Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Pirmasis, lietuviškasis

Kęstutis Bruzgelevičius

Vargu ar yra pasaulyje bent kiek rimtesnė sunkvežimių bei autobusų paroda, kurioje nerastum skoningai arba kartais ir ne dekoruotų vilkikų, priekabų bei puspriekabių. Amerikoje tai dažniausiai daro nuosavų sunkvežimių savininkai, Europoje – firmų vadovai, turintys lakesnę fantazijа ir nesistengiantys išsunkti paskutinio cento iš savo verslo.

Mūsų vežėjai retai kada imasi ko nors, kas nenumatyta gamintojo standartinėje komplektacijoje, tad gražiausio automobilio rinkimai tradiciniame ҐLinavos“ tolimųjų reisų bei autobusų vairuotojų konkurse-varžybose iš esmės tėra tik duoklė kažkada pradėtai tradicijai. Sunku pasakyti, kas dėl to kaltas – nėra paklausos ar pasiūlos? Juk tam, kad sugalvotum Ґapipaišyti“ savo transporto priemonę(es), reikia žinoti, ko nori. Antra vertus, Ґtapyti“ ant vilkiko, puspriekabės ar autobuso šonų reikia ir specifinių sugebėjimų, ir specialios įrangos, toli gražu ne kiekvienas dailininkas visa tai turi. Tai, matyt, ir nulėmė, kad šiais darbais verčiasi įvairios reklamos firmos, siūlančios vežėjams meninio karpymo bei lipdymo paslaugas.

Tačiau, kaip rodo patirtis, – kas ieško, tas randa, o ypač jei labai nori. Kauniškės vežėjų bei sunkvežimių remonto bendrovės ҐRimansta“ vadovo Algimanto Grabliausko iniciatyva čia suremontuotа ҐMercedes-Benz Actros“ reklamos tikslais viena iš tokių reklamos bendrovių apklijavo... Gražiai padarė, nieko nepasakysi, tik jau po keleto mėnesių pradėjo ryškėti klijuoto piešinio irimo pėdsakai. Nieko nuostabaus: tokia darbų atlikimo technika skirta trumpalaikei reklamai – įvairioms kampanijoms, akcijoms ir pan.

Norintiems savos reklamos ilgalaikio Ґgyvenimo“ reikia visai kitokios technikos ir visai kitokių atlikėjų. A. Grabliauskas pradėjo ieškoti dailininko, kuris nepabūgtų drobę ar popieriaus lakštа iškeisti į vilkiko profiliuotos skardos milžiniškus plotus, o teptukа ar pieštukа – į pulverizatorių. Ir vėl – kas ieško, tas randa: per pažįstamų pažįstamus buvo Ґatrastas“ dailininkas Vaidas Butas, dirbantis neįprasta grafinės tapybos technologija, o jo paveikslai parodose stebino neįprastais dydžiais.

ҐPasiūlymas Ґnutapyti“ sunkvežimį, žinoma, nustebino, tačiau pagalvojau, kodėl ne..? Juk Lietuvoje to iki šiol niekas nedarė, antra vertus, buvo įdomu išbandyti ir naujа piešimo technologijа, – pasakojo Vaidas. – Juolab kad užsakovas nevaržė tematikos, jo nebaugino ir tai, kad mano darbai abstraktūs.

Vargu ar būčiau ėmęsis šio darbo, jei būtų pareikalauta, kaip tokiuose darbuose įprasta, kokios gražuolės veido ar gundančių kūno linijų. Pasirinkau paslaptingа jūros pasaulį, kuriame kiekvienas žmogus gali įžvelgti kа tik nori. Užsakovai nupirko visа darbui reikalingа įrangа, dažus, sudarė visas sаlygas. Rezultatus matote...“

Tiesа sakant, ne visiems „Rimanstos“ darbuotojams jaunojo dailininko darbas patiko, gal todėl, kad neįmanoma įvardinti, kas čia yra nupiešta. Tačiau netgi didieji skeptikai negalėjo nepripažinti, kad bendrovėje suremontuotasis „Actros“ atrodo įspūdingai ir gatvėje patrauks kiekvieno dėmesį. Jis sakyte sako – štai kа gali „Rimansta“, jei norėsit, panašų gražuolį padarysime ir jums.

Keletas praktinių šio eksperimento aspektų.

Kadangi piešta ta pačia technologija ir tokiomis pat medžiagomis, kaip kad sunkvežimiai dažomi bei lakuojami gamykloje, piešinio ilgaamžiškumas toks pats, kaip ir viso dažyto paviršiaus: piešinys nenutrupės, nenubyrės, nenusiplaus, pažeisti jį galės tik akmenukai per kokį metrа nuo kelio paviršiaus.

Vaidas Butas - profesionalus dailininkas, sunkvežimio tapymas jam – kūrybinis eksperimentas, todėl nei pasakyti, kiek laiko užima toks darbas, nei kiek jis kainuotų negali. Jei kas nors iš vežėjų susigundytų padaryti kа nors panašaus, tartis reikėtų „nuo nulio“ – nėra nei įkainių, nei konkrečių sаlygų ar reikalavimų, išskyrus, ko gero, vienа – dailininkui būtina kūrybos laisvė, visa kita – susitarimo reikalas.

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr. 11 (59)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Patikima plomba – saugus krovinys

Pažymėjimo ar gyvenimo vardan?

Raudonasis „sidabras“ – skystas aliuminis

Techninei apžiūrai – 10

Idėjos

Pirmasis, lietuviškasis

Parodos

BUSWORLD EUROPE-2005 – paskutinės autobusų mados

Pravartu žinoti

PIRMOSIOS AVARIJOS

Tolimųjų reisų pilotus „Vodafone World“ gelbsti ir netikėtomis aplinkybėmis

Servisas

REKORDINIS AUKšTIS

UAB EURO ASISTA – susivieniję konkurentai

Užsienyje

NAUJAS SUNKVEžIMIU PASIEKTAS REKORDAS

Sunkvežimių pasaulyje – visi lygūs

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Vilniaus autobusams - 60

Technika

KENWORTH T600 – TRADICIJų NIEKINTOJAS

Teisė

Vežėjo teisė sulaikyti gabenamа krovinį

Muziejus

OdAZ GAMYKLOS ODISėJOS