės leidimų kontrolę, sulaukta teigiamų rezultatų: šių metų pabaigoje Rusija paprašė Lietuvos skirti papildomų leidimų.

16 d. Devintа kartа Lietuvos pramonininkų konfederacijos organizuotame konkurse „Lietuvos metų gaminys-2005“ transporto paslaugų srityje aukso medaliu įvertintas logistinis projektas „šilko kelias“, kurį pristatė asociacija „Linava“. šioje srityje į apdovanojimus pretendavo septynios bendrovės. Lietuvos Respublikos Prezidentas V. Adamkus šį apdovanojimа įteikė asociacijos prezidentui A. Kondrusevičiui.

23 d. asociacijos „Linava“ Krovininio transporto tarybos (KTT) posėdyje Migracijos departamento atstovai pristatė trečiųjų šalių vairuotojų įdarbinimo Lietuvoje tvarkа bei galimybes pagreitinti šias procedūras. Posėdyje taip pat aptarta kelionės leidimų išdavimo tvarka 2006 m. bei KTT priimtų nutarimų vykdymo ir kiti klausimai.

2006 m.

SAUSIS

4 d. asociacija „Linava“ kreipėsi į Konkurencijos tarybа dėl susidariusios situacijos transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo rinkoje bei paprašė atlikti tyrimа. Asociacijos vežėjams kelia susirūpinimа tai, jog 2005 m. pabaigoje šios draudimo rūšies kaina padidėjo iš karto visose šalies draudimo bendrovėse. „Linavos“ narių pateikti duomenys rodo, kad transporto priemonių junginio privalomojo civilinės atsakomybės draudimo metinio poliso kaina 2005 m. vasarį buvo 2 000–2 500 Lt, o šiuo metu ji siekia 3 500–4 000 Lt.

18 d. LR Seimo Ekonomikos komitete buvo svarstomas Susisiekimo ministerijos pateiktas LR Administracinių teisės pažeidimų kodekso 1424 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas. Svarstyme dalyvavo ir asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretorius A. Baranauskas bei asociacijai atstovaujantis advokatas J.Usonis. Susisiekimo ministerijos pateiktame projekte siūloma pagal ATPK 1424 straipsnį už krovinių vežimа kelių transporto priemonėmis tarptautiniais maršrutais be kelionės leidimo, su neatitinkančiu važiavimo pobūdžio ar neužpildytu leidimu bausti vairuotojus nuo 500 iki 1 500 Lt ir įmonių vadovus nuo 2 000 iki 3 000 Lt. „Linavos“ atstovai prašė komiteto numatyti fiksuotа maksimaliа sankcijа – 3 000 Lt, nes šį pažeidimа užsienio vežėjai dažniausiai daro tyčia, tuo pažeisdami sаžiningos konkurencijos principа bei leidimų skirstymo pariteto principа. Tačiau komiteto nariai nusprendė iš esmės pritarti Susisiekimo ministerijos pateiktam projekto variantui. Asociacija „Linava“ savo siūlymа – numatyti maksimaliа fiksuotа 3 000 Lt baudа už ATPK 1424 straipsnio pažeidimа – nutarė teikti LR Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui.

20 d. asociacija „Linava“ dar kartа kreipėsi į LR susisiekimo ministerijа prašydama paaiškinti, ar iki 2006 m. gegužės mėn. Lietuvos vežėjams visose Europos Sаjungos šalyse narėse nebus taikomos sankcijos, jei keleivių ir krovinių vežimai bus vykdomi po 2006 m. sausio 1 d. registruotomis naujomis transporto priemonėmis, kuriose nesumontuoti skaitmeniniai tachografai.

25 d. asociacija „Linava“, siekdama palengvinti Lietuvos vežėjų krovinių gabenimа, pradėjo derybas su Rusijos Federacijos transporto ministerija ir Tarptautiniu transporto centru dėl specialiųjų leidimų sunkiasvorių ir negabaritinių krovinių gabenimui Rusijoje išdavimo Lietuvoje.

25 d. asociacija „Linava“ kreipėsi į Susisiekimo ministerijа, kad ji atsižvelgtų į Lietuvos vežėjų susirūpinimа bei argumentus ir nepritartų projektui, kuris numato nuo 2006 m. įvesti privalomа transporto priemonių kontūrų žymėjimа šviesа atspindinčia plėvele. Pasak „Linavos“ transporto politikos ir informacijos sekretoriaus A. Baranausko, asociacija tokiam sprendimui kategoriškai nepritaria ir siūlo svarstyti šį klausimа po Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) ir Europos Komisijos atliktos studijos, kurioje bus išanalizuotos sunkvežimių avaringumo priežastys įvairiose Europos šalyse. Studija bus baigta 2006 m. viduryje.

