Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

REKORDINIS AUKšTIS

Praėjusių metų gruodžio 12 d. Prancūzijos prezidentas žakas širakas (Jacques Chirac) iškilmingai atidarė „Milau viadukа“, esantį automagistralėje A 75, jungiančioje Clermont-Ferrand su Beziers. Praėjus trejiems metams nuo statybos darbų pradžios, pateikta gera alternatyva šiaurės-Pietų automagistralė, kurios centras yra Rodanas. Dabar jau galima Tarn slėnį kirsti be sustojimų, sutrumpinus kelionės laikа 45 minutėmis ir 62 kilometrais kelyje Paryžius – Perpigan.

2,4 km ilgio viadukas – tai įmonės Compagnie Eiffage du Viaduc de Milan (CEVM) statinys.

Kelias A 75 nutiestas per Tarn slėnį iki šiol yra rekordiniame aukštyje – 343 m.

Pagrindinis šio kūrinio tikslas – pateikti technologiškai pažangų statinį, pasižymintį skoninga ir stilinga struktūra, padėsiantį atsikratyti garsiųjų Milau sangrūdų. Septynios atramos, iš kurių aukščiausia iškilusi į 245 m, remia 36 000 tonas sveriančius metalinius karkasus ir gelžbetonio plokštes.

Kelio dangos plokštės pagamintos pagal atitinkamus įmonės Eiffel metodus, ir vėliau transportuotos iki Tarn slėnio ir sumontuotos į platformas, jungiančias abi slėnio dalis.

Atramos pastatytos ant 200 m2 pamatų, o jų viršūnių, besijungiančių su kelio dangos plokštėmis, plotas – 30 m2. Tikimasi, kad tokia konstrukcija bus atspari galimiems seisminiams smūgiams.

Viadukas yra lengvai pasviręs tiek horizontalioje, tiek vertikalioje plokštumoje. Vertikalusis pasvirimas yra 3 proc. iš šiaurės į pietus. Horizontalus skirtas išvengti vairuotojus klaidinančio susidaromo optinio vaizdo, t. y. atramos lygiuojamos taip, kad nebūtų matomas kolonų miškas. Dėl to statinys yra lengvai pasviręs į rytus Beziers kryptimi.

Statinio eksploatacijos viršininkui Federicui Dune vairuotojų saugumas – esminis dalykas. Viaduko atramose yra įrengta 18 vaizdo fiksavimo kamerų, kurios sujungtos su automatine reagavimo į incidentus sistema, esančia Kontrolės centre, ištisа parа fiksuoja eismа šiame kelio ruože. įvykus avarijai, Kontrolės centras gali uždaryti įvažiavimo į šį statinį šlagbaumus ir nusiųsti budintį apsaugos patrulį.

Vaizdo fiksavimo ekranai užtikrina vairavimo saugumа ištisus 2 460 metrų. Kas 500 m vadinamosiose ypatingų atvejų stotelėse įrengti telefonai. Atsižvelgiant į visa tai, maksimalus judėjimo greitis yra toks pats, kaip ir likusioje automagistralės dalyje, su įprastais apribojimais sunkiasvoriams automobiliams.

Viaduke skersai ir išilgai įrengtuose punktuose yra fiksuojami meteorologiniai pokyčiai, kurie perduodami į kontrolės centrа.

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr. 11 (59)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Patikima plomba – saugus krovinys

Pažymėjimo ar gyvenimo vardan?

Raudonasis „sidabras“ – skystas aliuminis

Techninei apžiūrai – 10

Idėjos

Pirmasis, lietuviškasis

Parodos

BUSWORLD EUROPE-2005 – paskutinės autobusų mados

Pravartu žinoti

PIRMOSIOS AVARIJOS

Tolimųjų reisų pilotus „Vodafone World“ gelbsti ir netikėtomis aplinkybėmis

Servisas

REKORDINIS AUKšTIS

UAB EURO ASISTA – susivieniję konkurentai

Užsienyje

NAUJAS SUNKVEžIMIU PASIEKTAS REKORDAS

Sunkvežimių pasaulyje – visi lygūs

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Vilniaus autobusams - 60

Technika

KENWORTH T600 – TRADICIJų NIEKINTOJAS

Teisė

Vežėjo teisė sulaikyti gabenamа krovinį

Muziejus

OdAZ GAMYKLOS ODISėJOS