Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„SETRų“ pasirodymas šiauliuose

Gegužės 23 dienа šiauliuose, žolės riedulio stadione, Vokietijos „EvoBus“ koncernas surengė naujų „Setra“ modelių pristatymа. į renginį susirinkę keleivinio transporto specialistai, turistinių įmonių vadovai, žurnalistai bei svečiai galėjo susipažinti su trimis „TopClass 400“ serijos autobusais „Setra S 415 HD“, „Setra S 417 HDH“, dviaukščiu „Setra S 431 DT“ bei „ComfortClass“ serijos autobusu „Setra S 315 GT-HD“.

Naujutėlės „Setros“, išsiskiriančios iš kitų keleivinio transporto priemonių plačia sidabrine juosta, skiriančia juodа plastikinį kėbulo priekį nuo likusios autobuso dalies, atrodė tikrai įspūdingai. šalia trijų jau Lietuvos keleivių vežėjų įmonėms priklausančių autobusų puikavosi persikų spalvos dviaukštė „Setra“, kа tik nuriedėjusi nuo gamyklos konvejerio. Kaip sakė koncerno „EvoBus“ atstovas Michaelis Freyus (Michael Frey), šiauliai tapo trečiuoju Baltijos šalių miestu, kuriame vyko vokiškų autobusų prezentacijos: prieš tai jie demonstruoti Estijos bei Latvijos transporto specialistams ir gyventojams. šiauliai Lietuvoje pasirinkti neatsitiktinai: „Busturas“ pernai pirmasis šalyje įsigijo du naujus moderniausios „TopClass“ serijos autobusus.

M. Freyus pasidžiaugė, kad „EvoBus“ koncerno gamyba didėja, ir šiais metais autobusų tikimasi parduoti daugiau nei planuota. „Setra“ autobusai šiuo metu užima 7-8 proc. Europos rinkos. Pastaruoju metu vis daugiau jų parduodama Rytų bei Vidurio Europos šalyse, tad ir dėmesio šioms šalims gamintojai skiria vis daugiau. Lietuvoje šiuo metu yra aštuoni nauji „Setra“ markės autobusai. Vilniuje įsikūrusi Tolimojo keleivinio transporto kompanija TOKS šiais metais įsigijo du naujus „Setra S 315 GT-HD“ serijos autobusus, šiaulių UAB „Busturas“ – dvi „Setra S 415 HD“, Kauno UAB „Kautra“ – dvi „Setra S 417 HDH“.

Trečios „ComfortClass“ serijos autobusai gaminami jau devynerius metus. Pasak M. Freyaus, jie patikimi, patogūs, modernaus išorės dizaino. į juos montuojami Euro 3 standartų reikalavimus atitinkantys 422 AG (310 kW) „Mercedes-Benz OM 457 LA“ 6 cilindrų varikliai, ZF RAS pavarų dėžė, ABS bei ASR stabdžių sistemos, retarderis. Kėbulas – 13850 mm ilgio, 3615 mm aukščio, 2550 mm pločio. Apsisukimo spindulys – 20800 mm. Autobuse 49+1 sėdimos vietos.

2002-aisiais „Metų autobuso“ titulа laimėjęs „Setra S 415 HD“ – standartinis 12 metrų ilgio, 44-49 sėdimų vietų autobusas, kuriame montuojamas 354 AG (260 kW) Euro 3 reikalavimus atitinkantis „Mercedes-Benz OM 457 LA“ variklis. Važiavimo saugumа užtikrina ABS, ASR, EBS sistemos, retarderis. Beveik analogiškas pastarajam ir „Setra S 417 HDH“. Jo variklis - 8 cilindrų, 435 AG (320 kW) „Mercedes-Benz OM 502 LA“, atitinkantis Euro 3 reikalavimus. šis autobusas – 13850 mm ilgio, 3810 mm aukščio, 2550 mm pločio. Jo apsisukimo spindulys – 23000 mm.

Bene įspūdingiausiai pristatyme atrodė dviaukštis „Setra S 431 DT“. Jo vidaus įranga nestandartinė – salone sumontuotos dvi laiptinės: viena – šalia vairuotojo, kita – salono viduryje. Autobuse 78 sėdimos vietos, maksimaliai galima sustatyti iki 83. Autobuso aukštis – 4000 mm, plotis – 2550 mm, ilgis – 13890 mm. Apsisukimo spindulys – 22760 mm. Visi prezentacijos dalyviai turėjo galimybę pavažinėti dviaukšte „Setra“ po šiaulius.

Tiek „ComfortClass“, tiek „TopClass“ serijos autobusų salonai mažai kuo skiriasi: visi jie komfortiški ir prabangūs, veliūrinėmis patogiomis sėdynėmis, su mini virtuvėlėmis, sanitarine įranga, garso ir vaizdo sistema, šaldytuvais, kondicionieriais, automatine temperatūros reguliavimo sistema.

Kaip pasakojo UAB „Busturas“ technikos direktorius Leonas Saulytis, šiais metais įsigydami dvi naujas „Setras“, šiauliečiai nepirko katės maiše - buvo žinomi metus eksploatuotų modelių trūkumai bei privalumai. „EvoBus“ autobusams suteikia vienerių metų (100 tūkst. km) garantijа. šiauliečiai per metus nuvažiuoja apie 120 tūkst. km. žinoma, be gedimų naujieji autobusai neapsiėjo. Bene rimčiausias – subyrėjo sankabos išminamasis guolis. Jį keitė garantiniame „Setros“ servise. Būta problemų ir su apšildymo-kondicionavimo sistemomis, pasitaikė smulkių elektros sistemos gedimų. Gaila, kad Lietuvoje nėra „Setros“ aptarnavimo centro – artimiausias atidarytas Latvijoje. Susitikus su „EvoBus“ vadovais, kaip tik ir tartasi dėl galimybės statyti naujа servisа Lietuvoje.

Abu autobusai per metus apsilankė ir Ulme - techninės apžiūros centre: keistas suskilęs priekinis stiklas, žibintų stiklai, reguliuota apšildymo sistema. Nepaisant smulkių gedimų, „Setra“ autobusai – prestižinės transporto priemonės, patogios tiek keleiviams, tiek vairuotojams, todėl šiemet lizingo būdu „Busturas“ nutarė įsigyti dar dvi tokias pačias transporto priemones. „Persitvarkyti verčia artėjanti stojimo į Europos Sаjungа data. Kitų išeičių neturime - tik keisti senuosius, morališkai pasenusius autobusus į naujus arba bent naujesnius vakarietiškus“, - teigė L. Saulytis.

Ne naujiena „Setra“ ir Vilniaus įmonei TOKS: šios markės autobusai sudaro apie pusę parke turimų transporto priemonių. „Pasirinkome šiek tiek senesnio modelio trečios klasės autobusа. Manome, kad šios transporto priemonės yra ne tik pigesnės, bet ir patikimesnės - jose mažiau elektronikos sistemų, kurios dažnokai genda, ypač važinėjant prastais Lenkijos keliais. Esame patenkinti „EvoBus“ koncerno gaminamais autobusais, ketiname įsigyti jų dar daugiau“, - sakė Tolimojo keleivinio transporto kompanijos technikos direktorius Leonas Bingelis.

Du pailgintais kėbulais „Setra S 417 HDH“ įsigijo ir kauniečių įmonė „Kautra“, iki tol teikusi pirmenybę vokiškiems „Neoplan“ autobusams. „Nieko nuostabaus - renkamės geriausius. 2000-aisiais įsigijome naujа „Metų autobusu“ tapusį „Neoplan Starlainer“, šiemet – pernai geriausiomis paskelbtas „Setras“. Autobusai tiek mūsų vairuotojams, tiek remontininkams dar visiškai nauji ir nepažįstami. Kol kas važinėjame jais tik po Lietuvа, nesiryždami siųsti į tolimesnes keliones. Jau greitai naujosiomis „Setromis“ keleivius pradėsime vežti ir tarptautiniais maršrutais. Patogių autobusų reikia ne tik tolimoms kelionėms – jų reikalauja ir turistinės įmonės, aptarnaujančios atvykstančius į Lietuvа turistus, tad transporto priemonių kokybei skiriame daug dėmesio“, - sakė UAB „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Po pietų autobusai atvažiavo į Prisikėlimo aikštę ir buvo pristatyti šiaulių miesto gyventojams. šiauliečiai domėjosi naujomis transporto priemonėmis, dalyvavo viktorinose, žiūrėjo šou programа, galėjo susipažinti su „Busturo“ rengiamomis turistinėmis kelionėmis. Prezentacijoje apsilankė ir šiaulių miesto meras Vaclovas Volkovas, Vokietijos ambasadorius Lietuvoje Aleksandras fon Romas. Autorės nuotraukos.

Lina JAKUBAUSKIENė

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (30)

"Linava" informuoja

Albanija

Dėl keleivinio transporto bilietų pardavimo įplaukų apskaitos

Dėl LR transporto lengvatų įstatymo

Dėl metinės PVM deklaracijos formų

Dėl profesinės kompetencijos ir žinių atnaujinimo egzaminų laikymo tvarkos

Dėl Susitarimo Interbus reglamentuojamų kelionės lapų knygos pavyzdžio pakeitimo

Ekonomikos forumas Augustave

Italija

Jungtinė Karalystė

Keleivinio transporto sekcijos posėdžio nutarimai

Lenkija

Lietuva

Linava

LINAVOS MOKYMO CENTRAS

Nauji teisės aktai

Pasitarimas Susisiekimo ministerijoje dėl neteisėtos keleivių vežimo veiklos

Prancūzija

Rusija

Serbija ir Juodkalnija

Kelionės

Svečiuose pas čekijos vežėjus

Nauji modeliai

SVEIKAS FLAGMANE!

Padangos

„Michelin“ padangų testas

Patirtis

„Dvynių“ projektas – Prancūzijos patirtis Lietuvai

Pažintys

TIKRAI MOTERIAI TARP VYRų GERAI

Psichologija

Telefono galia

Specializacija

Vilkikai velka vilkikus

Užsienyje

„Vėliavėlių“ keitimas, arba kodėl vokietijos vežėjai veržiasi į kitas šalis

Lietuvoje ir pasaulyje

DAR DU JUNGTINIAI KONTROLėS PUNKTAI

GRAIKIJOJE - APIE VISUOMENINį TRANSPORTА

įteiktas kokybės sertifikatas

Klaipėdoje - intermodalinių vežimų

Naujas „Actros“ – naujos viltys

„NORD/LB Lizingas“ automobilių parkui atnaujinti

Transporto politika

„LIETUVA – MūSų STRATEGINė PARTNERė“

Žinotina

Transporto Acquis. Kas tai? (1)

Keleivinis transportas

Tarptautiniai - pelningiausi

„SETRų“ pasirodymas šiauliuose

Vežėjo kalendorius

Nedarbo Dienos Europoje

Technika

Pamaitinti dyzelį tačiau - kaip?

Teisė

Vežėjo atsakomybės draudimas

Muziejus

Kelių „Dinozaurų“ epocha