Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Klaipėdoje - intermodalinių vežimų

Birželio 10-11 dienomis Klaipėdoje vyko tarptautinė Europos intermodalinių vežimų asociacijos konferencija „Klaipėdos uostas ir Lietuvos transporto sistema – intermodalinė jungtis tarp ES ir NVS rinkų“. Per dvi forumo Klaipėdoje dienas apsvarstyti Baltijos jūros regiono integracijos į tarptautinius transporto koridorius, Klaipėdos uosto galimybių, Skandinavijos, Baltijos ir NVS šalių ryšių bei kiti klausimai.

Pranešime „Transporto koridorių įtaka naujoms Europos Sаjungoms narėms: Lietuvos atvejis“ susisiekimo ministras Z. Balčytis pažymėjo, kad transportas – viena iš labiausiai integruotų į Europos rinkа Lietuvos ekonomikos šakų. Jis sukuria apie 9 proc. šalies BVP, o jo darbuotojų skaičius siekia apie 5 proc. visų dirbančiųjų ekonomikos sferoje. Per paskutiniuosius metus krovinių vežimai šalyje padidėjo 7,5 proc.: geležinkelių transportu gabenta 42 proc. visų krovinių, kelių transportu – 51 proc., tranzitas sudarė 56 proc. visų vežimų. Intermodaliniai vežimai 2002 m. padidėjo 18 proc., o konteineriais - 80 proc. „Lietuva - nedidelė valstybė, neturinti didelių gamtinių išteklių, didelės rinkos, todėl yra suinteresuota būti atvira pasauliui, atlikti prekybos tarpininko tarp Vakarų ir Rytų vaidmenį. įvertinę Lietuvos geografinę padėtį, siekiame maksimaliai šalies galimybes panaudoti tranzito paslaugų rinkoje, formuojame palankiа teisinę aplinkа transporto paslaugoms, - sakė pranešime Z. Balčytis. Vienas iš Lietuvos ekonominės politikos prioritetų yra transporto sektoriaus modernizavimas ir restruktūrizavimas, derinant šį procesа su ES bendrosios transporto politikos įgyvendinimo strateginiais tikslais. Svarbiausi iš jų yra subalansuoto Transeuropinio transporto tinklo (TEN-Tr) plėtra, transporto paslaugų rinkų liberalizavimas, užtikrinant tarpšakinį bei tarptautinį suderinamumа, saugiа bei „draugiškа“ aplinkai eksploatacijа“.

Ministras didelį dėmesį skyrė transporto koridorių plėtrai. Jis pažymėjo, kad kiekvienas iš transporto koridorių turi savitų bruožų ir savaip plėtoti. Rytų-Vakarų kryptimi didžiausia vežimų dalis vyksta geležinkeliais į Klaipėdos uostа ir Kaliningradа. šiaurės-Pietų kryptimi vežama kelių transportu. Tik nedidelė krovinių dalis vežama geležinkeliais, todėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija itin didelį dėmesį skiria „Rail Baltica“ projektui, kuris suintensyvintų krovinių judėjimа geležinkeliu šiaurės-Pietų kryptimi. Transeuropinis transporto tinklas turi užtikrinti prekybos poreikius Europos Sаjungos viduje. Būtent jis turi sudaryti realias fizines galimybes laisvam prekių ir žmonių judėjimui. O svarbiausia - likviduoti „siaurаsias vietas“ prie valstybių sienų bei periferinį (nuotolio) trukdį.

Lietuvoje pagrindinės transporto politikos kryptys ir prioritetai jau keletа metų yra stabilūs. Jie nusakyti svarbiausiuose šalies dokumentuose – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001-2004 metų veiklos programoje, Lietuvos pasirengimo narystei ES programoje. Praėjusiais metais Lietuvos Respublikos Vyriausybė patvirtino Lietuvos transporto ir tranzito plėtros strategijа, kuri pagrįsta Europos Sаjungos transporto politikos gairėmis, numatytomis Europos Komisijos 2001 m. patvirtintoje Baltojoje knygoje bei paskutinėse Europos transporto ministrų konferencijose priimtomis rezoliucijomis bei rekomendacijomis. Lietuvos ilgalaikėje strategijoje numatoma, kad iki 2015 m. Lietuvoje turi būti sukurta moderni multimodalinė transporto sistema, kuri techninėmis galimybėmis ir teikiamų paslaugų kokybe priartėtų prie ES valstybių tokių sistemų lygio ir būtų integruota į ES transporto paslaugų rinkа. Siekdama šių tikslų, Lietuva jau šiandien modernizuoja transporto infrastruktūrа, gerina visų transporto rūšių sаveikа, kuria logistikos centrus, formuoja saugiа ir aplinkai palankiа transporto sistemа, plėtoja trumpų nuotolių ir pakrančių laivybа.

Europos intermodalinių vežimų asociacija (EAI) buvo įkurta 1991 metais ir vienija apie 200 įvairių transporto rūšių struktūrų. Asociacija įkurta siekiant skatinti intermodalinius vežimus Europoje, derinti pažangius geležinkelių, vandens, kelių, oro ir jūrų transporto sprendimus. 2002 m. Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, vienintelis iš trijų Baltijos valstybių, tapo asociacijos nariu.

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (30)

"Linava" informuoja

Albanija

Dėl keleivinio transporto bilietų pardavimo įplaukų apskaitos

Dėl LR transporto lengvatų įstatymo

Dėl metinės PVM deklaracijos formų

Dėl profesinės kompetencijos ir žinių atnaujinimo egzaminų laikymo tvarkos

Dėl Susitarimo Interbus reglamentuojamų kelionės lapų knygos pavyzdžio pakeitimo

Ekonomikos forumas Augustave

Italija

Jungtinė Karalystė

Keleivinio transporto sekcijos posėdžio nutarimai

Lenkija

Lietuva

Linava

LINAVOS MOKYMO CENTRAS

Nauji teisės aktai

Pasitarimas Susisiekimo ministerijoje dėl neteisėtos keleivių vežimo veiklos

Prancūzija

Rusija

Serbija ir Juodkalnija

Kelionės

Svečiuose pas čekijos vežėjus

Nauji modeliai

SVEIKAS FLAGMANE!

Padangos

„Michelin“ padangų testas

Patirtis

„Dvynių“ projektas – Prancūzijos patirtis Lietuvai

Pažintys

TIKRAI MOTERIAI TARP VYRų GERAI

Psichologija

Telefono galia

Specializacija

Vilkikai velka vilkikus

Užsienyje

„Vėliavėlių“ keitimas, arba kodėl vokietijos vežėjai veržiasi į kitas šalis

Lietuvoje ir pasaulyje

DAR DU JUNGTINIAI KONTROLėS PUNKTAI

GRAIKIJOJE - APIE VISUOMENINį TRANSPORTА

įteiktas kokybės sertifikatas

Klaipėdoje - intermodalinių vežimų

Naujas „Actros“ – naujos viltys

„NORD/LB Lizingas“ automobilių parkui atnaujinti

Transporto politika

„LIETUVA – MūSų STRATEGINė PARTNERė“

Žinotina

Transporto Acquis. Kas tai? (1)

Keleivinis transportas

Tarptautiniai - pelningiausi

„SETRų“ pasirodymas šiauliuose

Vežėjo kalendorius

Nedarbo Dienos Europoje

Technika

Pamaitinti dyzelį tačiau - kaip?

Teisė

Vežėjo atsakomybės draudimas

Muziejus

Kelių „Dinozaurų“ epocha