27 d. Briuselyje vyko IRU Socialinių reikalų komisijos posėdis, kuriame dalyvavo asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretorius A. Baranauskas bei Krovininio transporto skyriaus vadovas G. Ramaslauskas. šiame posėdyje svarbiausi nagrinėti klausimai – vairuotojų darbo ir poilsio laikа nustatančio reglamento pakeitimas ir skaitmeninių tachografų diegimo eiga Europos Sаjungos valstybėse bei šių tachografų naudojimas ne Europos Sаjungos šalyse. Asociacijos „Linava“ atstovai buvo susitikę su Lietuvos transporto atašė Europos Sаjungoje R. Briedyte ir aptarė skaitmeninių tachografų įdiegimo problemas bei kitus aktualius transporto sektoriaus klausimus

30 d. „Linavos“ TIR departamento Kontrolės ir priežiūros skyriaus vadovas V. Vėželis dalyvavo IRU Muitinės reikalų komisijos (MRK) posėdyje ženevoje. MRK informavo, kad 2005 m. buvo išduota 3,3 mln. TIR knygelių, o pagrindine vežimų kryptimi tampa Rytai. Konstatuota, jog numatoma plėsti TIR sistemos funkcionavimа Azijos kryptimi – į Kinijа, Tailandа ir kitas šalis.

Sausio pabaigoje grupė asociacijos „Linava“ narių – keleivių vežėjų vadovų ir specialistų – savaitę Vokietijos žemutinės Saksonijos Celės mieste dalyvavo žemutinės Saksonijos vadybos akademijos rengiamuose mokymo kursuose „Keleivinio transporto įmonių vadyba“.

Sausio 31–vasario 3 d. TIR departamento direktorius H. Giedrys ir TIR departamento specialistė A. Statkevičienė dalyvavo Jungtinių Tautų EEK Kelių transporto komiteto darbo grupės muitinės klausimams, susijusiems su transportu (WP.30), 112-oje sesijoje. Vienas iš svarbiausių klausimų, gvildentų šiame posėdyje – TIR Konvencijos revizijos III etapas, kuris iš esmės apima TIR sistemos kompiuterizavimo procesus arba eTIR projekto įgyvendinimа. VASARIS

9 d. LR susisiekimo ministerija, atsakydama į asociacijos „Linava“ raštа dėl skaitmeninių tachografų įrengimo, informavo, kad Europos Parlamentas pritarė reglamentui dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančių Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EEB) Nr. 2315/98 bei panaikinančių reglamentа Nr. 3820/85.

9 d. asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje buvo patikslintas ir patvirtintas vežėjų regioninių susirinkimų grafikas bei aptarti narystės asociacijoje klausimai. Nutarta, jog šiemet vežėjų regioniniai susirinkimai vyks kovа–balandį.

10 d. asociacijos „Linava“ vadovai Susisiekimo ministerijoje susitiko su ministru P. čėsna, sekretoriumi R. Gradausku ir KKTD direktoriumi š. Baubliu. Svarbiausieji svarstyti klausimai – užsienio šalių vežėjų kontrolė, vairuotojų rengimo ir jų įdarbinimo iš trečiųjų šalių svarba, krovinių gabenimo tarp Lenkijos ir Lietuvos su Europos Bendrijos leidimais, kai krovinio gavėjas yra trečiosios šalies ūkio subjektas, problema bei tranzito infrastruktūros plėtra Lietuvoje. Taip pat nesureguliuotas eismo apribojimų taikymas savaitgaliais ir švenčių dienomis lietuviškiems krovininiams automobiliams Lenkijoje. Aptartos ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvų, taikomų įsigyjamiems naudotiems autobusams, suvienodinimo galimybės. Pasiūlyta dar kartа teikti Seimui ATPK 142 str. pakeitimo pataisas, kurios numato didesnes baudas už važiavimo be bilieto.

11 d. Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje vyko pasitarimas dėl 2003 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir tarybos direktyvos 2003/59/EB dėl tam tikrų kelių transporto priemonių kroviniams ir keleiviams vežti vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir periodinio mokymo reikalavimų įgyvendinimo Lietuvoje. Pasitarime dalyvavo asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius, Informacijos skyriaus vadovas V. Adomaitis ir Všį „Linavos“ mokymo centras direktorius J. Salenekas.

14 d. asociacijos „Linava“ Krovininio transporto tarybos posėdyje pagrindinis svarstytas klausimas – galimybės supaprastinti trečiųjų šalių vairuotojų įdarbinimo Lietuvoje procedūras. Diskusijoje dalyvavo Užsienio reikalų ministerijos, Migracijos departamento, Lietuvos darbo biržos atstovai, Krovininio transporto tarybos nariai, asociacijos „Linava“ sekretoriato darbuotojai. Viena iš išeičių spręsti žmogiškųjų išteklių trūkumo problemа – trečiųjų šalių vairuotojų įdarbinimas. Diskusijos dalyviai pritarė sprendimui kreiptis į Vyriausybę ir siūlyti pasirašyti dvišalius tarpvalstybinius susitarimus su Rusija, Baltarusija, Ukraina. Tai leistų palankiau sureguliuoti trečiųjų šalių piliečių darbo ir buvimo Lietuvoje klausimus. Taip pat nutarta svarstyti galimybę leisti trečiųjų šalių vairuotojams, turintiems darbo biržos išduotа leidimа dirbti Lietuvoje, įsidarbinti su daugkartine „D“ tipo viza, nereikalaujant gauti leidimo laikinai gyventi mūsų šalyje.

15 d. Susisiekimo ministerijoje įvyko pasitarimas, kuriame nagrinėtas Lenkijos pareigūnų vienašališkas sprendimas visiškai uždrausti krovininių transporto priemonių eismа per Lazdijų–Aradninkų pasienio kontrolės punktа. Asociacijai „Linava“ atstovavo Transporto politikos ir informacijos sekretorius A. Baranauskas ir vyresnysis specialistas V. Kazlauskas.

21–24 d. Briuselyje vyko Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) renginiai, kuriuose dalyvavo asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretorius A. Baranauskas bei Krovininio transporto skyriaus vadovas G. Ramaslauskas. IRU Krovininio transporto ryšių komiteto (CLTM) posėdyje dalyvavo 27 vežėjų asociacijų atstovai. Pristatyta studija apie pasikeitimus ES krovininio transporto rinkoje. Pažymėta, jog naujųjų ES šalių krovininio kelių transporto įmonių vidutinis pelningumas siekia 1,2 proc., o senųjų ES šalių – tik 0,6 proc. ES šalyse vyrauja smulkios transporto įmonės, 34 proc. įmonių turi tik po 1 automobilį, o 51 proc. – nuo 2 iki 10. Posėdyje svarstyti ir kiti aktualiausi šio meto klausimai: naujos darbo ir poilsio laiko taisyklės, skaitmeninių tachografų įvedimas, automobilių parko atnaujinimas. Asociacijos „Linava“ atstovai buvo susitikę su Lietuvos transporto atašė ES Rimante Briedyte ir aptarė aktualiausias šiuo metu kelių transporto problemas ES bei galimus jų sprendimo būdus.

27 d. „Linavos“ mokymo centre asociacijos „Linava“ iniciatyva tarpininkaujant Muitinės departamentui prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos organizuotas seminaras „Prekių ir transporto priemonių muitinio įforminimo ypatumai, teisės aktų pažeidimai, prevencija ir atsakomybė, išankstinis prekių elektroninis deklaravimas “. Jame pranešimus skaitė Baltarusijos valstybinio muitinės komiteto pareigūnai ir antrinės įmonės „Beltamožservis“ darbuotojai.

KOVAS

2 d. asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje aptartos vežėjų regioniniuose susirinkimuose iškeltos problemos, svarstytos prezidiumo narių apskaitos bei narystės asociacijoje klausimai. šiuo metu asociacijoje yra 1 145 įmonių, kurios turi 2 600 autobusų ir apie 14 000 tarptautinių krovinių vežimui skirtų transporto priemonių. Daugiausia asociacijai priklausančių vežėjų yra Vilniaus regione – 30 proc., Kauno regione – 18 proc., Klaipėdos – 16 proc., šiaulių – 13 proc., Panevėžio – 12 proc. ir Alytaus – 11 proc.

2 d. asociacijos „Linava“ vadovybė ir Darbo su nariais ir socialinių klausimų komiteto nariai susitiko su l. e. p. Lietuvos profesinės sаjungos „Solidarumas“ prezidentu J. Petraška ir aptarė žmogiškųjų išteklių transporto sektoriuje stygiaus klausimus bei galimybes kartu spręsti šiа

problemа. Taip pat svarstyti saugos ir sveikatos darbe, atsakomybės už darbo drausmės pažeidimus bei darbo apmokėjimo klausimai, pasikeista nuomonėmis dėl neturtinės žalos atlyginimo keleiviniame transporte problemų.

3 d. asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto tarybos pasitarime asociacijos viceprezidentas M. Grigelis pristatė vasario 7-аjа vykusio asociacijos „Linava“ vadovų susitikimo su susisiekimo ministru P. čėsna rezultatus. A. Kondrusevičius kalbėjo apie lėšų, gaunamų iš Europos Sаjungos fondų, panaudojimo galimybes visuomeniniam transportui. Lėšų nebus skiriama, tačiau jas galima panaudoti infrastruktūros plėtrai, gamtosauginiams projektams. Keleivių vežėjai piktinosi draudimo kompanijų darbu. Kol draudikai patys rengia įstatymus, nustato draudimo kainas bei patys save prižiūri, kenčia vairuotojai bei transporto įmonių savininkai. E. Stolovickis apžvelgė pastaruoju metu Keleivinio transporto skyriaus nuveiktus darbus.

6-7 d. Vilniuje vyko VKTI ir Lenkijos vyriausiosios kelių transporto inspekcijos delegacijų susitikimas, kuriame dalyvavo ir asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius bei transporto politikos ir informacijos sekretorius A. Baranauskas. Aptarti kelių transporto kontrolės procedūrų suderinimo klausimai, pasikeista informacija apie skaitmeninių tachografų sistemos diegimа bei kelionės leidimų vežant krovinius į (iš) trečiаsias šalis panaudojimo metodikos suvienodinimа. šalys pritarė „Linavos“ siūlymui klausimа dėl visiško vežimų į trečiаsias šalis liberalizavimo, kaip jau yra susitarta su 8 ES valstybėmis, arba bent dėl dalinio liberalizavimo, kai trečiųjų šalių leidimų nereikia, jei krovinys gabenamas per transporto priemonės registracijos šalį, spręsti Lietuvos ir Lenkijos komisijos posėdyje.

14–18 d. Dubajuje (JAE) vyko 30-asis Pasaulinis IRU kongresas, kuriame dalyvavo 1 500 transporto kompanijų vadovų ir vyriausybių valdininkų iš 70 pasaulio šalių, taip pat ir iš Lietuvos. Bendras šio kongreso leitmotyvas – auganti automobilių transporto įtaka pasaulio ekonomikai. Kongrese pristatytas kompanijos TRANSCARE tyrimas, kuris parodė, jog tik paslaugų kokybės gerinimas, o ne tarifų didinimas, leis geležinkelių transportui konkuruoti rinkoje. Kongresas priėmė ir pasirašė deklaracijа, kuri kviečia vyriausybes pripažinti, kad automobilių transportas tapo svarbiausia gamybos priemone visose ekonomikose ir yra teikiantis aukštos kokybės paslaugas savo klientams bei visiems vartotojams.

17 d. asociacija „Linava“ pasiūlė į finansų ministro įsakymu sudarytos grupės „Transporto tinklas“ veiksmų programа įtraukti penkias šalies ūkiui svarbias priemones, kurios būtų finansuojamos iš 2007–2013 m. ES struktūrinių lėšų: vairuotojų rengimas, logistikos centrų steigimas bei eismo saugumo centrų steigimas, viešojo naudojimo keleivinio kelių transporto priemonių atnaujinimas, viešojo transporto infrastruktūros gerinimas.

