Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Dalintis patirtimi ir plėsti bendradarbiavimа transporto sektoriuje su Armėnija

Balandžio 25-26 d. Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis lankėsi Armėnijos Respublikoje. šioje šalyje su oficialiu vizitu viešėjusioje Lietuvos Respublikos Prezidento Valdo Adamkaus delegacijoje A. Mačiulis atstovavo mūsų šalies transporto sektoriui.

„Nors mūsų šalys geografiškai gerokai viena nuo kitos nutolusios, bet ūkio raidos kelias yra panašus, todėl visada galima rasti bendrų sаlyčio taškų. Manau, kad sėkmingai galime bendradarbiauti su Armėnija visose transporto srityse, panaudojant abiejų šalių transporto sistemų potencialа“, – teigė Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis.

Ministerijos valstybės sekretorius A. Mačiulis kartu su Lietuvos delegacija dalyvavo oficialiuose abiejų šalių delegacijų susitikimuose su Armėnijos Prezidentu, Ministru pirmininku, Nacionalinės Asamblėjos nariais, apsilankė žymaus šios šalies menininko Sergejaus Paradžanovo muziejuje, Armėnijos lobių saugykloje ir Centrinėje katedroje, susitiko su Jerevano valstybinio universiteto profesūra ir studentais, aplankė memorialа Armėnijos genocido aukoms bei susitiko su visų armėnų katalikosu H.G. Kareginu II.

Susitikimuose su Armėnijos transporto specialistais A. Mačiulis aptarė dvišalį šalių bendradarbiavimа transporto sektoriuje – mišriųjų vežimų traukinio „Vikingas“ projektа, panaudojant jo galimybes vežti krovinius iš Pietų Kaukazo valstybių į Lietuvа, Vakarų Europos ir Skandinavijos šalis bei priešinga kryptimi, nukreipiant krovinių srautа per Klaipėdos valstybinį jūrų uostа. Taip pat buvo apsvarstytos galimybės parengti ir pasirašyti tarpvalstybinius susitarimus kelių transporto ir civilinės aviacijos srityse.

Europos Komisijai pateiktos dvi transeuropinių transporto tinklų plėtros paraiškos

2006 m. balandžio 25 d. Susisiekimo ministerija pateikė Europos Komisijai dvi transeuropinių transporto tinklų (TEN-T) Lietuvoje plėtros projektų paraiškas. Pirmojoje paraiškoje prašoma paramos Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ pirmojo etapo detaliojo teritorijos plano ir techninio projekto rengimui. Antroji paraiška – Klaipėdos Baltijos prospekto rekonstravimas bei keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūros statybos techninių projektų parengimas. Abiejų projektų vertė – 17,1 mln. litų, prašoma 50 procentų TEN-T fondo finansinės paramos.

„Rail Baltica“ projekto paraiškoje numatoma parengti geležinkelio linijos nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Marijampolės teritorinio planavimo dokumentus bei techninį projektа, taip pat suprojektuoti Marijampolės geležinkelio stotį. šis projektas - pirmoji tarptautinės geležinkelio trasos (Varšuva–Kaunas–Ryga–Talinas–Helsinkis) kūrimo dalis. „Rail Baltica“ priklauso I visos Europos geležinkelių tinklo koridoriui šiaurės–Pietų kryptimi. 2004 m. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu „Rail Baltica“ buvo patvirtintas prioritetiniu Europos projektu.

ši geležinkelio linija yra vienintelė Baltijos jūros šalių jungtis su Vakarų Europos šalimis. Lietuvos teritorijoje kai kuriuose „Rail Baltica“ linijos ruožuose dabar važiuojama lėtesniu nei 80 km/h greičiu. Toks traukinių greitis jau nepriimtinas mūsų šaliai, juolab kitų ES šalių keleiviams. Be to, šiuo metu Lietuvos ir Lenkijos keleiviai neturi reguliaraus susisiekimo geležinkeliu su Latvija bei Estija. Problema bus išspręsta įgyvendinus „Rail Baltica“ projektа.

Pagal specialųjį europinio standarto geležinkelio linijos planа greitаjį europinės vėžės (1435 mm) pločio geležinkelio ruožа Pietų–šiaurės kryptimi Lietuvos teritorijoje pirmiausia numatoma tiesti nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos pro Marijampolę iki Kauno. Planas numato naujа (85,1 km) geležinkelio linijа, 30 km trumpesnę nei dabar esančiа, atitinkančiа tarptautinių standartų reikalavimus. šioje linijoje projektuojamas traukinių greitis 160 km/h. „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimas pagyvins atskirų Lietuvos regionų socialinę bei ekonominę plėtrа. Teritorijose, per kurias eis jo trasa, bus sukurta daug darbo vietų – keleivių ir krovinių stotyse, terminaluose, logistikos centruose, aptarnavimo srityse.

Antroje Susisiekimo ministerijos paraiškoje prašoma Europos Bendrijos TEN-T fondo paramos centrinio įvažiavimo į Klaipėdos uostа (Baltijos prospektu) rekonstrukcijai bei keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūros objektų statybos techniniams projektams parengti.

Klaipėdos Baltijos prospektas yra Klaipėda–Vilnius automagistralės tаsa (transeuropinio tinklo dalis – IXB koridorius). Dabar prospektas baigiasi Klaipėdos miesto Minijos gatvės sankryžoje, kuri yra centrinėje uosto dalyje, bet neturi atšakos į uostа. Baltijos prospektui kertant visas pagrindines miesto gatves, dabar žiedinėse sankryžose piko metu susidaro transporto grūstys.

Plane numatoma parengti Baltijos prospekto sankryžų su kitomis miesto gatvėmis rekonstrukcijos ir prospekto pratęsimo iki uosto krantinių (kur 2009 metais planuojama pastatyti naujа keleivių krovinių terminalа) techninius projektus.

Jeigu bus skirta finansinė parama, šie projektai bus parengti per 2006–2007 metus, o Baltijos prospekto rekonstravimo bei keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūros statybos darbus planuojama pabaigti 2009 metais.

"Vežėjų žinios"
Gegužė Nr. 9 (117)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

VKTI informuoja

Naujienos

Muitinėje

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams