Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

PIRMOSIOS AVARIJOS

Pirmoji pasaulyje nelaimė, susijusi su automobiliu, įvyko 1896 m. gegužės 30 d. Niujorke: Henrio Velso iš Springfildo automobilis susidūrė su Ivlino Tomo dviračiu. Sulaužyta dviratininko koja.

Pirmoji Europoje savieigės transporto priemonės garinės karietos eismo avarija įvyko 1834 m. Joje žuvo penki žmonės.

Pirmoji Europoje oficialiai užregistruota automobilio avarija, kurioje žuvo žmogus, įvyko 1896 m. rugpjūčio 17 d. Ponia Bridžit Driskol iš Kroido /Surrei grafystė, netoli Londono/ išsirengė su dukra ir drauge į Krištolo rūmus, kur turėjo vykti koncertas. Eidamos jos gyvai šnekučiavosi. Prie pasaulinės parodos rūmų, nepastebėjusios įspėjamojo ženklo „Dėmesio!“, jos ėjo per gatvę, kuria tuo metu važiavo trys automobiliai. Ponia Driskol, jau būdama gatvės viduryje, nustebusi pamatė dideliu greičiu (4 mylių per valandа) tiesiai ant jos važiuojantį padarа – dar niekada nematytа automobilį. Išsigandusi ir norėdama kaip nors apsisaugoti, moteris atkišo į artėjančiа baidyklę skėtį. Tačiau tа akimirkа automobilis trenkėsi į poniа Driskol, ir ji surikusi krito ant žemės. Praėjo geras pusvalandis, kol jos palydovės atsitokėjo ir iškvietė gydytojа bei dvasininkа. Teisme vairuotojas aiškinosi neviršijęs 4 mylių per valandа /6,4 km/val./ greičio, nes jo automobilis greičiau važiuoti negalįs. Teisėjas paskelbė pirmа istorinį nuosprendį: ponia Driskol tapo savo neatsargumo auka.

1897 m. pirmа kartа pasaulyje susiduria dvi motorinės transporto priemonės Charing sankryžoje Londone.

1897 m. Georgas Smitas tampa pirmuoju vairuotoju, kuris nubaustas už vairavimа išgėrus /girtas vairavo elektrokebа/.

Lietuvoje pirmasis automobilis pasirodė 1896 metų viduryje. Pirmoji oficialiai užregistruota nelaimė su vidaus degimo varikliu varoma transporto priemone įvyko Vilniuje 1908 m. Apie šiа 1908 m. lapkričio 8 d. įvykusiа autoavarijа Vilniaus laikraščiai rašė: „Mūsų mieste yra vienas automobilis, kuris laksto gatvėmis, baidydamas vežikų arklius ir atkreipdamas visų gatvės žioplių dėmesį. Iki vakar dienos apsiėjo be įvykių. Tačiau vakar apie pirmа valandа dienos Katedros pleciuje automobilis per vairuotojo neatidumа užvažiavo ant vežiko Nr. 617 ir stipriai sužeidė arklį bei sulaužė vežimа. Einantis pro šalį komisaras sulaikė automobilį ir nusiuntė jį su specialia palyda į policijos valdybа“.

Autoavarijos kartojosi, ir savivaldybėje buvo imtasi sudarinėti taisykles automobilių judėjimui mieste sutvarkyti. 1909 m. vasario 24 d. Vilniaus dūmos posėdyje buvo patvirtinti du nutarimai: „Privalomas nutarimas apie naudojimаsi automobiliais ir vežiojimа keleivių bei krovinių Vilniuje ir jo priemiesčiuose“ ir „Sаlygos leidimui važinėti automobiliniais omnibusais Vilniaus mieste“. šiame dokumente parašyta, kad Vilniuje leidžiama važinėti tik vienaaukščiams autobusams, o jų linijų kryptis, mokestį iš keleivių, tvarkaraščius ir sustojimo vietas nustato miesto valdyba. Taip Lietuvoje prasidėjo teisinis automobilių eismo reguliavimas.

Rimtai ir su šypsena

***

Didžiausia avarija Europoje laikomas įvykis, atsitikęs 1998 m. gruodžio pabaigoje Belgijos Briuselio – Ostendės automagistralėje. Vienu metu į autoįvykį pateko du šimtai automobilių, tačiau nė vienas žmogus nežuvo.

***

štai koks nuotykis įvyko viename Niujorko miesto rajone. Vairuotojas per miestа vežė 450 bičių avilių. Posūkyje automobilio vairuotojas užsižiopsojo – automobilis apvirto ir nukrito iš trijų metrų aukščio. Visi aviliai sudužo ir iš jų išsiveržė 24 mln. įtūžusių bičių.

Policija įspėjo, kad vairuotojai užsidarytų langus, o piliečiai neišeitų į gatvę.

Bitės siautėjo net vienuolika valandų, nors jas sutramdyti bandė būrys bitininkų. Tik įsitikinus, kad vabzdžių sutramdyti nepavyks, buvo nutarta panaudoti pesticidus. Tik chemikalais pavyko atstatyti rimtį.

***

JAV automobilių asociacija pasiūlė naujа avarijų keliuose mažinimo būdа, pasitelkdama įvairias geometrines figūras. įrodyta, kad ant kelio dangos nubrėžus skersines juostas, reikiamose atkarpose jas laipsniškai sutankinant, vairuotojai įsivaizduoja, kad automobilio greitis didėja, tad instinktyviai mažina greitį. Nupiešus ҐV“ formos juostas, vairuotojui atrodo, jog kelias siaurėja. Pastarаjį būdа išbandžius Japonijoje, eksperimentiniame kelio ruože avarijų sumažėjo beveik 75 proc.

***

Ohajo /JAV/ automobilistas Haugas Grinas užvažiavo ant pėsčiojo. Nukentėjusysis apskundė vairuotojа teismui. Mašina taip pat buvo apgadinta. Tačiau po kelių dienų ieškinys buvo atsiimtas. O pats Haugas Grinas gavo iš nukentėjusiojo…piniginę perlaidа automobilio remontui. Paaiškėjo, kad pėstysis Grino automobilio numerio skaičius įrašė į sporto loterijos kortelę ir išlošė itin didelę sumа.

***

šių dienų statistika rodo, kad didelė autoavarijų dalis įvyksta bučiuojantis. Norėdamas panaikinti blogio šaknis, Niujorko inžinierius D.Džilbertas sukonstravo ir užpatentavo specialų pritaisа, neleidžiantį keleiviui arba keleivei prisiliesti prie vairuotojo. Kai užsimiršusi bendrakeleivė apsikabinusi nori pabučiuoti vairuotojа, variklis išsijungia, ir automobilis sustoja.

***

Viena 56 metų Vupertalio /Vokietija/ moteriškę, vairavusiа automobilį, krimstelėjo šalia murksojęs katinas. Pasekmės liūdnos: vairuotoja suktelėjo vairа, mašina atsitrenkė į kitа, po to numušė vežimėlį su dešrelėmis, o tas kartu nusitempė kioskа. Jame tuo metu būta daug karštų riebalų – jie apsvilino pardavėjа. Greta buvęs praeivis, visa tai išvydęs, krito be sаmonės. Policija susumavo: katino krimstelėjimas /be sudaužyto automobilio/ kainavo 100 tūkst. markių.

***

Baltimorės miesto /JAV/ saugaus eismo tarnybos darbuotojas, vairuodamas automobilį, klausėsi radijo laidos, kurioje diktorius kalbėjo apie kaklaraiščius. Jis pasiūlė klausytojams užsimerkti ir pasistengti prisiminti, kokios spalvos kaklaraištį yra pasirišęs šiandien. Kai vairuotojas atsimerkė, pasijuto be kaklaraiščio gulįs ligoninės lovoje.

***

Kaip tvirtina autoįvykių keliuose statistika, Miunchene buvo pasiektas nepaprastas „avarijų skaičiaus rekordas“ – jį vairuotojas pasiekė „vienu prisilietimu“. Serija avarijų prasidėjo taip: 23 metų Haidenhaimo gyventojas neapsižiūrėjęs stumtelėjo savo automobiliu stovinčiа mašinа. Apimtas panikos, jis padidino greitį ir vidurnaktį ėmė dumti Miuncheno gatvėmis, atsimušdamas į stovinčias mašinas. Kaip po to buvo suskaičiuota, vienaip ar kitaip apgadinta per 160 mašinų. Visiškai sudaužytu automobiliu nevykėlis įsirėžė į paskutiniаjа, 167-аjа. Tai buvo Miuncheno policijos patrulio mašina.

***

Sunkvežimio vairuotojas iš Oiskirchemo (Vokietija) Fransas Verneris per 25 metus nepadarė netgi menkiausios avarijos. Ta proga darbdaviai veteranui įteikė pagyrimo raštа ir nepašykštėjo 1000 eurų premijos. Verneris su savo trim bičiuliais atšventė įvykį. Jie išgėrė „tik“ 23 butelius alaus ir litrа degtinės. Grįžtant į garažа, atsitiko tai, ko Verneriui pasisekė išvengti 25 metus. Avarijos nuostoliai apie 1000 eurų, dviem metams atimtos vairuotojo teisės.

***

Viena neįprasta eismo nelaimė įvyko prieš keletа metų Vokietijoje. Du vairuotojai ant plento buvo sunkiai sužeisti ir atvežti į ligoninę, o jų automobiliai liko nė kiek neapgadinti. Per tirštа rūkа jie važiavo priešingomis kryptimis prie pat vidurio linijos ir tolokai iškišę galvas pro langus. Superatsargūs vairuotojai stipriai trenkėsi galvomis vienas į kitа.

***

Policininkai nustebo sužinoję per nedidelę avarijа nukentėjusių asmenų pavardes. Kelyje tarp Geros ir Ronenburgo /Vokietija/ apvirto sunkvežimis. Vieno vairuotojo pavardė – Alus, antrojo – Dėžė, o krovinį sudarė alaus dėžės.

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr. 11 (59)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Patikima plomba – saugus krovinys

Pažymėjimo ar gyvenimo vardan?

Raudonasis „sidabras“ – skystas aliuminis

Techninei apžiūrai – 10

Idėjos

Pirmasis, lietuviškasis

Parodos

BUSWORLD EUROPE-2005 – paskutinės autobusų mados

Pravartu žinoti

PIRMOSIOS AVARIJOS

Tolimųjų reisų pilotus „Vodafone World“ gelbsti ir netikėtomis aplinkybėmis

Servisas

REKORDINIS AUKšTIS

UAB EURO ASISTA – susivieniję konkurentai

Užsienyje

NAUJAS SUNKVEžIMIU PASIEKTAS REKORDAS

Sunkvežimių pasaulyje – visi lygūs

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Vilniaus autobusams - 60

Technika

KENWORTH T600 – TRADICIJų NIEKINTOJAS

Teisė

Vežėjo teisė sulaikyti gabenamа krovinį

Muziejus

OdAZ GAMYKLOS ODISėJOS