20–23 d. Maskvoje vykusioje parodoje „TransRusija 2006“ asociacija „Linava“ bendrame Lietuvos stende pristatė savo paslaugas bei veiklos galimybes. Stendа aplankė per 250 lankytojų, o per 30 Lietuvos kelių transporto įmonių užmezgė dalykinius kontaktus. Parodos renginiuose dalyvavę vežėjai pažymėjo, kad šiemetinė paroda buvo daug profesionalesnė tiek organizacine, tiek lankomumo prasme. Vežėjams surengti du seminarai. Viename iš jų Rusijos transporto inspekcijos vadovai diskutavo su Lietuvos vežėjais apie trečiųjų šalių kelionės leidimų naudojimo metodikos skirtumus, apie leidimų vežti negabaritinius ir sunkiasvorius krovinius gavimo problemas bei kitais klausimais. Apie Rusijos, kaip prekybos partnerio, svarbа Lietuvai kalbėjo ir asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius. Jis susitiko su Rusijos vežėjų asociacijos ASMAP vadovybe ir derino tolesnio bendradarbiavimo aspektus bei aptarė 2006 m. keliones leidimų klausimus. „Linavos“ prezidentas taip pat dalyvavo susitikime IRU atstovybėje, kurioje svarstyti projekto „šilko kelias“ ateities planai.

23–24 d. Taline vyko Estijos, Latvijos ir Lietuvos kelių transporto ekspertų posėdis, kuriame dalyvavo transporto ministerijų, kontrolės tarnybų ir vežėjų asociacijų atstovai. Lietuvos delegacijoje buvo ir asociacijos „Linava“ Krovininio transporto skyriaus vadovas G. Ramaslauskas. Daug dėmesio skirta būsimam kabotažo liberalizavimui su Europos Sаjungos valstybėmis. Visų Baltijos valstybių vežėjų asociacijų atstovai kėlė profesionalių vairuotojų trūkumo problemа. Pasikeista nuomonėmis dėl galimų šios problemos sprendimo kelių. Lietuvos iniciatyva nagrinėtos problemos, kylančios vežėjams Latvijos bei Rusijos pasienio postuose dėl transporto priemonių svėrimo ir greitai gendančius produktus gabenančių transporto priemonių vykimo per sienа tvarkos. Svarstant klausimа dėl galimybės įteisinti „modulinės koncepcijos“ (25,25 m ilgio) transporto priemonių eismа, visų trijų valstybių atstovai konstatavo, jog Baltijos šalių kelių infrastruktūra nėra pritaikyta tokių transporto priemonių eismui ir jos artimiausiu metu nebus įteisintos.

Kovo 28 d.–balandžio 12 d. asociacija „Linava“ visuose regionuose organizavo ataskaitinius-rinkiminius vežėjų susirinkimus, kuriuose dalyvavo asociacijos „Linava“ vadovai, Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento, VKTI ir Muitinės departamento atstovai. Regionams atstovaujantys prezidiumo nariai pateikė išsamius statistinius rodiklius, informacijа apie bendrа asociacijos prezidiumo ir savo veiklа konkrečiame regione bei darbo ataskaitа komitetuose kuruotais klausimais. Keliant kandidatais į asociacijos „Linava“ prezidento postа, vežėjai visuose regionuose absoliučia balsų dauguma pasisakė už dabartinio asociacijos prezidento A. Kondrusevičiaus kandidatūrа. Kandidatais į prezidiumo narius regionuose išrinkti: Panevėžio regione – K. Leipus (UAB „Greitinga“) J. Misiūnas (UAB „Ignolita“); Kauno regione – A. Kačinskas (UAB „Arčia“) , K. šarkauskas (UAB „Lenkeris “), V. Vaičiūnas (Valento Vaičiūno įmonė) ir R. Lekečinskas (UAB „Samsonas); Klaipėdos regione – R. Stropus (AB „Klaipėdos autotransportas“), M. Pukinskas (UAB „Baltijos Transekspedicija“); šiaulių regione – A. Grigaliūnas (UAB „Refta“); Alytaus regione – V. Smaidžiūnas (UAB „Aiginta“), L. Palaikis (UAB „Sleta“); Vilniaus regione – J. Grybauskas, I. Ostrovskis, B. Malinauskas (UAB „Kalchas“), M. Mečkovskis, M. Atroškevičius (UAB „Mečys“) ir A. Kumelienė (UAB „Dejusta“). Kandidatais į Revizijos komisijа išrinkti M. Drėgva (UAB „Transmitto“), V. Levickas (UAB „Vylaista“), K. Sadauskas (UAB „Luvel“) ir S. Baltraitis.

31 d. įvyko asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto sekcijos narių pasitarimas, kuriame aptarti aktualūs keleivinio transporto klausimai bei išrinkti kandidatai į asociacijos prezidiumo narius. Asociacijos „Linava“ veiklа bei ateities perspektyvas pristatė prezidentas A. Kondrusevičius. šiuo metu pagrindinės problemos, aktualios tiek krovinių, tiek keleivių vežėjams – kuro brangimas bei vairuotojų trūkumas, keleivinio transporto priemonių parko atnaujinimas. Asociacijos „Linava“ viceprezidentas M. Grigelis pateikė ataskaitа apie Keleivinio transporto tarybos darbа praėjusiais metais. Situacijа keleiviniame kelių transporte aptarė asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas E. Stolovickis. 2005-ųjų rezultatai nebuvo prasti – keleivių daugėja, pajamos didėja. šiek tiek prastesnė padėtis, palyginti su praėjusiais metais, priemiesčio (keleivių sumažėjo 1,7 proc.) bei tarptautiniuose maršrutuose (keleivių sumažėjo 10 proc., išlaidos didėjo 8 proc.). šie vežimai yra nuostolingi. Keleivių vežėjai užimti prezidento postа pasiūlė A. Kondrusevičiui, prezidiumo nario – M. Grigeliui. šioms kandidatūroms pritarta vienbalsiai.

BALANDIS

3-4 d. Briuselyje vyko Baltijos ir Beniliukso valstybių Jungtinio kelių transporto komiteto posėdis. Lietuvos delegacijoje buvo ir asociacijos „Linava“ Krovininio transporto skyriaus vadovas G. Ramaslauskas. Delegacijos nagrinėjo pasikeitimus kelių transporto rinkoje po ES išsiplėtimo bei su tuo susijusias problemas.

19 d. asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje pristatyti vežėjų regioninių susirinkimų rezultatai bei aptartos iškeltos problemos ir pasiūlymai, patvirtinta asociacijos vežėjų XVI kongreso darbotvarkė. šiemet asociacijos vežėjai buvo daug aktyvesni. Bendras susirinkimuose dalyvavusių tikrųjų narių rodiklis sudarė 74 proc., o Alytaus regiono susirinkime dalyvavo visos (71 įmonė) narės. Regioniniuose susirinkimuose dalyvavę vežėjai iškėlė 18 kandidatų į asociacijos „Linava“ prezidiumo narius bei patvirtino asociacijos prezidento kandidatūrа – A. Kondrusevičių (AUB „Transvelas“). Asociacijos „Linava“ prezidentas ir 10 prezidiumo narių bus išrinkti XVI kongrese.

25 d. asociacijos „Linava“ informacinio skyriaus specialistai, siekdami išsiaiškinti Kalvarijos pasienio posto pralaidumа ir reaguodami į regioniniuose pasitarimuose iškeltus klausimus dėl šiame poste susidariusios situacijos, lankėsi Kalvarijos pasienio poste. Pasienio kontrolės ir transporto priemonių pralaidumo klausimai aptarti su šio pasienio posto vadovybe. Dėl šio pasienio kontrolės punkto pralaidumo gerinimo asociacija „Linava“ pateikė siūlymus Susisiekimo ministerijai.

Parengė Kazys MATAčIūNAS

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (65)

"Linava" informuoja

Naujienos

NUO KONKRESO IKI KONGRESO ASOCIACIJOS „LINAVA“ VEIKLOS KRONIKA 2005-05-06–2006-05-19

Alternatyvos

NAUJIEJI EKOLOGINIAI STANDARTAI – NAUJA ARITMETIKA

įvairenybės

Padangos

Keliai

Kelininkų darbų panorama: nuo arterijų į ES rinkas iki žvyrkelių

Kriminalai

Iš automobilių grobimo 7 mln. litų pelno

Saugumu pasirūpinkime patys

Naudingi pasiūlymai

Kovai prieš vilkikų vagis – ir „BITė biz® mobilusis internetas“

Nauji modeliai

Ne visureigis, bet...

Pažintys

Savivarčių šou dolomitų karjere

Pravartu žinoti

Veronos deklaracija ir lietuviškos žirklės

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

“Linava“ – vežėjų verslo gyvybės šaltinis

Keleivinis transportas

Kiniečių ekspansijos pradžia?

TURKIšKI AUTOBUSAI – LIETUVOS RINKAI

Technika

Atnaujintos ASTROS iš Pjačenzos

Mokymas

Pagalba būsimiesiems vairuotojams

Sveikata

Kaip nugalėti topografinį kretinizma

Muziejus

Sunkvežimiai iš sportinių automobilių gamyklos